Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4822 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 83
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ימים פופולרים

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
מה מעצבן אורות גבוהים, או האורות באופן כללי.

 

אורות גבוהים מעצבנים כי מטבעם האלומה מכוונת גבוה, ישירות למראה (אם הדביל מאחוריך) או לעיניים (אם הדביל בא מולך). גם פנס הערפל האחורי מכוון ישירות לעין. הקדמי פחות מפריע ביום, סתם מטומטם, אך בלילה זהו אור מיותר שתורם לסנוור. לנהג הוא בטוח לא תורם דבר. שניהם מפריעים מאד בגשם, אבל זה פחות קשור לשרשור זה.

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם
אם אתה מתעקש:

 

אז נסכם את הדברים שנרשמו בשרשור הזה ובשרשורים דומים ב- 10 שנים האחרונות שאני קורא וכותב בפורום:

 

1. "הדלקת אורות ביום שטוף שמש רותח באמצע הקיץ תורמת לנראות של הרכב" - כי ככה נראה לכם, הריי לא באמת בוצע מחקר בישראל ולפי תנאי האקלים הייחודיים של מדינת ישראל בנושא, אבל הכי נוח להסתמך על מחקרים שבוצעו במדינות קרות יותר עם זווית שמש שונה יותר.

 

2. "אין בלאי משמעותי לנורות מהדלקה גם ביום" - הנורות מכילות חוט להט, חוץ כזה מחזיק בממוצע 1000 שעות לפני שנקרע, משמע ככל שמדליקים יותר כך הבלאי יהיה גבוה יותר. אבל שטויות... מעלימים עין. בקטנה. אח"כ פותחים שרשורים בטכני בנוסח "נורה נשרפת כל חודשיים, מה הבעיה"? הבעיה שאתה מדליק אורות כשלא צריך, זו הבעיה.

 

3. "צריכת הדלק לא משתנה כשמדליקים אורות ביום" - אז איך החשמל מופק, אלוהים דואג לכך או שזה ע"י שריפת קוקה קולה בטנק דלק? אולי ספרייט? גם כשאתם מדליקים נורה בבית זה מעמיס על התחנת כוח בחברת החשמל ששורפת מצדה דלק (או גז לצורך העניין). או בקיצור: כשאתם מדליקים אורות זה מעמיס על האלטרנטור ועל המצבר, האלטרנטור מסתובב מהר יותר ובכך צורך יותר דלק - וזה לפי ספר הרכב של 'סקודה'. לפי 'אור ירוק', אורות גורמים לצריכה עודפת של 3% דלק בכל נסיעה. תהנו.

 

4. "אין בלאי למצבר ולאלטרנטור מהדלקת אורות" - או שעליתם על סטארט-אפ, או שישנה כאן בעיה. אתם מכירים מוצר חשמלי שלא מתקלקל בטווח הרחוק כתוצאה מעבודה ממושכת או מהעמסה על המערכת? נאמר ניקח 2 טלוויזיות שיוצרו באותו יום, משך המבחן 5 שנים. טלוויזיה א' עבדה 600 שעות, וטלוויזיה ב' עבדה 7000 שעות כי שמשה בעברה בתצוגה של חנות חשמל (נניח CRT). איזו טלוויזיה תתקלקל מהר יותר ע"י כשל ראשון באחר הרכיבים שלא במסגרת תקלת ייצור אלא מבלאי טבעי (ספק כוח, שנאי מתח גבוה, נורת מסך וכ')? בעצם עזבו, זו שאלה רטורית.

 

בשורה התחתונה מי שמעוניין להדליק אורות ביום מוזמן, אתם יכולים לקנות ממחסני תאורה פרוג'קטור 500 וואט, להתקינו ברכב ולהדליק גם אותו, כך בטוח יראו אתכם יותר טוב - אני מנגד יעקוף אתכם ויצחק. אחרי הכל, אני נוסע כבר 5 שנים על מצבר מקורי, כל הנורות מקוריות ורכב שלא ראה מוסך חוץ מטיפולים וקילופי פלסטיקים וגומיות שתוקנו בזמנו באחריות. אני את האורות שלי אכבה - גם בחורף בתנאי מז"א נאים. שוטר ראה אותי באמצע פברואר נוסע בלי אורות, הסתכל עליי כשעומד מולי על השוליים ולא עצר אותי. זה חוק? גם לנסוע 90 זה חוק. אז למה כולם נוסעים 120?

