Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הדור האבוד - כתבה מכלכליסט


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4621 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

די, טוחנים מים. ישראלים וחלק ניכר מתושבי העולם המערבי לא מוכנים

לעבוד בחקלאות ומעדיפים עבודות נוחות יותר, בשכר זהה או נמוך יותר.

את זה לא תוכלו לשנות, גם אם תציעו שכר גבוה יותר.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

  • תגובות 443
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
די, טוחנים מים. ישראלים וחלק ניכר מתושבי העולם המערבי לא מוכנים

לעבוד בחקלאות ומעדיפים עבודות נוחות יותר, בשכר זהה או נמוך יותר.

את זה לא תוכלו לשנות, גם אם תציעו שכר גבוה יותר.

 

למה שישראלי יעבוד בתחום?

בכנות, למה?

140 משכורות הוא צריך לחסוך לדירה, בכניסה לסופר הוא משלם פי 2 וגם 3 ממקום אחר בעולם

וההוצאות השוטפות הן גבוהות מאוד (מים/חשמל ארנונה).

 

למה שהוא יקרע את התחת, ידפוק את הגב ויגור במלונה?

 

אני עצמאי, מתפרנס בכבוד ומפרנס באופן ישיר כמה משפחות, בנוסף ל-50 ימי מילואים בשנה.

הבעיטות שאני מקבל מהמדינה (מע"מ, מס הכנסה וביטוח לאומי) כבר עושות חשק שלא לעבוד.

פורסם

ניר, "הבעיטות" דווקא התרככו, מס הכנסה ירד. מע"מ ירד ושוב עלה. הבעיה שהשכר נשאר דיי דומה. אולי עולה באחוזים בודדים. אך, הכל מסביב עלה בעשרות אחוזים. אם לא במאות.

פורסם

אם הכל עולה במאות אחוזים, לדבריך, איך זה שאין אינפלציה ?

משהו לא מסתדר לי.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם

רבי חן

 

כשהליכוד עשה אינפלציה של מאות אחוזים המפאייניקים הורידו אותה, עכשיו הליכוד הוריד את זה שמתח ביקורת במקום להילחם באינפלציה. ונכון היא לא מאות אחוזים אבל היא לא מה שמדווחים.

 

http://www.themarker.com/markerweek/1.1900369

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם

שאלה במקום חן, הנה תשובה חלקית: בעודי נוגס שניצל תעשייתי משקית שעלתה למעלה משלושים שקלים ולפני כשנתיים כעשרים, אני טובל בחומוס תעשייתי שעולה כיום כחמישה עשר שקלים, כמעט פי שניים מבעבר. אז לא מאות אחוזים, אבל הרבה. אני מרטיב את זה עם עגבניית שרי יוקרתית שמחירה יורד מדי פעם ומוריד את המדד. אני לא פוחד שישפך לי על החולצה בגלל שכפי שציינת קודם, מחיר החולצות ירד. חבל שהן סיניות ולא מחזיקות. טוב, אולי אכבס את החולצה שלי במכונת הכביסה שגם היא- מחירה ירד, אבל צריך להזדרז כי גם איכותה ירדה ומי יודע אם תעבוד גם מחר.

מאידך, מחיר החשמל והמים עלה כ"כ שאולי עדיף כבר לנסוע למכבסה זולה בעיר, אלמלא מחיר הדלק.

אני חושב שאשאר בבית. הוא הפך ממשהו רגיל למוצר יוקרה ואני נהנה להרגיש איך כל דקה המחיר קצת צומח, זה כייף.

 

אגב,מחירי דיור שעולים בשבעים אחוז, או מים או חשמל , משפיעים הרבה יותר מהחולצה שהוזלה והעגבנייה שנזלה.

בכל אופן, מעבר למספרים, יש לבחון גם את כלי המדידה, המדד.

זה מצידו אינו אמת מידה אבסולוטית ורכיביו , על משקלם ניתנים לשינוי.

באותם נתונים כידוע, ניתן להשתמש כדי להוכיח טיעונים שונים.

ישנם אנשים ופירמות, שכאשר מחירים עולים גם הם מעלים מחירים.

לכל השאר- פשוט יקר.

 

הערה: הדיון הוא על רמת החיים. לצערי כמעט אין כאן ובמקומות אחרים דיון על איכות החיים, שם כואב יותר.

פורסם
אם הכל עולה במאות אחוזים, לדבריך, איך זה שאין אינפלציה ?

משהו לא מסתדר לי.

