Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הדור האבוד - כתבה מכלכליסט


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4624 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

sLS, אין שום דבר "בוגר" בלקבע את עתיד ילדיך כעניים מרודים, ללא סיכוי גבוהה במיוחד להצליח או להוציא תעודת בגרות אפילו; אין שום דבר "בוגר" בלגדל אותם בשכונה בה אתה מפחד לתת להם לצאת לשחק בחוץ בגינה. זה בדיוק מה שגם כתבתי למעלה: כשאתה מייעץ לאנשים להיות עניים באופן הזה, אתה בעצם מייעץ להם לקבע את המצב הזה לדורות הבאים. לא רק שזה לא בוגר, זה די מפסידנות בעייני לעשות זאת.

 

העולם הוא לא שחור ולבן. זה לא או דירה חדשה בצפון תל אביב, או פחונים במצפה רמון, וכתבתי את זה כבר. אפשר להתפשר על דברים מסויימים. לא חייבים לטוס לחו"ל כל שנה, לא חייבים לקנות כל סלולארי חדש שיוצא פעם בשנתיים, לא חייבים להחליף רכב גם כל שנה שנתיים ועוד. מקום מגורים זה לא משהו שאפשר להתשפר עליו עד כדי כך, אלא אם אתה בוחר לחיות על פי הגישה שלך ("עניים, תודו בזה שאתם עניים ותשארו ככה עד שיבוא המשיח"). וזה הרבה מעבר לעניין הזה של יופי חיצוני או נוחות של הבניינים (שלי אישית בא להקיא בכל פעם שאני עובר לידם): זה עניין הסביבה, שיכולה לקבוע איך יראה עתיד ילדך, גם אם ההווה שלך הוא מסריח.

 

הגישה שלך היא גם סופר פסימית ולא מבוססת על כלום. בכל דור קמים אנשים שחושבים שעכשיו זה הדור האבוד, סוף העולם ובמקרה הטוב בקרוב תגיעה הגאולה מן השמים. אז מה? אתה לא שולח את הילדים שלך לבית ספר? אתה לא רוצה שהם ילמדו מקצוע טוב שאפשר להתפרנס ממנו? מה אתה מצפה שיקרה? שאנשים יותר עניים פשוט יותרו על זה? אז בוא נחזור לימי הביניים, או למה שהיה ברוסיה לפני 100 שנה ופשוט גם לא נאפשר לעניים לעבור ממקום למקום וגם לא נאפשר להם ללמוד. ככה הם אפילו לא יחשבו על מוביליות כלשהי.

 

לא בטוח שרומא, אגב, היא דוגמא טובה לחסור מוביליות חברתית. בטח לא מהשלב שבו ההבדל בין הפטריקיים לפלבאים נחמק פחות או יותר, אבל זה דיון אחר ורחוק.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
  • תגובות 443
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

הקטע הכי מצחיק בכל הדיון הזה הוא שדווקא באופק השתכרותי של הצעירים של היום, השוק משווע לבעלי מקצוע מ"המקצועות הישנים" רק שחלק ממה שרועי דיבר עליו מתחילת הדיון, על הרצון הקבוע ל"הגשמה עצמית" ועל השאיפות בחיים שמכתיב לנו העידן המודרני, גורם לצעירים ללכת ללמוד מדעי הרוח ולא לעשות קורס במשרד העבודה לאינסטלציה.

 

האופק הכלכלי לבחור בן 21 שהולך ללמוד אינסטלציה הרבה, הרבה, הרבה יותר ורוד מבוגר תואר ראשון (או שני) ב 90% מהמקצועות שנלמדים באוניברסיטה.

 

הבעיה היא שזה "לא לכבוד" של הישראלי המודרני.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם
מה דעתכם על בית מעץ ?

מה דעתכם?

אני גר בבית עץ, הבניה מאוד איכותית (קיט שיובא מארה"ב) ומאוד עמידה.

הבית בן 20 שנה, אני מתגורר בו 15 שנים, הקיץ עשיתי בו את השיפוץ החיצוני הראשון שהוא עבר אי פעם.

כמה עצים מהנגריה בכאלף ש"ח, גלון פריימר, גלון צבע והבית נראה חדש!

החסרון הוא בשמרנות השוק שיתמחר את הבית כמשומש במחיר נמוך יחסית.

