Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הדור האבוד - כתבה מכלכליסט


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4622 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
וצריך תמיד לזכור שיש לישראל הוצ' ביטחון אדירות, מה שאין באף מדינה באירופה.

ולמרות זאת, אנחנו מובילים ברוב הפרמטרים הכלכליים על מדינות דרום אירופה, ובצורה משמעותית.

 

המשפט השני הוא כללי, אך לפחות חלקית נכון.

באשר להוצאות האדירות על ביטחון, צודק אך יש עוד:

לנשק , לאימונים ולמחייה עלויות רבות אך גם לכוח אדם שמתבזבז במידת מה.

כמובן יש מאידך תרומה עקיפה למו"פ, לא באותה מידה.

ישנן תהיות באשר לחלק מן ההוצאות.

 

אך יש דברים נוספים חוץ מבטחון: תמיכה במגזרים לא ציוניים.

תמיכה במגזרים לא יצרניים.

תמיכה במגמות דמוגרפיות שיפגעו בצביון הציוני של המדינה.

השקעת כספים במקומות כאלו שחלקם ילכו לטמיון[הכספים] וחלקם מסייעים ליצירת לפיתה הדדית יהודית ערבית בשטח, שלא ניתן להתיר. דבר שתורם או לחוסר דמוקרטיה ותדמית אפרטהייד אם נוקטים מדיניות אחת, או בקליטת אזרחים נוספים והזרמת כספים גם להם אם תינקט מדיניות אחרת.

למי שלא הבין: אני טוען שאנו מוציאים כסף [דבר רע] לשם מטרות שיפגעו בנו [דבר רע יותר] וידרשו עוד כסף [בתור דובדבן על עוגת הבזבוז]

 

לסיכום: שמעתי שבצ'כיה החזירו את השימוש באביסינת, למרות שלא בהרכב ש"היה פעם". זאת טעות. דווקא אנחנו פה בארץ זקוקים לחומר חזק שידפוק טוב את הראש. רק כך ניתן להסתגל ולהשלים עם מדיניות של הליכה לאיבדון, ככה ברגוע.

  • תגובות 443
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
בדוק בבקשה כמה מרוויח שכיר צ'כי, ושוב אלינו.

רמז - הרבה (מאד) פחות משכיר ישראלי.

אתה יודע כמה המיחייה בהודו זולה ?

או באריתראה ?

יוקר המיחייה הוא לרוב פונקצייה של רמת שכר.

לפי התאוריה שלך, היינו אמורים מזמן למות ברעב.

ו

 

לפי התאוריה שלי, לא הגיוני שאדם ישלם כל חייו עד מותו על דירה בסיסית שבכל מקום אחר בעולם היא תעלה שקל וחצי.

 

לפי התאוריה שלי, לא הגיוני שמשווים מדינה כמו ישראל לאחת כמו אריתראה כשהדיון הסתמך על ישראל מול אירופה.

 

לפי התאוריה שלי, לא יתכן שאדם שנתן פאקינג 3 שנים מחייו למען המולדת, חטף כדורים לעברו, בזמן החופשה מהצבא הלך לבקר חברים בבית לוינשטיין כי הם לא הצליחו להסתתר מאותו נ"ט מסריח ששוגר לעברם, והוא לא יוכל להגיע לדירה אלא אם יחיה מהיד לפה.

 

לפי התאוריה שלי, לא הגיוני שחמישית מתקציב מדינת ישראל, כבר שישים שנה, הולך לביטחון - ואין כאן בטחון. בטחון פנים, כמובן.

 

לפי התאוריה שלי, עדיף לי לקבל פחות משכורת כמו בצ'כיה, אבל אוכל לחיות בכבוד, עם בית רשום על שמי, ושלא יחסר לי כלום במקרר. אתה יותר למה? כי אמנם מרוויחים פחות, אבל העלויות של כל דבר הנם נמוכים משמעותית.

אל תשכחו,

לא משנה כמה תנהגו מהר, תמיד תוכל להגיע לכם מיני מהשוליים

פורסם

התרעתי בפני סבתא רחל עוד לפני עשור שזו טעות לתת לך לצאת את גבולות חדרה. אז התרעתי.

  

לפני 22 שעות, hans כתב:

שטיפה, אגב, מעולם לא עזרה לי מי יודע מה. גם לא מים רותחים. אין תחליף לחיטוט עד שמשתחרר

 

פורסם

יש לי שאלה, בתור אחד שלא מבין בכלכלה ולא מתיימר להבין: יש בארץ עשרות או מאות אלפי עובדים זרים + פליטים, לא?

לא היה עדיף למדינה לגרש את כולם ולנתב את הישראלים לעבודות שונות כמו בניה, חקלאות ועוד, תוך סבסוד מינימאלי של משכורות (כדי להבטיח שאנשים ירוויחו יותר משכר מינימום)?

