Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שרשור פוליטי של אחרי/לפני/באמצע בחירות/מלחמות/שלום/חומוס בדמשק


roee

פוסטים מומלצים

  • חברי המעגל הראשון

בטח שיש משמעות למארגן, אבל צריך להסתכל על התוצאות ולא על הכוונות. אם תכננו לעשות שם מפגן משיחי כוחני, עובדתית זה לא קרה.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 60.4 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

  • יבגניפ

    4901

  • SlowRide

    4771

  • פינדר

    3786

  • m3x7r3m3

    2926

ברור. גם כי העיפו אותם, והם לא ציפו לזה והיו בשוק שהעגלות הריקות התמרדו. וגם כי זה תהליך.

 

עכשיו, בוא נחזור קצת אחורה: הסיטואציה הזו מחורבנת בעייניי. כמו שאתה כותב. היו שם מלא אנשים. חלקם לא דתיים. זכותם לקיים את הפולחן הדתי שלהם לדעתי גם בהפרדה. אני לא נהנתי מתמונות של אנשים כמעט הולכים מכות שם. זה הכל רע.

 

אבל אני מבין את התהליך שקורה שם. עכשיו זה רק בכיפור. עוד שנה יטענו כבר שזה בית כנסת מסורתי שקיים שם שנים. עוד שנתיים הקפה הפלצני שם יסגר בשבת כי זה בית כנסת. ופוף. ויש דוגמאות לזה בארץ. וזה לא שונה קונספטואלית ממה שחלק מהמוסלמים עושיפ באירופה. כי זה מה שמסיונרים דתיים עושים תמיד.

  • אהבתי 4
תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

אני לא מבין איך אפשר להשוות את זה למה שקורה באירופה, שמגיעה תרבות באופן מלאכותי מבחוץ ומשתלטת על מרחב ציבורי כי התרבות המקומית מתרפסת בגלל רגשי אשמה מומצאים ונותנת להם לעשות ככל העולה על רוחם.

הקפה הפלצני שם לא יסגור בחיים כי שישי שבת זה הימים הכי רווחיים שלו. אם הם יפריעו לאנשים לקיים את השגרה שלהם, יזרקו אותם ובצדק.

מפה ועד להגיד שתפילה ביום ספציפי בשנה זה תהליך השתלטות על העיר זה קצת דמיוני.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 22 דקות, SlowRide כתב:

אני לא מבין איך אפשר להשוות את זה למה שקורה באירופה, שמגיעה תרבות באופן מלאכותי מבחוץ ומשתלטת על מרחב ציבורי כי התרבות המקומית מתרפסת בגלל רגשי אשמה מומצאים ונותנת להם לעשות ככל העולה על רוחם.

הקפה הפלצני שם לא יסגור בחיים כי שישי שבת זה הימים הכי רווחיים שלו. אם הם יפריעו לאנשים לקיים את השגרה שלהם, יזרקו אותם ובצדק.

מפה ועד להגיד שתפילה ביום ספציפי בשנה זה תהליך השתלטות על העיר זה קצת דמיוני.

גם זה תהליך תל אביבי

https://www.israelhayom.co.il/article/578739

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 42 דקות, SlowRide כתב:

זה קצת דמיוני.

זה לא דמיוני, אלו דברים שקורים.

אני לא צריך שישתלטו על העיר, מספיק שזה יקרה בשכונה שלי ליד הבית שלי, כדי שזה יהפוך את החיים שלי לבלתי נסבלים.

https://www.tzomet-hrz.co.il/news/47559

״צדקתי בעבר, עדיין אני צודק, תמיד אני צודק.״

מ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

כן כי זה בדיוק אותו דבר.

להפוך מבנה זמני לבית כנסת באופן לא חוקי זה כמו להתפלל בחג במקום ציבורי.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תפתח מילון עברי-עברי ותקרא מה פירוש המילה ״תהליך״.

 

  

לפני 14 דקות, SlowRide כתב:

להפוך מבנה זמני לבית כנסת באופן לא חוקי זה כמו להתפלל בחג במקום ציבורי.

