Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הדור האבוד - כתבה מכלכליסט


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4622 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
ומה אתה חושב שהממשלה יכולה לעשות עם עשרות אלפי צעירים ללא מקצוע שהשוק מחפש? ספר לנו.

 

יש לי תוכנית שתוך 10 שנים תשנה פה את המצב ב180 מעלות. שלחתי אותה בדואר לראשי ערים בתמימות שהם יתייחסו לכך, אני בספק אם הם קראו את זה.

כולם בכפר עם AK ורק אתה עם קפצונים ?

 

זה לא קצת דפוק ?

  • תגובות 443
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

גזלת לי את התגובה מהמקלדת פתח סוגר מרובע פנדוב.

 

בחזרה לנושא השרשור שקצת נחטף לתחום של הוראה.

המצב הנוכחי היה צפוי (אם כי לא היה ברור שיגיע כל כך מהר) לא רק בגלל השינויים הטכנולוגיים, אלא גם לאור צמיחתן של מדינות העולם השלישי עתירות האוכלוסיה והפיכתן למדינות מתפתחות/מפותחות. זה יוצר לחץ על מעמד הביניים משני כיוונים:

1. מחירי הסחורות עולים עקב עליה בדרישה מצד מעמד הביניים הצומח במדינות המתפתחות - עליה ביוקר המחיה

2. מעבר של עבודות מעמד ביניים למדינות זולות יותר, שעם פיתוח התשתיות שלהן והשיפור בחינוך, מסוגלות להתחרות כיום בתחומים שבעבר היו נחלתו של העולם המערבי בלבד - ירידה/קפאון בהכנסות מעמד הביניים

 

ובתרגום לעברית, המונופול נשבר והשוק נפתח לתחרות. וכמו בכל שוק שנפתח לתחרות, אפשר לשבת על התחת ולהתלונן או שאפשר להשתנות ביחד עם השוק, להתייעל ולהתפתח, ובכך לצמצם את הפגיעה ואפילו להתקדם במקרים מסויימים.

הווה אומר, תנאי הפתיחה של בני "הדור האבוד" טובים משמעותית פחות מאלו של הוריהם, אך לא הכל אבוד. הפנמה שבניגוד להוריהם הם צריכים להיות גמישים הרבה יותר, להשקיע בפיתוח עצמי בכיוונים רלוונטיים ולהבין שאי אפשר לשקוט על השמרים אלא צריכים להיות דרוכים באופן מתמיד, תאפשר להם תנאי מחיה טובים יותר. זה בא במחיר של מאמץ גבוה יותר, אי אפשר כבר לקבל משרת פקיד/טכנאי ולשבת בה בה בכיף עד הפנסיה כמו פעם.

  

לפני 22 שעות, hans כתב:

שטיפה, אגב, מעולם לא עזרה לי מי יודע מה. גם לא מים רותחים. אין תחליף לחיטוט עד שמשתחרר

 

פורסם
גזלת לי את התגובה מהמקלדת פתח סוגר מרובע פנדוב.

 

בחזרה לנושא השרשור שקצת נחטף לתחום של הוראה.

המצב הנוכחי היה צפוי (אם כי לא היה ברור שיגיע כל כך מהר) לא רק בגלל השינויים הטכנולוגיים, אלא גם לאור צמיחתן של מדינות העולם השלישי עתירות האוכלוסיה והפיכתן למדינות מתפתחות/מפותחות. זה יוצר לחץ על מעמד הביניים משני כיוונים:

1. מחירי הסחורות עולים עקב עליה בדרישה מצד מעמד הביניים הצומח במדינות המתפתחות - עליה ביוקר המחיה

2. מעבר של עבודות מעמד ביניים למדינות זולות יותר, שעם פיתוח התשתיות שלהן והשיפור בחינוך, מסוגלות להתחרות כיום בתחומים שבעבר היו נחלתו של העולם המערבי בלבד - ירידה/קפאון בהכנסות מעמד הביניים

 

ובתרגום לעברית, המונופול נשבר והשוק נפתח לתחרות. וכמו בכל שוק שנפתח לתחרות, אפשר לשבת על התחת ולהתלונן או שאפשר להשתנות ביחד עם השוק, להתייעל ולהתפתח, ובכך לצמצם את הפגיעה ואפילו להתקדם במקרים מסויימים.

