Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4822 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

Stio די להיות מגוחך, אין תנאים בעולם שמאפשרים נסיעה של 100 קמ"ש ומצריכים גם אורות ערפל. אורות אלה מכוונים מאוד קרוב לרכב ע"מ למקסם שדה ראיה בנסיעה איטית, וכן לסמן את רכבך לסובבים שיתקשו לראות תאורה רגילה גם ממרחק מטרים ספורים.

אם כל הדרכים מובילות לרומא, הדרך שלי מובילה אל הים

ר. פרסקי

  • תגובות 83
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ימים פופולרים

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
הפעלת עומס חשמלי על האלטרנטור (ובעקבות זאת על המנוע) כן מגדילה את צריכת הדלק.

יש ניסוי בהנדסת מכונות שבודק צריכת מנוע בסרק לעומת צריכה תחת עומס חשמלי , יש הבדל משמעותי.

כמו ש- stio אמר אנרגיה לא באה מהאוויר.

 

לא רציני להגיד בנשימה אחת "ניסוי בהנדסת מכונות" ו "יש הבדל משמעותי", אם אתה רוצה להשמע רציני, תן נתוני אמת מדויקים ונראה מה זה באמת ה"הבדל המשמעותי" הזה.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

אני לא מהנדס חשמל מדופלם ואין לי ידע מעמיק בתחום, ולכן כל מה שנותר לי הוא ההגיון הבריא.

 

נושא צריכת הדלק נמצא בראש סדר העדיפויות של יצרני הרכב. הם יעשו הכל כדי להוריד את הצריכה הממוצעת ב0.01 ל/ק"מ ואת הזיהום ברבע מיקרוגרם. עם זאת, בשנים האחרונות חל גידול חד בעומס שמעמיסים היצרנים על מע' החשמל של הרכב: DRL, תאורת לוח שעונים קבועה, פנסי ערפל עוקבי פניה וכו'.

 

אם העליה בצריכת החשמל הייתה משפיעה על צריכת הדלק בצורה כה דרמטית, אני משוכנע שהיו מוותרים על הפיצ'רים האלה.

 

אני חושב שתחזוקה טובה של המצבר (בדיקה ומילוי מים מזוקקים, ניקוי קורוזיה) תאריך את חייו משמעותית יותר מאשר נסיעה ללא אורות.

פורסם
בעקרון אתה כותב דברים נכונים, אבל זה מה שאני זוכר שהיה כתוב שם. אני אנסה לחפש את זה ולסרוק. גם אם אני טועה וזה לא כתוב בדיוק במילים האלה, אני זוכר בוודאות שכתוב שיש עומס נוסף על האלטרנטור כשמדליקים אורות ולכן מומלץ לכבות אורות. זה כתוב בפרק של חיסכון בדלק.

כאן אין מחלוקת - ככל שיש יותר צרכני חשמל פעילים ברכב, כך גדל העומס על האלטרנטור ובהמשך ישיר לכך גם תצרוכת הדלק עולה.

יחד עם זאת, חשוב לזכור שאין אפשרות מבחינה מכאנית שבסל"ד נתון של המנוע לאלטרנטור יהיו כמה מהירויות כתלות בעומס המופעל עליו.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

פורסם

ביונדאי i35 אני פשוט לא מכבה אותם אף פעם

ב206 נתוך הרגל אני מדליק, לפעמים נזכר שכבר לא צריך

Renault Clio RS EDC 200

רכב ספורטיבי זה כמו קונדום. עדיף שיהיה לך ולא תרצה להשתמש בו, מאשר שתרצה להשתמש בו ולא יהיה לך.
פורסם
לא רציני להגיד בנשימה אחת "ניסוי בהנדסת מכונות" ו "יש הבדל משמעותי", אם אתה רוצה להשמע רציני, תן נתוני אמת מדויקים ונראה מה זה באמת ה"הבדל המשמעותי" הזה.

תראה, תשמע....

 

אני אנסה לענות לך על זה מהכיוון של מהנדס חשמל ולא מהכיוון של מהנדס מכונות. התשובה הקצרה היא שאין נתון אמת מדויק אחד. וזה למה?

 

קודם כל, זה תלוי באופן הבדיקה שלך.

כלומר, כבר הבנו מדבריו של אלעד שככל שיש יותר עומס חשמלי על מערכת החשמל מופעל עומס מכאני גדול יותר על המנוע באמצעות הפולי והרצועה שמחוברים לאלטרנטור. אבל העומס הנוסף הזה לא הופך ליותר דלק במנוע בצורה ליניארית. זה תלוי באופי הנסיעה שלך באותו הרגע. אם למשל אתה בדיוק יורד את הירידה של זכרון עם 10 שקי יוקנובה בתא המטען ומשתמש בבלימת מנוע (כמו שאתה אמור לעשות) אז למרות העומס הנוסף לא תהיה תוספת של דלק למנוע כי גם ככה אין הזרקת דלק למנוע. אם אתה בדיוק מאיץ בכיוון השני (כמו שאתה בדרך כלל עושה) אז צריכת הדלק תעלה משמעותית כי מערכת הזרקת הדלק תנסה להתגבר על העומס הנוסף עם עוד ועוד דלק.

 

אבל נניח שאנחנו קובעים איזה שהוא מחזור בדיקה אחיד. עדיין יהיה הבדל בין מנוע למנוע.

כי מנוע דיזל של קיה סורנטו מפיק המון מומנט כבר בסל"ד סרק, מה שמנוע של סיאט מיי לא מפיק. אז למנוע של קיה סורנטו תוספת העומס של המנורות לא מזיזה בכלל, לעומת זאת על הצימוק הזה שנקרא מנוע 1 ליטר 3 צילינדרים לא TSI של הסיאט הוא מאוד משפיע, מה שאומר עוד דלק...

 

אבל אם לשים לך בכל זאת מספרים כדי שיהיה לך קנה מידה שהוא לא אבטיח.

כל נורת H7 סטנדרטית צורכת משהו כמו 50 וואט של חשמל. שתי נורות = 100 וואט (בערך, עיגלתי).

100 וואט הם שווי ערך לבערך 0.13 כ"ס בהספק המנוע. הפסד די זניח של כוחות סוס. למעשה, איגואנה אחת ששכחת במושב האחורי כנראה תעלה לך ביותר כוחות סוס.

 

בקיצור - תדליקו אורות. נורה איכותית של Bosch או Osram עולה משהו כמו 20 ש"ח בחנות יקרה. לא יקרה לכיס שלכם כלום אם תישרף לכם נורה אחת יותר בשנה בגלל שהדלקת אורות בקיץ. אני באופן אישי משתדל להדליק ברכבים בהם אין DRL. ואיפה יש, יש.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

פורסם

אני מחזק את מה שstio כותב. הדלקת אורות מגדילה את הבלאי לרכב, מגדילה את תצרוכת הדלק ומקצרת את חיי הנורות. אולי ההשפעה הזאת זניחה עבורי כאדם שמחזיק אוטו, אך מיליון נהגים כפול הגורמים למעלה = מיליוני שקלים בשנה לכוסות רוח.

 

אני לא אתן לזה יד. מי שלא רואה את האוטו שלי ביום קיצי עדיף שיקבע תור דחוף לרופא ולא יאשים את הפנזים שלי.

 

נ.ב. הגדלת תצרוכת הדלק באה לידי ביטוי בהגדלת המומנט על המנוע, לא הסלד.


×
×
  • תוכן חדש...