Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הדור האבוד - כתבה מכלכליסט


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4620 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

ובסופו של דבר איכשהו כולם מסתדרים,

פשוט צריך להתפשר,לחיות אצל ההורים ולחסוך את הכסף ולא לשרוף אותו על תאילנד או איביזה חדשה ואחרי שנתיים שלוש אפשר לתת מקדמה לדירה.

זה שכל אחד פה בטוח שהוא צריך לחיות בדופלקס ברמת אביב זו בעיה.

 

מהנדס מתחיל מרוויח 7-9 אלף בחודש,אחרי 4-5 שנים זה כבר 17-19 אלף.

צריך להפסיק עם ה"עכשו ומייד" ולחיות בדוחק כמה שנים כדי לצאת לחיים טובים יותר.

אני מנסה לחשוב על תשובה שלא תוציא אותי גייז, לא תגרום לי לתאר לך את הג'ונסון שלי ולא תזכה אותי בהתראה. אין כזו.
  • תגובות 443
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

יש כאן כמה גורמים:

 

1. טכנולוגיים: אין צורך בכל כוח העבודה. יותר מזה, אנחנו לא רוצים את כל כוח העבודה. האם הייתם רוצים להפוך את מגמת האוטומציה בשירות? הרי לאוטומציה יש לזה מחיר - ביטול משרות שירותיות ופקידותיות. האם הייתם חוזרים אחורה למצב שבו במקום להתקל בפקיד, אפשר לבצע את הפעולה דרך האינטרנט? בבנק, בשירות הציבורי, בתשלום חשבונות? לא הייתם רוצים.

אנחנו פחות נתקלים בזה בארץ, אבל בהיקף עולמי האינטרנט כאן בשביל להשאר והוא מחריב תעשיה אחרי תעשיה, ומצמיח חדשות. אבל התעשיות החדשות הן אוטומטיות יותר, חכמות יותר ודלות בכוח אדם. כוח האדם שנשאר הוא טכנולוגי בעיקרו, ומתוגמל בצורה אדירה. ברמה המקומית, תחשבו על GetTaxi מול תחנות מוניות.

 

2. גלובליים: היצור הזול במזרח ופתיחת המשק ליבוא (לא שיש ברירה אחרת) גורמים לכך שמשרות שמקודם היו מרוכזות בתעשיה המקומית, מתפזרות בכל רחבי העולם. אני בטוח שחתך הצעירים עד גיל 30 הם גם המזמינים הכי כבדים של פריטים מחו"ל. אלו אותם דברים שלא מיוצרים כאן ולא ייוצרו כאן יותר - אבל יתרה מכך, הם גם עוקפים את שרשרת היבוא המסורתית: מדינה (רשות המיסים, מכון התקנים ועוד גופים בירוקרטיים שמספקים עבודה נאה לרבים), יבואן, מפיץ, חנות. בכל פעם שאתה קונה נעל מאיביי, אתה מייתר רבים בשוק המקומי. לא רק בתעשייה, אלא (ואולי בעיקר) בתחום המסחר.

האם הייתם חוזרים אחורה, למצב שבו נעליים קונים רק בקניון? כמובן שלא.

 

3. תחרותיים: הרפורמה בבזק עלתה במשרות. הרפורמה בסלולר עלתה במשרות. רפורמה ברשות השידור תעלה בעוד משרות.

האם הייתם חוזרים אחורה? האם הייתם מוכנים לשלם עוד מכיסכם בשבילם לשמור על מקומות העבודה האלו? אין סיכוי.

