Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הדור האבוד - כתבה מכלכליסט


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4623 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

לא יכולתי לקרוא את כל מה שנאמר כאן, אבל אני אגיד איך אני רואה את זה.

כבר בזמנו ז'בוטינסקי חשב על "חמשת המ"מים": מזון, מעון, מלבוש, מורה, מרפא. זה מה שאדם צריך כדי לחיות בעצם.

לפחות בארץ - לבוש, חינוך ורפואה - אין בהם מחסור, הם ברמה טובה-גבוהה והם לא יקרים יחסית.

מזון - למרות שהמחירים בסופרים הם גבוהים, אני עדיין חושב שיש הרבה אלטרנטיבות זולות יותר כמו שוק ורשתות שיווק זולות.

זה נכון שסטייק בקר בארה"ב יעלה שליש מהמחיר שלו כאן, אבל אני חושב שלאנשים אין ברירה אלא להתרגל למזון שקיים בסביבתם.

אתה גר בארגנטינה - תתרגל לבשר בקר, גר על חוף האוקינוס האטלנטי - תאכל דגים, גר בישראל - תאכל פירות וירקות ובשר עוף.

אפשר גם יותר לבשל בבית ופחות לקנות מזון מתועש. הרווח כפול, גם בכיס וגם בבריאות.

לגבי מעון - יש כרגע מצב אנומלי שלא משנה איך הגענו אליו, אבל הוא לא יכול להמשך לנצח. טבעו של כל שוק לתקן את עצמו ולהתאזן. יש שווקים שבהם זה קורה כל חודשיים וכאלו שבהם זה קורה כל כמה שנים. אני לא שמעתי עדיין על שוק שבו זה לא קורה. גם מחירי הדירות בארץ יתקנו את עצמם. אין לי ספק בכך.

למי שלא נתקל עדיין, אני ממליץ על האתר המצוין הזה: http://www.buat-nadlan.com/

יש שם כמה פוסטים שלדעתי מנתחים את המצב טוב מאוד.

 

חוץ מזה אני אוסיף, יש חוסר רציני באנשי מקצוע שעובדים עם הידיים שהם מיומנים ברמה גבוהה ובעלי מוסר עבודה. רק לאחרונה שיפצתי בית וניתקלתי בהרבה אנשי מקצוע. כמעט אף אחד מהם לא צעיר ואם כבר אתה נתקל במישהו צעיר הוא ערבי. אני לא אומר את זה כדי לפגוע במישהו, רק מציין עובדה. קשה למצוא בעלי מקצוע טובים. רובם כאלו שלמדו את העבודה "על הדרך" וגם מוסר העבודה שלהם בינוני מינוס. מבין הותיקים עוד אפשר להיתקל במישהו שלמד נגרות בבית הספר למשל.

ידוע שהישראלים מחפשים תמיד את המחיר הזול, אבל התמורה בהתאם. תשאלו כל מי שבנה בית או שיפץ והוא יגיד לכם שהוא מוכן לשלם עוד 30%-40% ולקבל עבודה ברמה מבעל מקצוע אמיתי עם מוסר עבודה גבוה שלא צריך לפקח ו"לרדוף" אחריו.

לבעלי מקצוע טובים יש עבודה עד מעל הראש. לא תוכלו להשיג רצף, נגר או חשמלאי טובים עם המלצות בהתראה של פחות משבוע.

לפעמים תצטרכו לחכות גם חודשיים.

 

מדינת ישראל ומשרד החינוך והעומדים בראשו פשוט יבשו את החינוך הטכנולוגי. לדעתם כולם צריכים ללמוד לימודים עיוניים. אין מגמת מכונות, נגרות, חשמל וכו'. יצא לי גם לשמוע מקצין גבוה בחיל הים עד כמה ירדה הרמה המקצועית של המגוייסים לתפקידים טכניים. באופן טבעי, המקצועות האלו הולכים ומתייבשים או שרמת המקצועיות בהם יורדת.

