Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4660 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אולי אני לא הבהרתי את עצמי טוב.

כשאתה כותב את זה:

 

 

שטויות במיץ, אני יכול להביא לך דוגמאות שימי חג וחופש כזה הוא אסון למשפחות

מסויימות. אדם שהוא משפחתי ואוהב לבלות בחיק משפחתו ימצא זמן לזה.

 

זה לא מעיד על הכלל, אלא על משפחות לא מתפקדות שאתה מכיר. למעשה אחת הסיבות לזה שיש לנו ימי חופש מוסדרים מלכתחילה (בעולם המודרני לפחות) היא זה שאנשים רצו זמן בו יכלו לבלות עם המשפחה שלהם (או לפנאי), ולא היה להם. לזה התכוונתי כשאתה לא יכול להסיק על הכלל מהיוצאים מן הכלל.

 

לגבי הדיעות שלך על הדת - בסדר, שנאת דת הפכה למחלה מדבקת של חלק לא מבוטל מאלו שרואים בעצמם "נאורים" בימינו. כאילו כל דתי הוא בור, העסוק כל היום בדיכוי אנשים אחרים בשם הדת, וכל חילוני הוא לוחם זכויות האדם, הפועל תמיד מתוך דאגה מתמדת לשיוויון ואינטרגציה חברתית מוחלטת עבור כולם.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
  • תגובות 316
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

לא קראתי את כול התגובות אבל אנחנו שיא הדמוקרטיה וחופש דת יחסית לארה"ב ואירופה.

הייתי בעיירה בשם מרטל ביץ שהיא כמו איילת אבל בגדול.

מוצ"ש מועדוני חשפנות וכל שאר העיר נסגרים מוקדם (אני חושב 11) בשביל שאנשים יקומו בבוקר לכנסיה.

סילבסטר, קריסטמס וכול שאר החגים הנוצרים הכול סגור בכול מקום.

ימי ראשון יש הרבה מקומות שהכול סגור.

 

לפחות פה שומרים על הדת שלך, בכול מדינה אחרת זאת דת שלא מעניינת אותנו.

אייל

פורסם

האם באותן ערים/מדינות גם התחבורה הציבורית לא עובדת בימי ראשון/חגים?

אם כל הדרכים מובילות לרומא, הדרך שלי מובילה אל הים

ר. פרסקי

פורסם

במדינות אירופיות שאני מכיר התח"צ מופעלת ביום א' במתכונת מדוללת, אבל בהחלט פועלת.

הזמן היחיד בו יש השבתה של התח"צ, לפחות בחלק מהמדינות, הוא מספר שעות בערב ב-24 בדצמבר - ערב הכריסטמס. למחרת (יום החג) יש תח"צ מדולל.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לכל הבכיינים

 

פעם ב כמה שנים יש יום שבתון.

 

במקום ללכת לים / לקניון / לפיקניק

 

תלכו ותצביעו

 

כי מי שמצביע משפיע

 

מרצ... מי שמצביע משפיע

how it's like to drive :twisted:

פורסם
האם באותן ערים/מדינות גם התחבורה הציבורית לא עובדת בימי ראשון/חגים?

גם ככה אין לנו תחבורה ציבורית אז מה ההבדל.

בניו יורק רכבת תחתית עובדת 24 שעות כול השנה.

בלונדון הרכבות לא עובדות בלילה אבל האוטובוסים כן.

בתל אביב אוטובוסים עובדים 8-9 שעות ביום, שאר הזמן במתכונת חלקית

אייל

פורסם

נהיה פה ברדק, אז על מנת לחדד את הנקודה המקורית של השרשור ושל "שאלתי" הקודמת:

 

בכל מדינה נורמלית יש חופשים. יש כאלה בהן בימי חופש מסויימים חנויות סגורות, כולל סופרמרקטים. נקרא לזה מותרות לצורך העניין.

תחבורה ציבורית רק בארץ (למיטב ידיעתי) מושבתת באופן קבוע יום וחצי בשבוע, ומדי פעם במועדים איזוטרים ככתוב באיזו חוברת הוראות.

 

אני לא מוחה כאן על כפיה דתית, אם כי כמובן שאני מתנגד לה ומפחד ממנה. אני מוחה על הפיכת התח"צ למותרות, וחוסר ההבנה שהיא צורך קיומי, גם ואולי בעיקר בימי חופש. כל עוד מותרת תנועת מכוניות, איסור תח"צ למיטב הבנתי הוא אינו בגדר כפיה דתית, אלא החלטה פוליטית פחדנית שראויה למיגור ויפה שנה אחת קודם.

