Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הדור האבוד - כתבה מכלכליסט


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4625 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
זה הארגומנט הכי טיפשי שיכלת להוציא מפה. הפואנטה שלי הייתה שיש לסטודנטים לספרות מודרנית/תולדות האומנות וכו' כיום את היוהרה להגיד שאם לא תוציא תואר במקצוע הזה, הרי שאין סיכוי שתהיה לך הבנה בנושא, ולו קמצוץ של כזו. גם אם אתה מתעניין באופן אישי ועוסק בו בביתך. ואז מגיעה הזעקה שיש להם תואר אבל אינם מוצאים עבודה! הרי שהעולם מסביבם צריך להתאים את עצמו להם, ללא ספק.

בוא נלך לצד השני של הסקאלה. האם אתה מכיר מישהו שיעז לטעון שביל גייטס/מארק צוקרברג לא יודעים מה הם עושים?

קח דוקטור להנדסת תוכנה. האם נראה לך שהוא יגיד לך שבייל גייטס לא יודע לתכנת? או שאי אפשר ללמוד תכנות לבד ולהצליח בגדול? אתה כבר יודע את התשובה טוב מאוד.

 

"זה הארגומנט הכי טיפשי שיכלת להוציא", טוען אתה, ואז שוב מביא לי את צוקרברג כדוגמא. אתה מחזק עוד פעם את מה שאני כותב.

כולם נולדים צוקרברג או ביל גייטס? מה זה מעניין ורלוונטי אם ביל גייטס יודע לתכנת או לא?! ביל גייטס וצוקרברג יש אחד בדור. מנגד יש עשרות אלפי אנשים שצריכים תואר כדי לדעת, בכל תחום.

 

לסטודנטים אין יוהרה. אם אין לך תואר בהיסטוריה, אתה לא יודע היסטוריה. אם אין לך תואר במדעי המחשב, אתה לא יודע מדעי המחשב. האם זה אומר שבהכרח אתה לא יודע לתכנת? לא. האם זה אומר שאתה לא יכול להיות עילוי? גם לא. האם זה אומר שאתה לא יודע מתי קרסה האימפריה הרומית? גם לא. אבל התואר (באף תחום) לא נותן לך את זה. תואר במדמח לא מלמד אותך "לתכנת". הוא מלמד אותך מיליון דברים מעבר, בדיוק כמו שתואר בהיסטוריה. לא מלמד אותך "לשנן תאריכים", בניגוד למה שאתה חושב.

 

אתה מדבר על יוהרה של סטוןדנטים למדעי הרוח? כשתלמד משהו בתחום הזה, תבוא ותשפוך את דעתך המלומדת והמנומקת בנושא מה הם לומדים. כל סטודנט בסמסטר א' של שנה א' בהיסטוריה יודע לספר לך ש"לשנן תאריכים" זה בערך הדבר האחרון שעליו אתה נמדד בתואר. תן קצת כבוד לתחומים אחרים, גם אם לא מעניינים אותך. ותבין ששלקחת עילוי של פעם בדור ועל סמך העילוי הזה לטעון שלא צריך תואר כדי "להבין" או "ליצור" זה מגוחך.

 

ד"א ממש לא בטוח שצוקרברג או ביל גייטס יודעים מה אומר המושג "חסם עליןו" בפונקציה, או מה אומר הסימון O(n). זה גם חלק ממדעי המחשב.

 

עריכה: קראתי עוד פעם התגובה שלך. קצת אירוני שאתה מזלזל ביכולת ההבעה שנדרשת מלומדי מדעי הרוח, ומתייחס בכבוד לרטוריקה שנדרשת מעו"ד. אתה בטוח שיש הבדל בין השניים?

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
  • תגובות 443
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

כל מה שיש לי להגיד הוא-

אוי ואבוי.

אני בוחר בזאת שלא להגיב, לא רק שאיכשהו שוב פספסת את הפואנטה של הפוסט שלי, אתה גם בוחר לשים מילים בפי בנוסף לכל.

מצידי תחשיב את זה כ "ניצחון" בדיון. אני פשוט לא מוכן להיגרר לויכוח של 3-4 עמודים עד שאיכשהו אצליח לגרום לך לקלוט מה הנקודה שלי, אם בכלל.

פורסם

יבגניפ, הסברתי לך פעמים רבות שיש דברים שאי אפשר לרכוש בלימודים אקדמאיים - אינטיליגנציה, פיקחות וחוש מסחר.

