Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4660 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
אין קל מלהיות טוב ומיטיב.

יאיר לפיד יכול היה סנטה קלאוס מודל 2013 ולפזר כספים לכל עבר ולכל מגזר.

סופנו היה בדיוק כמו של יוון, פורטוגל, ספרד ואיטליה.

ממשלות שמתנהגות בהפקרות כלכלית אף פעם לא הגיעו רחוק, ועם כל ה "גזירות" מצבינו הכלכלי טוב בהחלט, בטח ביחס למקבילות האירופאיות שהזכרתי קודם.

ובעניין הכפייה הדתית - ישראל היא מדינת הלאום היהודי, וככזו, השבת מהווה בה סמל מסויים, בנוסף להיותה יום מנוחה, ויחסית לא מצרים את צעדינו בצורה משמעותית, אם בכלל.

 

קרחי, תוריד כבר את המשקפיים הורודים, זה פוגע קשות בראייה.

כל עוד נבחרינו חיים כאן בסגנון בני אצולה/משפחת המלוכה - אני לא מקבל את זה שהמדינה על סף תהום. בדיוק כמו שסיפרו לנו שמשק המים על סף קריסה והכפילו (ויותר) את מחיר המים, או כמו שסיפרו לנו שהדלק עולה באגן הים התיכון ועל הדרך הכניסו לנו את האלמנט עם בלו מוגדל וגדל בכל פעם. הכל סיפורי מעשיות. כל עוד מדינת ישראל גורמת רק לחלק מהעם לסחוב על גבו משא גדול יותר ויותר (ולא, אני לא מדבר רק על מגזר חרדי. הם לא הגורם העיקרי למשא הכבד, גם אם קשה לי עם עצם היותם על הגב) - החיים שלנו ימשיכו להיות מחורבנים למדי, את רוב האנרגיה נשקיע בנסיון לצוף עם הראש מעל המים בלי להתקדם.

 

מצב המדינה טוב (יחסית, יחסית) בגלל שאתה משלם מיסים גבוהים בלי פרופורציה למה שאתה מקבל בתמורה.

 

ברשותך, אני רוצה להתייחס לנקודה שהעלית כאן. מעבר לחו"ל אחרי לימודים. אני אישית חושב שזה חוצפה וכפיות טובה לעזוב את המדינה לאחר הלימודים ולמה אני מתכוון. המדינה משקיעה הון תועפות בסטודנטים. תרצה או לא תרצה, 10-14 אלף שקל לשנת לימודים זה מחיר מגוחך בכל קנה מידה עולמי. הטכניון נחשב לאחד מ 10 המוסדות המובילים בעולם. שנה בטכניון עולה בהגזמה 16 אלף שקל שהם נגיד 4 אלף דולר? נראה אותך מוציא תואר ב MIT בבוסטון ב 16 אלף דולר.

 

שמענו עליך.

הבוקר פורסמה רשימת האוניברסיטאות המובילות בעולם.

MIT ראשונה.

הרווארד שניה.

האונ' העברית במקום 140 ומשהו

הטכניון 160 ומשהו.

ת"א 190 ומשהו.

על מוסדות ישראליים אחרים בכלל לא מדברים.

 

כשתלך לקנות מרצדס במחיר של סוזוקי אלטו, אז דבר איתי על שכ"ל מרובע לMIT...

  • תגובות 316
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

דני, אתה סתם נתפס על המילה "נישואין" ומשליך אותה ליהדות, נישואים זו לא המצאה יהודית.

שים לב, זוהי מדינה דמוקרטית והשנה היא 2013, לא ייתכן שזוג אנשים שרוצים להתחתן יחויבו לעשות זאת במוסד רבני.

זוהי ה-הגדרה לכפיה דתית.

אתה יודע כמה אתאיסטים יהודים יש בארץ? המון, ואני לא מדבר על סתם אנשים מאמינים שלא רוצים את הרבנות.

למה שהם יצטרכו לעבור תהליך שהם סולדים ממנו ולא מאמינים בו?

אז אתה בא ואומר "ידועים בציבור", חביבי, ידועים בציבור זה סוג של אות קיין.

מסתכלים עליך אחרת ותמיד חושבים למה בעצם הם לא נשואים (ובצדק), זה מתאים יותר לזוגות מאותו מין או כאלה שמנהלים חיים משותפים אך עדיין במסגרת נשואים נוספת וכו'.

אין שום סיבה ששני אנשים שגרים במדינה כחוק ואינם חורגים מהקונצנזוס, לא יוכלו להתחתן בחתונה אזרחית ולהקרא "זוג נשוי".