אני לא רואה שום סיבה למה בישראל לא יכולים למשל לפתח ולייצר מכלולים אלקטרו-מכניים מסובכים. תעשייה שבה צריך גם "ראש" וגם "ידיים". שום סיבה חוץ מזאת שחסרות הרבה "ידיים".

 

לגבי "הדור האבוד", אני חושב שהיום אם מישהו מתלבט בין מנהל עסקים לבין ללמוד מקצוע כמו אינסטלציה, עדיף לו ללכת על האפשרות השניה.

להשכרה: חתימה בפורום הרכב המוביל בישראל!

  • תגובות 443
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
טבעו של כל שוק לתקן את עצמו ולהתאזן..

 

העולם אכל כבר מספיק חצץ מהאגדת עם הזו.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

יש משהו שרק עולה? ספר לי מה זה שנהיה שנינו מיליונרים (אבל בפרטי, כן? :wink: )

להשכרה: חתימה בפורום הרכב המוביל בישראל!

פורסם
דיור

 

בימי שפוט השופטים כלומר בתקופת המפאייניקים

 

רכשתי דירה בעיר הקודש נצרת עילית שנת 1971, למי שמתעניין דירה חדשה של 72 מטר 3 חדרים

 

מחירה 28000 לירות משכורת ממוצעת 600 לירות כלומר 47 משכורות באותו זמן דירה בחיפה עלתה כ 40000 לירות.

 

משכנתא בין 24000 לבין 27000 לירות ריבית 7.5% לא צמודה , החזר חודשי 97.50 לירות שעלה אח"כ ל125 לירות ולבסוף ל 150 לירות הכל ל 30 שנה.

משכנתא שלא עולה על 25% מהשכר שפוייה, ואתה נזקק להון עצמי של 5-15%

 

בימינו אנו

דירה שעליה התנהלו מלחמות עולם בחריש 660,000 ש"ח שהם 73 משכורות בשכר הממוצע של 9000 ש"ח.

חיפשתי בגוגל והופנתי ליד 2. מצאתי דירת 3 חדרים (אפילו 72 מטר) ברחוב דרך החטיבות בנצרת עילית ב- 420K. שזה 47 משכורות ממוצעות (היי נשמע מוכר)

ורק בימים האחרונים התבשרנו כי מדובר ב 135 משכורות לדירה ממוצעת . ומחושב לפי השכר הממוצע ולא לפי השכר החציוני.

לא כולם חייבים לגור בגוש דן

ובנק ישראל/ המפקח על הבנקים "המגן" על הדור הצעיר מגביל מתן משכנתא עכשיו ל 75% מערך הדירה.

 

מאיפוא לדעתו יביאו 200-400K כהון התחלתי ?. האא מההורים, מאיפוא אלה יביאו ? האא ייקחו מהחסכונות המצומקים שיידרשו להם לתקופת הפנסיה.

והמרוויחים הבנקים

 

ועל זה נכתב כבר

אבות אכלו בוסר ושיני בנים תקהינה רק כאן בהיפוך.

 

אבל הדירות בחריש שיועדו איך לא לחרדים , וחילוניים החליטו להרים את נס המרד רק מוכיחה שאפשר לבנות ולהרוויח גם במחיר של 660K לדירה

 

וגם את המחיר הזה אפשר להוזיל על ידי הפחתה בים של המיסים המוטלים על הדירה. לפחות לדירה ראשונה לזוג הצעיר, האא כן ניתן גם לתת העדפה נוספת למי ששירת בצה"ל , ולא בצבא השם.

 

טוב זה לא מעניין את השלטון של היום. לא אוזלת יד אלא חוסר רצון לפתור בעיות אמיתיות .