כשאתם רוצים לראות עוד תחרות בין יבואני הרכב, אתם דוחפים אותם להתייעל בשביל לשרוד. זה תמיד, תמיד מלווה בצמצום מצבת כוח האדם. ואלו שנותרים, עובדים קשה יותר. אם תחברו את זה עם השינויים הטכנולוגים, תראו שבעצם אנחנו הולכים לעולם תחרותי יותר ודל יותר במשרות, שבו מי שזוכה הוא מי שמצליח לבצע את העבודה בצורה חכמה יותר ועם פחות כוח אדם. אבל זה לא חדש, זה כך כבר עשורים - פשוט פעם זה היה מוגבל לייצור ומפעלים, והיום זה מגיע לתעשיית השירותים ודברים שאיתם ללקוח הסופי יש ממשק.

 

4. תרבותיים: עד עכשיו דיברנו על דברים ברמת המאקרו. ברמת המיקרו, העולם המודרני מחנך אותנו לחשוב שכולנו מיוחדים, כולנו מוכשרים ומספק לנו מודלים לא ריאליים לחיקוי. כמה מבין הנרשמים לפקולטות (הרבות מספור) לעריכת דין מחזיקים בראש שלהם איזה מנטל אימאג' של עורך דין מצליח שעוסק בתיקים מרתקים כל היום, מתוגמל ומוערך - וכמה מהם מבינים את השחיקה והאפרוריות, את הבנאליות ואת החיזור אחרי משרד סביר שיקח אותם בתור מתמחים? כמה חושבים שהם יתקלו במקרים קליניים מרתקים בתור פסיכולוגים, שיעזרו לאנשים לפתור את הבעיות שלהם - וכמה מאלו בסופו של דבר הולכים למלצר? כמה חולמים על קריירה חוצת יבשות עם תואר ביחסים בינלאומיים, וכמה מהם מגלים שפשוט אין לכך דרישה, ואת המשרות הטובות גם ככה לקחו מי שיש להם קשרים וקומבינות? אני מתחיל לחשוב שהחינוך להגשמה עצמית הוא דבר הרסני. מאסות העובדים שפעם היו מורידים את הראש ועושים מה שצריך, בצורה אפרורית אך ממושמעת, הפכו בדורות האחרונים לבוגרים מגמות תקשורת שבטוחים שהעולם מחכה להם. כפי שאמרתי כאן פעם, יש עבודה מתגמלת בכל תחום בתנאי שאתה נמנה על 5% הטובים ביותר. ההבדל הוא שבהייטק יש מקום ותגמול גם ל80% שבאמצע, ובתקשורת לא. וזה ככה בכל מקום.

 

5. מקומיים: מחדל הנדל"ן (בשלב הזה אפשר כבר לקרוא לכך "מחדל") גורם לכך שאין אופק כלכלי סביר למשפחות צעירות. בלי הסתמכות על ההורים, לזוג צעיר אין כאן סיכוי ריאלי לחיות חיים סבירים (זוג צעיר, אפילו שירוויחו שניהם כפול מהממוצע במשק - משמע 16 אלף ש"ח לחודש ברוטו לכל אחד ומצרפית בערך 20 אלף ש"ח נטו, יתחיל את חייו המקצועיים בגיל 27 בערך ואין לו שום סיכוי סביר לחסוך 450 אלף שקל במזומן בשביל לשלם את ה30% מקדמה בשביל לקבל משכנתא על דירה ב1.4 מיליון ש"ח - מחיר דירה ממוצעת, להזכירכם - לפני גיל 32. רק אז מתחילים את המשכנתא).

ואז יש את יוקר המחיה הכללי, בחסות המדינה ומוסדותיה.

ואז יש את בעיית חוסר הפריון במשק. ואז נזכרים שבעוד שישראל מגרדת את תחתית הOECD מבחינת תמ"ג לנפש, חוסר ההומוגניות בכלכלה ובאוכלוסיה אומר שהמצב בעצם גרוע בהרבה (תורידו את מקצועות ההייטק שנגישים למעטים ותבדקו את מצב המשק אז).

