Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4660 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
אני רואה את עצמי כיהודי מבחינה של עם ולא מבחינה דתית. מבחינה דתית אני לא מאמין בשום דבר. מבחינת עם אני משייך את עצמי לעם היהודי, עד כמה שההגדרה הזאת דפוקה ובעייתית.

 

למה אתה משייך את עצמך לעם היהודי, אם כך?

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

  • תגובות 316
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

המסכן העיקרי כאן הוא העובד הזוטר שבמקום לנוח וליהנות בחג, הוא צריך לעבוד, ולעתים בכפיה.

ב200% משכורת אני מוכן שלא תהיה לי יותר שבת אחת בחיים.

וחוץ מזה שלכל עובד יש את יום החופש השבועי שלו ואם הוא רוצה- שיקח אותו בתור יום שבת. זה חוצפה שאדם חילוני צריך כבר 65 שנים להתכופף, להשתנות ולוותר למען הציבור הדתי למרות שזה הדתי מעולם לא עשה דבר חיובי כלפי הציבור החילוני, מלבד להכביד על חייו ולהטיל עליו איסורים ברבריים ופרימיטיביים שמקורם מספר שלטענתם הוא קדוש. ברגע שהמדינה הזאת תקשיב ל64% מהציבור שבעד הפרדת דת ומדינה, אתם תיווכחו לא רק שהחיים שלכם יהיו קלים יותר אלא גם שהכלכלה פה תשגשג.

פורסם
dave צודק ב 100%.

אנחנו חיים במדינה פרימטיבית בה לדת יש משקל כבד מאוד בהתנהלות החיים בה.

 

אתה בטח יודע שגם באירופה ובארה"ב, ובכלל, בכל מקום בעולם יש משקל לדת. בארה"ב יש לך את המסיונרים שמיחצ"נים את ישו, במדינות ערב יש את המואזין, שקולו נכנס לכל פינה בבית, יש חגים, יש צומות. לא רק בישראל. מדינת ישראל אינה פרימיטיבית, למרות שאני מסכים שיש איזורים בה שנחשבים לפרימיטיבים (ואם כך, מה יש לך לומר על איזורי האיימיש בארה"ב? שלא נדע).

172

פורסם

אני והדת רחוקים מאוד האחד מהשני, בלשון המעטה.

 

למעט עניין התחבורה הציבורית - לא רואה שום בעיה עם כל הדברים שמנית בתור טענות.

לא ניתן לנהל משק כלכלי אם כ"א יבחר לעצמו יום חופשי לפי מה שבא לו. זה בזבוז עצום. חלק מהמחיר של להיות מדינת היהודים הוא כפיפות מסויימת לכללי הדת. לא שיש לי בעייה אם יעבירו את סוף השבוע לשבת/ראשון, אבל לא נראה לי שזו הצרה הכי גדולה שלי בחיים.

 

1. ארבעת ימי השבתון הרצופים לא הגיעו בהפתעה. זו בעיה שלך שלא התכוננת כראוי.

2. יש מספיק ערים ערביות/מעורבות בהן ניתן להצטייד בכל מצרך שתרצה. אם תגיד מקום מגורים אראה לך שאין לך שום בעיה לנסוע עוד עשר דקות ולקנות.

פורסם
למה אתה משייך את עצמך לעם היהודי, אם כך?

 

מטבעינו כבני אדם אנחנו נוטים לשייך עצמינו לקבוצות מסויימות. זה כבר עניין פסיכולוגי.

מבחינה דתית, כל מי שנולד יהודי ישאר יהודי עד סוף ימיו.

172

פורסם
אני והדת רחוקים מאוד האחד מהשני, בלשון המעטה.

 

למעט עניין התחבורה הציבורית - לא רואה שום בעיה עם כל הדברים שמנית בתור טענות.

 

1. ארבעת ימי השבתון הרצופים לא הגיעו בהפתעה. זו בעיה שלך שלא התכוננת כראוי.

2. יש מספיק ערים ערביות/מעורבות בהן ניתן להצטייד בכל מצרך שתרצה. אם תגיד מקום מגורים אראה לך שאין לך שום בעיה לנסוע עוד עשר דקות ולקנות.

