Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4660 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 316
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

שתי נקודות:

 

לגבי תח"צ, מי שתלוי בה בימי חול לא יחרים אותה אם תיסע בשבת. זו תמצית הנקודה שלי, תחבורה ציבורית אינה מותרות. זו הסיבה העיקרית שהנושא לא נידון בצורה ציבורית יותר מדי וההחלטות נעשות בחדרי חדרים. זאת בניגוד לדיון על עסקים בשבת, שם באמת נושא החרם מוחשי יותר.

בהערה שלי על בחירה חופשית של כל עסק לעצמו, מובן מאליו שיהיו ימים בהם הכל יהיה מושבת. יום כיפור, יום השואה, יום הזיכרון, ולצורך הדיון התיאורטי אני מוכן להוסיף עוד חמשה-שה ימים לבחירת נציגי הדת, ואחד לבחירת הטבעונים. סתם ככה שירגישו חשובים. זה עדיף פי אלף מהשבתה של יום וחצי בשבוע, שלגמרי במקרה הם הימים בהם יש לאדם זמן לעשות כרצונו.

 

לגבי משגיחי כשרות, בתור מי שיצא לו בעברו לראות אותם בעבודתם, אני מציע לכל מי שהדת באמת ובתמים חשובה לו לא להסתמך באופן עיוור על קביעותיהם. לא דברי האלוהים היו מה שהנחו אותם, יותר כמו נשיאים אמריקאים מתים.

זו תעשייה כלכלית מוצלחת מאוד, ממש לא פיקוח דתי אדוק.

אם כל הדרכים מובילות לרומא, הדרך שלי מובילה אל הים

ר. פרסקי

פורסם
dave צודק ב 100%.

אנחנו חיים במדינה פרימטיבית בה לדת יש משקל כבד מאוד בהתנהלות החיים בה.

לא נוח לחרדים ולדתיים? אל תקנו בשבתות וחגים. לא רוצים לנסוע לים באוטובוס? אל תסעו. למה אני צריך לסבול?

 

דת היא מקור כל הצרות והרוע בעולם. תחשבו על זה.

 

איתמר

:evil::2gunfire::brickwall::loco::bad-word: :bad-word: :bad-word:

 

מסכים איתך!

 

כבר מזמן רוצה לפרוק את.

פורסם

מצטרף למה שכותב אנלוגי.

לא יודע אם הייתי קורא לחלוטין לבטל את השבת. סביר להניח שזה באמת היה נגמר בזה שאנשים היו עובדים שבעה ימים בשבוע. אבל תחבורה ציבורית זה לא איזה טובה שאני מקבל מהמדינה, אלא שירות מאוד בסיסי.

מישהו כאן טען שיש אנשים שבכלל לא משתמשים בתחבורה הציבורית או יוצאים נגדה לעיתים קרובות, אבל אז פתאום נזקקים לה ביום כיפור. ובכן, זה ממש לא סותר, כמו שאולי נדמה לכותב. בסופו של דבר חוסר הזמינות של התחבורה הציבורית בסופשים זה רק עוד גורם אחד שמחייב אותנו להחזיק רכב צמוד להתנייד בעיקר בו ולא באוטובוסים, גם כשמדובר בנסיעות קצרות ו\או למקומות ללא חניה.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
  • חברי המעגל הראשון
פורסם

כאדם מסורתי שגדל במשפחה דתית אף פעם לא הצלחתי להבין למי זה מפריע שתהייה תחבורה ציבורית בשבת.

יש אנשים שנפגעים מזה כשהם רואים מכונית נוסעת בשבת?!

איך אפשר להיפגע מדבר כזה? (כל עוד אתה לא עומד מול המכונית)

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם
מצטרף למה שכותב אנלוגי.

לא יודע אם הייתי קורא לחלוטין לבטל את השבת. סביר להניח שזה באמת היה נגמר בזה שאנשים היו עובדים שבעה ימים בשבוע. אבל תחבורה ציבורית זה לא איזה טובה שאני מקבל מהמדינה, אלא שירות מאוד בסיסי.

מישהו כאן טען שיש אנשים שבכלל לא משתמשים בתחבורה הציבורית או יוצאים נגדה לעיתים קרובות, אבל אז פתאום נזקקים לה ביום כיפור. ובכן, זה ממש לא סותר, כמו שאולי נדמה לכותב. בסופו של דבר חוסר הזמינות של התחבורה הציבורית בסופשים זה רק עוד גורם אחד שמחייב אותנו להחזיק רכב צמוד להתנייד בעיקר בו ולא באוטובוסים, גם כשמדובר בנסיעות קצרות ו\או למקומות ללא חניה.