 

גורמים 1-4 הם גלובליים ונכונים בכל מקום. העולם כולו הולך למקום של חוסר שיוויון, כלכלה שבה ה10% המוכשרים ביותר והטכנולוגיים ביותר בונים את מגרש המשחקים שבו יתר 90% נמצאים. היתר רואים עליה באבטלה, ירידה בשכר ולמעשה מתייתרים משנה לשנה. אבל 90% הם לא שחקנים פאסיביים - הם תורמים לזה במו ידיהם. הם רוצים שירותים מתקדמים יותר, הם רוצים טלפונים חכמים וזולים יותר, הם רוצים להשתמש בGetTaxi במקום בתחנת המוניות והם רוצים לשלם חשבונות באינטרנט ולבצע פעולות בלי לדבר עם בנקאי. זה תהליך שאי אפשר, ולא צריך לנסות לעצור. אי אפשר להחזיר את השד לבקבוק. אנחנו מצפים לקידמה, אנחנו רוצים טכנולוגיה. זה בבסיס הקיום האנושי, וזה מה שאיפשר לנו לשרוד ולהתפתח למין השולט בכדור הארץ. זה מה שבסופו של דבר ירפא את כל המחלות ויביא אותנו לכוכבים אחרים.

 

לא יהיה "פתרון", כי מערכות כלכליות לא נפתרות. הן מתפתחות. לעתיד הנראה לעין, כדאי שאנחנו (וילדינו) נתרגל למציאות החדשה. במציאות הזו, אנחנו צריכים לקחת יותר אחריות על חיינו ולפעול כסטארט אפים של אדם אחד. לשים מטרה, להבין את הדרך למטרה הזו ולבצע. למתג את עצמנו ולהיות עצמאיים ככל האפשר. אנשים צריכים להיות מוכווני מטרה והצלחה, כי ככה אתה שורד וככה אתה נשאר רלוונטי בעולם החדש הזה. אתה צריך שהפעולות שלך יהיו תכליתיות. לימודים לא תכליתיים הם מותרות שאתה לא יכול להרשות לעצמך, כמו שסטארט אפ לא יכול להרשות את עצמו לפתח מוצר שאיש אינו רוצה לקנות.

 

אז זהו, בעולם החדש אתה למעלה, או שאתה למטה, אבל אין כלכך באמצע. לא טוב לכם? זה לא משנה. זה לא הפיך ואתם גורמים לזה במו ידכם.

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

פורסם
אין שום ערך לאדם משכיל אם אינו בעל כשרון מתאים.אמירה כללית שאי אפשר לאשש או להפריך אותה ולכן גם אינה אומרת הרבה.

עד מהרה ימצא עצמו עובר מעבודה לעבודה, וזה בעיקר בשל בחירת מקצוע לא נכונה, או הליכה ללימודים לפי אופנה עכשווית.אנשים לא עושים דווקא. הם רוצים להתפרנס. החלטות לא מושכלות? יש כמובן. מי עשוי לסייע כאן לדעתך?

ישראל אינה מנותקת מהעולם,לא, לא מנותקת אך היא הולכת ומתנתקת. יותר ויותר רואים בנו מדינת אפרטהייד. זה פוגע כלכלית ומדינית, זה יפגע יותר. וכשקשה באירופה גם אנחנו סובלים. קשה גם כשלא קשה באירופה. חלק מו הבעיות כאן נובעות מגורמים מקומיים, הנהגה שלא מחויבת לעם, למשל.

אבל סובלים פחות, כי הכלכלה שלנו, לפחות ב 20 שנה האחרונות מתנהלת באחריות רבה,לא היתה לנו ההפקרות של מימשל בוש אך כן היתה לנו ועדת בכר שאת השפעותיה נראה כשנצא לפנסיה. כן יש לנו מדינה שהיא ספסרית קרקעות, מעודדת מגזרים לא יצרניים או גזלניים וכמובן- תומכת בחברות שסוחטות את האזרח במחיריהן. וגם המערכת הבנקאית יציבה מאד.נכון, מאחר והתחכום האמריקאי שעימו בעיות רבות לא הספיק כ"כ להגיע לכאן. בנק ישראל הציל את בנק פועלים מעצמו בכך שלא איפשר לו רכישת בנק טורקי ולא איפשר לגברת אריסון להמשיך עם מר דנקנר. הבנקים הישראלים עשו שטויות רבות עם טהלוואות לטיקונים אך ישד להם כרית בטחון רחבה: עמלות מן האזרח הקטן.