בשני המקרים זה נעשה על ידי גרעין תורני.

עריכה אחרונה על ידי פינדר

״צדקתי בעבר, עדיין אני צודק, תמיד אני צודק.״

מ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, SlowRide כתב:

אני לא מבין איך אפשר להשוות את זה למה שקורה באירופה, שמגיעה תרבות באופן מלאכותי מבחוץ ומשתלטת על מרחב ציבורי כי התרבות המקומית מתרפסת בגלל רגשי אשמה מומצאים ונותנת להם לעשות ככל העולה על רוחם.

הקפה הפלצני שם לא יסגור בחיים כי שישי שבת זה הימים הכי רווחיים שלו. אם הם יפריעו לאנשים לקיים את השגרה שלהם, יזרקו אותם ובצדק.

מפה ועד להגיד שתפילה ביום ספציפי בשנה זה תהליך השתלטות על העיר זה קצת דמיוני.

לא בסדר שכתבת, אבל:

1. האם יש תהליך? כן. הרבנים מסוג של זעירא אומרים את זה בגלוי. אנחנו כבר אמורים לדעת ששווה להקשיב נכון? יותר מזה, זרמים שונים, בערך, אבל יש לנו דוגמאןת להצלחה של תהליכי השתלטות דתיים.

2. באמת זרקו את המשיחיים פה, לפחות נכון לרגע זה. אני בטוח ששנה הבאה הם יחזרו חמושים בעצמם או בעזרת המשטרה

3. מה שגדי ויובל עשו זה בדיוק לנסות לפנות לרגשות אשמה מומצאים - "אתם צבועים ואנטישמים". וזה, סליחה, בא מאותו הציבור שלימד אותם לחשוב ככה

4. אז מה נשאר? טענה על זה שמוסלמים יותר שונים מאירופאים ממה שאני שונה מהרב זעירא? לא חושב שזה משנה למען האמת.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 32 דקות, פינדר כתב:

זה לא דמיוני, אלו דברים שקורים.

אני לא צריך שישתלטו על העיר, מספיק שזה יקרה בשכונה שלי ליד הבית שלי, כדי שזה יהפוך את החיים שלי לבלתי נסבלים.

https://www.tzomet-hrz.co.il/news/47559

במקרה הזה דווקא הדרישה צודקת.

יש אנשים שגרים בשכונה שצריכים מקום להתפלל אז יש מקום 

הם כותבים שזה מפריע עושים רעש וכו'. כמו שזה נראה יד לפחות כביש אחד שמפריד בין הבניין הקרוב לבין המבנה והוא נראה קצת מבודד לכן כל התירוצים נשמעים מנופצים.

מה שכן חייבים לדרוש חיבור תקין לחשמל ומים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאף אחד אין באמת התנגדות למקומות תפילה לכשעצמם. הבעיה היא מה שמגיע איתם. בכניסה לרחוב שלי (רחוב ללא מוצא) היה גן ילדים, שבשלב די מוקדם בקיומו של הרחוב, עוד לפני שעברתי אליו, נהפך לבית הכנסת. זה כמובן מאד נוח לתושבי הרחוב (אין הרבה דתיים, אבל יש לא מעט מסורתיים), ומהם ואיתם אין שום בעיות, וגם אין בעיות ברחוב שקשורות לשבת או לאופי.

מצד שני, מתפללים שמגיעים לבית הכנסת מרחובות אחרים מתנהגים באופן מכוער, חוסמים חניות, חותכים ומה לא, אז בהחלט אפשר להבין חששות שנובעים מהקמת בתי כנסת במקומות חילוניים ברובם.

