Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תמונות Beading - Auto Finesse Tough Coat


שימו לב! השרשור הזה בן 4127 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני נאלץ להעלות מן האוב את השרשור שוב...

אני יודע שזאת חפירה. אבל יש מטרה. (נקרא לה משמעות הבידינג)

 

בסוף שבוע האחרון שטפתי את הרכב. ומכיוון שהתרשמתי ששכבת ההגנה נעלמה ישמתי וקס מחדש על מכסה המנוע ועל חלק מהגג.

הסיבה לציפוי חלק מהגג (כשליש), הייתה כי סווירלים ועוד שריטה מעצבנים הובילו אותי למסקנה שעדיף שאעשה בהקדם פוליש עדין ואח"כ ציפוי. חייב לציין שפני השטח כולם חלקים מאוד.

 

הבוקר כשמצאתי את המכונית מתייבשת לאחר שנרטבה, היה די ברור לי שהגג צריך ציפוי. מן מראה רטוב מלוכלך.

אבל הגשם המשיך לשטוף את המכונית ולהפתעתי הרבה, עכשיו מצאתי אותו נקי ועם בידינג יפה מאוד. ממש כאלו יושם וקס.

 

עכשיו אני באמת מבולבל. האם הבידינג על החלקים שלא צופו, נובע מהוקס מלפני חודשיים וחצי-שלושה. האם אין קשר.

האם בידינג זה עדות לשרידות הוקס?

 

למה זה חשוב?

אני רוצה שהצבע ישמר יפה. אני לא דוגל בשפשוף אינסופי. אם הוקס מחזיק רק חודש, אחליף אותו בכזה שמחזיק יותר. אם הוא מחזיק שלושה-יופי. חיים טובים.

איך לעזאזל יודעים מתי הוקס נעלם?

 

(אגב יש תמונה מהטלפון - אם זה קריטי למישהו אעלה מאוחר יותר)

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 82
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

קשה לומר. אני מאמין שתדירות הBEADING יהיה מדד טוב, זאת מכיוון שBEADING אפשרי גם כשאין וקס כלל.

הכל עניין של מתח - המים ימשכו לעצמם או למכסה המנוע.

יש המון משתנים לנושא הזה, לכן בידינג כשלעצמו איננו מדד יחיד לאיכות ההגנה.

הייתי אומר שתדירות הBEADING - העובדה שכל פעם שמכסה המנוע רטוב יש התגבשות של טיפות - אומרת שיש שכבה של הגנה.

אם קורה מצב לעתים שאין כלל התגבשות - כנראה שאין ווקס.

המדריך המלא לכניסה לעולם הדיטיילינג

HU: Pioneer AVH2750BT | Midbass: Morel Virtus MW6 | Tweeters: Morel MT230 | Amp: Sundown SAX100.4 | SW: DLS Nordica 12" | SoundDeadener: Stinger Roadkill

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מבין כל כך את תופעת הביידינג ואני אשמח להסבר. אבל לדעתי התעפעה הנ"ל קוראת בעקבות כך שהשטח חלק ולמים יותר קל להחליק וולהתגבש לכיוון הגבשושיות היותר נמוכות על הצבע. מנסיון גם ללא וקס למשל לאחר פלסטלינה, התופעה מתרחשת.

אופיר רודניצקי, דיאגנוסטר מומחה לרכבי קבוצת VW AUDI SEAT SKODA

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני משער שאתה צודק וזה מלמד כי פני השטח נקיים וחלקים.

זה לא בהכרח אינדיקציה לקיום שכבת מגן.

השערה בלבד.

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז ככה:

לטיפות מים יש נטייה להימשך לטיפות מים אחרות לידם. עם זאת, יש להם נטייה להימשך גם למשטחים אחרים, כמו מתכת, במיוחד אם יש בהם איזה מתח חשמלי.

עם זאת, יש חומרים אשר דוחים מים, כמו שמנים ווקסים.

כאשר מים נמצאים על רכב ללא וקס, הכוחות של ההתגבשות של הטיפות אחד עם השני לעומת הכוח של ה"הידבקות" של המים למשטח המתכת כמעט זהים. כך המים בעצם מתפזרים ונוצר המצב המוכר של משטח רטוב ואחיד ללא כל התגבשות של טיפות.

כשיש ווקס - הוא דוחה את המים. כך, הכוח של התגבשות המים גדול יותר מהכוח של המשיכה למתכת וכך נוצרות טיפות אחידות ועגולות.

בעצם, בגלל שלמים יש מתח גבוה יותר מלמתכת, המשיכה של המים למים גבוהה יותר מהמשיכה למתכת.