 

וזה גורם לעומס בכבישים גם בימי חול ומעלה משמעותית את עלות התחבורה לכולם.

אחד מהסודות למעמד בינוני רגוע היא תחבורה ציבורית יעילה מאוד בתוך הערים וביניהן.

ככה המון אנשים יוכלו להרשות לעצמם להיות בלי רכב.

 

בסופ"שים אני מתחרפן מהחברים שלי שאין להם אוטו.

אי אפשר לצאת לשום מקום כי לא כולם נכנסים באותו אוטו, אז או שמוציאים המון כסף על מוניות או שעושים המון סיבובים כדי שכולם יגיעו.

בסוף בילוי של שעתיים גורר נסיעות של שלוש שעות במצטבר, רק כי אין תחבורה ציבורית.

פורסם
מישהו מכריח אותך לקנות שטראוס או תנובה?

יש לך גם מוצרי חלב לא כשרים בארץ ממפעלים שנמצאים בשטחים ונמכרים בארץ בעיקר במגזר הערבי.

 

לא רנאה לי שיש להם בעיה למכור לעסקים של יהודים (כבר ראיתי שמוכרים בטיב טעם מוצרי חלב מהשטחים).

אתה מוזמן לחפש מישהו שיהיה מוכן למכור את זה בסופר באיזור שלך...ושיהיה בהצלחה.

 

אולי הפוך

תקנה אתה את הזבל הזה לרבות בד"ץ ותן לי לקנות את המוצרים שלי בלי לחץ עליהם שמייקר את המוצר.

 

כמו ברכישת רכב אחד רוצה בסיסי משלם בזול - בלי השגחת כשרות , רוצה כשרות שלם אקסטרא.

 

 

שאני התגייסתי, ידעתי שאני מתגייס בשביל המדינה, לא עניין אותי מה ריקי כהן מחדרה עשתה באותו רגע, גם לא עניין אותי מה מנחם מבני ברק עשה בתלמוד תורה וגם לא עניין אותי מה אחמד מטייבה עשה אצלו בכפר.

אני התגייסתי לצבא כי זה היתה הנורמה בחברה שהייתי נמצא בה.

 

אף אחד לא בא לאמר בגנות הגיוס שלך מילה וחצי מילה להיפך מוריד בפני כל המתגייסים את הכובע.

 

אבל אנו עוסקים בכלכלה לא?

 

הצבא צריך לספק תפוקה = ביטחון לשם כך צריך תשומות . אתה תשומה . אם מנחם מבני ברק גם יתגייס יצטרכו ממך פחות תשומה כלומר אפשר יהיה לקצר את שירותך הצבאי. יש לך התנגדות? הקלה בנטל קוראים לזה בז'רגון שלנו

 

המיסים שאני משלם, משרתים שלל אנשים בציבור שגם לי לא ממש בא לרפד את הכיסים שלהם, אבל לצערי אני לא יכול לשלם מיסים באופן אינדיבידואלי, ככה שאני יקבע לאן הם הולכים.

הוספתי לך את המילה באדום. מניח שלכך התכוונת.

 

במשפט הסגול הגעת למסקנה שאני מדבר איתך עליה כבר יומיים מ.ש.ל

מחזק! 6 שנים שירתתי את המדינה ויורד לי סכום 5 ספרתי במיסים בחודש.

 

רוב שנותי גרתי בבית שמש (עיר עם ציבור חרדי עצום לכל הדעות), מצד אחד, נכון בלי רכב אין מה לעשות פה בסופ"ש. התחבורה הציבורית לא קיימת. מצד שני, חברות סופרבוס ואגד היו יכולות להפעיל קווים בשבת ולהפסיד 50-60% מהלקוחות שלהם (מספרים מוערכים לפי מגוון האנשים שראיתי באוטובוסים). גם יפסידו לקוחות וגם ישלמו 200% משכורת. עכשיו בואו נבדוק האם משתלם להם או לא. כדי להשאר ריווחיים הם יצטרכו להעלות את מחיר הנסיעות ונכנס ללופ חדש. בהצלחה!