 

יש לך קשר ישיר או עקיף לנערי האוצר ולמשרד האוצר?

 

תסלח לי.

התשובה שלך מנותקת מהמציאות.

פורסם
אם הכל עולה במאות אחוזים, לדבריך, איך זה שאין אינפלציה ?

משהו לא מסתדר לי.

 

ההתייקרות כאן, אי אפשר להתווכח על זה. חשמל, מים, מע"מ, מחירי הדיור (רכישה והשכרה). אם המחירים יורדים איפשהו, זה רק כי הסוחרים מתחרים על מעט ההכנסה הפנויה שנשארה לאנשים (לפי הלמ"ס, משפחה ממוצעת מוציאה יותר משמכניסה, ו40% מההורים עוזר לילדים, אז על איזו הכנסה פנויה מדובר בכלל).

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

פורסם
לא, היא לא מנותקת. יש דברים שהתייקרו מאוד, יש שהוזלו מאוד. ניסיתי להבהיר קודם.

האינפלציה נמוכה.

עד כמה המדד מייצג, על זה ניתן להתווכח.

לא יודע מה זה אינפלציה, שיעור המדד ועוד מושגי נייר (למרות שאוטוטו אני מסיים עוד תואר בכלכלה).

דבר אחד אני יודע, המצב כאן לא טוב.

לא הגיוני שמחיר דירת 3 חדרים תעבור את המיליון ש"ח וכמה פקידי אוצר יצחקו כי קופת המדינה מתרוממת.

אף אחד למעלה, את זה אני אומר מידע אישי, לא רוצה להתמודד עם בעיית הדיור.

האוצר מרוויח בערך כ-50% על כל דירה חדשה שנמכרת.

האוצר שלח לעזאזל דור שלם בלי דירה ובלי פנסיה.

 

אם פתחו את השוק לייבוא מוצרים לבנים וחולצות, מה שהוריד את מחירם (לא תמיד - בעיקר הג'אנק הטורקי), זה לא אומר שום דבר על האזרח הפשוט שהולך למכולת וצריך להתמודד עם 800,000 ש"ח משכנתא ועם כמה בעלי הון שגונבים לו את הפנסיה.

פורסם

יש דברים שהמחיר שלהם ירד אולי באופן יחסי, אך גם האיכות משתנה, כפי ש[פנדוב ציין.

 

אני לא יודע אם המחיר היחסי עלה במאות אחוזים. אני כן יודע שכשעלינו לארץ, הורי קנו פיאט טיפו בכ40,000. היום ב40,000 אי אפשר לקנות אפילו פיאט פנדה, וזה לא שהמשכורות עלו פי 2. וזה לא רק רכבים. מחירם של דברים בסיסיים כמו מים, חשמל, דלק, מזון עולה כל הזמן, והמשכורות לא ממש מדביקות את הקצב (וגם לא ממש קשורות למדד).

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם

לא יודע מתי עליתם לארץ, אבל שכר המינימום לפחות עלה בכ150 אחוז נומינלית מאז סיום יצור פיאט טיפו.

 

דווקא מכוניות הן דוגמה רעה ליוקר המחיה לטעמי, הן הרבה יותר נגישות היום משהיו לפני עשרים שנה.

  

לפני 22 שעות, hans כתב:

שטיפה, אגב, מעולם לא עזרה לי מי יודע מה. גם לא מים רותחים. אין תחליף לחיטוט עד שמשתחרר

 

פורסם

אבל העיקר, DVD עולה היום 100 ש"ח.

 

אתם מבינים? טפטפו לנו כל השנים האלה שאריות, כשבפועל הסטייק האמיתי נמצא במרחק שנות אור מאיתנו.

המכוניות שלי : Lantis-F 98 -> מאזדה מיאטה 95

המכוניות של אשתי : יונדאי אקסט 95, מאזדה 3 2006, מיאטה NB 2003, סיטרואן C3 2017

המכוניות ליסינג שהיו לי : מאזדה 3 2010, סוזוקי סוויפט 2014, סוזוקי ויטרה 2016, רנו גרנד קופה 2019, סקודה קאמיק

החלום : RX8

פורסם
אבל העיקר, DVD עולה היום 100 ש"ח.

 

אתם מבינים? טפטפו לנו כל השנים האלה שאריות, כשבפועל הסטייק האמיתי נמצא במרחק שנות אור מאיתנו.

 

אז אתה חושב שיש כאן יד מכוונת?

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum


×
×
  • תוכן חדש...