כאמור, מעבר לווקס יש עוד דרכים רבות לגרום לכך שלמים יהיה מתח גבוה יותר מלמתכת.

המדריך המלא לכניסה לעולם הדיטיילינג

HU: Pioneer AVH2750BT | Midbass: Morel Virtus MW6 | Tweeters: Morel MT230 | Amp: Sundown SAX100.4 | SW: DLS Nordica 12" | SoundDeadener: Stinger Roadkill

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב קראתי על זה קצת, הם מדברים על זה ש Beading נוצר בעקבות תכונת "מתח פנים" של נוזלים. המושג מגדיר את התנהגות פני השטח של נוזלים כיריעה אלסטית, השואפת לפני שטח מינימליים.

 

ממה שהבנתי הביידינג גורם למים להתרכז בנק' מסוימות על הצבע, שזה שלעצמו דבר מסוכן. לדוגמא אם יורד גשם חומצי אז יש סכנה שהגשם ישאר על הצבע ולא ינזל ממנו.

 

וקסים שמבוססים על Sheeting, אמורים לגרום לנוזל שנמצא על הצבע להחליק ממנו מטה.

 

צריך להמשיך לקרוא על זה ולהבין מה בדיוק התכונות הכימיות של האוטמים/ווקסים שגורמים לתופעות הנ"ל.

אופיר רודניצקי, דיאגנוסטר מומחה לרכבי קבוצת VW AUDI SEAT SKODA

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

^

^

תודה לשניכם.

בסופו של דבר - המטרה היא למצוא אינדיקטור עצמי להמצאות ציפוי מגן.

הנושא של עמידות הופך לתאורטי לחלוטין אם אני לא יודע לזהות בעצמי מתי יש/אין...

נכון לעכשיו, אני מסתמך על בידינג ותחושת חלקות של המשטחים. אולי זה נכון, אולי לא.

אני ממש לא מרגיש נוח עם פרסומים ושמועות. אני רוצה לקבל את ההוכחה בעצמי.

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Beading- לא בהכרח מעיד, על קיום ציפוי מגן על הצבע.

 

קראתי איזה טענה שאומרת שאם למישהו לא היה Beading, לפני מריחת שכבת הWAX ולאחריה כן היה לו Beading. אז ברגע שה Beading שוב יעלם זה מעיד על התפוגגות שכבת הווקס.

אופיר רודניצקי, דיאגנוסטר מומחה לרכבי קבוצת VW AUDI SEAT SKODA

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז איך יודעים שהWAX עוד שם?

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז ככה:

לטיפות מים יש נטייה להימשך לטיפות מים אחרות לידם. (לא נכון) עם זאת, יש להם נטייה להימשך גם למשטחים אחרים, כמו מתכת, במיוחד אם יש בהם איזה מתח חשמלי (לא נכון, אין קשר למתח חשמלי).

עם זאת, יש חומרים אשר דוחים מים, כמו שמנים ווקסים.

כאשר מים נמצאים על רכב ללא וקס, הכוחות של ההתגבשות של הטיפות (מים לא מתגבשים) אחד עם השני לעומת הכוח של ה"הידבקות" של המים למשטח המתכת כמעט זהים (לא נכון ואגב הניסוח ממש גרוע). כך המים בעצם מתפזרים ונוצר המצב המוכר של משטח רטוב ואחיד ללא כל התגבשות של טיפות.

כשיש ווקס - הוא דוחה את המים. כך, הכוח של התגבשות המים גדול יותר מהכוח של המשיכה למתכת וכך נוצרות טיפות אחידות ועגולות. (לא נכון)

בעצם, בגלל שלמים יש מתח גבוה יותר מלמתכת, המשיכה של המים למים גבוהה יותר מהמשיכה למתכת. (את זה ממש לא הבנתי.. :?)

כאמור, מעבר לווקס יש עוד דרכים רבות לגרום לכך שלמים יהיה מתח גבוה יותר מלמתכת.

 

סליחה, אבל לא חייבים לענות על כל שאלה, על אחת כמה וכמה כאשר אין אפילו ידע בסיסי.

 

התופעה של Beading נגרמת עקב זווית ההרטבה.

להלן קישורים אשר יישפכו קצת אור על הנושא למי שמעוניין ללמוד אותו.