 

היום ההורים שלי היו צריכים סופר, נסעו 10 דקות לקיבוץ צרעה, קנו כל מה שרצו ובנוסף הכירו כמה מוצרים חדשים שנמכרים רק במועצה האזורית (גם שילמנו לאנשים שעובדים וגם הכרנו מוצרים טעימים)

 

למען הסר ספק, אני תושב בית שמש, בן 25, חילוני מצביע ימין

 

שתי נקודות:

 

לגבי תח"צ, מי שתלוי בה בימי חול לא יחרים אותה אם תיסע בשבת. זו תמצית הנקודה שלי, תחבורה ציבורית אינה מותרות. זו הסיבה העיקרית שהנושא לא נידון בצורה ציבורית יותר מדי וההחלטות נעשות בחדרי חדרים. זאת בניגוד לדיון על עסקים בשבת, שם באמת נושא החרם מוחשי יותר.

בהערה שלי על בחירה חופשית של כל עסק לעצמו, מובן מאליו שיהיו ימים בהם הכל יהיה מושבת. יום כיפור, יום השואה, יום הזיכרון, ולצורך הדיון התיאורטי אני מוכן להוסיף עוד חמשה-שה ימים לבחירת נציגי הדת, ואחד לבחירת הטבעונים. סתם ככה שירגישו חשובים. זה עדיף פי אלף מהשבתה של יום וחצי בשבוע, שלגמרי במקרה הם הימים בהם יש לאדם זמן לעשות כרצונו.

 

לגבי משגיחי כשרות, בתור מי שיצא לו בעברו לראות אותם בעבודתם, אני מציע לכל מי שהדת באמת ובתמים חשובה לו לא להסתמך באופן עיוור על קביעותיהם. לא דברי האלוהים היו מה שהנחו אותם, יותר כמו נשיאים אמריקאים מתים.

זו תעשייה כלכלית מוצלחת מאוד, ממש לא פיקוח דתי אדוק.

 

היהודים כאן לא חרדים יותר או פחות מהיהודים שחיים בק.ק ניו יורק

 

מישהו שם מחרים את התח"צ בגלל שהיא נוסעת 24/7 לא ב אלף רבתי.

 

גם כאן זה איומי סרק , מה ייסעו מק.ק בית שמש ל ק.ק בני ברק או ירושלים על החמור הלבן של המשיח.

 

חברת האוטובוסים שלא נוסעת בשבת מבקשת מהממשלה סובסידיה שבאה מהמס שלך ושלי.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם
לא יודע אם הייתי קורא לחלוטין לבטל את השבת. סביר להניח שזה באמת היה נגמר בזה שאנשים היו עובדים שבעה ימים בשבוע.

 

באמת יבגני?

האם בארצות מערביות שבהם לא כופים עליך "לנוח" כולם עובדים 7 ימים ומתמוטטים מעייפות?

לא רק שזה לא קורה, אפילו יש כאלה עם 2 ימי חופש בשבוע.

 

זה כמו כל אלה שמסבירים לי ששמירת כשרות זה עניין של בריאות ותמיד מעלים שם של איזה רב שקר כל שהוא שחקר את הנושא מבחינה רפואית והוכיח שבשר וחלב לא מתערבבים טוב.

בתגובה אני מזכיר להם שאוכלוסיית העולם נעמדת על כמה מיליארדים שרובם מערבבים חלב עם בשר וחיים יופי יופי.

כבר לא בן 12 ועדיין מאמין באלוהים? מזל טוב, גם לך יש חבר דמיוני.

פורסם
הוספתי לך את המילה באדום. מניח שלכך התכוונת.

 

במשפט הסגול הגעת למסקנה שאני מדבר איתך עליה כבר יומיים מ.ש.ל

 

 

 

 

היהודים כאן לא חרדים יותר או פחות מהיהודים שחיים בק.ק ניו יורק

 

מישהו שם מחרים את התח"צ בגלל שהיא נוסעת 24/7 לא ב אלף רבתי.

 

גם כאן זה איומי סרק , מה ייסעו מק.ק בית שמש ל ק.ק בני ברק או ירושלים על החמור הלבן של המשיח.

 

חברת האוטובוסים שלא נוסעת בשבת מבקשת מהממשלה סובסידיה שבאה מהמס שלך ושלי.

 

נראה לך באמת הגיוני שאני במדינה היהודית שלי, יתחיל לשבור את הראש איפה אני מוצא כשר.

אז מה הרעיון במדינה יהודית? בואו נפרק כולנו את הבאסטה ונחזור כולם לגלות, איפה שרוצים לשלוח אותנו לתאי גזים.