 

בנוגע לנורות DRL אני לא הייתי נוגע בהן - שיעבדו גם ביום. צריכת החשמל/דלק אפסית, כי נדלקות רק 2 נורות מלפנים ללא תאורה אחורית, תאורת לוחית רישוי, תאורת לוח שעונים, תאורת מתגים בתוך הרכב, נורות חניה קדמיות וכ'.

 

די ללכת עם הראש בקיר - לפחות תודו בעובדות הנ"ל ואח"כ תצדיקו את הדלקת האורות ע"י טענה בטיחותית.

 

+1!

 

אני לא מיסתכל על החוק- שהמזג האוויר דורש תאורה אני מדליק! גם אם לא חייב, אבל להדליק ביום שמש שהראות מצויינת וצלולה אני לא מבין מה הטעם. במיוחד אם אני נוהג ברכב בעל צבע אקזוטי וזוהר :-).

 

למשל שבוע שעבר שהיה פשוט סיוט מכל החול שהיה באוויר ואי אפשר היה ליראות 10 מטר קדימה- אני הדלקתי גם הדלקתי.

נהג חכם ומנוסה לא צריך חבורה של 120 חכים שיגידו לו מתי בשנה להדליק אורות- הוא צריך להבין לבד.

 

ואני באמת לא רוצה להיתייחס לכל הנבלות שנוסעים עם אורות גבוהים כל הלילה והורסים לי את העיניים.

Peugeot 508 2019 1.6L 180 HP - כי ליקראת משבר גיל ה40 רציתי להחזיר את הריגוש לחיים בכל התנעה 🙃

פורסם

אגב אורות גבוהים, בכביש חשוך ונטוש ללא תנועה נגדית וכאשר אתה ראשון בטור מומלץ להדליק אורות גבוהים. ברגע שמזהים רכב ממרחק כמובן צריך לכבות אותם.

 

האורות הגבוהים קיימים - השתמשו בהם במידת האפשר.

פורסם
אם אתה מתעקש:

 

אז נסכם את הדברים שנרשמו בשרשור הזה ובשרשורים דומים ב- 10 שנים האחרונות שאני קורא וכותב בפורום:

 

1. "הדלקת אורות ביום שטוף שמש רותח באמצע הקיץ תורמת לנראות של הרכב" - כי ככה נראה לכם, הריי לא באמת בוצע מחקר בישראל ולפי תנאי האקלים הייחודיים של מדינת ישראל בנושא, אבל הכי נוח להסתמך על מחקרים שבוצעו במדינות קרות יותר עם זווית שמש שונה יותר.

 

לא יודע אם בוצע מחקר או לא, אבל לי, באופן אישי, קל יותר לזהות רכב עם אורות פועלים מאשר עם אורות כבויים, גם ביום שמש.

 

2. "אין בלאי משמעותי לנורות מהדלקה גם ביום" - הנורות מכילות חוט להט, חוץ כזה מחזיק בממוצע 1000 שעות לפני שנקרע, משמע ככל שמדליקים יותר כך הבלאי יהיה גבוה יותר. אבל שטויות... מעלימים עין. בקטנה. אח"כ פותחים שרשורים בטכני בנוסח "נורה נשרפת כל חודשיים, מה הבעיה"? הבעיה שאתה מדליק אורות כשלא צריך, זו הבעיה.

 

בעלויות הנורות, בטווח הארוך, הבלאי הזה זניח ביחס ליתר עלויות אחזקת הרכב. כל חודשיים נשרפות נורות רק ברכב עם מערכת חשמל גרועה. ב-146 זה קרה לי, בלי קשר לעונת השנה. באף רכב אחר לא חוויתי את התופעה, כך שאין כאן באמת כל קשר.

 

3. "צריכת הדלק לא משתנה כשמדליקים אורות ביום" - אז איך החשמל מופק, אלוהים דואג לכך או שזה ע"י שריפת קוקה קולה בטנק דלק? אולי ספרייט? גם כשאתם מדליקים נורה בבית זה מעמיס על התחנת כוח בחברת החשמל ששורפת מצדה דלק (או גז לצורך העניין). או בקיצור: כשאתם מדליקים אורות זה מעמיס על האלטרנטור ועל המצבר, האלטרנטור מסתובב מהר יותר ובכך צורך יותר דלק - וזה לפי ספר הרכב של 'סקודה'. לפי 'אור ירוק', אורות גורמים לצריכה עודפת של 3% דלק בכל נסיעה. תהנו.