היום היהדות היא מזמן לא דת, על פי כל הסקרים האחרונים אחוז החילונים שמעוניינים להפריד דת ממדינה הוא יותר מחצי האוכלוסיה (ולא שמאלנים וחברים של בגירה בלבד) תופעה זו תלך ותתרחב אם הזמן כשאנשים יתפחו את הראש ויתחילו לחשוב לבד ולא יסמכו על איזה ספר הזוי שהיה רלוונטי לפני כמה אלפי שנים.

אז תאר לך שרוב הזה יקום יום אחד ויחליט שמעכשיו חובה חתונה אזרחית ומי שרוצה לרבנות צריך לנסוע לניו יורק.

שלא תבין לא נכון, מסורת זה נחמד מאוד וללמוד את התנ"ך זה מעולה.

גם אני עשיתי חתונה עם חופה ו"רב" על פי המסורת וזאת למרות שהתחתנתי בחו"ל חודשיים לפני ועל פי ההלכה שלך אני כלל לא יהודי (אישתי כן, אבל זה מזיז לה את השחלה השמאלית).

זו מסורת של אלפי שנים ואני חושב שזה נחמד לשמר אותה, זו גם הסיבה שאנחנו מציינים את חגי ישראל.

אבל למה בכוח?

כבר לא בן 12 ועדיין מאמין באלוהים? מזל טוב, גם לך יש חבר דמיוני.

פורסם

ולכן אמרתי: המדינה (ליתר דיוק, הפלג השמאלני בעם) רוצה ניתוק מהדת? אנא בטלו את ההכרה החוקית במושג "נישואין". יחיו להם האזרחים עם מי או עם מה שירצו, אין זה ענינו של איש וגם לא של המדינה. כמובן שזה מחייב שינויים במדיניות המיסוי ועוד. כמו כן, נא להכיר בעובדה שניתוק המדינה מהיהדות מבטל את זכות קיומה, כפי שהערבים מזכירים לנו. נא להתמודד.

 

הרבנים רוצים מדינת הלכה? אנא התמודדו עם שאלות קשות, כיצד מנהלים מדינה כזו בעולם מודרני. עד אז, נא לא לדרוש דברים בלתי אפשריים.

 

אני חושב שכולנו נצטרך להתמודד עם השאלות הקשות האלו בקרוב, אם נרצה ואם לא. ואולי הנושא של נישואים ברבנות יעזור להציף את הבעיה.

 

דני

 

למה לוותר על מושג הנישואין? הרי אין לו חצי קשר לדתו של אדם כזה או אחר. זה למה ציינתי את העובדה שההורים שלי כמו כל הוריהם של העולים מחבר העמים התחתנו בחתונות אזרחיות על אף היותם יהודים, ואין שום דבר רע בזה. יש הבדל גדול בין אמונה, לדת לבין הממסד הרבני - לא צריך לערבב שמחה בשמחה..

 

אין לי בעיה עם זה שמי שרוצה להתחתן ברבנות ילך אליה - זה חופש הדת שלהם. יש לי בעיה עם זה שאין אלתרנטיבה. יש לי בעיה עם זה שאם אני ארצה להתחתן עם אדם שלא נחשב ליהודי על פי ההלכה לא יתנו לי לעשות את זה במדינה שבה אני משלמת מיסים על סמך ענייני דת בלבד. מה שאני כן רוצה זה הכרה בחיים מונוגמיים בלעדיים על ידי רישום נישואין.

 

אני כבר חיה כידועה בציבור - אני מנהלת משק בית משותף עם בן זוגי מספיק זמן כדי שנהיה ידועים בציבור על פי החוק, מצד שני זה לא מספיק כדי שכשיום יבוא ונרצה ילדים, אני אקבל את כל הזכויות המגיעות לי לפי חוק, כמו גם לבן זוגי. כי אם אתה רוצה שאני אעשה ילדים כידועה בציבור - תיקח בחשבון שאני אקבל קצבאות של אם חד הורית כי המדינה עוד לא יודעת להתמודד עם ידועים בציבור כמו שצריך.

פורסם
ברשותך, אני רוצה להתייחס לנקודה שהעלית כאן. מעבר לחו"ל אחרי לימודים. אני אישית חושב שזה חוצפה וכפיות טובה לעזוב את המדינה לאחר הלימודים ולמה אני מתכוון. המדינה משקיעה הון תועפות בסטודנטים. תרצה או לא תרצה, 10-14 אלף שקל לשנת לימודים זה מחיר מגוחך בכל קנה מידה עולמי. הטכניון נחשב לאחד מ 10 המוסדות המובילים בעולם. שנה בטכניון עולה בהגזמה 16 אלף שקל שהם נגיד 4 אלף דולר? נראה אותך מוציא תואר ב MIT בבוסטון ב 16 אלף דולר.

המדינה ממסה מאוד את האזרחים בשביל לממן את לימודי ההשכלה הגבוהה לאזרחים באמונה שיותר אנשים מלומדים תביא לצמיחה של המדינה והכלכלה. כאשר אתה מקבל מהמדינה ומסרב להחזיר בחזרה זה להיות כפוי טובה בעיניי.

