Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7944 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום רב,

ברשותי סובארו ליאונה (DL 93'), תמיד כשאני נכנס לתחנת התידלוק (בדר"כ בשירות עצמי) אני מתדלק בסוג דלק 96'.

אתמול שכני המוסכניק נסע איתי ברכב לאחר פיטפוטים הוא שאל אותי איזה סוג דלק אני מתדלק?

מיד אמרתי לו את סוג הדלק בו אני מתדלק מאז קניית הרכב,

הוא ענה לי בכך שאמר שעלי להחליף את סוג הדלק ל95' , הוא לפי זיכרוני אמר שזה יותר "בריא/ טוב" לקרבורטור, וכי הוא שומע גם רעשים אשר מקורם מין הקרבורטור כתוצאה מאי התאמת דלק (כאמור 96)

 

האם זה נכון, מה ששכני אמר לי?

האם עלי לתדלק 95, כי כאשר קניתי את הרכב בעל הרכב בזמנו אמר לי שמאז שהוא קנה את הרכב מהחברה הוא מתדלק רק 96'.

 

תודה רבה על העזרה.

פורסם

לי יש סובארו לאונה די.אל מודל 89', הוא ברשותי כבר כ3/4 חודשים ואני מתדלק ב96 אוקטן.

 

זה גם מה שהבעלים הקודמים היה ממלא.

 

לי ב"ה אין בעיות עם במערכת הדלק והרכב שלי נוסע דיי חלק.

 

תבדוק אצל מוסכניק אחר במקביל בקשר לאם זה בריא לעבור בבת אחת לסוג דלק שונה והאם זה כדאי לרכב שלך.

 

ידוע שבשביל להיות מוסכניק לא צריך תואר שלישי והשכן שלך יכול לטעות.

 

אחרי הכל ההבחנה שלו נובעת משמיעה בלבד לפי איך שאמרת את זה, לא כדאי להסתכן בזה שילך לך המנוע בגלל העצה הזאת נכון?

 

אני במקומך נשאר באוקטן 96, זה בעצם מה שאני עושה :).

 

יוסי.

I should win a fucking AWARD for being me

פורסם

פעם היו מתדלקים את הלאונה ב 91 ואפילו יצא לי לראות מ"ס סובארואים שכניראה היו מהשכרה או של חברה ויש להם על המכסה דלק מין מדבקה של לתדלק ב 91 אני לא מאמין שיותר טוב לקרבורטור במקום 96 95

פורסם
יש לך הזרקה? תמלא 95

קרבורטור ? שים 96

כן, ברכבי יש הזרקת דלק.

אך אני לא ישנה את סוג הדלק רק בגלל עצת שכני, אבל אני אבדוק את העיניין.

פורסם
יש לך הזרקה? תמלא 95

קרבורטור ? שים 96

סתם מתוך סקרנות. מה הקשר?

פיאסטה MK1 שנת 79 בשלבי שיפוץ ->[thread=41214]כאן[/thread]

מנוע:1L, ממוזגת+ תוספות.

פורסם
כן, ברכבי יש הזרקת דלק.

אך אני לא ישנה את סוג הדלק רק בגלל עצת שכני, אבל אני אבדוק את העיניין.

מקודם אמרת שיש לך קרבורטור, ושהשכן שלך איבחן בעיה בקרבורטור. אז איך יש לך הזרקה?

בכל אופן לך על העצה שידידי רשם מקודם :

95-הזרקה.

96-קרבורטור.

פורסם
קשור מאוד...

הסבר ממש בקצרה :

95 הוא נטול עופרת כך שזה לא יסתום את המזרקים...

 

 

וזה סיפר לך השכן המאבחן ?

:shock:

 

דלק נטול עופרת עדיף לסביבה , לא לאוטו. עופרת היא אחד המזהמים הכבדים שיש.

אין הבדל ממשי בין אוקטן 95 ו-96. ממש מזערי.

הבעייה היא שהעופרת "מתיישבת" על תושבות השסתומים ומונעת את שריפתן בתהליך הבעירה שנוצר במנוע (עוד סיבה מדוע אסור היה "לקרוע" מנועים חדשים).

 

מאז סוף שנות ה-80' (יפניות) ותחילת ה-90' (אירופאיות) ,עם פרוץ הדלק נטול העופרת , דאגו כל היצרנים לייצר את מנועיהם (כולל השסתומים ותושבותיהם) מחומרים וסגסוגות שיהיו עמידים בשריפה הנוצרת בתא המנוע גם ללא "ציפוי" העופרת , וכך יוצא שניתן להשתמש במנועים הללו ללא עופרת בדלק.

 

אין קשר למערכת ההזרקה -עופרת היא לא לכלוך ,ודלק נטול עופרת אינו בהכרח נקי יותר.

 

לדעתי בסובארו ניתן לתדלק 95 , אבל צריך לבדוק בנתוני היצרן. מכיוון שמחיר ה-95 וה-96 זהים , המדינה אינה מעודדת מעבר לנטול עופרת (מצד שני ,נדמה לי שהיום גם ה-96 כבר נטול עופרת ובמקומה מכנסים אשלגן - מישהו יכול לאשר?)

פורסם
מקודם אמרת שיש לך קרבורטור, ושהשכן שלך איבחן בעיה בקרבורטור. אז איך יש לך הזרקה?

בכל אופן לך על העצה שידידי רשם מקודם :

95-הזרקה.

96-קרבורטור.

אני ממש לא הבנתי מה אתה מנסה להגיד לי?

שכני לפי שמעיה אמר לי שהוא שומע רעשים (שוב לפי זיכרוני מהקרבוקטור) וברכבי יש הזרקת דלק.

 

ו RadarJedi, אני יסתפק בתשובתך.:-)

פורסם
שלום רב,

ברשותי סובארו ליאונה (DL 93'), תמיד כשאני נכנס לתחנת התידלוק (בדר"כ בשירות עצמי) אני מתדלק בסוג דלק 96'.

אתמול שכני המוסכניק נסע איתי ברכב לאחר פיטפוטים הוא שאל אותי איזה סוג דלק אני מתדלק?

מיד אמרתי לו את סוג הדלק בו אני מתדלק מאז קניית הרכב,

הוא ענה לי בכך שאמר שעלי להחליף את סוג הדלק ל95' , הוא לפי זיכרוני אמר שזה יותר "בריא/ טוב" לקרבורטור, וכי הוא שומע גם רעשים אשר מקורם מין הקרבורטור כתוצאה מאי התאמת דלק (כאמור 96)

 

האם זה נכון, מה ששכני אמר לי?

האם עלי לתדלק 95, כי כאשר קניתי את הרכב בעל הרכב בזמנו אמר לי שמאז שהוא קנה את הרכב מהחברה הוא מתדלק רק 96'.

 

תודה רבה על העזרה.

שים 96 ושכח מהעניין !

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7944 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.
×
×
  • תוכן חדש...