Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הדור האבוד - כתבה מכלכליסט


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4622 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
עד השנים האחרונות עבודה כשכיר אולי לא העשירה אותך, אבל נתנה לך בטחון כלשהו. המגמה בשנים האחרונות היא ניצול הולך ומחמיר של השכירים כאשר מניעת התארגנות העובדים מחמירה את מצבם. בשנה-שנתיים האחרונות מתחילה התעוררות בהתארגנות עובדים גם במקומות עבודה פרטיים, על אפן ועל חמתם של המעסיקים, ויש סיכוי שהמעסיקים יהיו פחות נצלנים והשכירים יסבלו פחות מעוני. כמובן שיהיו עסקים שלא יוכלו לעמוד בהוצאה הנוספת, אבל - היי - כולכם כאן מדברים בשפה דרויניסטית, אז שמלכתחילה יביאו את עלות העובדים בתוכנית העסקית.

כמובן שאין שום פסול בהתארגנות עובדים, כל עוד הם דואגים גם לאינטרסים של החברה, שממנה הם מוציאים את לחמם.

הבעייה מתחילה בעובדה שלרוב ראשי הוועדים נוקטים בגישה מיליטנטית ולעומתית, ולא טורחים לראות ס"מ מעבר לקצה אפם.

הנרי פורד הראשון לא הסכים בשום פנים ואופן להקמת וועד עובדים, ואף החזיק בולשת חשאית שתגדע באיבם ניסיונות כאלו, אך מצד שני הוא העניק משכורות הגונות ביותר, מתוך חשיבה (נכונה) שעובד שמתוגמל היטב נותן תפוקה בהתאם.

תעשיית הרכב הבריטית חוסלה בעיקר בשל התנהלות כושלת של האיגודים המקצועיים, שבמקום לדאוג למקום עבודתם, דאגו אך ורק לתוספות שכר אין סופיות, לא היו משאבים לפיתוח וכך מפעל אחר מפעל עבר לדפי ההיסטוריה.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

  • תגובות 443
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
כמובן שאין שום פסול בהתארגנות עובדים, כל עוד הם דואגים גם לאינטרסים של החברה, שממנה הם מוציאים את לחמם.

הבעייה מתחילה בעובדה שלרוב ראשי הוועדים נוקטים בגישה מיליטנטית ולעומתית, ולא טורחים לראות ס"מ מעבר לקצה אפם.

הנרי פורד הראשון לא הסכים בשום פנים ואופן להקמת וועד עובדים, ואף החזיק בולשת חשאית שתגדע באיבם ניסיונות כאלו, אך מצד שני הוא העניק משכורות הגונות ביותר, מתוך חשיבה (נכונה) שעובד שמתוגמל היטב נותן תפוקה בהתאם.

תעשיית הרכב הבריטית חוסלה בעיקר בשל התנהלות כושלת של האיגודים המקצועיים, שבמקום לדאוג למקום עבודתם, דאגו אך ורק לתוספות שכר אין סופיות, לא היו משאבים לפיתוח וכך מפעל אחר מפעל עבר לדפי ההיסטוריה.

 

גם תעשיית הרכב האמריקאית (כמעט) חוסלה באופן דומה.

איגודי עובדים אפשר רק במקומות שפעילותם לא כלכלית במהותה (כלומר אין שיקולי רווח והפסד), כמו חברות ממשלתיות. בגופים פרטיים זה לא מחזיק, ומסיבה טובה מאוד.

 

התאגדות מאסיבית לכל היותר יכולה לספק פתרון לאחוזים בודדים של כוח העבודה, אבל לא תעזור בדבר לצעירים (שנמצאים כרגע מחוץ למעגל העבודה!) - להפך, זה רק ירע את מצבם שכן המבוגרים שמחזיקים במשרות כבר לא יהיו ברי פיטורין, וישיתו על המשק יוקר מחיה נוסף (עלות כוח העבודה עולה). לא בכדי בעיית אבטלת הצעירים גדולה ביותר במדינות הרווחה.