 

אתה אדוני מצד אחד מתלונן על המצב במדינה אבל מצד שני נהנה מסובסדיה בלימודים שממומנת על ידי כספי המיסים של האזרחים.

הייתי אומר שזה ניגוד אינטרסים מובהק.

 

נראה אותך מבזבז 3-4 שנים מהחיים שלך על להיות שוטר או על לנקות טנקים או להעביר דפים באיזה משרד מעופש במקום אחר.

להזכירך במדינות אמיתיות אין באמת שירות חובה, בטח לא בארה"ב שאליה אתה משווה אותנו.

 

הטכניון לא ברשימת 10 המוסודת הטובים בעולם, ובכל מחקר המדד הוא לפי המחקר ולא האם נעים לך כשאתה סטודנט בשנה א'.

אין פה גם שום ניגוד אינטרסים. הוא לא חוצן שנחת פה. הוא גם משלם מיסים וגם הוריו וכל משפחתו משלמים מיסים. הוא לא גונב לא לך ולא לישות הקוסמית והמופלאה "המדינה".

 

המדינה גם לא עושה לך טובה בזה שהיא מספקת לך מוסדות להשכלה גבוהה. המדינה היא לא ערך עליון. היא לא קיימת בשל או בזכות עצמה. בסוף אנחנו בסך הכל אסופה של אנשים, שכביכול מה שמאחד אותנו זה הרצון שיהיה לכולנו טוב ואננחנו בערך חולקים את ההגדרה של מה זה "טוב". זה מדינה, בטח מדינה מודרנית. מי שלא טוב לו באחת ממש לא "כפוי טובה" או "בוגד" (במינוחים הפשיסטיים של "אם תרצו" ודומיהם) וזכותו המלאה לנסות את מזלו במקום אחר.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם
הבוקר פורסמה רשימת האוניברסיטאות המובילות בעולם.

MIT ראשונה.

הרווארד שניה.

האונ' העברית במקום 140 ומשהו

הטכניון 160 ומשהו.

ת"א 190 ומשהו.

על מוסדות ישראליים אחרים בכלל לא מדברים.

 

כשתלך לקנות מרצדס במחיר של סוזוקי אלטו, אז דבר איתי על שכ"ל מרובע לMIT...

 

יש הרבה דירוגי אוניברסיטאות, כל אחד לפי מפתח אחר.

 

בדירוג שצויין היום (QS) את"א נמצאת במקום ה-18 בדירוג המחקר, הטכניון במקום 72 (ולהביא בחשבון - אין לו מחלקות למדעי הרוח והחברה), גם העברית מדוגרת גבוה.

 

בדירוג שנחאי 3 אוניברסיטאות ישראליות (העברית, הטכניון ות"א) מדורגות ב-100 הראשונות בעולם.

 

בדירוג מומחים לגבי חדשנות ויזמות - הטכניון דורג לאחרונה ששי בעולם והראשון מחוץ לארה"ב, והשבוע פורסם שדורג שביעי בעולם מבחינת בוגרים שמנהלים חברות טכנולוגיה ענקיות.

 

אז השאלה היא מה אתה מחפש בדירוג, כיצד הוא מבוצע ולעתים מי מפרסם אותו. צריך לקחת את הדירוגים די בערבון מוגבל. אבל באופן בסיסי האוניברסיטאות הישראליות - בודאי שלוש הותיקות - נחשבות בעולם מכובדות מאוד.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

ועדיין, התואר "בוגר MIT" או "בוגר הרווארד" יפתח דלתות בכל העולם לעומת תואר "בוגר האונ' העברית" ולפיכך אותו מוסד יגבה מחיר פרימיום (אני בכלל לא נכנס לנושא איכות הלימודים, אלא למיתוג מוסד הלימודים וכתוצאה מכך מחירו. אין מקום להשוואה).

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

גם אם הטכניון מדורג מקום 1 בעולם בכל תחום, אני לא חושב שזה לא מצדיק את הטענה של "כפיות טובה כלפי המדינה".

אתה חותם שאתה נשאר לחיות פה בכל מחיר בתמורה לשכר לימוד מסובסד?

יכול בהחלט להיות שבמדינת ישראל טוב ללמוד, אבל אולי במדינות אחרות יותר טוב לחיות?

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

לומר שפלוני לא נתן כלום למדינה לאחר שהמדינה לקחה מפלוני שלוש שנים מהחיים זה טיפה תלוש מהמציאות.

A man walks down the street in that hat, people know he's not afraid of anything

פורסם
קרחי, תוריד כבר את המשקפיים הורודים, זה פוגע קשות בראייה.

