Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הדור האבוד - כתבה מכלכליסט


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4622 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
SKINS אתה כבר בתחום ההוראה או חושב על כניסה לתחום?

מבחינת תנאים סוציאליים אין עבודה יותר טובה ממורה(אולי חבר כנסת)-כמות ימי החופשה שיש פשוט עצומה.

השכר מתחיל מ6.5 ויכול לטפס לשכר לא רע בכלל אם אתה רכב+מחנך ועוד עם נסיון.

 

אני הולך להיכנס לתחום.

 

קצ לקלקל את האגדות על המורים ועוד משהו ל-skins:

1. ימי חופש - בערך שליש ממה שהקהל הרחב חושב. בדיוק כמו פקיד הבנק שמקבל קהל מ-8:30 עד 13"00 ונמצא בסניף מ-7:00 עד 17:00 - כך גם המורים עשוים הרב מאוד עבודה שנסתרת מעיני ההורים. כל מה שקשור להכנת שנת לימודים, הרשמה, קליטת תלמידים, וישיבות והשתלמויות אין סופיות אם אתם רואי חופשת קיץ (בתיכון) מ-20 ביוני עד 26 באוגוסט הרי שהמורה רואה חופשה בערך מ-20 ביולי עד 10 באוגוסט. שאר הזמן הוא בביה"ס.

אתה לא חייב להיות מחנך. מורה מקצועי עובד כמעט גרדא על מקצועו. הוא לא מגיע לכל ההשתלמויות מחנכים וכל הימים קליטה ושות'. במקצוע שאני בוחר אין תגבורים בקיץ ואין אקסטרות. לגבי מקצועות כמו לשון ומת' אין ספק ! כי הם מקצועות חשובים שמקבלים משקל רב בנתונים של כל סוף שנה.

2. היקפי משרה - מאז רפורמת "עוז לתמורה" משרת המורה איבדה את גמישותה, כיון שמורה מחוייב בשהות של משרה מלאה (לא זוכר את הפרטים, אבל סדר גודל של 40 שעות) בביה"ס. זה אומר שאין לו הזמן והגמישות לעבוד במקום נוסף. תמורת זה יש עליה בשכר, אבל לא פרופורציונית למספר השעות הנוסף בהשואה למצב לפני הרפורמה.

לגבי הרפורמה לא ביררתי, אבל ממה שאני יודע מחבר שהוא מורה ב2 בתי ספר - אין עם זה בעיה.

3. תלמידים הם עם קשה, וההורים עוד יותר. צריך להיות מוכן לעבודה שהיא הרבה מעבר להוראה נטו. ולמרות הרפורמה צריך להיות מוכן לשעות נוספות לא משולמות (כגקון ישיבות בשעות הערב) ולשעות נוספות עם תשלום כלשהו (כגון ליווי טיולים, צתענוג מפוקפק עם הפרחחים).

כל אחד מתבונן על זה בצורה אחרת, אני בעד.

4. מה שמשפיע מאד על המשכורת הן הכשרה (תואר נוסף, השתלמויות) - אבל זה מצריך השקעה לא קטנה. בדוק אפשרות למסלול ישיר לתואר שני - דבר שקיים במסלולים מסויימים להוראה, למשל במחלקות להוראה בטכניון.

לימודים על חשבון עבודה וימי עבודה שמשולמים זה לא משהו רע. בדומה לשלטון מקומי.

5. מתוך היכרות עם כמה מורים במשפחה די ברור לי שחינוך הוא משהו שנולדים אתו - ואו שיש לך או שאין לך את זה. ואם יש לך את זה גם תרצה לעסוק בכך.

צודק.

 

תסתכל על זה מהצד השני של המטבע - אתה פנים מוכרות בעיר, הרבה קשרים ואפשר להתברג ככה במשרות ציבוריות. אני מכיר מורה צעיר אשר לימד במשך 5 שנים ואח"כ התקדם לתפקיד מכובד מאוד ברשת 'אורט'. מורה בחורה אשר עשתה הסבת מקצוע ולאחר כמה שנים התקדמה לניהול חט"ב.