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

פורסם
סקינס, מעניין אותך ספרות?

.

 

זה ישמע לך מצחיק, מפני שאני הולך לעסוק בזה בערך כל החיים שלי, אבל אני לא ממש חובב ספרות. לאחר שהחלטתי לעסוק בהוראה, בעיקר עקב סיבות "שטחיות", הייתי צריך לבחור איזה תחום. אני בעיקרי אדם ריאלי, לכן מתמטיקה או מדמ"ח נראו כאופציה המובילה אבל לאחר מכן ישבתי עם עצמי והגעתי למסקנה הזו - המורה עם הכי פחות אחריות הוא מורה להיסטוריה ולאחר מכן לספרות.

בדר"כ מורה להיסטוריה בא עם אזרחות אז החלטתי ללכת על ספרות. בנוסף, הייתי די טוב בספרות בתיכון וגם זה ייתן לי כלים להגשים חלום אחר. מי יודע..

כולם בכפר עם AK ורק אתה עם קפצונים ?

 

זה לא קצת דפוק ?

פורסם

למורה למתמטיקה יש את היכולת לעשות קופה בשיעורים פרטיים. בספרות זה כמעט לא קיים.

  

לפני 22 שעות, hans כתב:

שטיפה, אגב, מעולם לא עזרה לי מי יודע מה. גם לא מים רותחים. אין תחליף לחיטוט עד שמשתחרר

 

פורסם
למורה למתמטיקה יש את היכולת לעשות קופה בשיעורים פרטיים. בספרות זה כמעט לא קיים.

 

א' - אני יכול להשתלב בחברות פסיכומטרי ולעבוד שם (לא בתור מדריך).

ב' - אחד מהשיקולים שלי היה עבודה בלי הרבה מאמץ, ותאמין לי שמורה לספרות זה כזה.

 

יש לך כמה ימים בשנה שבהם תצטרך להרצות, להסביר וכו' אבל רוב הזמן זה משהו בסגנון של "מי רוצה לקרוא ?", אתה נותן בריף על הפסקה ואז אתה מתחיל להכתיב. בשירים זה קצת אחרת אבל לא כזה שונה.

 

אז בעצם, למה לא ? גם אם יצא לי תלמיד אחד בתור מורה פרטי זה די והותר. לא באתי לקרוע את עצמי, סה"כ אני אוכל לשלב בין שני בתי ספר. לא כזה נורא.

כולם בכפר עם AK ורק אתה עם קפצונים ?

 

זה לא קצת דפוק ?

פורסם
גם תעשיית הרכב האמריקאית (כמעט) חוסלה באופן דומה.

סיפור תעשיית הרכב האמריקאית לא דומה לסיפור תעשיית הרכב הבריטית.

לארה"ב יש שוק מקומי ענק בכל קנ"מ והם לא ניזקקים כלל ליצוא.

הבעייה התעוררה כשהחלה הפלישה היפנית בתחילת שנות ה 70', ומשבר האנרגיה ב 73' שתפס את התעשייה עם המיכנסיים למטה.

תעשיית הרכב האמריקאית לא השקיעה בפיתוח, כי מבחינתה הקהל האמריקאי הוא קהל שבוי שבכל מקרה יקנה את הג'אנק של דטרויט.

הבריטים לא יכלו לייצא את תוצרתם, בעיקר בשל תמחור הזוי שנבע מתביעות שכר אין סופיות ושערו הגבוה של הסטרלינג.

בנוסף, השוק הבריטי קטן מידי, ובאין יצוא מאסיבי אין מספיק הכנסות.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם
א' - אני יכול להשתלב בחברות פסיכומטרי ולעבוד שם (לא בתור מדריך).