כל עוד נבחרינו חיים כאן בסגנון בני אצולה/משפחת המלוכה - אני לא מקבל את זה שהמדינה על סף תהום. בדיוק כמו שסיפרו לנו שמשק המים על סף קריסה והכפילו (ויותר) את מחיר המים, או כמו שסיפרו לנו שהדלק עולה באגן הים התיכון ועל הדרך הכניסו לנו את האלמנט עם בלו מוגדל וגדל בכל פעם. הכל סיפורי מעשיות. כל עוד מדינת ישראל גורמת רק לחלק מהעם לסחוב על גבו משא גדול יותר ויותר (ולא, אני לא מדבר רק על מגזר חרדי. הם לא הגורם העיקרי למשא הכבד, גם אם קשה לי עם עצם היותם על הגב) - החיים שלנו ימשיכו להיות מחורבנים למדי, את רוב האנרגיה נשקיע בנסיון לצוף עם הראש מעל המים בלי להתקדם.

 

מצב המדינה טוב (יחסית, יחסית) בגלל שאתה משלם מיסים גבוהים בלי פרופורציה למה שאתה מקבל בתמורה.

לMIT...

מצבה של מדינת ישראל טוב גם בלי המילה "יחסית".

התמ"ג לנפש בארץ גבוה מזה של יוון, ספרד ואיטליה.

הישג כמעט חסר תקדים למדינה בת 65 שהתחילה מ 0 מוחלט ועברה 4 מלחמות.

כלכלת ישראל, לפחות ב 25 שנה האחרונות מתנהלת באחריות מופתית, דירוג האשראי שלנו גבוה יחסית והשקל נחשב למטבע חזק מאד ויציב.

אם אתה חושב שלנו קשה, אני מזמין אותך לדבר עם איטלקי או ספרדי, ותראה כמה "קל" להם.

הילודה באירופה במגמה שלילית, ואפשר להבין אותם.

למה הם יביאו ילדים ?

כשממשלות מתנהלות בהפקרות כלכלית, תמיד האזרחים משלמים את החשבון, ויש לאירופאים הרבה מאד שנים לשלם את החשבון.

יש לנו בטחון תעסוקתי (בספרד שיעור האבטלה בקרב צעירים מגיע ללמעלה מ 30% !), האינפלציה אפסית והצריכה בקו עלייה מתמיד, מה שמעיד על בטחון כלכלי טוב למדי.

ברור שלא הכל מושלם, ויש עוד המון מה לעשות, אבל כלל ראשון בכלכלת מדינות אומר תמיד - לעולם לא מבצעים זעזועים כלכליים בפרק זמן קצר.

אנחנו משלמים מיסים גבוהים כי יש לנו תוצר.

בלי תוצר אין אפשרות לגבות מיסים, בדיוק כפי שאי אפשר לממש הבטחה מאדם מת.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם
אין קל מלהיות טוב ומיטיב.

יאיר לפיד יכול היה סנטה קלאוס מודל 2013 ולפזר כספים לכל עבר ולכל מגזר.

סופנו היה בדיוק כמו של יוון, פורטוגל, ספרד ואיטליה.

ממשלות שמתנהגות בהפקרות כלכלית אף פעם לא הגיעו רחוק, ועם כל ה "גזירות" מצבינו הכלכלי טוב בהחלט, בטח ביחס למקבילות האירופאיות שהזכרתי קודם.

ובעניין הכפייה הדתית - ישראל היא מדינת הלאום היהודי, וככזו, השבת מהווה בה סמל מסויים, בנוסף להיותה יום מנוחה, ויחסית לא מצרים את צעדינו בצורה משמעותית, אם בכלל.

 

דיי. נמאס לי לשמוע את הטעויות האלה חוזרות על עצמן שוב ושוב ושוב.

לספרד למשל ב-2007 היה חוב לאומי של 36% מהתוצר והממשלה שלה לא הייתה פזרנית בכלל. למען האמת ההכנסות ממיסים היו יותר מתקציב הממשלה, וספרד נהנתה מגידול בתוצר שנה אחרי שנה. מה שגרם לכלכלה הספרדית לקרוס היה ענף הנדל"ן. משנת 1999 הריבית על משכנתאות בספרד הייתה נמוכה מאוד, ועד 2008 ערך הבתים יותר משילש את עצמו. כאשר התחיל הבלגאן בעולם בועת הנדל"ן הזאת התפוצצה וערך הנכסים התחיל לרדת. מספר חברות נדל"ן גדולות קרסו והבנקים נקלעו למשבר. ממשלת ספרד נאלצה לחלץ את הבנקים ומכאן הכל הסטוריה.

אז דיי להגיד שספרד נמצאת איפה שהיא נמצאת בגלל הממשלה הפזרנית שלה. דיי לשקר הזה.

אז אם כבר רוצים להגיד שאנחנו בדרך להיות כמו ספרד, תעיפו מבט על הריבית למשכנתאות ועל העליה המטאורית במחירי הנדל"ן בארץ. אם אנחנו דומים למישהו במשהו - הרי שבנושא הזה אנחנו כמו ספרד.