 

רכישה מדורגת של דירה

 

זוג צעיר לא צריך לרכוש דירה של 5 חדרים, אין לו את ההון הדרוש , והיא עולה בנוסף בתשלומים מיותרים של ארנונה חשמל שלא לדבר שלקחת משכנתא של 1000K שהוא לא מסוגל לעמוד בתשלומים עבורה אין דינה כמשכנתא של .300K

 

מה שכתב sperial בנושא לא מקובל עלי, כיוון שאין בעיה לקנות דירה של 3 חדרים יד שניה בת 3-5 שנים , היא כבר "שודרגה" על ידי היד הראשונה לכן אינה נזקקת לשיבוצים. זו דירה שמתאימה לזוג +2 ילדים קטנים , משם תשדרג לדירה בת 4 חדרים גם יד שניה "משודרגת" בת 5 שנים שוב אינך נזקק לשיבוצים , ואם תצליח במעשיך תשדרג ל 5 חדרים.

 

איפוא בחיפה השוק הוא של מתווכים בלבד?

 

מיסוי

 

במכירה אפס, היטל השבחה מוטל רק אם הוחלה תוכנית משביחה בזמן שהייתה בעליה של הדירה, ובמקרה כזה גם תקבל כסף נוסף במכירה מן הסתם, ברוב המקרים היא מוטלת על נכס כמו קרקע או בית פרטי ולא בבניה רוויה , ברכישה עד 1.4 מיליון אפס

 

האם לשלטון יש מה לעשות

 

בוודאי!!

 

בידו 90% מקרקעות המדינה

היום הוא מנסה למקסם את רווחיו במכירת קרקעות וזאת על חשבון כל העם הזה מקטן ועד קשיש.

 

כבר ראינו למעלה שניתן למכור ב 660K כשרוצים וכולם מרוצים.

 

הבת שלי בונה בית בישוב קציר, בפתחת וואדי ערה 5 דקות מכביש 6 המקצר מרחקים הן לצפון הן למרכז אוויר נהדר מערכת חינוך לא רעה בכלל . פריפריה אבל עם יתרון נוסף מוקף ישובים ערביים על הטוב ועל הרע שיש בהם.

 

לפני כשנתיים וחצי הסתיים אחד מגלי הבניה ביישוב כ 20-30 מגרשים המחיר למגרש של כ- 500 מ"ר כולל פיתוח כ 200K

 

היא קנתה בגל ההרחבה הנוכחי לפני כשנתיים כ 120 מגרשים, גם כ 500 מ"ר המחיר כולל פיתוח כ

450K

 

למה ? מה קרה?

 

5 תווים

"when you see a good move, look for a better one..."

 

Mazda 2 2014

Kawasaki Z400 2020

פורסם

אני לא רואה שום סיבה למה בישראל לא יכולים למשל לפתח ולייצר מכלולים אלקטרו-מכניים מסובכים. תעשייה שבה צריך גם "ראש" וגם "ידיים". שום סיבה חוץ מזאת שחסרות הרבה "ידיים".

 

 

רק התייחסות קטנה לציטוט - אתה טועה ובגדול!!

היום מגמות הנדסת מכונות מלאות ומוציאות בוגרים בכמויות יפות לתעשיה

תעשיית הביטחון מפתחת ומייצרת מנגנוניים אופטו ואלקטרומכניים מסובכים מאין כמוהם - רובם של מהנדסי המכונות הם בעלי HAND-ON וממש עובדים חלק מהזמן עם הידיים (גריזים, דבקים וכו')

כמו כן תראה את פריחת ענף הפורמולה SAE בארץ אשר נותן לסטודנטים אפשרות גם לעבודה מעשית של ממש על הפרוייקט וגם לקצור פירות על ההשקעה שלהם.

 

כנ"ל לגבי ענף האלקטרוניקה והחשמל - גם שם לא מעט עובדים עם היידים במיוחד בפיתוח.

 

רק לתשומת ליבך..