ב' - אחד מהשיקולים שלי היה עבודה בלי הרבה מאמץ, ותאמין לי שמורה לספרות זה כזה.

 

יש לך כמה ימים בשנה שבהם תצטרך להרצות, להסביר וכו' אבל רוב הזמן זה משהו בסגנון של "מי רוצה לקרוא ?", אתה נותן בריף על הפסקה ואז אתה מתחיל להכתיב. בשירים זה קצת אחרת אבל לא כזה שונה.

 

אז בעצם, למה לא ? גם אם יצא לי תלמיד אחד בתור מורה פרטי זה די והותר. לא באתי לקרוע את עצמי, סה"כ אני אוכל לשלב בין שני בתי ספר. לא כזה נורא.

הנחתי שאתה רוצה שיהיה לך מה לאכול, זה הכל :)

  

לפני 22 שעות, hans כתב:

שטיפה, אגב, מעולם לא עזרה לי מי יודע מה. גם לא מים רותחים. אין תחליף לחיטוט עד שמשתחרר

 

פורסם
הנחתי שאתה רוצה שיהיה לך מה לאכול, זה הכל :)

 

לא הבנתי את כוונת המשורר :lol:

אם אתה לא מתעצל ועובד בשני בתי ספר, אין לך שום בעיה. יש דרישה גדולה למורים, בייחוד לצברים וצעירים אז אין לי בעיה למצוא באזור מגורי אפילו יותר מ2 בתי ספר ולהיות בררן לגבי המערכת.

כולם בכפר עם AK ורק אתה עם קפצונים ?

 

זה לא קצת דפוק ?

פורסם

skins, אז למה לא מורה לחינוך גופני? הם, כזכור לי מימי התיכון, עושים עוד פחות.

 

ו[פנדוב, כמו שזה נראה גם אני הולך להשאר בארץ, מסיבות דומות לשלך. המקסימום שאני יכלו להציע זה לארגן פרלמנט של קארסופורום, במקבילה הקרובה לביתנו של "אווזי", שם באמת נוכל לשבת, להפיל צלחות ולצחוק זה על זה..

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם
א' - אני יכול להשתלב בחברות פסיכומטרי ולעבוד שם (לא בתור מדריך).

ב' - אחד מהשיקולים שלי היה עבודה בלי הרבה מאמץ, ותאמין לי שמורה לספרות זה כזה.

 

יש לך כמה ימים בשנה שבהם תצטרך להרצות, להסביר וכו' אבל רוב הזמן זה משהו בסגנון של "מי רוצה לקרוא ?", אתה נותן בריף על הפסקה ואז אתה מתחיל להכתיב. בשירים זה קצת אחרת אבל לא כזה שונה.

 

אז בעצם, למה לא ? גם אם יצא לי תלמיד אחד בתור מורה פרטי זה די והותר. לא באתי לקרוע את עצמי, סה"כ אני אוכל לשלב בין שני בתי ספר. לא כזה נורא.

 

אח"כ המורים יעמדו על הרגליים האחוריות וידרשו לשפוך לתוך המערכת עוד כסף. כאילו שזה יפתור את בעיית המורים שמלמדים כי זה נוח.

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

פורסם
skins, אז למה לא מורה לחינוך גופני? הם, כזכור לי מימי התיכון, עושים עוד פחות.

 

אני רוצה להשפיע על הבני נוער ולעזור להם להפוך להיות בני אדם, לא לתת להם לכדור.

 

אח"כ המורים יעמדו על הרגליים האחוריות וידרשו לשפוך לתוך המערכת עוד כסף. כאילו שזה יפתור את בעיית המורים שמלמדים כי זה נוח.

 

אני יודע כמה מורה עושה היום, וטוב לי עם זה. מי שנכנס ואח"כ בוכה זו בעיה שלו.

כולם בכפר עם AK ורק אתה עם קפצונים ?

 

זה לא קצת דפוק ?