אפיקי קידום זה חשוב, אני רוצה תחום שאם אני מרגיש שמיציתי יש לי לאן ללכת. זה תחום די רחב.

כולם בכפר עם AK ורק אתה עם קפצונים ?

 

זה לא קצת דפוק ?

  • תגובות 443
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

האופטימיות שלך נפלאה, אבלזה לא בדיוק כך.

1. אם לא תקח תפקידים תפסיד משני צדדים - גם יותר שעות פרונטליות (שות) וגם פחות הכנסות. מה לעשות - התפקיד הוא בעל משמעות רבה בשכר המורה.

2. אחד הרעיונות הבסיסיים שמאחורי "עוז לתמורה" הוא חיסול התופעה של מורה שמתרוצץ בין כמה בתי ספר. יתכן שחברך עדיין לא השתלב ברפורמה, ואז הוא ינו עובד את מכסת 40 השעות. אבל מורה חדש מחוייב בהצטרפות לפי תנאי הרפורמה.

3. זה משתלב עם סעיף 5. מורים ומחנכים (זה היינו הכך - אני מתכוון לתפקוד, לא לתפקיד) טובים הם דבר יקר ערך. אם אתה כזה הרבה אנשים יהנו מכך.

4. חלק מההשתלמויות על חשבון שעות העבודה, לקן בשעות הערב. לימודי תואר מתקדם זה על חשבונך - או שתעשה זאת כבר במסלול הראשוני שלך או על חשבון שנת שבתון, שבה הכנסותיך יצטמצמו.

 

לגבי הקידום: הוא אפשרי, אבל יכול להיות מאוחר ואיטי. יכול להיות גם זריז מאד. בכל מקרה - תואר שני (לפחות) לא יזיק, אולי יהיה חיוני. אשתי התקדמה מיועצת מן המניין לסגנית מנהל לאחר 8-9 שנות עבודה, אבל עברו עוד כ-13 שנה עד שקיבלה ניהול בית ספר. כעת בית הספר נסגר והיא ירדה בתפקיד (עדיין לא ידוע מה המשמעות הכלכלית כיון שטרם קיבלה משכורת ראשונה בתפקיד החדש).

בכל מקרה - אני מבין שאתה רוצה להיות מורה. כאשר אתה מתכנן את מסלול הלימודים צריך לשאול כמה שאלות:

1. האם ברצונך להיות מורה לספרות, או שמא לבחור באיזה מסלול דו חוגי שיאפשר לך הוראת מקצוע יותר מבוקש, כגון מתמטיקה - מורים טובים למתמטיקה ועוד מספר מקצועות מבוקשים הן בבתי הספר (כולל הפרטיים) והן בשיעורים פרטיים, מה שיכול לשנות לחלוטין את תמונת הפרנסה.

2. האם אתה מתכוון ללמוד בחוג לחינוך (עם ספרות כחוג שני) או ללמוד בחוג לספרות (ואולי עוד משהו) ולהשלים תעודת הוראה כסדרת קורסים נוספת, אולי אפילו אחרי סיום התואר. זה מה שקרה לאשתי: סיימה תואר בחינוך וחוג נוסף, ואז היתה צריכה להשלים את לימודי תעודת ההוראה. במקרה שלה זה לא הפריעה כיון שסיימה את התואר הראשון ב-5 סמסטרים, אבל זה חריג, וכדאי שתחשוב כבר כעת כיצד תקבל את התעודה.

3. האם אתה מעוניין במסלול ישיר לתואר שני, דוגמת זה של המחלקות להוראה בטכניון (במוסדות אחרים זה מצריך בדיקת התכנות).

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

שאלה כללית בקשר להוראה - אני שומע הרבה את המילה ״הסבת אקדמאים להוראה״, האם כול בעל תואר, לא משנה במה, יכול לבצע הסבה להוראה?