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 21 דקות, RK כתב:

לאף אחד אין באמת התנגדות למקומות תפילה לכשעצמם. הבעיה היא מה שמגיע איתם. בכניסה לרחוב שלי (רחוב ללא מוצא) היה גן ילדים, שבשלב די מוקדם בקיומו של הרחוב, עוד לפני שעברתי אליו, נהפך לבית הכנסת. זה כמובן מאד נוח לתושבי הרחוב (אין הרבה דתיים, אבל יש לא מעט מסורתיים), ומהם ואיתם אין שום בעיות, וגם אין בעיות ברחוב שקשורות לשבת או לאופי.

מצד שני, מתפללים שמגיעים לבית הכנסת מרחובות אחרים מתנהגים באופן מכוער, חוסמים חניות, חותכים ומה לא, אז בהחלט אפשר להבין חששות שנובעים מהקמת בתי כנסת במקומות חילוניים ברובם.

בכניסה לרחוב שלי יש גן שעשועים. חניות של אמהות, ילדים (והורים) משתינים בגינה ולפעמים על המדרכה, חניות באדום-לבן. הרוב המכריע של משתמשי הגן הם חילונים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קצת מצחיק שאותם אלו שהגנו פה על קיומן של ועדות קבלה בישובים, בשם השמירה על אופי הקהילה, הם בערך אותם אנשים שמצפים שאני אהיה פתוח וסובלני כלפי כל אחד, שמגיע כדי לשנות את הסביבה הקרובה שלי.

ואלו גם אותם אנשים שכל כך שונאים צביעות.

״צדקתי בעבר, עדיין אני צודק, תמיד אני צודק.״

מ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון
לפני 16 דקות, פינדר כתב:

בשני המקרים זה נעשה על ידי גרעין תורני

אז מה? זה הופך את זה לאותו דבר? 

לפני 12 דקות, יבגניפ כתב:

לא בסדר שכתבת, אבל:

1. האם יש תהליך? כן. הרבנים מסוג של זעירא אומרים את זה בגלוי. אנחנו כבר אמורים לדעת ששווה להקשיב נכון? יותר מזה, זרמים שונים, בערך, אבל יש לנו דוגמאןת להצלחה של תהליכי השתלטות דתיים.

2. באמת זרקו את המשיחיים פה, לפחות נכון לרגע זה. אני בטוח ששנה הבאה הם יחזרו חמושים בעצמם או בעזרת המשטרה

3. מה שגדי ויובל עשו זה בדיוק לנסות לפנות לרגשות אשמה מומצאים - "אתם צבועים ואנטישמים". וזה, סליחה, בא מאותו הציבור שלימד אותם לחשוב ככה

4. אז מה נשאר? טענה על זה שמוסלמים יותר שונים מאירופאים ממה שאני שונה מהרב זעירא? לא חושב שזה משנה למען האמת.

1. הם אומרים מה הם רוצים, זה לא אומר שזה מה שקורה. מה זה תהליכי השתלטות של דתיים? קצב הגדילה של החרדים לעומת החילונים? גרעינים תורניים? זאת בעיה ברמת המדינה שמתקצבת את החרא הזה. צריך להבדיל בין זה לבין אנשים פרטיים שבסך הכל באו להשתתף בתפילה.

2. בוא נראה. המשטרה עדיין לא בשליטת המשיחיים. 

3. אבל אתם אומרים שאתם נגד תפילה במקום ציבורי, וההתנגדות להפרדה היתה רק תירוץ. לא יודע אם הייתי קורא לזה אנטישמיות, לא יודע מה הקשר לצביעות, אבל אנטי יש פה.

4. המוסלמים עוצרים את האוטו באמצע הכביש כדי להתפלל, חוסמים שדרות ושוברים סמלים ופסלים של נצרות ואנשים לא מתערבים כי מפחדים להיות איסלמופובים. איך זה דומה ליהודים שרוצים להתפלל במקום ציבורי במדינת ישראל, אני באמת לא מבין. באותה מידה יכלו לקיים כנס של חקייני אלביס בכיכר.

לפני 30 דקות, עדי-אל כתב:

במקרה הזה דווקא הדרישה צודקת.