 

1. נכון זו בעיה שלי, הרי זה משהו מאוד הגיוני שיהיה... תיאורתית אני גם יכול להכונן למצב כזה גם אם הוא ימשך שבוע שבועיים. האם גם במצב כזה גם לדעתך עצם הקיום של "נוהל שבת" כזה היה מקובל?

 

2. לא אמרתי שלא. אפשר לנסוע לכול מקום, לבקר ב-10 סופרמרקטים, 50 חנויות של תחנות דלק, והכול יהיה בסדר. השאלה היא למה לעשות את זה? ומה עושה בנאדם בלי רכב?

פורסם

שאלה נוספת, שלדעתי יותר בוערת כיום בעיקר בגלל דיכוי האוכלוסייה:

נניח ואני הומוסקסואל (הנחה, כן? אני לא יוצא מהארון),

למה אתם מונעים ממני את החופש האישי שלי להתחתן עם בן זוגי?

למה על מנת להתמסד עם בחיר ליבי אני צריך לטוס לקפריסין, וגם אז מערימים עלי ערימות בירוקרטיות שבסופן אקבל הטבות של אדם נשוי, אבל לא במעמד של אדם נשוי?

פורסם
ב200% משכורת אני מוכן שלא תהיה לי יותר שבת אחת בחיים.

וחוץ מזה שלכל עובד יש את יום החופש השבועי שלו ואם הוא רוצה- שיקח אותו בתור יום שבת. זה חוצפה שאדם חילוני צריך כבר 65 שנים להתכופף, להשתנות ולוותר למען הציבור הדתי למרות שזה הדתי מעולם לא עשה דבר חיובי כלפי הציבור החילוני, מלבד להכביד על חייו ולהטיל עליו איסורים ברבריים ופרימיטיביים שמקורם מספר שלטענתם הוא קדוש. ברגע שהמדינה הזאת תקשיב ל64% מהציבור שבעד הפרדת דת ומדינה, אתם תיווכחו לא רק שהחיים שלכם יהיו קלים יותר אלא גם שהכלכלה פה תשגשג.

 

מאיפה הבאת את הסטטיסטיקה הזאת וה-64% האלה? אשמח לקבל סימוכין.

אתה חייב להבין שמדינה שנבנתה על בסיס דתי, לא יכולה להמשיך להתקיים בלעדיו. זה נושא מורכב.

172

פורסם
שאלה נוספת, שלדעתי יותר בוערת כיום בעיקר בגלל דיכוי האוכלוסייה:

נניח ואני הומוסקסואל (הנחה, כן? אני לא יוצא מהארון),

למה אתם מונעים ממני את החופש האישי שלי להתחתן עם בן זוגי?

למה על מנת להתמסד עם בחיר ליבי אני צריך לטוס לקפריסין, וגם אז מערימים עלי ערימות בירוקרטיות שבסופן אקבל הטבות של אדם נשוי, אבל לא במעמד של אדם נשוי?

 

את השאלה הזאת אתה צריך להפנות לרוב העולם (המערבי), שאינו מתיר נישואים חד מיניים.

במילה אחת? זה פשוט לא דבר טבעי, וקצת קשה לעיכול. אני מניח שעם השנים (כמו שאתה כבר שם לב), הדבר יכנס לנורמה ובסופו של דבר יוכלו להתחתן ברוב העולם.

172

פורסם
מאיפה הבאת את הסטטיסטיקה הזאת וה-64% האלה? אשמח לקבל סימוכין.

אתה חייב להבין שמדינה שנבנתה על בסיס דתי, לא יכולה להמשיך להתקיים בלעדיו. זה נושא מורכב.

61%, אני בטוח שתסלח לי על הטעות :D

אגב, זה ממש לא נושא מורכב.

אני 100% שהמדינה הזאת שייכת ליהודים ותישאר שייכת ליהודים, אבל בתור לאום ולא בתור דת.

גם אני, שאתה רואה שאני חילוני יחסית קיצוני, לא מתכחש לעובדת היותי יהודי כי זה חלק ממני.