אם כל הדרכים מובילות לרומא, הדרך שלי מובילה אל הים

ר. פרסקי

פורסם
לא קראתי את כול התגובות אבל אנחנו שיא הדמוקרטיה וחופש דת יחסית לארה"ב ואירופה.

הייתי בעיירה בשם מרטל ביץ שהיא כמו איילת אבל בגדול.

מוצ"ש מועדוני חשפנות וכל שאר העיר נסגרים מוקדם (אני חושב 11) בשביל שאנשים יקומו בבוקר לכנסיה.

סילבסטר, קריסטמס וכול שאר החגים הנוצרים הכול סגור בכול מקום.

ימי ראשון יש הרבה מקומות שהכול סגור.

 

לפחות פה שומרים על הדת שלך, בכול מדינה אחרת זאת דת שלא מעניינת אותנו.

 

ממש לא נכון, בארה"ב ואולי בשאר מדינות אירופה יש הפרדה מוחלטת בין הדת למדינה. האם זה המצב גם בישראל?

בארה"ב אתה הולך לכנסיה וכמו שאתה רואה בסרטים הם מעבירים כובע וכל אחד תורם ככל שכיסו מאפשר לו או שבכנסיות אחרות אתה פשוט משלם דמי חבר. חבר טוב מאוד שלי בארה"ב משלם מעל ל 3,000 דולר בכדי להשתייך לבית כנסת בעיר שלו. בישראל המדינה מממנת את הדת מכספי המיסים גם אם אתה רוצה או לא. מדברים על חברי כנסת ושרים, בלי עין הרע, הרבנים הראשיים משתכרים יופי.

 

דרך אגב, שלא נדע מצרות אבל האם ידוע לך שאדם לא יכול להיקבר בקבורה חילונית בבית קברות הציבורי בעיר שלו? כלומר, אדם חייב להקיבר בטקס דתי עם רב וכל הדרמות והסצינות. אדם שרוצה להיקבר בקבורה חילונית צריך לעשות זאת על חשבונו ובדרך כלל זה בקיבוצים או בבתי קברות ציבוריים אשר נמצאים במרחק רב יחסית.

אם זה לא האמא של הכפייה הדתית אז אני לא יודע מה כן.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם

התחבורה הציבורית שלנו זאת בעיה דפוקה מהיסוד, אפילו הממשלה מאיימים לסגור את הרכבת מרוב שהם גרועים.

אם באמת היו רוצים היו מארגנים חברות אוטובוסים של ערבים שיעשו נסיעות של שבת, אין שום חוק דת נגד.

אייל

פורסם

בקריות עשו את המטרונית הזו. במה הם תרמו להפחתת העומס בתנועה? המטרונית גוזלת נתיב מהכביש. לא מבין מדוע לא עושים תחבורה תת קרקעית, במיוחד בתל אביב ואזור גוש דן. נכון, זה ייקח זמן אבל גם הסאבויי בניו יורק לא נבנתה ביום.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם

למזלי אסור לחייב היום עבודה בשבת.

ואני לא רוצה לעבוד בשבת, מצדי שייתנו לי גם 700 אחוז, אני מעדיף לעבוד בלילות ולא בשבתות (גם אני סטודנט).

 

אם רק הייתם יודעים כמה עבודות לא קיבלו אותי כי אני לא מוכן לעבוד בשבת..

עכשיו תוסיפו לכך עוד גופים במידה ויהיו פתוחים בשבת, וקיבלתם אותי כמובטל מושלם.

לא רוצה לעבוד בשבת!!! זכותם של כל העסקים שלא רוצים לעבוד בשבת להיות סגורים בשבת (לא מעניין אותם כמה הזויים שלא הצטיידו מראש), נ.ב: חברה שלי מקללת את היום שהיא התחילה לעבוד בבית מלון, כי כל החגים היא תקועה שם במקום לנסוע למשפחה שלה.

 

וראינו את "מושיע החילונים" יאיר לפיד, בנתיים בסקרים שנערכו ש"ס ויהדות התורה מתחזקות ויאיר לפיד נחלש....כנראה שאנשים כבר מעדיפים את המצב שהחרדים היו בממשלה.

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

פורסם
בקריות עשו את המטרונית הזו. במה הם תרמו להפחתת העומס בתנועה? המטרונית גוזלת נתיב מהכביש. לא מבין מדוע לא עושים תחבורה תת קרקעית, במיוחד בתל אביב ואזור גוש דן. נכון, זה ייקח זמן אבל גם הסאבויי בניו יורק לא נבנתה ביום.