 

חן, בצ'כיה אפשר לגלם כבר גם ביורו ואני לא בטוח אם הם לא ביטלו עדיין את המבטע המקומי. מה שכן - לגבי התיירות, אתה צודק בטריליון אחוז, וזה מחרנף אותי כל פעם מחדש. אבל זה גם שאלה של כמה ישראל משקיעה באמת בלהביא לכאן תיירים ובלגרום להם להיות מרוצים. זה מתחיל בבתי המלון באילת, שבאופן מסורתי נקטלים בכל אתר הזמנת בתי מלון שיש (היחס, הניקיון והאוכל בבית מלון ממוצע של 4 חדרים באילת לא משוותה לבית בכפר ב-30 יורו איפשהו בגרמניה), וזה ממשיך בזה שחלק מהקומות שאמורים להיות יעדי תיירות (כמו ירושלים, עכו, יפו ועוד) נראים פשוט כמו גוש צואה, שאף אחד לא טורח לנקות ולשפץ אף פעם בערך. חבל...

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם
יש לי שאלה, בתור אחד שלא מבין בכלכלה ולא מתיימר להבין: יש בארץ עשרות או מאות אלפי עובדים זרים + פליטים, לא?

לא היה עדיף למדינה לגרש את כולם ולנתב את הישראלים לעבודות שונות כמו בניה, חקלאות ועוד, תוך סבסוד מינימאלי של משכורות (כדי להבטיח שאנשים ירוויחו יותר משכר מינימום)?

 

יש כמה בעיות עם זה:

1. לא מעט אנשים מרוויחים יפה מתעשיית הבאת העובדים הזרים.

2. העובדים הזרים עובדים בהקפי משרה גדולים משמעותית ממה שישראלים יהיו מוכנים. אני לא מכיר הרבה ישראלים שיהיו מוכנים לעבוד בחממה (טמפרטורות פסיכיות) במשך יום עבודה של 12 שעות ומעלה גם בשביל 10,000 ש"ח בחודש.

3. הבניה בארץ היא "רטובה" בעיקרה, כלומר יציקות בטון וכו'. על מנת שהיא תהיה בסטנדרטים שמתאימים לעולם המערבי ותדרוש פחות עבודה פיסית, צריך להשקיע לא מעט בתיעוש, וכרגע הממשלה לא ממש מעוניינת להשקיע בכיוון.

4. כמעט בכל מדינה מערבית ישנם לא מעט עובדים זרים בתעשיות הללו, כנראה שיש סיבה לכך.

  

לפני 22 שעות, hans כתב:

שטיפה, אגב, מעולם לא עזרה לי מי יודע מה. גם לא מים רותחים. אין תחליף לחיטוט עד שמשתחרר

 

פורסם

זה פשוט: ישראלים לא רוצים לעבוד בעבודות שהזרים מוכנים לעבוד בהן - בנייה, חקלאות וכדומה. למדינה אין כסף לסבסד ויותר גרוע - היא מרוויחה על כל עובד זר שמגיע לארץ (ומשלם על זה בגדול). אז למה לא לעצור את הפרה החולבת? אלי ישי היה מומחה בזה: הוא אחראי במו ידיו על הבאת עשרות אלפי עובדים זרים לארץ, רק בשביל לרדוף אותם ולגרש אותם מכאן.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם
זה פשוט: ישראלים לא רוצים לעבוד בעבודות שהזרים מוכנים לעבוד בהן - בנייה, חקלאות וכדומה. למדינה אין כסף לסבסד ויותר גרוע - היא מרוויחה על כל עובד זר שמגיע לארץ (ומשלם על זה בגדול). אז למה לא לעצור את הפרה החולבת? אלי ישי היה מומחה בזה: הוא אחראי במו ידיו על הבאת עשרות אלפי עובדים זרים לארץ, רק בשביל לרדוף אותם ולגרש אותם מכאן.

סלח לי אבל מה שכתבת היה פופוליסטי לגמרי.

מה אתה מקשר בין הרדיפה של אלי ישי את המסתתנים הסודאנים והאריתראים (שבתכלס מביאים הרבה יותר נזק מתועלת ) ומצידי תתחסד עד מחר. לבין זה שהוא מתיר הכנסה של עובדים זרים ממדינות מסוימות עם אשרות עבודה?

כאילו שבארה'ב לא רודפים מסתננים ועובדים לא חוקיים? בכל מדינה מתוקנת רודפים עובדים לא חוקיים ומסתננים.

רק אצלנו במדינה פוסט של ילדה זרה מסדרים לה אוטומטית אשרת שהייה.