אלו תכונות מולדות, שחלקן הגדול גנטיות.

אי אפשר ללמוד להיות איש עסקים, כי זו תכונה מולדת.

גם להפוך לעורך דין טוב ומכניס דורש כשרון, ולכן לא כולם מצליחים במידה שווה, וזאת ללא קשר להישגים האקמאיים שלהם.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם

חן, אני חולק עליך.

 

אפשר ללמוד רטוריקה ואיך להתדיין. אפילו עושים את זה. אפשר ללמוד איך לנהל עסקים וגם את זה עושים.

העניין הוא שתואר ראשון (ושני) במנהל עסקים הוא תואר להעשרה בלבד, שכן צריך להשתפשף בשטח.

 

תואר במשפטים נותן את הבסיס שחייבים כדי לעבוד בתחום.

 

אבל אין ספר שיש אינפלציה בתארים היום, פחות מדי למידה מקצועית - ועדיין אם המדינה רוצה לשרוד, היא חייבת לתכנן קדימה את הכלכלה שלה עד כמה שאפשר.

 

ולגבי יוקר המחיה,

עלות הדיור הגבוהה גורמת למשפחות לקחת משכנתאות גבוהות וארוכות בחסות הריבית האפסית, מה שאומר שנשארת להם פחות הכנסה פנויה לדברים אחרים. מה שאומר ששאר המשק סובל ממחסור בלקוחות. אפשר לראות את זה בתפוסת הצימרים בקיץ האחרון למשל, בפדיון של עסקים קטנים וכו'.

 

לריבית האפסית יש עוד אפקט נוראי, אנשים לוקחים הלוואות זולות כדי לצרוך. כדי לטוס לחופשה, כדי לקנות רכב, בשביל לעבור את הקיץ ובשביל לעבור את החגים. לא סתם יש המון פרסומות לעניין של חברות שונות. הם יודעים שיש לזה דרישה.

 

ודבר אחרון, אין סיבה שירקות ופירות בישראל יעלו יותר מאשר אותם ירקות ופירות שיוצאו לאירופה (מקרה אמיתי לחלוטין). אין סיבה לא לאפשר לאנשים להקים מכוורות דבורים, מפעלי מלט, לייבא דבש או מלט או כל דבר אחר.

העובדות הן שיש המון מונופולים בישראל שצריך לפרק (וחברת חשמל היא אחד הנושאים המורכבים והקשים בהם. צריך להזהר) והם משפיעים על המחירים איך שבא להם.

היהודים עם אופטימי, לפני שיודעים מה הגודל הם חותכים.

גילוי נאות - אני חבר במועדון פיאט

פורסם

חן,

זה ויכוח חסר טעם לחלוטין. העולם המודרני מתבסס על השכלה פורמלית. ככה זה. יש עילואים ויש אנשים שמצליחים בלי.

אתה יוכל להיות מתכנת ללא תואר. אתה לא ייכול להיות מדען מחשבים (כלומר מישהו שיודע מדעי המחשב) אם אתה לא לומד את הבסיס המתמטי לזה. אתה יכול לדעת הרבה תאריכים ועובדות היסטוריות משעשעות. אתה לא יכול להיות היסטוריון אם לא כתבת בחיים שלך עבודת מחקר מינימאלית, המתבססת על ניתוח שלך של מקורות היסטורים (בגלל זה הרבה סטודנטים מתחילים נופלים גם בעבודות שלהם, הם לאמכירים את ההבדל בין דסקרפטיביי - לשפוך עובדות ואנלטי - לנתח אותן ולתת פרשנות).

מה שאתה אומר לא סותר. יש כישרון מולד. לא כל מי שלומד אף תחום יהפוך בהכרח לטוב בו. יש גם עילואים שמצליחים ללא הכשרה פורמלית. אבל בשביל להיות עו"ד, אתה קודם כל צריך להכיר את החוק ואת שיטת המשפט, למשל. זה לא אומחר שכל מי שילמד את זה יהיה עו"ד או עו"ד טוב. אבל הכשרון לא באה נגד ההשכלה אף פעם. אין אדם בעולם שהשכלה לא יכולה לתרום לו, ולא משנה אם זה ביל גייטס או יאיר לפיד. עצם זה שאתה עובר תהליך של ביקורת, שזה חלק מאוד אינטגרלי בלימודים כלשהם, כבר יתרום לך, לא משנה כמה אתה טוב מלכתחילה.