יש אנשים שגרים בשכונה שצריכים מקום להתפלל אז יש מקום 

הם כותבים שזה מפריע עושים רעש וכו'. כמו שזה נראה יד לפחות כביש אחד שמפריד בין הבניין הקרוב לבין המבנה והוא נראה קצת מבודד לכן כל התירוצים נשמעים מנופצים.

מה שכן חייבים לדרוש חיבור תקין לחשמל ומים.

זה לא עובד ככה, בית כנסת אי אפשר לעשות בכל מקום שמתחשק. אם חסר בית כנסת, צריך להקים. אבל כדי להקים בית כנסת חייבים להודיע לציבור שכל מי שרוצה יוכל להתנגד בדיוק כמו בכל פרויקט אחר. 

לפני 30 דקות, RK כתב:

מצד שני, מתפללים שמגיעים לבית הכנסת מרחובות אחרים מתנהגים באופן מכוער, חוסמים חניות, חותכים ומה לא, אז בהחלט אפשר להבין חששות שנובעים מהקמת בתי כנסת במקומות חילוניים ברובם.

אם היה שם גן כנראה היה לכם יותר מכוניות רעש ובלאגן.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 דקות, SlowRide כתב:

אז מה? זה הופך את זה לאותו דבר? 

1. הם אומרים מה הם רוצים, זה לא אומר שזה מה שקורה. מה זה תהליכי השתלטות של דתיים? קצב הגדילה של החרדים לעומת החילונים? גרעינים תורניים? זאת בעיה ברמת המדינה שמתקצבת את החרא הזה. צריך להבדיל בין זה לבין אנשים פרטיים שבסך הכל באו להשתתף בתפילה.

2. בוא נראה. המשטרה עדיין לא בשליטת המשיחיים. 

3. אבל אתם אומרים שאתם נגד תפילה במקום ציבורי, וההתנגדות להפרדה היתה רק תירוץ. לא יודע אם הייתי קורא לזה אנטישמיות, לא יודע מה הקשר לצביעות, אבל אנטי יש פה.

4. המוסלמים עוצרים את האוטו באמצע הכביש כדי להתפלל, חוסמים שדרות ושוברים סמלים ופסלים של נצרות ואנשים לא מתערבים כי מפחדים להיות איסלמופובים. איך זה דומה ליהודים שרוצים להתפלל במקום ציבורי במדינת ישראל, אני באמת לא מבין. 

1. אני יודע מה הם רוצים. בוא לא נבלבל בין זה לשאלה אם יצליחו. זה שבינתיים הם בהצלחה חלקית בזכות ההתנגדות, זו לא סיבה להפסיק להתנגד. יש גם נקודות שבהן מצליחים. קראתי לאחרונה שהקימו גרעין ליד איכילוב למשל.

2. נכון

3. אני לא אמרתי שאני נגד תפילה במקום ציבורי. די להפך. כעקרון לא מפריע לי.

4. מה שמשנה זה מבחן התוצאה, שהוא מאוד פשוט: האם יהיה מרכז קהילתי של הקהילה הגאה בגן מאיר והאם אני אוכל לקנות קפה בכיכר בשבת בבוקר בעוד כמה שנים. אם זעירא ושות ינצח - לא. אתה פשוט מניח שהוא לא ינצח. אני לא.

עריכה אחרונה על ידי יבגניפ
תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 דקות, SlowRide כתב:

הם אומרים מה הם רוצים, זה לא אומר שזה מה שקורה.

מגיע שכן חדש לדירה שלידך. הוא מכריז שהוא מתכוון בעתיד להשתלט לך על המרפסת ועל הגינה המשותפת ועל מגרש החניה.

אבל בינתיים הוא רק מבקש שתיתן לו לשים כמה ספרי תורה במקלט המשותף ולהתפלל שם פעמיים ביום. מה אכפת לך? גם ככה אתה לא נכנס לשם. אל תהיה מציק. מה אתה נגד דת?

 

יאללה. מיציתי את הדיון הזה.

  • אהבתי 2

״צדקתי בעבר, עדיין אני צודק, תמיד אני צודק.״

מ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...