Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4661 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
גם אני מבין את זה כך, כמו שילוח הקן, לא לחסום שור בדישו, לא להרוג שור ובנו ביום אחד, ועוד.

 

דני

 

אה?

 

דישו - כלומר באמצע דיש החיטה, חלק מהעבודות בהן היו משתמשים פעם בשוורים.

הכוונה היא לא למנוע מה(חיה) עובד אצלך מלאכול ואו שאר צרכיו. מה בין זה לבין הריגת השור ?

  • תגובות 316
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

לכל הדברים האלה יש מכנה משותף של מניעת התאכזרות. השור שדש זה לא השור שהורגים :)

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם
גם אני מבין את זה כך, כמו שילוח הקן, לא לחסום שור בדישו, לא להרוג שור ובנו ביום אחד, ועוד.

 

דני

 

אה?

 

דישו - כלומר באמצע דיש החיטה, חלק מהעבודות בהן היו משתמשים פעם בשוורים.

הכוונה היא לא למנוע מה(חיה) עובד אצלך מלאכול ואו שאר צרכיו. מה בין זה לבין הריגת השור ?

 

פרשנותו של שמר היא הנכונה

 

זו גם ההצדקה שעובדי חברת חשמל מקבלים חשמל חינם ועוד דוגמאות רבות.

 

לקריאה של מאמר מעניין בנדון ( אין בו אספקט דתי בכלל)

 

http://www.news1.co.il/Archive/003-D-57152-00.html

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם
בגלל זה מתחתנים בחו"ל.

אני מכיר מספיק יהודים שחותכים לקפריסין כדי להמנע מזה.

מי שבכל זאת מתחתן במוסד החשוך הזה תמיד מתלונן על התהליך.

ולחשוב שאני (לא יהודי ואטאיסט מוחלט) מסבסד את החרא הזה.

 

לדעתי זה הסוג הבזוי ביותר של כפיה דתית. אני רוצה להתחתן עם מי שבא לי - יהודי, נוצרי או בכלל עם אישה מוסלמית.

 

אין לי בעיה שמוסד הרבנות יהיה קיים עבור אלו המעוניינים בו - אני פשוט רוצה שיהיו נישואין אזרחיים שבהם הולכים לעירייה, חותמים, נשיקה וביי.

 

בלי 7 ברכות

 

בלי סברי מרנן

 

בלי הדרכת כלות שאמורה להסביר לי מה הולך לאן

 

בלי מקווה

 

ובלי שיבחנו את תעודת הלידה שלי ב-8 עיניים כדי לומר אם אני מספיק יהודייה כדי להתחתן.

פורסם

דישו - כלומר באמצע דיש החיטה... מה בין זה לבין הריגת השור ?

שום דבר, ולכן כתבתי פסיק בין שתי דוגמאות שמתייחסות לדברים שונים לחלוטין שבמקרה שניהם מזכירים שור. חוץ מזה אין שייכות.

 

...כפיה דתית. אני רוצה להתחתן עם מי שבא לי... אני פשוט רוצה שיהיו נישואין אזרחיים שבהם הולכים לעירייה...

יש כאן משהו מוזר מאד במה שאת רוצה. מצד אחד את רוצה דבר שבא מהיהדות - נישואין; מצד שני את רוצה שלא יהיה שום קשר ליהדות. יש כאן סתירה פנימית.

 

הרבה יותר פשוט לחיות עם בן/בת זוג, או כלב, או עציץ, או מה שלא תהיה האופנה הנוכחית - בלי שום "נישואין" ובלי שום נסיון לקבל חותמת של הכשר מממסד רבני שלכאורה לא רוצים אותו.

 

והבעיה כאן היא כמובן שהמדינה, כמו שאמרתי קודם, רוצה - כרגיל - גם וגם: גם להתערב, וגם לא להתערב, וגם שהרבנים יחליטו, וגם שהרבנים לא יחליטו, הכל ביחד.

 

ואז יוצא מין דבר מוזר כזה, שהבג"צ מנסה לאנוס את הרבנים לתת תעודת כשרות מטעמם לדבר שלדעתם אינו כשר, ועוד מצבים מוזרים דומים, כגון ענין החיתון.

 

דני

פורסם

נישואין לא באים מהיהדות.

 

הם הסכמה חברתית שקיימת ב99% מהתרבויות בעולם ושהיא בעצם הצהרה קהילתית ששני אנשים נאמנים רק זה לזה.

 

הרעיון של נישואין אזרחיים זה שהסמכות העליונה (המדינה) גם תכיר בקשר הזה ובכל הזכויות שלו, כדי שביום שזה מתפרק יהיה תיעוד כלשהו שהיו חיים משותפים.

 

זה לא קשור אפילו לתוכן דתי או יהודי.

 

עריכה:

אם אין נישואין, איך רשות השידור תדע לשלוח לך דרישת תשלום לאגרת הטלוויזיה?

פורסם

 

עריכה:

אם אין נישואין, איך רשות השידור תדע לשלוח לך דרישת תשלום לאגרת הטלוויזיה?

 

יוסי ענק

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם

יש כאן משהו מוזר מאד במה שאת רוצה. מצד אחד את רוצה דבר שבא מהיהדות - נישואין; מצד שני את רוצה שלא יהיה שום קשר ליהדות. יש כאן סתירה פנימית.