 

Pika007, תגיב, אל תגיב. זה לא כל כך משנה. הטענות שלך הן ברורות, וגם לא הכנסתי לך מילים לפה. את הטענה על זה ש"אפשר ללמוד לתכנת לבד" אתה הבאת. אני רק הסברתי, או ניסיתי להסביר ש"לתכנת" ו"להתמחות במדעי המחשב" זה שני דברים שונים. תכנות אתה יכול ללמוד גם במכללת ג'ון ברייס ובניו. ובגיל גייטס כנראה שאתה לא (וגם אני לא, ולכן הלכתי לעולם ההשכלה הפורמלית).

את הזלזול המובנה במדעי הרוח גם את הבאת. כן, לא הדבקתי את הציטוט המדויק שלך על זה שקל לשנן ולהרבה יש יכולות הבעה טובות, אבל לא יכולות רטוריות. זה לא ממש שינה את התוכן של האמירה שלך, זה גם לא ממש משנה את העובדה שהבעה ורטוריקה זה די... אותו הדבר. את הנאומים של קיקרו מלמדים עד עצם היום הזה, לא בגלל האינטונציה שבה הוא דיבר (לאיש אין מושג איך הוא נשמע), אלא בזכות המבנים הלוגיים והרצף של הטענות שלו בנה. ואתה יודע מה? אין גם הבדל מאוד מהותי בין הוכחת טענה במחקר היסטורי, לזה המתמטי. הבסיס הלוגי זהה לחלוטין. רק השפה שונה.

יש להרבה אנשים נטייה לזלזל בדברים שהם לא מכירים. זו, כשלעצמה, סיבה מספיק טובה ללמוד מגוון של מקצועות שונים. ככה לפעמים מפסיקים להניח שמקצוע X הוא משהו מסויים, אלא לומדים מה הוא באמת או מה הוא יכול להיות באמת.

 

זה כמובן לא סותר בשום צורה את העובדה שמי שלומד היסטוריה או פילוסופיה לא באמת יכול לצפות להתפרנס מזה, גם אם הוא גאון הדור.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם

הרי היום הרבה הרבה יותר זול לייצר כמעט כל דבר. אם כך, למה המחיה יקרה יותר?

 

אבל למה בעצם כל דבר יקר? האם זה בגלל שכולם רוצים אייפון 5 והיום? או שיש סיבה נוספת?

 

התשובה פשוטה - כן ! רק בגלל זה. אנו בתקופה שבה הבסיס הפך לממש זול ביחס ללפני עשרות שנים (גם לבוש וגם אוכל וגם בילוי) ולכן אנו התרגלנו לצרוך יותר וגם אנו לא מסתפקים בבסיסי אלה רוצים את המקסימום.

 

לכן מי שקונה סלולר ב-2000 שח "מבואס" ... כי זה לא סלולר מסוג X או Y שנחשבים לטופ. כי פעם היו אומרים לו אוו קנית סלולר טוב והיום שואלים אותו למה לא קנית את היקר יותר ...

 

רוב ההורים/סבים שלנו שחיו בשנות ה-60/70 חיו חיים קשים יותר ודלים יותר מאיתנו והיו מרוצים מכל השג, אך כיום אנשים לא מרוצים משום השג.

פורסם
התשובה פשוטה - כן ! רק בגלל זה. אנו בתקופה שבה הבסיס הפך לממש זול ביחס ללפני עשרות שנים (גם לבוש וגם אוכל וגם בילוי) ולכן אנו התרגלנו לצרוך יותר וגם אנו לא מסתפקים בבסיסי אלה רוצים את המקסימום.

 

לכן מי שקונה סלולר ב-2000 שח "מבואס" ... כי זה לא סלולר מסוג X או Y שנחשבים לטופ. כי פעם היו אומרים לו אוו קנית סלולר טוב והיום שואלים אותו למה לא קנית את היקר יותר ...

 

רוב ההורים/סבים שלנו שחיו בשנות ה-60/70 חיו חיים קשים יותר ודלים יותר מאיתנו והיו מרוצים מכל השג, אך כיום אנשים לא מרוצים משום השג.

 

הדיון הזה לא צריך להיות על טלפונים סלולריים ומותרות אלא בדיון על מוצרי צריכה שהם חובה, כמו לחם, גבינה וכו'

פורסם
נראה לי שלפיד כבר מיישם את התוכנית שלך.