פורסם

כל אדם שהוא נואש מספיק, אמיץ מספיק, מובטל מספיק או סתם אידאולוג יכול לעסוק בהוראה במאמץ קל.

בסוף החודש יהיה לו כסף לסביח אבל תלמידיו יצחקו עליו שהוא לא יכול להוסיף קוקה קולה.

פורסם

[פנדוב - שלא כדרכך, אינך מדייק. את ההסבה אפשר לעשות בקלות יחסית. העיסוק בהוראה ממש אינו קל.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

מקבל את התיקון. אכן כיוונתי לכניסה לתחום ולא ליומיום.

מחשבות על סביח גרמו לי לאיבוד הרכוז ולנוסח הלקוי.

 

נ.ב

אם כבר סביח, מוכר הסביח בבי"ס הוא דמות נערצת והסביח מביא, ספוק מיידי.

המורה נותן השכלה: ערכה המיידי אינו נראה.

אביו של התלמיד צועק על המורה, אך מקנא במכונית הספורט של מוכר הסביח.

המורה כפוף למגבלות נוקשות, כיום אינו יכול להעניש כמעט, אך בהחלט ניתן להעניש אותו.

מוכר הסביח הוא עצמאי מצליח, גם תשלום מס הוא רשות, לא חובה.

המורה מלמד כיצד נוצרת ביצה, איש הסביח הוא אדם פרקטי.

אצל מורה, עלולים לרכוש השכלה, חלילה

אצל הסביח עלולים לקבל כרס. כרס היא סימן להצלחה.

אפשר לדחוף אנשים עם הכרס, קשה עם השכלה.

 

ערן, לא יודע אם הכיוון נכון, אך ספריאל הוא בהחלט מקור מידע והערכה טוב.

פורסם

אני מודה שלא קראתי את הכל השירשור אלא רק את העמודים האחרונים. אני רוצה להתייחס לסוגיית המורים. מי שחושב שזה מקצוע קל עם הרבה חופש אז צר לי לבשר לך שאתה טועה. יש לא מעט ימי עיון, השתלמויות מקצועיות, טפסים וניירת שיש למלא על כל תלמיד, שיחות עם הורים (שעתיים בטלפון בתשע עשר בערב), ישיבות צוות ועוד. כן, מורה שלא נמצא במקצוע מטעמי אידיאולוגיה יכול לחסוך לעצמו חלק מהדברים. כלומר, להשתתף רק במה שחובה ולא לעשות הכנות לקראת שיעורים, לא לתמוך בתלמידיו, לא להיות בקשר עם ההורים אבל התוצאות יהיו בהתאם.

בקיצור, יש המון עבודה מאחורי הקלעים, ברפורמה עכשיו גם הוסיפו שעות שבהן המורה צריך להיות נוכח בבית הספר לאחר שעות הלימודים לטובת פגישות עם הורים ועוד מנהלות. מה מצחיק בזה? שהורים לא יכולים להגיע לפגישה ב3 בצהריים אז בכל מקרה השיחה תהיה בערב. הכנות לשיעורים ומנהלה יכולים להתבצע גם בבית. אז מה בעצם זה בא להשיג?

מי שחושב שזו עבודה קלה עם תנאים מדהימים טועה.

התחלתי מאוד להילחץ, יש לי גם וילונות שחורים באוטו והראייה עוד יותר נמוכה, גם אורות דמוי קסנון של פיליפס שלא מאירים שום דבר בגשם כמעט) והיה די מפחיד. סעו בזהירות !
פורסם

אף אחד לא אומר שזאת עבודה קלה עם תנאים מדהימים.

אבל כן יש למורים תנאים טובים יותר מאלה של השכיר הממוצע. פשוט. זה הכול.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם

אבל כן יש למורים תנאים טובים יותר מאלה של השכיר הממוצע. פשוט. זה הכול.

 

הסבר, נמק ופרט.

 

למעשה כמו בכל מקצוע - יש יתרונות ויש חסרונות.