 

לא מאמינים לי?

http://www.bbc.co.uk/news/business-17753891

http://en.wikipedia.org/wiki/2008%E2%80%9313_Spanish_financial_crisis

 

פורטוגל - בפורטוגל הסיפור היה קצת שונה. שם היה מדובר על שחיתות והעדפה של חברות של מקורבים ויחסי הון שלטון עמוקים במשך שנים. כאשר התברר ששני הבנקים הגדולים במדינה נמצאים בהפסדים עצומים ב-2008 הממשלה נאלצה לחלץ אותם, ונקלעה לצרות בעצמה. המנכ"ל של הבנק הגדול היה חבר ושותף לעסקים של הנשיא ובסופו של דבר נעצר ונכלא.

עכשיו נשאר לתהות על החברים העשירים של ביבי ויהיר והאם קשרי ההון שלטון אצלינו לא קרובים כל כך. לדעתי לא.

 

איטליה - מדדים כלכליים אובייקטיביים מראים שהכלכלה שם לא קרסה ב-2008. למען האמת היא הצטמצמה אבל בהתאם לשיעור הממוצע של שאר הכלכלות של אירופה, וחזרה לצמוח ב-2009. ככה שאולי מצבם לא קשה כמו שמנסים למכור לנו. למען האמת התוצר לנפש באיטליה דומה מאוד לישראל. בניגוד לישראל יש קיטוב עצום בין צפון איטליה לדרומה. יש בעיות של ילודה נמוכה ומאוחרת ועוד דברים אבל שום דבר שרלוונטי לנו. סתם דמגוגי לומר שאנחנו בדרך ללהיות כמו איטליה במשהו.

 

מצטער לפוצץ לך את הבועה חן, אבל מאכילים אותך לוקשים.

 

ברשותך, אני רוצה להתייחס לנקודה שהעלית כאן. מעבר לחו"ל אחרי לימודים. אני אישית חושב שזה חוצפה וכפיות טובה לעזוב את המדינה לאחר הלימודים ולמה אני מתכוון. המדינה משקיעה הון תועפות בסטודנטים. תרצה או לא תרצה, 10-14 אלף שקל לשנת לימודים זה מחיר מגוחך בכל קנה מידה עולמי. הטכניון נחשב לאחד מ 10 המוסדות המובילים בעולם. שנה בטכניון עולה בהגזמה 16 אלף שקל שהם נגיד 4 אלף דולר? נראה אותך מוציא תואר ב MIT בבוסטון ב 16 אלף דולר.

המדינה ממסה מאוד את האזרחים בשביל לממן את לימודי ההשכלה הגבוהה לאזרחים באמונה שיותר אנשים מלומדים תביא לצמיחה של המדינה והכלכלה. כאשר אתה מקבל מהמדינה ומסרב להחזיר בחזרה זה להיות כפוי טובה בעיניי.

 

אתה אדוני מצד אחד מתלונן על המצב במדינה אבל מצד שני נהנה מסובסדיה בלימודים שממומנת על ידי כספי המיסים של האזרחים.

הייתי אומר שזה ניגוד אינטרסים מובהק.

 

בוא נעשה תרגיל חשבונאי פשוט - שירות של שלוש שנים בצבא בשכר מינימום חודשי של 4300 שח בחודש זה 154800 שח, או 51,600 שח בשנה.

שכר של חייל הוא נגיד 600 שח (אני מצטער אבל אני לא זוכר) או 7200 שח לשנה. יוצא שכל שנה כל חייל מפסיד 44,400 שח.

 

הסבסוד השנתי של סטודנט עומד בערך על 30,000 שח לשנה. אז המדינה חייבת לכל חייל עוד 43,000 שח, גם אחרי שהוא למד והמדינה סבסדה לו את שכ"ל.

תוסיף לזה שלימודים גבוהים הם מפתח למוביליות חברתית, ולצמיחה של המשק ומסתבר שזה אינטרס של המדינה שילמדו.

היהודים עם אופטימי, לפני שיודעים מה הגודל הם חותכים.

גילוי נאות - אני חבר במועדון פיאט

פורסם
חייל לא קרבי מרוויח הרבה פחות ממה ש600 ש"ח אז זה אפילו יותר גרוע.

 

חייל לא קרבי או במילים אחרות ג'ובניק, ברוב המקרים יוצא כל יום הביתה. הוא יכול לעבוד גם בלי אישור עבודה כי אין על זה פיקוח. אין ממש הבדל כזה רציני להורים בין למממן תלמיד כיתה י'"ב לבין לממן חייל. ההבדל הוא שחייל רוצה לבלות יותר, יש גם רכב, רוצים בגדים וכיוצא בזה. לכן ההוצאות יותר גדולות. אני הייתי עובד כאשר הייתי חוזר לחופשות מהצבא.