ליום יום: מחפש את המיועדת.... כרגע הצעצוע VTR סקסו 1997

לאשה ולסופ"ש: פורסטר 2016 X ממוגן עם הגבהה

 

 

פורסם

שמח לדעת שאני טועה.

לגבי SAE, לא מכיר ולא שמעתי, אולי אני מנותק ואולי לא באמת מדובר על משהו גדול.

לגבי תעשיית הנשק לא היה לי ספק. אני יותר כיוונתי לתחום האזרחי, כלומר מכלולים אלקטרו מכניים לתעשיית הרכב, התעופה וכו', או למשל מכונות וציוד תעשייתי שאפשר לקנות היום מחברות איטלקיות וגרמניות.

להשכרה: חתימה בפורום הרכב המוביל בישראל!

פורסם

אפשר לעשות הכל, בכל רמה, אין שום בעיה טכנולוגית או של ידע בארץ, רק שהיום, הבון טון הוא לא להיות סטף ורטהיימר אלא להיות נוחי דנקנר וככה זה גם נראה.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

wa11a

 

כמה הערות

 

מחיר דירה ממוצעת כולל גם את הדירות שנמצאות בנצרת עילית ונבנו לפני 40 שנה.

 

דירות חדשות יותר עולות שם גם יותר.

 

אם היו לוקחים את הדירות בגוש דן בלבד המספרים היו שונים.

 

לכן השוויתי תפוח לתפוח שההבדל הוא רק קצת לטובת חריש חדש מול חדש.

 

השוויתי גם את תנאי המשכנתא אז והיום.

 

לי אין בעיה כלל שירכשו בפריפריה , רק תדאג לחינוך הולם בריאות הולמת תעסוקה הולמת וכו' וכו'.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם
לא יכולתי לקרוא את כל מה שנאמר כאן, אבל אני אגיד איך אני רואה את זה.

כבר בזמנו ז'בוטינסקי חשב על "חמשת המ"מים": מזון, מעון, מלבוש, מורה, מרפא. זה מה שאדם צריך כדי לחיות בעצם.

לפחות בארץ - לבוש, חינוך ורפואה - אין בהם מחסור, הם ברמה טובה-גבוהה והם לא יקרים יחסית.

 

.....

 

חוץ מזה אני אוסיף, יש חוסר רציני באנשי מקצוע שעובדים עם הידיים שהם מיומנים ברמה גבוהה ובעלי מוסר עבודה. רק לאחרונה שיפצתי בית וניתקלתי בהרבה אנשי מקצוע. כמעט אף אחד מהם לא צעיר ואם כבר אתה נתקל במישהו צעיר הוא ערבי. אני לא אומר את זה כדי לפגוע במישהו, רק מציין עובדה. קשה למצוא בעלי מקצוע טובים. רובם כאלו שלמדו את העבודה "על הדרך" וגם מוסר העבודה שלהם בינוני מינוס. מבין הותיקים עוד אפשר להיתקל במישהו שלמד נגרות בבית הספר למשל.

ידוע שהישראלים מחפשים תמיד את המחיר הזול, אבל התמורה בהתאם. תשאלו כל מי שבנה בית או שיפץ והוא יגיד לכם שהוא מוכן לשלם עוד 30%-40% ולקבל עבודה ברמה מבעל מקצוע אמיתי עם מוסר עבודה גבוה שלא צריך לפקח ו"לרדוף" אחריו.

לבעלי מקצוע טובים יש עבודה עד מעל הראש. לא תוכלו להשיג רצף, נגר או חשמלאי טובים עם המלצות בהתראה של פחות משבוע.

לפעמים תצטרכו לחכות גם חודשיים.