 

דוגמא קטנה - עניין החופשות: האם מורה יכול לצאת לחופשה עם משפחתו ב-15 במאי, לפני העונה הבוערת? אחסוך לכם את הבדיקה. התשובה שלילית. אין למורה כל גמישות בקביעת חופשותיו. הן תהיינה תמיד בעונת השיא. כלומר - גם אם יש למורים מעט יותר חופש מלשכירים אחרים (והדגש הוא על מעט) אבדן כל גמישות ביציאה לחופש הופכת את היתרון ללא רלוונטי.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
מוכר הסביח בבי"ס הוא דמות נערצת והסביח מביא, ספוק מיידי.

המורה נותן השכלה: ערכה המיידי אינו נראה

 

אף פעם לא אהבתי סביח :roll:

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם

לכל מי שמקטר - היתה לכם הזדמנות לפני שנתיים לצאת לרחובות ולעשות שינוי. אנשים יצאו והתחיל לזוז פה משהו. אבל לא מספיק אנשים יצאו. ולכן ההזדמנות חלפה. מה שנשאר עכשיו לעשות זה לקטר בעלפה ודרך המקלדת. ואז באו בחירות ושוב אנשים שכחו והצביעו מאותם שיקולים כמו לפני עשרים שנה - ביטחון ולאומיות\לאומנות. בחיי שאני לא מבין אנשים.

המצב הוא כזה כמו הפולנייה שמסתכלת בראי ואומרת "מגיע לו". אז מגיע לנו ככה כי אנחנו ממשיכים לשתוק. חוץ מאשר להקליד. זה קל. וגם להדביק סטיקר על האוטו. גם זה קל.

חג שמח לכולם!

פורסם

מחאת 2011 פרצה על רקע עליית מחירי השכירות במרכז ת"א, לא על רקע רעב המוני ששרר כאן או תוכנית צנע מרחיקת לכת.

למרות שההפגנות נראו יותר ויותר כמו קונצרט רוק, הן בכל זאת השיגו חלק מהמטרות.

חוק חינוך חינם חוסך למשפחות צעירות סכומי כסף לא מבוטלים, שאמורים להיות מופנים לצריכה.

אבל אם אנשים ציפו שהממשלה תמלא את מלוא רצונותיהם או תהפוך לשמרטף שלהם, אזי טעות בידם.

מי שאין לו כסף, שיחיה כמו אחד שאין לו כסף, נקודה.

הממשלה יכלה לנקוט בצעדים פשוטים כמו נטילת הלוואות ענק והזרמת הכסף למשק, ואחר כך אלוהים גדול.

בה במידה היא יכלה לבטל את תקרת ההוצאה, ותוך 5 שנים היינו במצב של יוון, אבל בדיוק.

אין יש מאין, וכסף מגיע מתוצר, לא מהלוואות ולא מהגדלת הגירעון.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם
לכל מי שמקטר - היתה לכם הזדמנות לפני שנתיים לצאת לרחובות ולעשות שינוי. אנשים יצאו והתחיל לזוז פה משהו. אבל לא מספיק אנשים יצאו. ולכן ההזדמנות חלפה. מה שנשאר עכשיו לעשות זה לקטר בעלפה ודרך המקלדת. ואז באו בחירות ושוב אנשים שכחו והצביעו מאותם שיקולים כמו לפני עשרים שנה - ביטחון ולאומיות\לאומנות. בחיי שאני לא מבין אנשים.

המצב הוא כזה כמו הפולנייה שמסתכלת בראי ואומרת "מגיע לו". אז מגיע לנו ככה כי אנחנו ממשיכים לשתוק. חוץ מאשר להקליד. זה קל. וגם להדביק סטיקר על האוטו. גם זה קל.

חג שמח לכולם!

 

ומה אתה חושב שהממשלה יכולה לעשות עם עשרות אלפי צעירים ללא מקצוע שהשוק מחפש? ספר לנו.

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum


×
×
  • תוכן חדש...