 

 

קרחי, תוריד כבר את המשקפיים הורודים, זה פוגע קשות בראייה.

כל עוד נבחרינו חיים כאן בסגנון בני אצולה/משפחת המלוכה - אני לא מקבל את זה שהמדינה על סף תהום. בדיוק כמו שסיפרו לנו שמשק המים על סף קריסה והכפילו (ויותר) את מחיר המים, או כמו שסיפרו לנו שהדלק עולה באגן הים התיכון ועל הדרך הכניסו לנו את האלמנט עם בלו מוגדל וגדל בכל פעם. הכל סיפורי מעשיות. כל עוד מדינת ישראל גורמת רק לחלק מהעם לסחוב על גבו משא גדול יותר ויותר (ולא, אני לא מדבר רק על מגזר חרדי. הם לא הגורם העיקרי למשא הכבד, גם אם קשה לי עם עצם היותם על הגב) - החיים שלנו ימשיכו להיות מחורבנים למדי, את רוב האנרגיה נשקיע בנסיון לצוף עם הראש מעל המים בלי להתקדם.

 

מצב המדינה טוב (יחסית, יחסית) בגלל שאתה משלם מיסים גבוהים בלי פרופורציה למה שאתה מקבל בתמורה.

 

שמענו עליך.

הבוקר פורסמה רשימת האוניברסיטאות המובילות בעולם.

MIT ראשונה.

הרווארד שניה.

האונ' העברית במקום 140 ומשהו

הטכניון 160 ומשהו.

ת"א 190 ומשהו.

על מוסדות ישראליים אחרים בכלל לא מדברים.

 

כשתלך לקנות מרצדס במחיר של סוזוקי אלטו, אז דבר איתי על שכ"ל מרובע לMIT...

 

קודם כל אתה סתם זורק הצהרות באויר ומדבר שטויות במיץ עגבניות. מרצדס ממש ממש לא עולה כמו סוזוקי אלטו בארה"ב.

60 אלף שקל זה 15 אלף דולר (נניח שהשער הוא 4 שקלים לדולר). אין אף מרצדס חדשה שאפילו מתקרבת למחיר הזה. אל תעיז להזכיר משומשות.

אני יודע שבזה שאני חיי במדינת ישראל אני חוסך כל חודש 500 דולר שאני לא משלם לביטוח בריאות שאני לא משתמש בו כלל וכלל.

גיסי שיהיה בריא נפצע בזמן שהיה לא בעבודה ואיבד את היכולת לעבוד. הוא כבר לא עובד חצי שנה. ביטוח לאומי משלם לו על ימי מחלה. אומנם לא 100 אחוזים אבל הוא עדיין לא מת מרעב. אם הוא היה חיי בארה"ב כנראה שהוא היה כבר חי בתוך קרטון באיזה סימטה אפלה. אין לך שום מושג עד כמה זה קל להפוך להומלס בארה"ב. בישראל יש לך ביטחון מסויים והביטחון הזה עולה כסף אדוני.

בסופו של דבר, יש שלב מסויים בחיים שבו אתה מבין שהדברים הכי חשובים בחיים זה בריאות וחינוך. בישראל אתה מקבל את שניהם עדיין במחיר שווה לכל נפש.

 

אתה משווה את הטכניון לMIT?

אני כבר לומד בטכניון :lol:

כפיות טובה כלפי מי? המדינה? מי זאת ה"מדינה" הזאת שאתה כ"כ דואג לה? המדינה היא של האזרחים.

המדינה ממסה את האזרחים על הרבה מאד דברים. יש לך חלוקה לאחוזים של היעוד לכספי המיסים? כי לי אין.

גם אני יכול לטעון שכל מי שעוזב את המדינה הוא כפוי טובה כי הוא מפסיק לשלם מיסים למימון הצבא ששמר עליו עד אותו יום.

זה נשמע כמו בולשיט גדול, לא?

 

עשה לי טובה, בגלל איזה אומלל ממורמר אחד עם מדפסת שניסה לעשות קצת רעש אתה משליך על 2 מגזרים שלמים.

כל כל הרבה שינאה ואיבה, זה נראה שגם לך לא חסר משתי אלה.

 

הייתי עונה לך אבל אין טעם כי אתה חושב שזה כולה אומלל ממורמר אחד עם מדפסת שניסה לעשות רעש. כנראה שאתה לא מודע או לא רוצה להיות מודע לכך שזה הרבה יותר מזה.

 

דבר שני, אתה צודק בהחלט, אני חושב שהמדינה צריכה להפסיק כליל את מימון וסיבסוד האונברסיטאות. ואם זה לא מספיק אז למסות אותן גם כן. ככה ששכר לימוד יגיע לשנה לסכום של 50 אלף שקל. זה כבר יותר הגיוני. ככה אתה מכסח שתי ציפורים במכה.