הווה אומר, תנאי הפתיחה של בני "הדור האבוד" טובים משמעותית פחות מאלו של הוריהם, אך לא הכל אבוד. הפנמה שבניגוד להוריהם הם צריכים להיות גמישים הרבה יותר, להשקיע בפיתוח עצמי בכיוונים רלוונטיים ולהבין שאי אפשר לשקוט על השמרים אלא צריכים להיות דרוכים באופן מתמיד, תאפשר להם תנאי מחיה טובים יותר. זה בא במחיר של מאמץ גבוה יותר, אי אפשר כבר לקבל משרת פקיד/טכנאי ולשבת בה בה בכיף עד הפנסיה כמו פעם.

 

עצוב אבל נכון - בנוסף התופעה תתרחב בעוד כ-2 עשורים לכל העולם.

הסיבה היא המהפכה הרובוטית שממשיכה להעלים עבודות לצוורון הכחול. התופעה בולטת במיוחד בארה"ב שם יחד עם קצב הגידול בתעשיה המסורתית לא חל גידול בכמות המשרות הנדרשות ... הסיבה במקום אלפי עובדי כפיים רק מאות בודדות של מהנדסים + רובוטים

פורסם

אבל מצד שני, חולצת טריקו עולה היום 10 ש"ח, ולכן כוח הקנייה שלנו גדל בהתאם.

הכלכלה הישראלית ידעה לנצל את המשאב הטוב ביותר שלנו, המשאב האנושי, בצורה מצויינת, ולכן מעבר תעשיות עולם שלישי לא העלו כאן את האבטלה.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם
יש לי תוכנית שתוך 10 שנים תשנה פה את המצב ב180 מעלות. שלחתי אותה בדואר לראשי ערים בתמימות שהם יתייחסו לכך, אני בספק אם הם קראו את זה.

 

 

שלח את זה גם אלינו אולי מכאן תתחיל הישועה

 

יש לי תוכנית שתשנה את המצב בשלוש מאות שישים מעלות באופן מיידי.

 

זה שמור לאלון מזרחי שמתלבט אם לשחק באירופה או בספרד

 

קצת כבוד

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם
אבל מצד שני, חולצת טריקו עולה היום 10 ש"ח, ולכן כוח הקנייה שלנו גדל בהתאם.

הכלכלה הישראלית ידעה לנצל את המשאב הטוב ביותר שלנו, המשאב האנושי, בצורה מצויינת, ולכן מעבר תעשיות עולם שלישי לא העלו כאן את האבטלה.

 

ככה? עשרה שקלים אה?

יש כאן שרשור שלם על חולצות פורום, אתה מארגן לי לעוד שבוע בשבעה עשר שקלים חולצה עם לוגו יפה "גם אני שותה מיי ברווז"?

פורסם

לעומת אירופה, אנחנו חיים בגן עדן.

 

הצחקת אותי.

 

בפראג, דירת 60 מטר עולה פחות מ-200 אלף שקלים.

פראג היא עיר הבירה של צ'כיה. תל אביב היא עיר הבירה של ישראל.

כמה עולה דירת 60 מטר בתל אביב תזכיר לי?

 

בפראג יש לך יכולת להגיע ממקום למקום, בתחבורה ציבורית, בהפרש של שלוש דקות מהרגע שהחלטת. אין פקקים. יש מטרו, יש אוטובוס, ויש חשמלית. בתל אביב להגיע מדרומה לצפונה ייקח לך מעל חצי שעה מהרגע שעלית על האוטובוס. עזוב זמן המתנה בין אוטובוס אחד לבא אחריו.

 

בפראג חפיסת מלבורו עולה 16 שקל. בתל אביב בערך 32. כפול. וזה בסדר, אני לא מעשן. סתם דוגמה ליוקר מחיה.

בפראג ארוחה זוגית כולל טיפ תסתיים בשבעים שקלים. גג. בישראל, יותר מכפול.

 

בפראג משפחתית חדשה עולה כשישים-שבעים אלף שקלים. זהו. לא פאקינג 130 אלף שקלים כמו במדינה המדהימה שלנו.

 

בפראג, יש יותר בטחון מאשר בישראל. גם יותר נקי. גם יותר יפה.

 

אם אתה עדיין טוען שישראל זה המקום האידיאלי והמושלם לחיות בו, אז או שאתה משקר או שזרקו אותך לאוויר כשהיית קטן כעשר פעמים ותפסו רק שמונה. או שבע.

אל תשכחו,

לא משנה כמה תנהגו מהר, תמיד תוכל להגיע לכם מיני מהשוליים

פורסם

ענף היצוא מספר אחת של פראג הוא שחקניות פורנו. לא לשכוח את זה!

 

בכל אופן חן, אתה מציין ובצדק, אחוז האבטלה פה לא עלה עקב מעבר מהתבססות על תעשיות מבוססות עבודת כפיים לתעשיות מבוססות ידע. מה שכן השתנה, הוא השוויון. אם צריך שוויון מסויים או לא זו כבר שאלה אידאולוגית-פוליטית, אבל בוא לפחות נשים את זה על השולחן ולא נטען שהכל דבש.