 

צורת הנהיגה שלך משפיעה הרבה יותר, בין אם זו מהירות נסיעה ובין אם האצות, עקיפות וכו'. אשר למספר של אור ירוק, אני נוטה שלא להאמין להם גם אם יגידו לי שהשעה עכשיו חמישה לשבע בערב, אבל גם אם אכן המדובר ב-3%, אז החסכון, בקילומטראז' שלי ובצריכת הדלק שלי (3000 ק"מ לחודש בסביבות 1/10) הוא 400 ש"ח בשנה. לא סוף העולם.

 

4. "אין בלאי למצבר ולאלטרנטור מהדלקת אורות" - או שעליתם על סטארט-אפ, או שישנה כאן בעיה. אתם מכירים מוצר חשמלי שלא מתקלקל בטווח הרחוק כתוצאה מעבודה ממושכת או מהעמסה על המערכת? נאמר ניקח 2 טלוויזיות שיוצרו באותו יום, משך המבחן 5 שנים. טלוויזיה א' עבדה 600 שעות, וטלוויזיה ב' עבדה 7000 שעות כי שמשה בעברה בתצוגה של חנות חשמל (נניח CRT). איזו טלוויזיה תתקלקל מהר יותר ע"י כשל ראשון באחד הרכיבים שלא במסגרת תקלת ייצור אלא מבלאי טבעי (ספק כוח, שנאי מתח גבוה, נורת מסך וכ')? בעצם עזבו, זו שאלה רטורית.

 

יש בלאי מהדלקת האורות. יש גם מהפעלת מערכת השמע, צפצוף בצופר, העלאת/הורדת החלונות, כיוון המראות, הפעלת המזגן וכל צרכן חשמל אחר. הכוונה היא שהבלאי הנובע מהפעלת האורות אינו קריטי. אם הנך סבור אחרת, נא הבא דוגמאות ומספרים.

 

בשורה התחתונה מי שמעוניין להדליק אורות ביום מוזמן, אתם יכולים לקנות ממחסני תאורה פרוג'קטור 500 וואט, להתקינו ברכב ולהדליק גם אותו, כך בטוח יראו אתכם יותר טוב - אני מנגד יעקוף אתכם ויצחק. אחרי הכל, אני נוסע כבר 5 שנים על מצבר מקורי, כל הנורות מקוריות ורכב שלא ראה מוסך חוץ מטיפולים וקילופי פלסטיקים וגומיות שתוקנו בזמנו באחריות. אני את האורות שלי אכבה - גם בחורף בתנאי מז"א נאים. שוטר ראה אותי באמצע פברואר נוסע בלי אורות, הסתכל עליי כשעומד מולי על השוליים ולא עצר אותי. זה חוק? גם לנסוע 90 זה חוק. אז למה כולם נוסעים 120?

 

אני אעקוף ואצחק. בחייך, קצת spellcheck, זה פשוט מכובד יותר. זה ששוטר לא עצר אותך זה לא מדד לכלום, לי שוטר למשל הנפיץ דו"ח פעם, ופעם נוספת שוטר אחר ניסה ולא הצליח - אז מה?

 

לגבי היתר - כל הכבוד, אני בטוח שהרכב לא רואה מוסך בעקבות זה שאתה לא מדליק אורות. כבוד ועוצמה.

 

בנוגע לנורות DRL אני לא הייתי נוגע בהן - שיעבדו גם ביום. צריכת החשמל/דלק אפסית, כי נדלקות רק 2 נורות מלפנים ללא תאורה אחורית, תאורת לוחית רישוי, תאורת לוח שעונים, תאורת מתגים בתוך הרכב, נורות חניה קדמיות וכ'.

 

שתי נורות? מה עם מכוניות עם שתי שורות לדים שלמות? שומו שמיים! מה עם מכוניות עם לוח מכוונים שדולק קבוע ("אופטיטרון")? מכוניות עם תאורת כפתורים קבועה? מסכי קילומטראז' והילוכים שנאלצים לדלוק כל הנסיעה? ה' ישמור...