גם אתה מתפטר כליל מתופעת המשתמטים והפרזיטים על שלל המגזרים במדינת ישראל אשר לא הולכים לצבא ולומדים במקום זאת.

וגם, אתה מוריד את הנטל מהציבור בכך שהוא לא צריך לסבסד את ההשכלה של מישהו אחר. בעקבות כך, יוקר המחייה יירד בצורה מסויימת.

 

למרבה האירוניה, אתה סטודנט, אתה כרגע נהנה משכר לימוד מגוחך (ביחס למדינות אחרות) ואילו אתה מתלונן. יוצא שאני משלם מכספי המיסים שלי בכדי שאתה תוכל לרכוש השכלה במחיר ריצפה ואילו אתה זה שמתלונן שלא טוב לחיות במדינה הזאת ולא אני. אני בינתיים לא בוכה על כך שקשה כאן ודופקים את כולם. אני משלם עלייך ועל אחרים ושותק.

אם זה לא אירוניה, לא יודע מה כן.

 

שאלה ליבגני,

אתה נולדת בישראל?

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם
חייל לא קרבי או במילים אחרות ג'ובניק, ברוב המקרים יוצא כל יום הביתה. הוא יכול לעבוד גם בלי אישור עבודה כי אין על זה פיקוח. אין ממש הבדל כזה רציני להורים בין למממן תלמיד כיתה י'"ב לבין לממן חייל. ההבדל הוא שחייל רוצה לבלות יותר, יש גם רכב, רוצים בגדים וכיוצא בזה. לכן ההוצאות יותר גדולות. אני הייתי עובד כאשר הייתי חוזר לחופשות מהצבא.

 

 

איזה בולשיט!

אני (כשהייתי חייל בודד) הייתי עובד אבל הייתי חייב אישור עבודה כי לא רצו אפילו לקחת אותו לעבודה בשום מקום בלי אישור.

 

גם אחרי זה כבעל עסק דרשתי מהחיילים שעובדים אצלי אישור עבודה.

אין אישור? אין משמרת!

 

כיום זה ממש לא כמו שזה היה פעם ויש פיקוח.

 

והדבר הכי גרוע שאתה יכול לעשות לכלכלה זה להוריד את הסבסוד מהלימודים.

זה מה שגורם לנו להיות מדינה שמייצרת המון מוחות, העובדה שיש לנו חינוך.

 

אני לא יודע אם לך יש השכלה אקדמאית ואם אתה מבין את הערך שלה, אבל אם יש 5 דברים שראוי להשקיע בהם ושכל אזרח יתגייס בשביל לסבסד אותם זה בריאות, חינוך, מגורים, אוכל ותחבורה.

פורסם

תשובה לסרברל קורטקס: לא נולדתי בישראל, עליתי בגיל 8, הספקתי להתגייס בגיל 18, כמו כולם, ואף לשרת 6 שנים ארוכות בצה"ל. מאז השחרור לא היה יום שלא עבדתי בו ולא שלמתי מיסים. חוץ מזה, למרות שאני ג'ובניק ורוב הג'ובניקים שוכחים מה זה צהל ביום שהם משתחררים, הספקתי עד עכשיו לעשות ממוצע של כמעט חודש מילואים בשנה מאז השחרור.

ואם כבר העלנו את נושא הג'ובניקים, לא מעט ג'ובניקים שאני מכיר והכרתי התחילו את היום שלהם ב8 בבוקרו חזרו הביתה ב9 בערב. למה? כי היה חשוב להם לתרום למדינה שלהם. אז לעבוד הם לא ממש יכלו. חוץ מזה, שלפי הגישה שלך אפשר גם פשוט לגנוב. הרי גם זו דרך להתפרנס. אז מה אם היא לא חוקית? אל באנדי אמר כבר לפני 20 שנה ש"Its not cheating if You dont get caught".

 

ועכשיו כשהבהרנו את זה שאני לא חי על חשבונך, ואנחנו כבר יודעים שאתה שונא את ארה"ב מכל שרשור שמשווה את ישראל לגולה, אולי בכל זאת תענה על מה ששלושה אנשים כתבו לך בלי להתחמק: איך מי שמקריב 3 שנים מהחיים שלו (משהו שאין דרך להחזיר ואין דרך לחשב במספרים יבשים באמת) "דופק" את המדינה בכך שהוא לא רוצה להמשיך לחיות בה? איך בדיוק הוא עוד יוצא חייב משהו למישהו?