פורסם

יבגני, מורה להתעמלות עלול להידרש לבוחן כושר.

אני די מתבאס לא לטוס, חופש ארוך. ספר בפרטי אם תמצא מציאה.

אולי אהיה מחר בפארק הלאומי באזור אלפא, מניח שגם חן יהיה שם.

מאחר וחן, אפל ואני בראשון, בוא נארגן בראשון.

 

רועי, שים לב מה כתבתי לך קודם על הפצצה המנווטת ובהשאלה על תפיסות דטרמיניסטיות.

בנוגע לתרומת הדיון למישהו, חוץ מן הכותבים בו, לא יודע.

 

ואם כבר רועי הזכיר גלובאליזציה, אעלה את הטיעון שאומר שבעלי כלבים נפגשים בפארק, אך בעלי חתולים- באינטרנט.

http://www.feeder.co.il/article-cat-are-the-real-internet-star-1000880024#fromelement=hp_folders_4576

איימתי ומימשתי.

פורסם

SKINS אתה כבר בתחום ההוראה או חושב על כניסה לתחום?

מבחינת תנאים סוציאליים אין עבודה יותר טובה ממורה(אולי חבר כנסת)-כמות ימי החופשה שיש פשוט עצומה.

השכר מתחיל מ6.5 ויכול לטפס לשכר לא רע בכלל אם אתה רכב+מחנך ועוד עם נסיון.

אני מנסה לחשוב על תשובה שלא תוציא אותי גייז, לא תגרום לי לתאר לך את הג'ונסון שלי ולא תזכה אותי בהתראה. אין כזו.
פורסם

קצ לקלקל את האגדות על המורים ועוד משהו ל-skins:

1. ימי חופש - בערך שליש ממה שהקהל הרחב חושב. בדיוק כמו פקיד הבנק שמקבל קהל מ-8:30 עד 13"00 ונמצא בסניף מ-7:00 עד 17:00 - כך גם המורים עשוים הרב מאוד עבודה שנסתרת מעיני ההורים. כל מה שקשור להכנת שנת לימודים, הרשמה, קליטת תלמידים, וישיבות והשתלמויות אין סופיות אם אתם רואי חופשת קיץ (בתיכון) מ-20 ביוני עד 26 באוגוסט הרי שהמורה רואה חופשה בערך מ-20 ביולי עד 10 באוגוסט. שאר הזמן הוא בביה"ס.

2. היקפי משרה - מאז רפורמת "עוז לתמורה" משרת המורה איבדה את גמישותה, כיון שמורה מחוייב בשהות של משרה מלאה (לא זוכר את הפרטים, אבל סדר גודל של 40 שעות) בביה"ס. זה אומר שאין לו הזמן והגמישות לעבוד במקום נוסף. תמורת זה יש עליה בשכר, אבל לא פרופורציונית למספר השעות הנוסף בהשואה למצב לפני הרפורמה.

3. תלמידים הם עם קשה, וההורים עוד יותר. צריך להיות מוכן לעבודה שהיא הרבה מעבר להוראה נטו. ולמרות הרפורמה צריך להיות מוכן לשעות נוספות לא משולמות (כגקון ישיבות בשעות הערב) ולשעות נוספות עם תשלום כלשהו (כגון ליווי טיולים, צתענוג מפוקפק עם הפרחחים).

4. מה שמשפיע מאד על המשכורת הן הכשרה (תואר נוסף, השתלמויות) - אבל זה מצריך השקעה לא קטנה. בדוק אפשרות למסלול ישיר לתואר שני - דבר שקיים במסלולים מסויימים להוראה, למשל במחלקות להוראה בטכניון.

5. מתוך היכרות עם כמה מורים במשפחה די ברור לי שחינוך הוא משהו שנולדים אתו - ואו שיש לך או שאין לך את זה. ואם יש לך את זה גם תרצה לעסוק בכך.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 


×
×
  • תוכן חדש...