 

מדינת ישראל ומשרד החינוך והעומדים בראשו פשוט יבשו את החינוך הטכנולוגי. לדעתם כולם צריכים ללמוד לימודים עיוניים. אין מגמת מכונות, נגרות, חשמל וכו'. יצא לי גם לשמוע מקצין גבוה בחיל הים עד כמה ירדה הרמה המקצועית של המגוייסים לתפקידים טכניים. באופן טבעי, המקצועות האלו הולכים ומתייבשים או שרמת המקצועיות בהם יורדת.

אני לא רואה שום סיבה למה בישראל לא יכולים למשל לפתח ולייצר מכלולים אלקטרו-מכניים מסובכים. תעשייה שבה צריך גם "ראש" וגם "ידיים". שום סיבה חוץ מזאת שחסרות הרבה "ידיים".

 

לגבי "הדור האבוד", אני חושב שהיום אם מישהו מתלבט בין מנהל עסקים לבין ללמוד מקצוע כמו אינסטלציה, עדיף לו ללכת על האפשרות השניה.

 

חולק עליך לגבי חמשת ה-ממ'ים. כולנו מסכימים על המעון, אבל המלבוש יקר - השויתי מחירים של אותו דגם בארץ ובאירופה והמחיר בארץ כפול למרות שהכנסה נמוכה יותר. המזון בארץ יקר מאד יחסית לאירופה או ארה"ב. שוב במונחים אבסולוטיים - ובהשואה להכנסות המשפחה ההפרש עוד יותר גדול. לגבי מורה ומרפא - צר לי, למרות שהמדינה אמורה לספק את השירותים על חשבון המיסים שאנו משלמים, באופן מעשי היא מפריטה את השירותים בהדרגה, בישראל קרוב ל-40% מההוצאה על בריאות משולמת מכיסם של האזרחים שלא דרך ביטוח הבריאות הממלכתי - ובכך ישראל שניה רק לארה"ב בעולם המערבי - וגם החינוך "חינם" עולה אלפי ש"ח לילד לשנה גם בלי הזקקות למוסדות פרטיים.

 

לגבי עובדי כפיים - גם אני סיימתי שיפוץ לפני מספר שבועות. למעשה הקבלן צריך להגיע היום לכמה תיקונים אחרונים. העובדים היו מכל טוב הארץ - והרושם שלי היה שהם עושים את עבודתם באהבה ובאיכות טובה. כמובן שאת התוצאות נראה רק בעוד כמה שנים אבל הקבלן, שעשה בעצמו חלק מהעבודות, הקפיד על כל פרט של הפיניש, החשמלאי והאינסטלטור עבדו בהנאה רבה, היתה תחושה שם באים לעבודה עם שיר בלב, וכך גם מרבית שאר בעלי המקצוע. ומי שעובד באהבה עובד טוב. ואם תשאל על מוצאם - הם מכל טוב הארץ - צברים מכל מוצא, עולים מרוסיה, ערבים ואפילו שני עובדים מאריתריאה.

 

לגבי הזנחת החינוך המקצועי אין לי שום ויכוח אתך וכבר כתבתי זאת כמה פעמים בפורום זה. הצד השני הוא שכפי שלא כל אחד יכול להיות רופא או מהנדס או מנכ"ל גם לא לכל האחד יש הכשרון לבצע עבודות ידניות - כלומר לא כל אחד יכול להיות אינסטלטור.

 

sperial

 

שתי הערות

 

לא כתבתי להחליף דירה כל 5 שנים אלא לרכוש דירה בת 5 שנים ולהתגורר בה כ 10 שנים.

 

לא היו אז אמצעי מניעה?? שיהיו בריאים:-o

 

נכנסתי ליד 2 הקשתי אחוזה 69 מודעות פרטיות קפצו לי ולא מדבר איתך על רמת אשכול בגין וכו' וכו'

 

1. כדי לקנות דירה בת 5 צריך שיהיה גם מוכר שרוצה להחליף את דירתו אחרי 5 שנים, כלומר בסופו של דבר צריך להיות מספר מספק של אנשים שמחליפים דירה בתדירות גבוהה. חזרה למשבצת אפס.

