Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עכשיו זה סופי- שינוי המיסוי הירוק יכנס לתוקף בתאריך 01/08/2013


green
שימו לב! השרשור הזה בן 4005 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בתקן אירו 5, מנועי דיזל עדיין פולטים פי 5-7 יותר NOX וחלקיקים מסרטנים מרכבי בנזין. רק בתקן אירו 6, ישנו שיפור משמעותי בפליטת ה-NOX (אין שינוי ממשי בפליטת החלקיקים).

 

ההבדל בין בנזין לדיזל הוא :

 

CO- בבנזין כפול מהדיזל.

NOx - 0.180 EURO 5, 0.080 EURO 6 בדיזל ו0.060 בבנזין.

PM - חלקיקים - זהה בשני המנועים. וגם זה במנועי בנזין רק עם הזרקה ישירה.

 

הדיזל כמעט זהה בזיהום אוויר ובמיוחד במסת חלקיקים שדוברה פה.

 

תוסיף לזה את העובדה שרוב רכבי הדיזל הם רכבי עבודה\מוניות\אוטובוסים\משאיות\סתם אנשים שאוהבים דיזל כמו כותב שורות אלה\אנשים שנוסעים הרבה וכו' שירכשו בכל מקרה רכבי דיזל.

לטעמי - שיטה לעשוק את הנהגים. לייקר את הרכבים שיקנו בכל מקרה (כי שום נהג מוניות לא יקנה אוקטביה בנזין, או ברלינגו בנזין), וככה מובטח מס למדינה.

מזכיר את הסצנה מ"זוהי סדום" שארנון מציע לקחת מס בלי סיבה.

VW MK5 Golf 2.0TDI

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההבדל בין בנזין לדיזל הוא :

 

CO- בבנזין כפול מהדיזל.

NOx - 0.180 EURO 5, 0.080 EURO 6 בדיזל ו0.060 בבנזין.

PM - חלקיקים - זהה בשני המנועים. וגם זה במנועי בנזין רק עם הזרקה ישירה.

 

הדיזל כמעט זהה בזיהום אוויר ובמיוחד במסת חלקיקים שדוברה פה.

 

תוסיף לזה את העובדה שרוב רכבי הדיזל הם רכבי עבודה\מוניות\אוטובוסים\משאיות\סתם אנשים שאוהבים דיזל כמו כותב שורות אלה\אנשים שנוסעים הרבה וכו' שירכשו בכל מקרה רכבי דיזל.

לטעמי - שיטה לעשוק את הנהגים. לייקר את הרכבים שיקנו בכל מקרה (כי שום נהג מוניות לא יקנה אוקטביה בנזין, או ברלינגו בנזין), וככה מובטח מס למדינה.

מזכיר את הסצנה מ"זוהי סדום" שארנון מציע לקחת מס בלי סיבה.

 

כל שיטת המיסוי הירוק, כשמה כן היא- מס.

 

לגופו של עניין המיסוי הירוק לא מפלה אף מנוע וגם לא מנועי דיזל, הנוסחה בודקת רמת פליטה של חומרים, הא ותו לו. לנוסחה לא חשוב באיזה מנוע מדובר. זה לא שמזינים בנוסחה "מנוע דיזל" ומייד המיסוי גבוה יותר.

 

אם כפי שכתבת, מנועי דיזל לפי תקן יורו 6 הינם נקיים יותר וברמה דומה למנועי בנזין, הרי שאותם מנועי דיזל לא יפגעו מנוסחת המיסוי הירוק וגם לא מהשינוי שיחול בה בחודש 08/2013, הדירוג שלהם יהיה נמוך יחסית והמיסוי שיחול עליהם יהיה דומה למנוע בנזין שפולט חומרים ברמה דומה.

 

כל מנוע דיזל שנפגע בעבר ויפגע בעתיד מנוסחת המיסוי הירוק- המשמעות היא שהחומרים שהוא פולט מסוכנים לבריאות בהתאם לנוסחת המיסוי הירוק.

 

אבל הדירוג, לצורך הענין, הירוק של אותו מנוע דיזל יכול להיות בדיוק כמו הדירוג של מנוע בנזין שפולט אותה רמה של חומרים ואפילו פחות ממנוע בנזין (לא חסר מנועי בנזין שהדירוג הירוק שלהם הוא 15 המירבי ומנועי דיזל שהדירוג הירוק שלהם נמוך יותר מכך).

 

בהתאם לכך נקבע הדירוג הירוק ולא על פי סוג המנוע.

 

אין קשר להיותו מנוע דיזל דווקא, אלא הבדיקה כאמור היא של חומרים מסוכנים לבריאות ולסביבה (כאשר בחו"ל, הבדיקה היא רק של פליטת פחמן דו חמצני שמזיק בעיקר לסביבה, לאוזון באטמוספירה ולא ישירות לבריאות או פחות לבריאות מחומרים אחרים שלא נלקחים כלל בחשבון בחו"ל).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אפשר לשחק עם מספרים כמה שרוצים. עדיין הדיזל מזהם יותר מהבנזין.

הסיבה היחידה שבארץ חוסמים את הדיזל ה"ירוק" היא שכאן לא צריך להתמודד עם רוב מכריע של נהגים שמעדיפים דיזל כמו באירופה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וכמובן שאין שום קשר לקיטון ההכנסות ממיסים כל רכב שנוסע 20 ק״מ לליטר, שהוא המיינסטרים באירופה ולו יש הכי שפע חלקים מפירוק וoem... זה רק הצדיקים ממשרד האוצר מצילים אותנו מהזיהום הנורא :D

עז יפנית בסלעים

yahav.biz | mineralz.co.il

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אפשר לשחק עם מספרים כמה שרוצים. עדיין הדיזל מזהם יותר מהבנזין.

הסיבה היחידה שבארץ חוסמים את הדיזל ה"ירוק" היא שכאן לא צריך להתמודד עם רוב מכריע של נהגים שמעדיפים דיזל כמו באירופה.

 

לא מדויק!

הדיזל אכן מזהם יותר את הסביבה הקרובה עקב פליטת CO גבוהה יותר ממנוע בנזין מקביל (גורם יותר ממנוע בנזין לתחלואה, במרכזי ערים) אבל פולט פחות גזי חממה (CO2) ממנוע בנזין מקביל (פחות מזיק לסביבה). באירופה מתייחסים לזה ומעל ל40% מהרכבים הפרטיים שם נמכרים עם מנועי דיזל. ואי אפשר להגיד שאירופאים לא מתייחסים לסוגיות האלה.

 

מנוע דיזל גם עמידים יותר, עוד נקודת זכות סביבתית.

 

גם אני שותף לדעה שפקידי האוצר מצאו איזה אילן רעוע להיתלות בו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תכנית המיסוי הירוק תוכננה מראש כתכנית דינאמית, כזו שעם הזמן התנאים לקבלת ציון ירוק נמוך הולכים והופכים קשים יותר וזאת כדי לעודד את היבואנים לייבא את המכוניות הירוקות ביותר שהיצרנים שלהם מציעים.

אין כאן שום קונספירציה של רשות המיסים נגד הצרכן האומלל (אפשר להוסיף ניגון דרמטי למשפט האחרון) אלא אבולוציה טבעית של התהליך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4005 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...