מסכים לחלוטין, הבית בן שלושה חדרים, עומד על חצי דונם אדמה והמחירים נעים סביב ה 800K ש"ח.

מתבייש להגיד בקול רם בכמה קניתי אותו לפני 15 שנים אבל בשקט בשקט נלחש שזה בפחות מ40% מהסכום הזה :oops:

 

בכל מקרה, גם 800K זה מחיר בדיחה לבית פרטי על חצי דונם (במחירי השוק הנוכחיים) והקפיצה על הבתים שעומדים למכירה לא היסטרית "כי זה בפריפריה".

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

יבגני אל דאגה , לא עם כל הטיעונים אני מסכים כמובן.

יש המביאים מאמר כדי לתמוך בדעתם, צירפתי את המאמר בעיקר בגלל שהוא רלוונטי לעניננו ובגלל מי שאומר את הדברים.

פורסם

לא קראתי את הכל אך שמתי לב שיש התעלמות מהיבט מאוד מהותי בדיון הזה והוא כספי ירושה. בניגוד לדור המייסדים שהגיעו חסרי כל מהתפוצות, חלק נכבד מדור המבוגרים של היום קיבל מהוריו כספי ירושה ונכסים בשווי מיליוני ש"ח. כך יוצא שגם זוג פנסיונרים שעסקו נניח בהוראה ולא צברו הון גדול, יכולים לעזור לילדיהם כספית. כספי הירושה הם חלק מההסבר לכך שהמון ישראלים צוברים כמה נכסים.

פורסם
הבעיה היא שזה "לא לכבוד" של הישראלי המודרני.

לא רק ישראלים. זה קורה בכל המדינות המפותחות, ואני בטוח שזה בשלב התהוות במדינות מתפתחות.

 

אתה רואה, מגיל אפס הכניסו לדור שלנו (אני יליד 1983) את הקו מחשבה של "לא תלמד - תהיה נגד/פועל ייצור/חופר תעלות/וואטאבר", וזה למה ישראלי/אמריקאי/אירופאי ממוצע רואה עבודת כפיים בתור משהו שצריך להתבייש בו (אפילו אם אינסטלטור ממוצע משתכר יותר מרופא מומחה).

 

נכון, סבים או אפילו הורים שלנו לא התביישו בזה - הם סיימו צבא והלכו לעבוד במה שהיה (אנשים היו הרבה פחות ניידים אז). תואר ראשון היה לפחות מ-10 אחוז מהאוכלוסיה (חצי בקושי סיימה בית ספר), והיה נחלתם של עשירים או/ומאוד חכמים, ובסוף התואר היית כמעט תמיד אוטומטית מקבל עבודה מעניינת במשרד ממוזג עם משכורת יפה ומזכירה כוסית.

 

הדורות הקודמים לדור שלי ראו את המעבר הזה כמובן מאליו, ורצו עתיד דומה לילדים שלהם, אבל מה - אי אפשר שכולם יהיו מנהלים, ולא יהיו עובדים תחתיהם. הבעיה שבגלל שתי הסטיגמית שהוכנסו לנו לראש מגיל צעיר, ה"לא תלמד - תהיה נגד", ו-"תואר = משרד+וולבו+פלאפון", כולם רוצים לנהל, ואף אחד לא רוצה לעבוד.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם

איך שאני רואה את זה ? (ותסלחו לי על המילים הקשות)

זה פשוט דור של בכיינים.

אנשים צריכים להתחיל להפנים שעובדים כדי שיהיה כסף לחיות ולא בשביל שום דבר אחר, ככל שאנשים יפנימו את זה מהר יותר כך ייטב להם.

יש היום המון מקצועות שחסרים בהם עובדים ומרוויחים בהם טוב (הרבה עבודות כפיים לדוגמא), אך כמובן שאת האנשים זה לא מעניין הם רוצים ללמוד מקצוע X ולא מעניין אותם שאין עבודה בזה\שהם לא מוכשרים בזה\לא מתאימים\ווטאבר.

אז זבש"ם, החיים הם לא תכנית לפי בקשתך ולא תמיד אתה יכול לעשות רק מה שבא לך..מה לעשות ? החיים קשים suck it up.

 

לילה טוב חברים.

"when you see a good move, look for a better one..."