פורסם
זה פשוט: ישראלים לא רוצים לעבוד בעבודות שהזרים מוכנים לעבוד בהן - בנייה, חקלאות וכדומה. למדינה אין כסף לסבסד ויותר גרוע - היא מרוויחה על כל עובד זר שמגיע לארץ (ומשלם על זה בגדול). אז למה לא לעצור את הפרה החולבת? אלי ישי היה מומחה בזה: הוא אחראי במו ידיו על הבאת עשרות אלפי עובדים זרים לארץ, רק בשביל לרדוף אותם ולגרש אותם מכאן.

 

נכון, אך עדיין אלי ישי אינו ציניקן גמור. דרעי היה מביא אותם, מגרש אותם ואז מקים להם מפלגה , עומד בראשה ומתלונן על קיפוח.

פורסם

הנושא עם התיירות הוא מטורף לגמרי. יש לנו פנינת תיירות יחודית בעולם, אין נוצרי שלא ירצה לבקר בארצו של ישו.

 

ועדיין טבריה נראית כמו מחנה פליטים... בסקוטלנד הם עושים אתר היסטורי (חמישה פאונד בבקשה) מאיזה פאקין שדה אבנים שבןני פרינס צ׳רלי פעם נלחם בו, ואצלנו כמות התיירים שמגיעה לקברו של אחד מחשובי הקדושים בנצרות (סנט ג׳ורג׳ בלוד) נספרת על יד אחת בשנה.

 

ואל תגידו בטחון. לא טסו לשארם לדילים? לא נסעו לבאלי? ברצלונה עם המחתרת הבאסקית? איסטנבול?

עז יפנית בסלעים | yahav.biz 

 

פורסם

אנו לא יודעים לשווק את ההיסטוריה של האזור הזה.....

מנסים לשווק "נצרות" - עם הצלחה חלקית בעיקר בקרב צלינים די עניים

מצלחימים לשווק "יהדות" - בקרב חרדים, דתיים, יהודים

מצליחים חלקית לשווק "ישראליות" - בקרב יהודים בלבד, פעם ידענו לשווק זאת גם בקרב אירופאיים שבאו להתנדב

מצליחים לשווק אפילו לא רע "גאווה" - כאשר ישראל נחשבת ליעד פופולרי בקרב אוכלוסיות אלו

 

אבל לשווק את ההסטוריה הרצופה של 5000 שנות "חשיבות" בגלל המיקום היחודי של המקום - בין יבשות, בין גושי שליטה - את זה אנו לא מצליחים ולדעתי בכלל לא מנסים - זה הפוטנציאל האמיתי

פורסם

את ישראל יכולים לשווק כמה שרוצים. אך כדי שיגיעו תיירים והרבה, צריך שיהיו בתי מלון ודברים לעשות במקומות הרלונטיים. צודקים מי שכתבו שכל הערים הרלוונטיות נראות רע. כל זה דורש תקציב אדיר להשקעה בפיתוח כל המקומות הללו. ובכלל תכנון ארוך טווח לשם כך. מה שלא מצטיינים בו במקומותינו.

פורסם
2. העובדים הזרים עובדים בהקפי משרה גדולים משמעותית ממה שישראלים יהיו מוכנים. אני לא מכיר הרבה ישראלים שיהיו מוכנים לעבוד בחממה (טמפרטורות פסיכיות) במשך יום עבודה של 12 שעות ומעלה גם בשביל 10,000 ש"ח בחודש.

 

היו מוכנים ועוד איך, במיוחד בפריפריה.

 

אבל למה לשלם לישראלי 10 אש"ח בחודש (וכמובן גם לספק תנאים סוציאליים הנדרשים על פי החוק), כשאפשר לשלם לסודני 3000, והוא עוד ישמח, כי סכום כזה הוא לא ירוויח במדינה שלו גם בשנת עבודה.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם

אני מהפריפריה, ועוד ממשפחה של חקלאים לשעבר שעבדו בעצמם בטמפרטורות האלו לפני שמישהו חשב בכלל על עובדים הזרים. הסיכוי למצוא מישהו שיעבוד אצלך לאורך זמן בתנאים שציינתי ולא יישבר אחרי כמה חודשים קלוש עד לא קיים, ובצדק. לרוב האנשים שגדלו במדינה מפותחת, התנאים האלו פשוט לא מתקבלים על הדעת.

  

לפני 22 שעות, hans כתב:

שטיפה, אגב, מעולם לא עזרה לי מי יודע מה. גם לא מים רותחים. אין תחליף לחיטוט עד שמשתחרר

 

פורסם

תלוי כמה תשלם לו. וגם אם העובד יעזוב אחרי כמה חודשים, בשכר מספיק מפתה לא קשה למצוא לו תחליף - לא מדובר במהנדס שדורש חפיפה של כמה חודשים.

 

תגיד את האמת - ישראלים דורשים שכר ותנאים הולמים, וסודנים לא

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds


×
×
  • תוכן חדש...