בניגוד למה שמיצטייר כאן, בישראל מעמד ביניים חזק מאד,לא. אנשים שרוכשים יגואר אספנות אינם מעמד ביניים.ביניים זה מעמד הולך ונעלם. והוא זה שממלא את בתי הקפה והמסעדות, רוכש מכוניות חדשות וממלא את הקניונים.בתי קפה אינם אינדיקציה בלעדית, יש עוד עולם חוץ מאזור המרכז. אנשים רוכשים רכב בהלוואה או רוכשים רכב ליסינג. רכב ליסינג נראה חדש. בפועל- משומש וזהו סמל:כלפי חוץ חדש ונוצץ. בפועל: ממושכן, משומש, לא מתוחזק.

בלעדיהם, רוב העסקים בישראל היו פושטים רגל מזמן, כי יש גבול למה שיצחק תשובה ולב לבייב יכולים לאכול..

חן, זוכר חתונה מפוארת שארגן תשובה באותה תקופה עצמה שבה אירגן הימלטותו מחוב לבעלי אג"ח של דלק נדל"ן?

לבייב? היום הוא שם, מחר כאן. אל תזלזל ביכולתם לשרוף את כספי הפנסיה שלך.

 

בנוגע למה שכתב רועי, מסכים עם הרוב, במיוחד עם 4 שהוא חשוב. מסכים גם לגבי המסקנות: אתה למעלה או למטה. יש פחות ופחות אמצע, בנגוד לדברי חן. מסכים גם שעדיף להיות למעלה...

מה שאיני בטוח שאנו מסכימים הוא ההמשך לדברים. אכן, מוכשרים צריכם להיות מתוגמלים אבל... לא כולנו כה מוכשרים. האם המדינה צריכה לסייע? כן. עם חכה ולא דגים? כן, רצוי.

האם יתכן מצב של קוטביות חברתית בישראל, נוסח דרום אמריקה? כן, זה הכיוון.

האם אפשרי ורצוי? לא .ללא לכידות חברתית מינימלית לא נחזיק מול איומי חוץ. למוכשרים יש אינטרס שגם החלשים לא יחיו בפח.

פורסם

ישראל לעולם לא תגיע למצבן של מדינות דרום אמריקה, מהטעם הפשוט שאין שום סיכוי שמעמד הביניים יעלם כליל.

בשום מדינה דמוקרטית מעמד הביניים לא נעלם, וגם כאן הוא לא יעלם.

לפי התאוריה הזו, יהיו כאן 5,000 מילארדרים ו 8 מיליון עניים מרודים שיחפשו את מזונם בפח האשפה.

ואגב שיוויון, המצב היחיד שבו יש שיוויון מוחלט קורה כשלאף אחד אין כלום..

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם

ישראל לא תגיע למצב של דרום אמריקה מסיבה אחרת. ברגע שהיא תצעד עוד בכיוון הזה, בו היא כבר צועדת או מתדרדרת- יכריעו אותה איומים מן החוץ שלא מתקיימים שם, באמריקה.

 

איש לא דיבר על שוויון מוחלט. מניין זה הגיע בכלל?

פורסם
חן' date=' זוכר חתונה מפוארת שארגן תשובה באותה תקופה עצמה שבה אירגן הימלטותו מחוב לבעלי אג"ח של דלק נדל"ן?[/color']

לבייב? היום הוא שם, מחר כאן. אל תזלזל ביכולתם לשרוף את כספי הפנסיה שלך.