 

Mazda 2 2014

Kawasaki Z400 2020

פורסם

דיור

 

בימי שפוט השופטים כלומר בתקופת המפאייניקים

 

רכשתי דירה בעיר הקודש נצרת עילית שנת 1971, למי שמתעניין דירה חדשה של 72 מטר 3 חדרים

 

מחירה 28000 לירות משכורת ממוצעת 600 לירות כלומר 47 משכורות באותו זמן דירה בחיפה עלתה כ 40000 לירות.

 

משכנתא בין 24000 לבין 27000 לירות ריבית 7.5% לא צמודה , החזר חודשי 97.50 לירות שעלה אח"כ ל125 לירות ולבסוף ל 150 לירות הכל ל 30 שנה.

משכנתא שלא עולה על 25% מהשכר שפוייה, ואתה נזקק להון עצמי של 5-15%

 

בימינו אנו

דירה שעליה התנהלו מלחמות עולם בחריש 660,000 ש"ח שהם 73 משכורות בשכר הממוצע של 9000 ש"ח.

 

ורק בימים האחרונים התבשרנו כי מדובר ב 135 משכורות לדירה ממוצעת . ומחושב לפי השכר הממוצע ולא לפי השכר החציוני.

 

ובנק ישראל/ המפקח על הבנקים "המגן" על הדור הצעיר מגביל מתן משכנתא עכשיו ל 75% מערך הדירה.

 

מאיפוא לדעתו יביאו 200-400K כהון התחלתי ?. האא מההורים, מאיפוא אלה יביאו ? האא ייקחו מהחסכונות המצומקים שיידרשו להם לתקופת הפנסיה.

והמרוויחים הבנקים

 

ועל זה נכתב כבר

אבות אכלו בוסר ושיני בנים תקהינה רק כאן בהיפוך.

 

אבל הדירות בחריש שיועדו איך לא לחרדים , וחילוניים החליטו להרים את נס המרד רק מוכיחה שאפשר לבנות ולהרוויח גם במחיר של 660K לדירה

 

וגם את המחיר הזה אפשר להוזיל על ידי הפחתה בים של המיסים המוטלים על הדירה. לפחות לדירה ראשונה לזוג הצעיר, האא כן ניתן גם לתת העדפה נוספת למי ששירת בצה"ל , ולא בצבא השם.

 

טוב זה לא מעניין את השלטון של היום. לא אוזלת יד אלא חוסר רצון לפתור בעיות אמיתיות .

 

רכישה מדורגת של דירה

 

זוג צעיר לא צריך לרכוש דירה של 5 חדרים, אין לו את ההון הדרוש , והיא עולה בנוסף בתשלומים מיותרים של ארנונה חשמל שלא לדבר שלקחת משכנתא של 1000K שהוא לא מסוגל לעמוד בתשלומים עבורה אין דינה כמשכנתא של .300K

 

מה שכתב sperial בנושא לא מקובל עלי, כיוון שאין בעיה לקנות דירה של 3 חדרים יד שניה בת 3-5 שנים , היא כבר "שודרגה" על ידי היד הראשונה לכן אינה נזקקת לשיבוצים. זו דירה שמתאימה לזוג +2 ילדים קטנים , משם תשדרג לדירה בת 4 חדרים גם יד שניה "משודרגת" בת 5 שנים שוב אינך נזקק לשיבוצים , ואם תצליח במעשיך תשדרג ל 5 חדרים.

 

איפוא בחיפה השוק הוא של מתווכים בלבד?

 

מיסוי

 

במכירה אפס, היטל השבחה מוטל רק אם הוחלה תוכנית משביחה בזמן שהייתה בעליה של הדירה, ובמקרה כזה גם תקבל כסף נוסף במכירה מן הסתם, ברוב המקרים היא מוטלת על נכס כמו קרקע או בית פרטי ולא בבניה רוויה , ברכישה עד 1.4 מיליון אפס

 

האם לשלטון יש מה לעשות

בוודאי!!

 

בידו 90% מקרקעות המדינה

היום הוא מנסה למקסם את רווחיו במכירת קרקעות וזאת על חשבון כל העם הזה מקטן ועד קשיש.

 

כבר ראינו למעלה שניתן למכור ב 660K כשרוצים וכולם מרוצים.