 

די ללכת עם הראש בקיר - לפחות תודו בעובדות הנ"ל ואח"כ תצדיקו את הדלקת האורות ע"י טענה בטיחותית.

 

באדום לעיל.

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם

טוב אני מתנחם שיש עוד אנשים שחושבים כמוני, אני בעד להדליק אורות נסיעה חצי שעה לפני שמתחיל להחשיך , ואורות גבוהים בשביל להזהיר או במקום לצפור .

 

סעו בזהירות .

HYUNDAI - Always there for you .

פורסם
אגב אורות גבוהים, בכביש חשוך ונטוש ללא תנועה נגדית וכאשר אתה ראשון בטור מומלץ להדליק אורות גבוהים. ברגע שמזהים רכב ממרחק כמובן צריך לכבות אותם.

 

האורות הגבוהים קיימים - השתמשו בהם במידת האפשר.

 

ברובם המכריע של הכבישים כל עוד אתה נוסע במהירות סבירה (גם אם לא סבירה לדעת מיטב בחורינו בכחול) אתה לא באמת צריך אורות גבוהים. ברוב הכבישים המוכרים לך (כמובן שיש יוצאי דופן, אבל הם מעטים, הרריים, מפותלים והתנועה בהם דלילה ממילא) אתה לא צריך אור גבוה.

 

מחלה נוספת - לחזור לאור גבוה מוקדם מדי, בדיוק כשאתה חולף את המטומטם ומקבל סינוור ממטרים ספורים.

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם

תמיד עם אורות.

יד ימין מתניעה, יד שמאל מיד לאחר מכן מסובבת את מתג האורות ל"פעיל". תאמצו את זה, זה משתלם, בייחוד כשאיזה ילד עומד לקפוץ לכביש.

 

למי שמפחד שזה "יבזבז לו את הפנס", מוזמן להקפיד על להדליק את אורות הרכב רק לאחר ההתנעה ולא תוך כדי או לפני - זה עשוי להאריך בצורה משמעותית את חיי הנורות. אם מערכת החשמל ברכב תקינה, אין סיבה שנורת הלוגן לא תשרוד פרק זמן ארוך יותר מאשר זה בו אתם מחזיקים את הרכב.

פורסם

מה הקשר לילד? ילד לרוב לא יסתכל על האורות, הוא לא מיומן בלחפש רכבים ולרוב לא האורות יצילו אותו. דווקא כאן אין קשר לדעתי.

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם

גם אני תמיד עם אורות, לא מבין מה הבעיה. לא יודע מה איתכם, אבל הבטיחות שלי יותר חשובה לי מ3% של צריכת דלק.

כמעט שכחתי +1000000 לרומן.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

פורסם
מה הקשר לילד?

 

הכוונה לכל יצור תבוני, לא רק ילד. אני בתור ילד ידעתי להרתע מרכבים.

אני מאמין שישנם לא מעט מקרים בהם הולכי רגל, לפני שבאו לקפוץ לי לכביש בעיר ובמקום ללא מעבר חציה, נעצרו לרגע ברגע שהבחינו בפנסי הרכב.

פורסם
החוק שמחייב הדלקת אורות ביום כבר הסתיים,עדיין רוב הרכבים שעל הכבישים נוסעים עם אורות דולקים ועוד יש כאלה שנוסעים עם אורות גבוהים.. מה הרעיון בדיוק? לעצבן ?

 

:twisted:

איזו קטנוניות.

 

יש אנשים שלא מסמנים בלוח השנה את התאריכים בהם חובה להדליק וגם לא עושים את זה בגלל זה. יש לזה ערך בטיחותי כי אחרים רואים אותך יותר טוב על הכביש ולא משנה מהם תנאי מזג האוויר. במכוניות מודרניות זה לא משפיע לרעה על שום דבר ברכב.

פורסם

להתלונן על אורות ביום זאת בהחלט קטנוניות. זה לא משפיע עליך לרעה, זה רק עוזר לך לראות יותר טוב רכבים עם אורות דולקים וזה יותר בטיחותי (בכל תקופה בשנה). מי שמדליק אורות גבוהים לא קשור לקטגוריה הזאת.


×
×
  • תוכן חדש...