שוב, תנובה ושטראוס עובדות משיקולים עסקיים נטו, לתנובה אפילו יש קו מוצרים של בד"צ כדי שיהיו להם קליינטים במגזר החרדי.

אף אחד לא מכריח את תנובה להיות כשרים, מי שרוצה מוזמן להקים מחלבה לא כשרה שימכור מצדי גבינות מחמורים עם פתיתי בייקון....לצערך אין אף אחד כזה, מפעלים בשורה התחתונה מעניין אותם רווח, לא כמה אנשים שמתים לאוכל לא כשר.

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

פורסם

ואגב, לא זכור לי שיש חוק נגד מוניות בשבת ועובדה שבכל גוש דן יש מוניות שירות בשבת ואפילו במחיר של אוטובוס.

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

פורסם

יום השבתון הדתי כמו שהוא משתקף בארצות אחרות הוא מצוין. מדובר על יום שבמהותו הוא יום חופש ומי שרוצה שיעבוד

כאשר הסתובבתי באירופה, בימי ראשון אמנם נסעתי ברכבות וקניתי דברים אך לא היה ספק שזהו יום ראשון. ולראיה כך עובדים גם בארץ לעיתים

אני עובד ברשת פיצה שעובדת בכל ימות השנה והחגים. מלבד ערבי חג וכיפור (כן, גם ב9 באב). בפסח אנו לא עובדים ולא כי יש בעיה של כשרות. אלא מסיבה פשוטה אחת. הוחלט לאפשר לעובדים לצאת לחופשה ארוכה בפסח. על הדרך הרשת גם מוצאת את הזמן לארגן לנו יום כיף.

אז אכן טוב שישנו יום השבתון ובו יש לאפשר לאדם להחליט האם לנוח או לעבוד.

היום ישנו חוק שקובע שאין לחייב אדם לעבוד בשבת. אני בטוח שגם אם התח"צ תעבוד וכן מספר עסקים לא יחייבו אדם לעבוד בשבת וזה את שיקולו יעשה.

 

אדם שבוחר לעבוד בשבת בשל מצב כלכלי ירוד גם בוחר לעבוד בשעות לא שגרתיות (מישהו אמר תוספת לילה? ) ובמשמרות כפולות ורק המנוחה בשבת תציל אותו? אולי אם לא נשלם לאברכים נוכל לעזור לו כלכלית. אבל זו רק הזיה שלי, תתעלמו...

אז: פיאט פונטו 1999 1.2 כ"ס (אוטו זה מטוס)

אז פחות ישן: רנו מגאן 1.6 16V (מכירים אותי במוסך)

אז הרבה יותר קרוב להיום: אופל אסטרה 1.4 טורבו ENJOY PLUS (מה זה סחירות?)

היום: בעיקר רכבת תחתית אבל גם קצת טראם.

פורסם
נראה לך באמת הגיוני שאני במדינה היהודית שלי, יתחיל לשבור את הראש איפה אני מוצא כשר.

אז מה הרעיון במדינה יהודית? בואו נפרק כולנו את הבאסטה ונחזור כולם לגלות, איפה שרוצים לשלוח אותנו לתאי גזים.

שוב, תנובה ושטראוס עובדות משיקולים עסקיים נטו, לתנובה אפילו יש קו מוצרים של בד"צ כדי שיהיו להם קליינטים במגזר החרדי.

אף אחד לא מכריח את תנובה להיות כשרים, מי שרוצה מוזמן להקים מחלבה לא כשרה שימכור מצדי גבינות מחמורים עם פתיתי בייקון....לצערך אין אף אחד כזה, מפעלים בשורה התחתונה מעניין אותם רווח, לא כמה אנשים שמתים לאוכל לא כשר.

 

ואגב, לא זכור לי שיש חוק נגד מוניות בשבת ועובדה שבכל גוש דן יש מוניות שירות בשבת ואפילו במחיר של אוטובוס.

איציק אתה יורה לעצמך כל הזמן ברגל

 

האם אותם מוניות מוחרמות ביום חול ? לא!! האם האטובוסים השוצפים בחיפה בשבת מוחרמים ביום חול לא?

 

הפוליטיקאים הדתיים תפסו את המדינה בביצים במשך עשרות בשנים וגרמו לסגירת התח"צ בשבת .

סגירת התחבורה בשבת היא כפייה דתית והיא גן\ם עולה לנו כסף בגלל שאגד מקבל סובסידיה לא לנסוע בשבת.