 

 

דני

 

אני חושב שהיא תסתפק ב-Marriage, או ב- Matrimonio, אולי ב- Priodas, אפשר בטח גם Hjónaband.

 

אם המילה נישואין מפריעה לך להבין שבסה"כ מדובר על רצון לרישום במוסדות המדינה כזוג שמנהל את חייו ביחד וזכאי לאותן הטבות שמגיעות למי שנרשם ברבנות, אני מוכן שתמציא לזה שם אחר. עד אז, נתק כבר את המילה עצמה מהקונטקסט הדתי, זה ממש מרתיח החיבור האוטומטי הכאילו תמים שלך.

אם כל הדרכים מובילות לרומא, הדרך שלי מובילה אל הים

ר. פרסקי

פורסם
נישואין... הם הסכמה חברתית שקיימת ב99% מהתרבויות בעולם ושהיא בעצם הצהרה קהילתית ששני אנשים נאמנים רק זה לזה.

 

זה לא מדוייק, כי יש נישואין גם בין יותר משני אנשים, אבל מילא.

 

בכל אופן, אם כל מה שאתה רוצה זה הצהרה, הרי ש"ידועה בציבור" זה בדיוק זה, ולכך בדיוק התכוונתי: כל הטקס הדתי וכל מה שנלווה אליו פשוט לא נחוצים למי שכל מה שהוא רוצה זה הצהרה.

 

הבעיה היא שכל מיני גורמים - גם המדינה וגם אנשים - רוצים ללכת בלי ולהרגיש עם, ולפעמים הם קצת מרגישים בלי, ומתלוננים.

 

דני

פורסם

... בסה"כ מדובר על רצון לרישום במוסדות המדינה כזוג שמנהל את חייו ביחד וזכאי לאותן הטבות שמגיעות למי שנרשם ברבנות

 

כמובן שזו בדיוק הבעיה: שקושרים את זה לכסף. וזה מחזיר לנקודה שהעלתי מההתחלה: אם המדינה לא היתה מתערבת בכלל, כלומר - לא רושמת ולא נותנת ולא לוקחת (כסף), אז כל הבעיה לא היתה מתעוררת כלל.

 

ויהודים התחתנו זה עם זו כבר אלפי שנים בלי מדינת ישראל ובלי מס ההכנסה (אם זה היה שרשור אחר היה אפשר לרמוז כאן רמיזה קטנה).

 

דני

פורסם

תגיד, אתה רציני?

 

ברור שזה קשור לכסף!

 

זה קשור לכסף, מבנה משפחתי כלכלי ומונוגמיה (בתרבות שלנו).

 

כן, המדינה צריכה למסד את זה במידה כלשהי, כדי להבטיח שילדים יקבלו לפחות מזונות מההורים שלהם עד שהם בני 18 וכדי שלא ייווצר מצב שבו יש אנרכיה ויהיו המון ילדים בלי הורה שאחראי עליהם.

 

אני רוצה להתחתן כדי להבטיח שלילדים שלי יהיה תוקף חוקי במדינה הזו ולא יוכלו לקחת אותם ממני בטענה של "אבל אתה אפילו לא נשוי לאמא שלהם" או כל דבר אחר.

 

כל עוד החברה המערבית החליטה להמשיך להתקיים בתצורה של משפחה עם שני הורים, צריך למסד את זה באופן כלשהו, והצורה הנכונה לעשות את זה היא דרך המדינה, שהיא הריבון והרגולטור של התרבות (לפחות בתיאוריה).

 

להתייחס בכלל לרבנות או ליהדות במונחים של נישואים אזרחיים זה מעליב.

מי שרוצה להתחתן דרכם, שיעשה את זה.

אבל זה לא אמור להחליף את הנישואין האזרחיים, כי מה שאמור לקבוע מבחינה משפטית זו רק מדינת ישראל ולא מדינת "הרבנות הראשית".

 

אנחנו לא ממציאים פה כלום, רק מסתכלים על זה מנקודת המבט של העולם המערבי כי אנחנו רוצים לקבל על עצמנו את המודל המערבי וההגיוני של נישואים חופשיים.

פורסם

נכון, התחתנו ברבנות.

 

מאז שהוקמה המדינה, הייתי מצפה שיהיה אפיק שמאפשר לשני אנשים לקשור את חייהם בצורה ממוסדת בלי התערבות של איש עם זקן, וגם היו נותנים לזה שם שלא היה טוען דיונים כאלה בהתנצחויות רטוריות.

 

*עריכה - תודה יוסי.

אם כל הדרכים מובילות לרומא, הדרך שלי מובילה אל הים

ר. פרסקי

פורסם
לכל הבכיינים

 

פעם ב כמה שנים יש יום שבתון.

 

במקום ללכת לים / לקניון / לפיקניק

 

תלכו ותצביעו

 

כי מי שמצביע משפיע

 

הצבעתי.

 

חבל שלא הלכתי לים, ככה המע"מ היה נשאר נמוך יותר והיו עלינו פחות גזירות.

פורסם

חלומות בהקיץ

 

היית מגיע למצב של יוון.

 

נראה לך שהוא עושה זאת מרוע לב או ממצב כלכלי בטטה.

 

גרעון 45 מיליארד פרי התוצרת של הליכוד / הטייקונים / הדתיים / והמתנחלים.

 

בטח גם שמת לב לפנסיה שלך

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש


×
×
  • תוכן חדש...