 

בנוגע למה שכתב רועי, מסכים עם הרוב, במיוחד עם 4 שהוא חשוב. מסכים גם לגבי המסקנות: אתה למעלה או למטה. יש פחות ופחות אמצע, בנגוד לדברי חן. מסכים גם שעדיף להיות למעלה...

מה שאיני בטוח שאנו מסכימים הוא ההמשך לדברים. אכן, מוכשרים צריכם להיות מתוגמלים אבל... לא כולנו כה מוכשרים. האם המדינה צריכה לסייע? כן. עם חכה ולא דגים? כן, רצוי.

האם יתכן מצב של קוטביות חברתית בישראל, נוסח דרום אמריקה? כן, זה הכיוון.

האם אפשרי ורצוי? לא .ללא לכידות חברתית מינימלית לא נחזיק מול איומי חוץ. למוכשרים יש אינטרס שגם החלשים לא יחיו בפח.

 

זה לא כלכך משנה מה אתה (או אני) רוצה. לא אנחנו קובעים את החוקים. מהיום שבו הותר רסן הגלובליזציה, אף אחד לא קובע את החוקים יותר. לא תוכל למסות יחידים מוכשרים וחברות מצליחות בשיעורים שישמרו אותם כאן מחד ויאפשרו לך ליצור כלכלה הסתדרותית מאידך. ע"ע הבוכים על שיעורי המס האפסיים של טבע: לא הבנתם שהמדינה היא כבר לא הריבון. הריבון של טבע היא הבורסה של ניו יורק.

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

פורסם
ישראל לעולם לא תגיע למצבן של מדינות דרום אמריקה, מהטעם הפשוט שאין שום סיכוי שמעמד הביניים יעלם כליל.

בשום מדינה דמוקרטית מעמד הביניים לא נעלם, וגם כאן הוא לא יעלם.

לפי התאוריה הזו, יהיו כאן 5,000 מילארדרים ו 8 מיליון עניים מרודים שיחפשו את מזונם בפח האשפה.

ואגב שיוויון, המצב היחיד שבו יש שיוויון מוחלט קורה כשלאף אחד אין כלום..

 

נעלם גם נעלם. מארה"ב ועד שוודיה, מעמד הביניים נשחק וחוסר השיוויון עולה. 5000 מיליארדרים ו8 מיליון עניים? לא. כמה עשרות מיליארדרים, כמה אלפי מיליונרים, כמה מאות אלפי שכירים מתוגמלים בנדיבות, והיתר רבים על עבודות של 6000 ש"ח לחודש בתחתית ו\או קצבאות.

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

פורסם

רועי, אתה צודק במידה רבה.

אני מסכים שמשקל המדינה נחלש, אבל:

הוא לא נעלם לגמרי, לטוב ולרע.

לאתניות תפקיד חשוב שלא נעלם [ויכוח ישן ביננו]

מדינה עם איום חיצוני לא יכולה להרשות לעצמה להיעלם: כפי שהפרט נדרש לשנוי, גם מוסד המדינה.

מדינה ודאי לא יכולה להרשות לעצמה לתפקד רע כ"כ בעולם גלובאלי עם ראציונאליזציה כלכלית גוברת.

מדינה היא, בין היתר מכשיר בידי האליטות הכלכליות שלה. היא מסייעת להן בהשמדת המעמד הבינוני למען אשלייה ממושכנת של מעמד בינוני עם אשליית פנסייה. כ"כ היא גוזלת מכספם ובטחונם למען סקטורים לא יצרניים ולמען מטרות לא מעשיות- בבחינת תפסת מרובה לא תפסת.

 

כמובן, חלק מהדברים שזורים זה בזה.

 

המלצות שענינו אותך:ספר של בני פלד שבו הוא טען או חשש שאנו הולכים חזרה לזמן היישוב הישן:יהודים עניים ברובם שחיו מכספים שמקורם בחו"ל.

שנית: ספרון על גלובאליזציה מאת דב חנין. כן כן.. דווקא בגלל דעותיו השונות ממך יכול לעניין אותך כעוד נקודת מבט.