2. כשמתחתנים בגיל 32 ממהרים בעניין הילדים. לא רוצים להיות הורים זקנים מדי. וזה היה לפני למעלה מ-20 שנה - עם עלית גיל הנישואין והולדת ילדים הצורך בדירה גדולה יחסית (4-5 חדרים) בשלב מוקדם של הזוגיות יהיה יותר נפוץ.

3. אתה צודק, אני מסנן את החיפוש לדירות בגודל מסויים ולכן המספרים שעולים לי יותר קטנים. מכל מקום - השכונות שעניינו אותי (למשל רמת אשכול, בה בסופו של דבר גם קניתי דירה) הן שכונות שבהן מעט דירות קטנות. גם בדגימה שלך - אחוזה - מספר הדירות בפרסום פרטי הוא כ-10-15% מכלל הפרסומים בשכונה. כמובן שצריך לסנן פרסומים כפולים ופרסומים שנכנסו בטעות לאותו חתך, אבל זה נותן איזה סדר גודל של יחס בין מספר הפרסומים הפרטיים למספר הפרסומים על ידי מתווך. מה שיותר חשוב הוא מספר המתעניינים, והנסיון הפרטי שלי היה שהיחידים שמסתכלים על המודעות הפרטיות הם מתווכים ,והרוכשים הפוטנציאליים פונים למתווכים ולא ללוחות. אולי בשכונות פחות יוקרתיות זה אחרת.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

 

לי אין בעיה כלל שירכשו בפריפריה , רק תדאג לחינוך הולם בריאות הולמת תעסוקה הולמת וכו' וכו'.

 

אין בעיה בפריפריה עם חינוך ובריאות. תעסוקה, למי שלא מפונק, יש גם.

לא שהכל בפריפריה כ"כ טוב, יש בעיית תחבורה ציבורית קשה ולמי שאין 2 רכבים במשפחה, זו עלולה להיות בעיה, אבל כמה כבר עולה להחזיק אוטו נוסף לעומת החיסכון בקניית דירה בחצי מליון פחות מאשר במרכז? לעומת החיסכון בעלויות המחיה שכרוך בעלויות פריפריה?

 

מה הבעיה, עם רכבת ישראל, לגור באשדוד/חדרה/פרדס חנה ולעבוד בתל אביב? אבל תגיד לתושב המרכז לעבור לשם והוא מתפחלץ באותה שניה, פתח תקווה נראית לו על מאדים!

אנשים לא מעוניינים לעבור לפריפריה ממניעים אישיים ולא ממניעים ענייניים.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

כתבה מעניינת מכלכליסט (מעניינת מבחינת הנתונים שהיא מציגה, לא מבחינת איכות הכתבה הדי רדודה כיאה לטמקא).

 

 

הפיסקה היותר חשובה ומדאיגה מבחינתי היא זו:

קצב הגידול המהיר מכולם היה בהלוואות שחילקו גופי הפנסיה למטרות דיור. לרוב מדובר בהלוואות שגופי הפנסיה מעניקים למי שאין בידיו הון עצמי מספיק כדי שהבנקים יאשרו לו משכנתא. הלוואות אלה צמחו ב־18% מתחילת השנה כתוצאה מהמגבלות שבנק ישראל הטיל על לקיחת משכנתאות.

 

במילים אחרות, מחירי הדירות נוסקים לגבהים מטורפים, ולציבור אין די כסף כדי לשלם אותם, כך שהוא נדרש לקחת משכנתאות גבוהות מאוד. אבל כדי לקחת את המשכנתאות, שהן ההלוואות הכי גדולות שהישראלים מתחייבים אליהן בחייהם, אפילו לזה אין לישראלים מספיק כסף להביא מהבית. אז כדי לקחת את ההלוואה הכי גדולה שהם ייקחו בחיים, הם מבקשים הלוואה מגופי הפנסיה ומשעבדים את העתיד שלהם.