 

אני אמרתי ששטראוס לא תייצר לבד"צ שתייצר ויהי לך בכל מכולת קוטג' ללא השגחה ב 5 ₪ קוטג' בהשגחת הרבנות הראשית ב 6 ₪ קוטג' בהשגחת בד"ץ 7 ₪, ככה כל אחד יקנה את המתאים לו.

 

למה תנובה רוצה כשרות כי אחרת היא לא יכולה למכור לצבא השומר כשרות בגלל הכפייה הדתית.

 

הרעיון במדינת ישראל שלא יבואו לכלותינו ונוכל לחיות בשקט ובשלווה . אז תנו לנו לחיות !!

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם

בכל גוש דן יש מוניות שירות בשבת? למיטב ידיעתי יש רק 4,4א,66,5 וכל השאר בינעירוני שאתה צריך לתפוס מהתמח"ת. זה היצע המוניות שקיים לתושבי המרכז בשבתות וחגים, שכמובן אין לו כל לוז מוגדר ואם הן לא יוצאות מלאות מהתחנה, שהנוסעים יתייבשו.

פורסם
באמת יבגני?

האם בארצות מערביות שבהם לא כופים עליך "לנוח" כולם עובדים 7 ימים ומתמוטטים מעייפות?

לא רק שזה לא קורה, אפילו יש כאלה עם 2 ימי חופש בשבוע.

 

זה כמו כל אלה שמסבירים לי ששמירת כשרות זה עניין של בריאות ותמיד מעלים שם של איזה רב שקר כל שהוא שחקר את הנושא מבחינה רפואית והוכיח שבשר וחלב לא מתערבבים טוב.

בתגובה אני מזכיר להם שאוכלוסיית העולם נעמדת על כמה מיליארדים שרובם מערבבים חלב עם בשר וחיים יופי יופי.

 

אנחנו לא חיים במדינה מערבית, לצערי הרב.

אני לא יודע איך זה נניח במדינה כמו גרמניה או אוסטריה, אני גם לא יודע איך עובדים בארץ כל עובדי הקבלן שמנקים את הקניונים וכו', אבל אני כן יודע שגם היום יש אנשים שעובדים 6-7 ימים או לילות בשבוע מבלי שלאיש יהיה איכפת מהזכויות הסוציאליות שלהם. בגלל זה אני כן מאמין שצריך להיות חוק שמבטיח להם את יום או ימי המנוחה שלהם בשבוע, ורצוי שהוא יהיה חופף לימי המנוחה של אנשים אחרים.

 

עריכה: איציק, בין לחיות במדינה חצי דתית לבין להשלח לתאי הגזים יש עולם ומלואו של אפשרויות. אני חושב שתחבורה ציבורית מסובסדת ולא מוניות שירות נמצאת איפשהו בתוך כל האפשרויות האלה. אבל אולי אני טועה וברגע שזה יקרה היטלר יקום מן הקבר ויוקם הרייך הרביעי במרכז אירופה.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם

אני שמח על כך שאין אוטובוסים בשבת, כי על זה עומדת המדינה, וככה לא תהיה שואה. אנשים כאן בשרשור הולכים רחוק מדי.

 

נכון שמדינת ישראל הוקמה בשם העם היהודי עבור העם היהודי, אבל מתישהו נאלץ להכיר בעובדה שהיא מדינת העם הישראלי.

הדבר היחיד שיוריד את רמת האנטגוניזם נגדנו בעולם זה שניישר קו עם העולם המערבי ונפריד דת ממדינה, ולא נהיה מדינת פנאטים דתיים. גם ככה אנחנו מלבים בעצמנו את האנטישמיות ע"י כך שהגדרנו את מדינת ישראל כמדינת היהודים, דרישה דתית שאין כדוגמתה בשום מקום אחר בעולם.

 

אני, טיפוס כמעט נורמטיבי, פגשתי אתמול חברים לעל האש רק כי אחד מהם ממש הכריח אותי לאסוף אותי לביתו (מעיר אחרת). הסיבה היחידה שהסכמתי היא כי ידעתי שבחזור יהיה לי אוטובוס. לא אוהב להיות נטל על אחרים, בניגוד לכמה מקובעי המדיניות כאן.

אם כל הדרכים מובילות לרומא, הדרך שלי מובילה אל הים

ר. פרסקי


×
×
  • תוכן חדש...