פורסם

בואו נניח שמחר בחירות והגברת שלי יחימוביץ' מקבלת 61 מנדטים על מנת לתקן את השוק הקפיטליסטי שנוצר פה. מה הסיכוי שלה לתקן עיוותים שנוצרו פה ב-40 השנים האחרונות ?

אם עוקפים אותך מימין את/ה כנראה בנתיב הלא נכון.

(lancia delta turbo mk3 (844

fiat x1/9

HU: ECLIPSE CD5000   AMP: NAKAMICHI PA1004   SUB: ROCKFORD FOSGATE rfz3412    FRONT: RAINBOW CS 3/160

פורסם
רועי, אתה צודק במידה רבה.

אני מסכים שמשקל המדינה נחלש, אבל:

הוא לא נעלם לגמרי, לטוב ולרע.

לאתניות תפקיד חשוב שלא נעלם [ויכוח ישן ביננו]

מדינה עם איום חיצוני לא יכולה להרשות לעצמה להיעלם: כפי שהפרט נדרש לשנוי, גם מוסד המדינה.

מדינה ודאי לא יכולה להרשות לעצמה לתפקד רע כ"כ בעולם גלובאלי עם ראציונאליזציה כלכלית גוברת.

מדינה היא, בין היתר מכשיר בידי האליטות הכלכליות שלה. היא מסייעת להן בהשמדת המעמד הבינוני למען אשלייה ממושכנת של מעמד בינוני עם אשליית פנסייה. כ"כ היא גוזלת מכספם ובטחונם למען סקטורים לא יצרניים ולמען מטרות לא מעשיות- בבחינת תפסת מרובה לא תפסת.

 

כמובן, חלק מהדברים שזורים זה בזה.

 

[ידידי, אני לא מאמין בתיאוריות קונספירטיביות של השמדה סדורה של המעמד הבינוני על ידי האליטות הכלכליות. כפי שהסברתי ממקודם, לגישתי זה מעמד הביניים הצרכני שמשמיד את עצמו. מעמד הביניים רוצה פחות חיכוך עם נותני שירות, רוצה מחירים זולים יותר וסחורה טובה יותר ומהר יותר. כאמור, אני לא מאמין שהמדינה יכולה לעשות הרבה. משאבי הרווחה הדלים מופנים לכיוון מי שבאמת (או בכוונה) אין להם, ומה תעשה עם היתר? מה תעשה עם כל בוגרי בתי הספר למשחק ומגמות התקשורת? יש מי שתומכים ברעיון של basic income, שהוא קצבה מהמדינה לכל ולכולם מבלי לשאול שאלות. אבל אני לא חושב שזה הפתרון, שכן עוני הוא דבר יחסי ואינפלציה היא דבר אבסולוטי וברגע שנתת לכולם כסף ביד, לא פתרת הכל.

בעיקר לא פתרת את בעיית השעמום: אין אוכלוסיה נפיצה יותר מבוגרי פקולטות הומאניסטיות שמקבלים מספיק כסף לקיום בסיסי אבל מעבר לכך יושבים בחוסר מעש. כפי שנאמר, the devil looks for idle hands.

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

פורסם
בואו נניח שמחר בחירות והגברת שלי יחימוביץ' מקבלת 61 מנדטים על מנת לתקן את השוק הקפיטליסטי שנוצר פה. מה הסיכוי שלה לתקן עיוותים שנוצרו פה ב-40 השנים האחרונות ?

מי ישמע, לפני 40 שנים היה כאן גן עדן.

בעצם כן, לכל פקידי ההסתדרות, לכל העובדים במפעלי ההסתדרות וכמובן למקורבים לצלחת השלטונית, דהיינו מפא"י וניגזרותיה.

השיטה הסוציאל דמוקרטית התאימה לשנותיה הראשונות של המדינה, בה הקטנו את התלות שלנו בעולם.