אבל יש הבדל בין דת לבין לאום. אני לא ממש רואה איך המדינה הזאת קורסת בלי מוסד הרבנות המהולל.

 

מחצית הציבור סבורה כי המתח בין דתיים לחילונים הוא החמור ביותר בחברה הישראלית, כשני-שלישים תומכים בפתיחת עסקים בשבת, 62% בעד הכרה בכל סוגי הנישואים - אך 61% היו מעדיפים להינשא ברבנות. "מדד הדת והמדינה" של עמותת חדו"ש בשיתוף
את השאלה הזאת אתה צריך להפנות לרוב העולם (המערבי), שאינו מתיר נישואים חד מיניים.

במילה אחת? זה פשוט לא דבר טבעי, וקצת קשה לעיכול. אני מניח שעם השנים (כמו שאתה כבר שם לב), הדבר יכנס לנורמה ובסופו של דבר יוכלו להתחתן ברוב העולם.

 

 

 

בקיצור,

בגלל שלמספר אנשים הזויים קשה לעכל את העובדה שקיימים בעולם זוגות שכל מה שמוזר אצלהם זה שיש להם 2 נקניקיות ולא נקניקייה אחת ולחמנייה אחת, אז העולם בסדר עם למנוע מאותם אנשים את החופש האישי שלהם?

פורסם
61%, אני בטוח שתסלח לי על הטעות :D

אגב, זה ממש לא נושא מורכב.

אני 100% שהמדינה הזאת שייכת ליהודים ותישאר שייכת ליהודים, אבל בתור לאום ולא בתור דת.

גם אני, שאתה רואה שאני חילוני יחסית קיצוני, לא מתכחש לעובדת היותי יהודי כי זה חלק ממני.

אבל יש הבדל בין דת לבין לאום. אני לא ממש רואה איך המדינה הזאת קורסת בלי מוסד הרבנות המהולל.

 

 

 

 

 

בקיצור,

בגלל שלמספר אנשים הזויים קשה לעכל את העובדה שקיימים בעולם זוגות שכל מה שמוזר אצלהם זה שיש להם 2 נקניקיות ולא נקניקייה אחת ולחמנייה אחת, אז העולם בסדר עם למנוע מאותם אנשים את החופש האישי שלהם?

 

תודה על הסימוכין. נראה מעניין (איני קורא את הצהובון הנ"ל כך שיצא שלא נחשפתי לסקר הזה).

 

ברגע שאתה אומר לאום __יהודי__, אתה אוטומטית מקשר לדת. אתה בעצמך מבין שאי אפשר אחרת. זהו מקרה בודד בעולם. אני לא חושב שיש עוד מדינה שהלאום שלה מבוסס על דת.

 

שוב, המספר הזה הוא רוב העולם כרגע. כמו שכבר אמרתי, אם פעם הומואים היו נסקלים, ואז רק היו מפחדים לצאת מהארון, עד לזמן האחרון שבו זה לא בעיה בכלל, אני מאמין שבעתיד (10-20 שנה), נראה נישואין חד מיניים ברוב העולם. אבל זו רק הערכה שלי.

 

אני דווקא הייתי אומר שההזיה נמצאת אצל אותם חד-מיניים. אבל זה מאוד לא פופולארי לומר את זה, אז אני לא אומר את זה.

172

פורסם

אני הייתי אומר שההזיה נמצאת אצל אותם חד-מיניים. אבל זה מאוד לא פופולארי לומר את זה, אז אני לא אומר את זה.

הסבר את עצמך בבקשה. אנחנו מנהלים פה דיון נינוח יחסית על מצב טעון.

פורסם

בכיין ישראלי מצוי.

בכל מקום בעולם יש ימי שבתון וחופשות "כפויות",

גם בארצות שבהן אין שום זיקה בין השלטון לבין הממסדים הדתיים,

או שבכלל אין בהן ממסד דתי.

נסה לקנות חלב באיזה שהוא יום חג לאומי במדינה רנדומלית באירופה. תשכח מזה. לא תמצא.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.


×
×
  • תוכן חדש...