 

בנק ישראל הרים את אחוז ההון האישי הנדרש? מאיפה נביא את הכסף? יאללה, נחסל את הפנסיה שלנו.:shock:

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

מה אתה מקשקש? נדל"ן תמיד עולה, הם יכסו את זה מהרווחים :/

  

לפני 22 שעות, hans כתב:

שטיפה, אגב, מעולם לא עזרה לי מי יודע מה. גם לא מים רותחים. אין תחליף לחיטוט עד שמשתחרר

 

פורסם
העולם אכל כבר מספיק חצץ מהאגדת עם הזו.

 

המשבר של 2008 היה דוגמא לשוק שמתקן את עצמו. השווקים תמיד מתקנים את עצמם בסוף, זה שהתוצאות לא נעימות זה כבר סיפור אחר.

 

אני לא מסכים עם כל קביעות "המעבר לפריפריה". המחירים בפריפריה עלו בדיוק כמו בכל מקום אחר. אז אולי זה נכנס לך בתקציב, אבל זו השקעה גרועה מאוד לעתיד. אם יבוא תיקון, או סתם בראיה עתידית של שוק סולידי, אלו השקעות מסוכנות (בדיוק כמו אג"ח זבל של חברות). אני גם מאמין שתרבותית, הפער בין "מדינת תל אביב" ליתר צפוי לגדול בהתחשב במגמות הדמוגרפיות. זה יגדיל את הביקוש ויהפוך את החיים קשים למי שרוצה לשפר מיקום לאיזור המרכז. בואו נגיד שאני חושב שדירת שלושה חדרים בתל אביב בשני מיליון שקל זו כנראה השקעה יותר סולידית מדירת 5 חדרים ברמלה ב1.3 מיליון (אבל את זה נדע רק עוד 10 שנים).

 

במילים אחרות, אחרי עליית מחירים מטורפת כמו שהייתה כאן, לשלוח אנשים לקנות נכסים סוג ב' באותו מחיר שפעם היו נמכרים נכסים סוג א' זה לא פתרון טוב כלכך.

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

פורסם

כשהשוק "מתקן את עצמו" (הרבה פעמים מגורמים חיצוניים ולא כי הוא אשכרה שואף לתקן את עצמו) זה כרוך בנזק כלכלי אדיר ולכן קשה לי לקבל מין שאננות כזו של "השוק יתקן את עצמו" ולא לחתור באגרסיביות לתיקון השוק לפני שיהיה מאוחר.

 

להגיד ש"השוק יתקן את עצמו" זה בערך כמו שרופא יחליט לא לטפל בחולה סרטן כי "בסוף כולנו נמות".

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם
כשהשוק "מתקן את עצמו" (הרבה פעמים מגורמים חיצוניים ולא כי הוא אשכרה שואף לתקן את עצמו) זה כרוך בנזק כלכלי אדיר ולכן קשה לי לקבל מין שאננות כזו של "השוק יתקן את עצמו" ולא לחתור באגרסיביות לתיקון השוק לפני שיהיה מאוחר.

 

להגיד ש"השוק יתקן את עצמו" זה בערך כמו שרופא יחליט לא לטפל בחולה סרטן כי "בסוף כולנו נמות".

 

בשביל זה קיימים רגולטורים, אבל לפעמים הרגולציה היא בעצמה יוצרת את העיוות. רגולטור אחד שהיה בולם את מגמת רכישת הדירות להשקעה ב2008 היה חוסך את כל הבלאגן הזה עכשיו. אבל ככל בלאגן, סופו של זה להסתיים. זה יכול להיות נעים יותר (קפאון של עשורים במחיר הדירה הנומינלי ושחיקה ריאלית עד איזור סביר) או נעים פחות (המשך התייקרות וקריסה פתאומית).

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum


×
×
  • תוכן חדש...