היום שיטה כזו תחנוק כליל את המגזר העיסקי, תרחיק מכאן יזמים ומשקיעים ותעודד מונופולים בלתי יעילים בעליל.

על מנת לשלם להם, יהיה צורך לגבות מיסים גבוהים, ומצבו של מעמד הביניים יורע עוד.

מישהו כאן מתגעגע לימים שקניית חולצת טריקו היתה יום חג למשפחה ?

או לימים שפרי הדר (!) היה מוצר הייצוא מס' 1 של ישראל ?

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם
בואו נניח שמחר בחירות והגברת שלי יחימוביץ' מקבלת 61 מנדטים על מנת לתקן את השוק הקפיטליסטי שנוצר פה. מה הסיכוי שלה לתקן עיוותים שנוצרו פה ב-40 השנים האחרונות ?

 

שלי הצהירה קבל עם ועדה שהיא מעדיפה להתמודד עם בעיות תעסוקתיות מאשר עם בעיות צרכניות. משמע, היא מוכנה להטיל מיסים ומגבלות בשביל לתמוך בעבודה מאורגנת. האם זה ישים בעידן הגלובאלי? אני בספק. אנשים לא רוצים רק פנסיה מובטחת, הם גם רוצים בגדי מעצבים בזול ופלאפונים חדשים.

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

פורסם

לא קראתי את כל הכתבה, הכתיבה של אנשי כלכליסט מייגעת לפעמים. אני כן רוצה בכל זאת להתייחס לעניין "מדעי הדשא".

כמו שאולי חלק כאן יודעים (כתבתי את זה בעבר), אני סטודנט לתואר שני במדעי הדשא, ויש לי תואר ראשון במדמ"ח.

כרגע אני מכיר שלוש - ארבע פקולטות גוססות לחלוטין במדעי הרוח, באונ' השונות ברחבי ישראל. וזה בעצם 3 מתוך 3 שיצא לי ללמוד בהן \ לתקשר איתן מסיבה כלשהי.

בסך הכל כל התחומים האלו (היסטוריה, פילוסופיה, ספרות, לימודי העת העתיקה ועוד) נמצאים בגסיסה מתמדת, והמוות הסופי שלהם די קרוב ונראה לעין. בכל שנה יש עשרות דוקטורנטים ישראלים שמסיימים תואר שלישי, בין אם בארץ לבין אם בחו"ל. נכון לעכשיו לאף אחד מהם פ חות או יותר אין סיכוי למצוא עבודה באקדמיה, גם אם הוא בוגר של בראון או של אוקספורד או כל מקום נחשב אחר. חלק מהאנשים (מי שמצליח באמת) נשארים בחו"ל, וגם שם המשכורות שלהם לא בשמיים, והם לא בדיוק מצטרפים לאלפיון העליון.

מי שכן נקלט בארץ, לרוב מוצא עצמו מלמד באחת מהמכללות שצצות כאן כמו פטריות אחרי גשם, ואני די בטוח שזה לא החלום הרטוב של אף אחד (בעיקר לאור העובדה שבמכללה ממוצעת אין מחקר, אלא רק הוראה, וגם רמת הסטודנטים לרוב תהייה בהתאם).

 

נכון הוא שמדובר בתחומים שבהם אין ביקוש תעסוקתי רב (פרט אולי להוראה בבתי ספר - מה שלא מושך את רוב הסטודנטים), ולכן גם אין יותר מדי סטודנטים שנרשמים, ביחס לחוגים אחרים. נכון שכשמדברים על ישראל במונחים כלכליים מחמיאים, מדברים עלינו כ-"אומת הסטארטאפ" ולא "אומת האסכולה המהפכנית החדשה במחקר ההיסטוריוגרפי". עדיין, אנחנו מתגאים כבר זמן די ברב בזה שאנחנו "עם הספר", אבל יותר יותר זה הופך לעם של אנשים שלא יודעים לקרוא ולכתוב, לא מסוגלים לנסח את עצמם לא בעל פה ולא בכתב, לא יודעים כלום על כלום ובטוחים שבויקיפדיה נמצאת האמת המוחלטת וכל הידע של האנושות בכל תחום ונושא.