 

 

פה יש נקודה מעניינת, שאינני מצליח להבין אותה:

 

הרי היום הרבה הרבה יותר זול לייצר כמעט כל דבר. אם כך, למה המחיה יקרה יותר?

אז דיור אני מבין - מונופול ממשלתי על הקרקע גורם לעליית מחירים. בסדר.

רכב אני מבין - כנ"ל.

אבל למה בעצם כל דבר יקר? האם זה בגלל שכולם רוצים אייפון 5 והיום? או שיש סיבה נוספת?

 

לגולשי הפורום פתרונים.

 

דני

 

לא הכל יקר. הצריכה עלתה, ובעבור הכסף שלך אתה מקבל מכוניות הרבה יותר טובות וטלפונים הרבה יותר משוכללים. אם תשים לב, ברוב השווקים שאינם commodity (כלומר מצרך בסיסי) יש איזה עוגן מחירים מסויים, ובמקום שהמחירים ירדו המוצרים משתפרים. המורכבות של המוצרים עולה, והמחיר נשאר. אם היית - כיום - חי ברמה טכנולוגית ומסחרית של אמצע המאה ה19, נניח, היית כנראה יכול להסתפק בשכר מינימום ולחיות ברווחה רבה.

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

פורסם

אני מסכים עם מה שאתה אומר, אבל עדיין לא מבין למה המחיר של עגבניות וביצים צריך לעלות. אם אפשר היום לייצר מחשב כיס בגרושים, למה אי אפשר לגדל עגבניות בזול?

 

זו השאלה שלי.

 

דני

פורסם

יש לעניין פן עיסקי ופן פרטי.

 

בעיסקי, המים של ההשקיה יקרים יותר, הדלק של ההובלה יקר יותר, העלות של העסקת העובדים וכו', הדבר היחיד שלא התייקר הוא אור השמש שבשעת כתיבת שורות אלא עדיין ניתן לאזרחים חינם אין כסף, בינתיים!

 

בפן הפרטי, כל מי שעוסק בעגבניה הזו, המחיה הפרטית שלו התייקרה מאוד.

החקלאי/סיטונאי/ קמעונאי, כולם מתפרנסים מהעגבניה הזו ואם האומללה הקטנה הזו צריכה למכור את אותו טונאג' אבל לכסות על עלות מחיה גבוהה הרבה יותר, אז היא צריכה להתייקר.

 

אבל בסופו של יום, חוץ מעליות מחיר מאוד נקודתיות שנגרמות מבעיות נקודתיות, העגבניות יקרות כי רשתות השיווק הגדולות מתמחרות אותן (ואת שאר הירקות סוג ז שמשווקים לנו כאן) בצורה שערורייתית.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

תתפלאו, אבל ברלין נחשבת לעיר ענייה למדי, וברוב הערים העניות יחסיות יוקר המיחייה נמוך.

בדוק כמה עולה הסל במינכן או בשטוטגרט ותראה.

חלק לא מבוטל מהנתונים כאן מצוצים מהאצבע; פסטה נמכרת בלא מעט מקרים במסגרת "4 ב 10", קפה נמס עולה הרבה פחות וגם לחם דגנים עולה פחות.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם

הדוגמה של "לחם דגנים 10 פרוסות" - בשופרסל אני משלם כ-13 ש"ח. אבל התמורה היא ככר לחם במשקל 1.2 ק"ג (כ-25 פרוסות, אולי יותר. הככר שנמצאת אצלי במקרר נפתתחה לפני מספר ימים, וכעת ספרתי 20 פרוסות). עדיין כ-4.5-5 ש"ח ל-10 פרוסות, כלומר דומה (לפי שער חליפין, לא כח קניה) למחיר בברלין.

מצד שני - לא טרחו לציין מחיריהם של פירות וירקות. הם יקרים בארץ, אבל בברלין הרבה יותר.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
מצד שני - לא טרחו לציין מחיריהם של פירות וירקות. הם יקרים בארץ, אבל בברלין הרבה יותר.

לא בטוח. בלונדון שילמתי 5 ש"ח לקילו על עגבניות (כמו בארץ, על האשכול ועם טעם) ומלפפונים. אצל ירקן, לא בסופר, שם יקר יותר.

  

לפני 22 שעות, hans כתב:

שטיפה, אגב, מעולם לא עזרה לי מי יודע מה. גם לא מים רותחים. אין תחליף לחיטוט עד שמשתחרר

 


×
×
  • תוכן חדש...