 

אתה חושב שהמדינה היא ערך עליון? כיף לך. אבל היא לא. אנשים לא נולדים כדי להיות משרתי הממסד, והמדינה קיימת בשבילנו. לא הפוך. אתה מוזמן לקרוא גם את מה שכתבתי בתגובה הקודמת. בן אדם שלא מוצא את עצמו במוסכמות החברתיות של ישראל, אין לו שום סיבה להשאר כאן. בהנחה שהוא שירת בצבא, או שבני משפחתו עובדים כאן ומשלמים מיסים - הוא לא חייב לא לך ולא לאף אחד אחר אפילו שקל.

 

נ.ב כבר כתבתי פעם שסבתא שלי הגיעה לארה"ב במעמד של פליטה, לא עבדה שם יום, היא בעלת אחוז נכות גבוהה ובעלה לא מתפקד בכלל נכון להיום. מאז יומם הראשון בארה"ב המדינה החדשה שלהם סיפקה להם עזרה סוציאלית, דיור מוגן, אוכל, הסעות, מערכת של חוגים ותעסוקה לשעות הפנאי. חוץ מזה, בעלה של סבתא שלי השתתף כבר באינספור ערבי הוכרה היות ולחם בפרטיזנים במלחמת העולם השניה, והוא אף קיבל איזו מדליה מטעם המדינה.

לעומת זאת במדינת ישראל קרובי משפחה שלי שהגיעו לכאן בגיל הפנסיה מצאו את עצמם מנקים שירותים ציבוריים ואוטובוסים כדי להיות מסוגלים לשלם שכר דירה ולסיים את החודש בכבוד.

 

אתה כותב הרבה מאוד דברים שהם בגדר קלישאות. זה לא תמיד בערך נראה או עובד ככה בעולם האמיתי...

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
  • חברי המעגל הראשון
פורסם
הייתי עונה לך אבל אין טעם כי אתה חושב שזה כולה אומלל ממורמר אחד עם מדפסת שניסה לעשות רעש. כנראה שאתה לא מודע או לא רוצה להיות מודע לכך שזה הרבה יותר מזה.

אני מודע לכך שאנשים שמונעים משנאה הם הכי גרועים. אתה כנראה מספיק מעורה בחברה החדדית והדתית - לאומית כדי לדעת יותר טוב ממני.

דבר שני, אתה צודק בהחלט, אני חושב שהמדינה צריכה להפסיק כליל את מימון וסיבסוד האונברסיטאות.

יפה. ואז אתה ואשתך תצטרכו לעבוד כמו חמורים כדי לממן לילדים שלכם לימודים גבוהים, כי לבד, אחרי 3 שנים של שירות צבאי ללא תמורה אין סיכוי שהם יצליחו לממן לעצמם את הלימודים. כדי לצבור כאלה סכומים הם יצטרכו לעבוד לפחות 5-6 שנים ולהתחיל ללמוד בגיל 27. תענוג.

אם זה לא מספיק אז למסות אותן גם כן. ככה ששכר לימוד יגיע לשנה לסכום של 50 אלף שקל. זה כבר יותר הגיוני. ככה אתה מכסח שתי ציפורים במכה.

ככה אתה מכסח למדינה שאתה כ"כ אוהב סיכוי לעתיד טוב יותר.

גם אתה מתפטר כליל מתופעת המשתמטים והפרזיטים על שלל המגזרים במדינת ישראל אשר לא הולכים לצבא ולומדים במקום זאת.

וגם, אתה מוריד את הנטל מהציבור בכך שהוא לא צריך לסבסד את ההשכלה של מישהו אחר. בעקבות כך, יוקר המחייה יירד בצורה מסויימת.

עדיין לא הבאת נתונים שמראים כמה אחוזים מכספי המיסים שלך הולכים להשכלה גבוהה מסובסדת ביחס לשאר.

 

למרבה האירוניה, אתה סטודנט, אתה כרגע נהנה משכר לימוד מגוחך (ביחס למדינות אחרות) ואילו אתה מתלונן. יוצא שאני משלם מכספי המיסים שלי בכדי שאתה תוכל לרכוש השכלה במחיר ריצפה ואילו אתה זה שמתלונן שלא טוב לחיות במדינה הזאת ולא אני. אני בינתיים לא בוכה על כך שקשה כאן ודופקים את כולם. אני משלם עלייך ועל אחרים ושותק.

אם זה לא אירוניה, לא יודע מה כן.

 

אירוניה? למה? אתה היחיד שסוחב את המערכת על הגב ואני לא עובד ומשלם מיסים? (אפילו עבדתי קצת במס הכנסה:lol:)

לא שרתתי בצבא 3 שנים עפ"י חוק? לא מגיע לי שום כלום על זה?

תקרא את זה גם פה:

אנשים לא נולדים כדי להיות משרתי הממסד, והמדינה קיימת בשבילנו. לא הפוך.

וחוץ מזה, פרטתי פה את ההתלבטויות שלי בכלל שאתה ישר מחליט ש"קשה ודופקים את כולם"?

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.


×
×
  • תוכן חדש...