 

האם זה באמת משפיע על משהו? אני משוחד, וכמובן שחושב שכן. בסוף, ככל שהידע של האדם הוא מעמיק יותר בתחומים מגוונים יותר, כך יש לו סט מורחב יותר של כלים להשתמש בהם כדי לפתור בעיות שונות ולהתמודד עם מצבים שונים. אני לא אומר שאני עושה ניתוחים היסטוריים - פילוסופיים לבעיות אלגוריתמיות כשאני מתכנת. אני כן בטוח שהלימודים שלי אישפרו לי להרחיב את האופקים שלי, ולהיות מסוגל להבין קצת יותר טוב תהליכים שונים שמתרחשים סביב. אבל זה לא רק זה. עצם העובדה שמצאתי את עצמי יושב ובוחן סוגיות שונות לפעמים מעשרות מקורות שונים ומגוונים, זה משהו שאיפשר לי ללמוד ולהבין בצורה די ברורה מה זה תהליך למיד והסקת מסקנות מבוקר - האנטיתיזה המוחלטת של גישה של הרבה אנשים, שפשוט מנחשים דברים ולא מודעים אפילו לזה שיכול להיות שהם טועים (יש איזה שר כזה בכנסת אפילו, וכבר כתבתי על זה כמה פעמים).

 

אני לא מצפה שמחר שוב מאות אנשים יסתערו על חוגי מדעי הרוח באוניברסיטה. כן שמעתי והבנתי שיש תוכנית כלשהי להכריח תלמידי מדעים ללמוד כמה קורסים אצלנו, במדעי הדשא. מאוד מקווה שזה באמת יצא לפועל. כן, הם לא ילמדו שם להרוויח כסף. אבל כסף זה לא הכל בחיים. לפחות לפי סולם הערכים שלי.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם

אמיר

1היא לא תקבל , כך שלא רלוונטי.

2 אם תקבל,"דברים שרואים מכאן לא רואים משם" לא תבצע כל מה שאומרת, כמובן.

3אם תתקן עיוותים, תיצור במקומם חדשים.

4לעתים היא אומרת ועושה דברים חשובים אך אין לה ראייה כוללת סבירה של המציאות.[אלא אם כן היא פופוליסטית]

5 גם לא לביבי.

6 גם לא לפיד.

7 או בנט.

8 לחרדים דווקא יש מישנה סדורה.

9 זו בדיוק הבעיה: ימין ושמאל רק חול וחול. גורנישט.

פורסם

אני לא מצפה שמחר שוב מאות אנשים יסתערו על חוגי מדעי הרוח באוניברסיטה. כן שמעתי והבנתי שיש תוכנית כלשהי להכריח תלמידי מדעים ללמוד כמה קורסים אצלנו, במדעי הדשא. מאוד מקווה שזה באמת יצא לפועל. כן, הם לא ילמדו שם להרוויח כסף. אבל כסף זה לא הכל בחיים. לפחות לפי סולם הערכים שלי.

 

יבגני, זה לא שיח קפיטליסטי של נוגשי עבדים אכזריים שמחפשים לצבור הרי נכסים. מדובר בצעירים המובטלים שהם אנשים ללא כיוון, מקצוע וקריירה. מדובר כאן בהרבה יותר מ"סתם כסף". מדובר ביכולת שלהם להשתכן, להסתדר בזכות עצמם וגם לזכות בהערכה עצמית וחברתית בזכות הגשמה עצמית קרייריסטית. להציג את הדיון כ"מסלול עם כסף" לעומת "מסלול בלי כסף" זו ראיה שטחית מאוד.

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum


×
×
  • תוכן חדש...