 

הבת שלי בונה בית בישוב קציר, בפתחת וואדי ערה 5 דקות מכביש 6 המקצר מרחקים הן לצפון הן למרכז אוויר נהדר מערכת חינוך לא רעה בכלל . פריפריה אבל עם יתרון נוסף מוקף ישובים ערביים על הטוב ועל הרע שיש בהם.

 

לפני כשנתיים וחצי הסתיים אחד מגלי הבניה ביישוב כ 20-30 מגרשים המחיר למגרש של כ- 500 מ"ר כולל פיתוח כ 200K

 

היא קנתה בגל ההרחבה הנוכחי לפני כשנתיים כ 120 מגרשים, גם כ 500 מ"ר המחיר כולל פיתוח כ

450K

 

למה ? מה קרה?

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם

ישה, מסכים אתך שלא צריך להתחיל מדירת 5 חדרים, אבל למכור ולקנות דירה כל 5 שנים זו טרחה לא קטנה, שלא לדבר על העלויות. הדירה הראשונה שקניתי עם אשתי היתה מוגדרת כ-4 חדרים, אבל בשטח של 98 מ"ר לפי חישובי הקבלן (שטח אמיתי סביב 70 מ"ר) זו היתה למעשה דירת 3.5 חדרים. חשבנו שהדירה תספק את צרכינו ל-10 שנים, למעשה אחרי 5 שנים נזקקנו להחלפה כיון שנולדו 3 ילדים, ולמרות שבאותם ימים היה שוק חם מאד הזענו לא מעט, בעיקר בצד המכירה. ובדירה שקנינו השארנו את סטנדרד הקבלן חוץ מהוספה של כמה נקודות חשמל טלפון וכמובן בנית מטבח ראוי - אבל גם כך העלויות הנוספות על מחיר הדירה היו שוות ללפחות 100,000 ש"ח במחירי היום.

 

לגבי שוק של מתווכים בחיפה - זה המצב בכל רכס הכרמל. מציע לך להציץ ביד 2 - תראה בכל שכונה 3-5 דירות המוצעות מיד פרטית ואח"כ עוד 30-50 המוצעות בידי מתווכים (אם כי לעתים אותה דירה מפורסמת על ידי יותר ממתווך אחד, ואפילו במחירים שונים). כאשר פרסמתי לפני כשנה את הדירה הקודמת שלי ב"יד 2" לא קיבלתי אף פניה מקונה פוטנציאלי - אלא רק ממתווכים שביקשו בלעדיות (וכמובן הבטיחו הרים וגבעות שלא התכוונו לממש), ו"שרפו" את הדירה שלי כדי לקדם את הדירות שנמצאות אצלם בבלעדיות. ד"א - גם לוח המודעות בעתון המקומי נשלט בידי מתווכים, להערכתי משהו כמו 98% מהמודעות.

 

לגבי היטל ההשבחה - איני חולק עליך. הבעיה היא שלא כל המוכרים מודעים לשינוי התב"עות הגורר את ההיטל, וזה נוחת עליהם בהפתעה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

ישה, כתבת: זה לא מעניין את השלטון היום חוסר רצון לפתור בעיות אמיתיות.

מסכים.

כתבת: השלטון מנסה למקסם את רווחיו על חשבון כל העם מקטן ועד קשיש.

מסכים חלקית.

 

יש אנשים שיש להם, יש עולים שיש להם, יש יהודים מהתפוצות שמשקיעים. יש אנשים שקרקעותיהם שוות לפתע כסף לבנייה או מסחר.

יש ריבית נמוכה. כל זה מעלה מחיר ויש כמובן גורמים נוספים.

 

יש מגזרים או אזורים שהשלטון חפץ ביקרם, הן השמאל הן הימין, הן זה שלא יודע לשאול. ישנה תמיכה סקטורים שונים- לא יצרניים שבעבר היו לשון מאזניים ובהווה הולכים וצומחים. זהו דלי בלי תחתית. ככל שמזינים, הסקטור גדל דמוגרפית ופוליטית ודורש עוד.

ישנם אזורים מעבר לקו הירוק שזוכים לתמיכה רחבה בשלל הטבות, שרותים, דרכים ותשתיות, זה עולה כסף. גם כאן ישנן מפגות הפועלות למען העניין.