  

לפני 22 שעות, hans כתב:

שטיפה, אגב, מעולם לא עזרה לי מי יודע מה. גם לא מים רותחים. אין תחליף לחיטוט עד שמשתחרר

 

פורסם

בדוק בבקשה כמה מרוויח שכיר צ'כי, ושוב אלינו.

רמז - הרבה (מאד) פחות משכיר ישראלי.

אתה יודע כמה המיחייה בהודו זולה ?

או באריתראה ?

יוקר המיחייה הוא לרוב פונקצייה של רמת שכר.

לפי התאוריה שלך, היינו אמורים מזמן למות ברעב.

ואם זנ מעניין אותך, רמת החיים בארץ גבוהה מזו שבצ'כיה, התל"ג שלנו גבוה בהרבה וכך גם מדד הפיתוח האנושי.

קל ויפה לראות מדינה בעיניים של תייר, לחיות בה זה סיפור אחד.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם
בדוק בבקשה כמה מרוויח שכיר צ'כי, ושוב אלינו.

רמז - הרבה (מאד) פחות משכיר ישראלי.

אתה יודע כמה המיחייה בהודו זולה ?

או באריתראה ?

יוקר המיחייה הוא לרוב פונקצייה של רמת שכר.

לפי התאוריה שלך, היינו אמורים מזמן למות ברעב.

ואם זנ מעניין אותך, רמת החיים בארץ גבוהה מזו שבצ'כיה, התל"ג שלנו גבוה בהרבה וכך גם מדד הפיתוח האנושי.

קל ויפה לראות מדינה בעיניים של תייר, לחיות בה זה סיפור אחד.

 

צ'כיה היא לא הודו. מבחינת GDP PPP לנפש היא במקום ה37 מול ישראל במקום ה32 (מדד כוח קניה לנפש), ובGDP לנפש אבסולוטי היא במקום ה37 מול 32 של ישראל - הפערים זניחים.

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

פורסם
הצחקת אותי.

 

בפראג, דירת 60 מטר עולה פחות מ-200 אלף שקלים.

פראג היא עיר הבירה של צ'כיה. תל אביב היא עיר הבירה של ישראל.

כמה עולה דירת 60 מטר בתל אביב תזכיר לי?

 

בפראג יש לך יכולת להגיע ממקום למקום, בתחבורה ציבורית, בהפרש של שלוש דקות מהרגע שהחלטת. אין פקקים. יש מטרו, יש אוטובוס, ויש חשמלית. בתל אביב להגיע מדרומה לצפונה ייקח לך מעל חצי שעה מהרגע שעלית על האוטובוס. עזוב זמן המתנה בין אוטובוס אחד לבא אחריו.

 

בפראג חפיסת מלבורו עולה 16 שקל. בתל אביב בערך 32. כפול. וזה בסדר, אני לא מעשן. סתם דוגמה ליוקר מחיה.

בפראג ארוחה זוגית כולל טיפ תסתיים בשבעים שקלים. גג. בישראל, יותר מכפול.

 

בפראג משפחתית חדשה עולה כשישים-שבעים אלף שקלים. זהו. לא פאקינג 130 אלף שקלים כמו במדינה המדהימה שלנו.

 

בפראג, יש יותר בטחון מאשר בישראל. גם יותר נקי. גם יותר יפה.

 

אם אתה עדיין טוען שישראל זה המקום האידיאלי והמושלם לחיות בו, אז או שאתה משקר או שזרקו אותך לאוויר כשהיית קטן כעשר פעמים ותפסו רק שמונה. או שבע.

שכחת את הבירה, בפאב ממוצע כוס בירה 4-8 שקלים ובפאב ממוצע בישראל 27-32 ש"ח.

חיבור אינטרנט ממוצע 100 שקל בפראג 60.

פורסם

וצריך תמיד לזכור שיש לישראל הוצ' ביטחון אדירות, מה שאין באף מדינה באירופה.

ולמרות זאת, אנחנו מובילים ברוב הפרמטרים הכלכליים על מדינות דרום אירופה, ובצורה משמעותית.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם

ועוד משהו - אם לישראל היו באים תיירים כמו שבאים לצ'כיה, התל"ג שלנו היה כפול משלהם.

למזלם, הם עדיין לא נכנסו לגוש האירו, כך שהם, כמו כל המדינות שנקטו בחוכמה ולא התפתו לאחידות המוניטרית, לא הפסידו מכך.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)


×
×
  • תוכן חדש...