 

לגבי המטרונית - עדיין מוקדם להסיק מסקנות. העסק עדיין בהרצה, ולא הכל משומן. כפי שכתבת - רומא ל נבנתה ביום אחד, גם בתחבורה בקריות ייקח כמה חודשים עד שיושג שיווי המשקל. הבעיה של המטרונית היא בעקרר בעיית יח"צ: כלי הרכב במערכת הם אוטובוסים. אם היו מתקינים כלים מסילתיים באותה קיבולת בדיוק הקהל היה יוצא מגדרו בהתלהבות, למרות שהעלות היתה הרבה יותר גבוהה.

 

לגבי תחבורה תת קרקעית - האם חשבת על עלויות בניתה, במיוחד כאשר מדובר באזור שאינו בנוי בצפיפות, ומאידך הקרקע בו לא מהיציבות ביותר? אם המטרונית עלתה מיליארדים הרי שמערכת תת קרקעית תעלה עשות מיליארדים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
ב200% משכורת אני מוכן שלא תהיה לי יותר שבת אחת בחיים.

וחוץ מזה שלכל עובד יש את יום החופש השבועי שלו ואם הוא רוצה- שיקח אותו בתור יום שבת.

 

חוצפן. רואים שלא עבדת בעבודה אמיתית יום אחד בחיים שלך. נסה לעבוד באיזשהיא עבודה, כל עבודה, 14 יום ברציפות ללא יום חופש ותחזור לספר לי איך היה. אני בטוח שתיקח את דבריך בחזרה.

 

אין לך מושג על מה אתה מדבר. עבודה זה דבר שוחק ומעייף ואדם צריך ימי חופש וימי חג. ללא קשר לכמה אחוזים יותר משלמים לו על הזמן שלו.

 

אבל ברור שאתה לא יודע את זה, תסלח לי, אבל רואים שאתה נורא צעיר עם מקלדת גדולה.

פורסם

על מה אתה מדבר בכלל?

אתה זה שחוצפן!

 

יש אנשים שמתעייפים יותר מאחרים, ויש אנשים שרמת הסטרס בחיים שלהם יורדת דרמטית אם יש להם יותר כסף.

אני גם מהאנשים האלו.

כשיש לי כסף אני ישן יותר טוב והמוח שלי נח הרבה יותר מאשר אם אני לוקח חופש, אז חוץ מיום חופש פעם בשבועיים, לא צריך חופש.

 

מי אתה שתגיד למישהו שאם הוא לא מתעייף הוא לא עובד?

 

יש אנשים שהעבודה שלהם לא מתאימה להם וזה מתיש ויש אחרים שאוהבים את העבודה שלהם ובמקום להיות מותשים בסופ"ש הם רק רוצים להמשיך לעבוד.

פורסם

בעיני הכל צריך לעבור לבחירה עסקית חופשית. כל עסק יבחר לעצמו מתי הוא בחופש ומתי עובד לפי ראות עיניו והשקפתו הדתית. מישהו מתלונן על זה שספרים לא עובדים בימי שני? שחנויות מסויימות סוגרות שלישי אחה"צ? זכותם.

 

מה שלא צריך לקבל זכות בחירה הם עסקים שמספקים שירותים חיוניים - בתי מרקחת, מוקדי חירום, תחבורה ציבורית.

אין לי בעיה עם כך שבריכוזי אוכלוסיה מסויימים בעלי רוב דתי יהיו חוקים אחרים. שישאירו את זה להחלטת הרשות המקומית. אבל בערים החילוניות הגדולות? בתור חוק מדינה? זו חוצפה שאין כדוגמתה.

ושוב אזכיר, זוהי החלטה פוליטית ופופוליסטית נטו.

 

רק לדוגמא, יש אתרי אינטרנט שבעליהם סוגרים אותם בשבת. זכותם. לעומתם, כל אתרי האינטרנט הממשלתיים מאפשרים תשלום חשבונות בשבת. אז לשלם למדינה אני יכול בכל יום, אבל לקבל שירותים בסיסיים כמו תחבורה לא?

ולפני שמישהו יקפוץ, כן, זו דמגוגיה, אבל אני יכול להמשיך עם תיאטרון האבסורד הזה עוד הרבה יותר רחוק.

תח"צ זה צורך קיומי, וההתהדרות בהשבתתו בימי שבת וחג גם היא סוג של דמגוגיה.

 

וזה שאנחנו מתווכחים על שמירת שבת בשבת זה משחק מטופש, כי הצד השני בויכוח לא יכול להשתתף.

מצד שני, מה כבר נשאר לעשות? חם בחוץ ואין לי אוטו או כסף למונית.

אם כל הדרכים מובילות לרומא, הדרך שלי מובילה אל הים

ר. פרסקי


×
×
  • תוכן חדש...