 

כלומר, יש מי שיש לו הכסף, יש מי שמקבל מן המדינה הטבות, שווה כסף.

 

יש גם מי שמממן זאת. קוראים לו הרוב השקט. הרוב הזה מפולג בתוכו: ימין , שמאל, כלום וכל מיני. הפילוג חשוב: פעם ביובל קמים מתוכו אנשים ומפגינים, השאר מתנגדים. רוב הזמן הרוב עסוק ב..להתפרנס.

הרוב הזה כל כך נואש, כשהוא מקדיש מחשבה לעניין, שרבים בו בחרו לאחרונה איש שמבטיח שנוי. עם או בלי כיסוי.

לרוב הזה אין אלטרנטיבה אמיתית.

 

לסיכום: כדברי ישה, לשלטון לא איכפת. כל עוד הוא מקבל תמיכה של גורמים חרדיים, של מתנחלים משיחיים שמתווים קו גם לאחרים

השלטון הוא... בשלטון. כך הוא משרת את עצמו ואת הטייקונים שאיתם או אצלם ימצא עבודה בתום הקדנציה.

 

ח"כ זה נחמד, זה גם סידור עבודה כפונקציונר אצל טיקון או בחברה ממשלתית כלשהי. על כן, מחירי הדירות צריכים להיות גבוהים. מישהו צריך לממן.

 

המדינה היא מנגנון העברת כספים מאוכלוסיות מסוימות לאחרות. כמובן ניתן לפרש ולהצדיק זאת בצורות שונות.

פורסם

ומה שעצוב הוא, שיש כאן (ובישראל בכלל) כאן לא מבוטלת של אנשים, שימשיכו להצביע לאותן המפלגות המשיחיות ולהתלונן אחר כך.

 

מתישהו לאנשים יצטרך לפול האסימון שהם מקדשים מטרות לא ראויות, ובשמן גם פוגעים בעצמם ויורים לעצמם ברגל. וזה נכון לגבי לא מעט דברים בחיי היומיום שלנו - בין אם זה השירות הצבאי, שבעייני רבים הוא הדבר הכי קדוש בעולם, לבין אם זה מחירי המחיה אחר כך.

 

יש המון אנשים בארץ שלא מבינים שמדינה היא לא ערך עליון, אם לא טוב להם ולרבים אחרים לחיות בה. אפשר לפטור עצמך מלהתעסק בזה אם אתה קורא לכולם "בכיינים", אבל אנחנו לא בדור המייסדים, ולא רוצים לחיות כדור המייסדים כל הזמן.

 

תעשו כולכם את החישוב, תראו כמה פעמים ובכמה סיטואציות שונות אתם נדרשים להקריב את עצמכם, את נוחות החיים שלכם, את הזמן שלכם, את הכסף שלכם וכו', ומה אתם מקבלים בתמורה, חוץ מנאומים של שמעון פרס. תבינו שיש לא מעט אנשים שמתפרנסים כבר שנים רבות מהערכיות שלכם ומזה שאתם תמיד תהיו מוכנים להקריב עוד ועוד, ותפסיקו לתמוך בהם. הם לא באמת יעשו משהו אי פעם לטובתכם או לטובת אף אחד אחר פרט לעצמם.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם

פנדוב

כשכתבתי את שכתבתי כל העם התכוונתי לאותו העם שאתה מתכוון אליו ולא לעלוקות שמוצצים בכסף או בשווה כסף.

 

אם המחירים לא עולים חלק לא מבוטל מהמשקיעים לא נכנסים לשוק אולי כאלה שרוצים דירת מקלט וכעת זו דירת נופש לחודשיים כמו הצרפתים.

 

לשאר דבריך אני מסכים לצערי

 

אני חושב שלמרות שהרבה אנשים חושבים כי המחאה לא השפיעה , יש לה ועוד תהייה לה השפעה.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם

sperial

 

שתי הערות

 

לא כתבתי להחליף דירה כל 5 שנים אלא לרכוש דירה בת 5 שנים ולהתגורר בה כ 10 שנים.

 

לא היו אז אמצעי מניעה?? שיהיו בריאים:-o

 

נכנסתי ליד 2 הקשתי אחוזה 69 מודעות פרטיות קפצו לי ולא מדבר איתך על רמת אשכול בגין וכו' וכו'

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש


×
×
  • תוכן חדש...