נתחיל בקצת וויפיקדיה: http://en.wikipedia.org/wiki/Contact_angle

http://en.wikipedia.org/wiki/Superhydrophobe

 

http://www.teachengineering.org/view_lesson.php?url=collection/duk_/lessons/duk_surfacetensionunit_lessons/duk_surfacetensionunit_less3.xml#background

 

נמשיך בקצת חומר אקדמאי: http://web.mit.edu/nnf/education/wettability/wetting.html

http://www2.ggl.ulaval.ca/personnel/paglover/CD%20Contents/Formation%20Evaluation%20English/Chapter%207.PDF

 

ונסיים בשני מאמרים (ישראלים) נחמדים בנושא:

http://www.shenkar.ac.il/download/files/article2_1.pdf

http://www.shenkar.ac.il/download/files/article5.pdf

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

alonjp - עשה חסד עם ההדיוטות - מה כל החומר הזה אומר?

איך יודעים שנשאר WAX על האוטו?

 

...ואגב...זה בדיוק מה שאני מחפש - תימוכין מדעיים.

 

עריכה:

כאן יש התייחסות בפיסקה האחרונה ל 2 מבחנים לקיום WAX:

http://auto.howstuffworks.com/under-the-hood/diagnosing-car-problems/body/car-needs-wax-job.htm

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סליחה, אבל לא חייבים לענות על כל שאלה, על אחת כמה וכמה כאשר אין אפילו ידע בסיסי.

 

התופעה של Beading נגרמת עקב זווית ההרטבה.

להלן קישורים אשר יישפכו קצת אור על הנושא למי שמעוניין ללמוד אותו.

נתחיל בקצת וויפיקדיה: http://en.wikipedia.org/wiki/Contact_angle

http://en.wikipedia.org/wiki/Superhydrophobe

 

http://www.teachengineering.org/view_lesson.php?url=collection/duk_/lessons/duk_surfacetensionunit_lessons/duk_surfacetensionunit_less3.xml#background

 

נמשיך בקצת חומר אקדמאי: http://web.mit.edu/nnf/education/wettability/wetting.html

http://www2.ggl.ulaval.ca/personnel/paglover/CD%20Contents/Formation%20Evaluation%20English/Chapter%207.PDF

 

ונסיים בשני מאמרים (ישראלים) נחמדים בנושא:

http://www.shenkar.ac.il/download/files/article2_1.pdf

http://www.shenkar.ac.il/download/files/article5.pdf

התשובה שלי התבססה על מספר מקורות מהעולם. לא הבאתי תמיכה מדעית כלל וכלל.

אני בספק, אגב, עד כמה החומר שהובא על ידך יסייע למי ששאל עצמו את שאלתו של שי ולא יעשה את ההפך הגמור - יבלבל.

השאר, כמוני, לא מתיימרים להבין את הפן המדעי של הBeading מתחילתו ועד סופו. זה נידון לכישלון מראש.

המסקנה מהקריאה שלי של החומרים המדוברים היא זו שהבאתי בתשובתי הקודמת.

אם אכן הטעתי - מצטער. בכל מקרה, אינני מתיימר להיות מדען אלא דיטיילר כאמור. בהחלט לא יסייע לי לקרוא בדקדוק את החומר הנ"ל, בטח לא מאמרים אקדמאיים. תודה רבה על כל פנים.

המדריך המלא לכניסה לעולם הדיטיילינג

HU: Pioneer AVH2750BT | Midbass: Morel Virtus MW6 | Tweeters: Morel MT230 | Amp: Sundown SAX100.4 | SW: DLS Nordica 12" | SoundDeadener: Stinger Roadkill

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

alonjp - עשה חסד עם ההדיוטות - מה כל החומר הזה אומר?

איך יודעים שנשאר WAX על האוטו?

 

...ואגב...זה בדיוק מה שאני מחפש - תימוכין מדעיים.

 

עריכה:

כאן יש התייחסות בפיסקה האחרונה ל 2 מבחנים לקיום WAX:

http://auto.howstuffworks.com/under-the-hood/diagnosing-car-problems/body/car-needs-wax-job.htm

הקישור הנ"ל חביב אך עדיין שתי השיטות שלהם לבדיקה האם יש וקס אינן מעשיות מהסיבות הבאות:

1. היווצרות טיפות - אין קשר ישיר בינן לבין המצאות שכבת וקס. שיכבת ה clear coat של הצבע מספקת בדיוק את אותה הפעולה, אצל חלק מהיצרנים יותר ואצל חלקם פחות. לדוגמא: על הרכב שלי [בן שנה וחצי אשר מעולם לא עבר וקס/פלסטלינה/פוליש] יש היווצרות טיפות לאחר הגשם.

2. הבדיקה השניה שלהם הבנתי שהיא ניגוב הרכב ע"י מטלית כותנה [לאחר שטיפה] ובדיקה הרעש שהיא יוצרת, כאשר יש רעש סימן שאין וקס וכאשר אין רעש אז יש וקס. לדעתי שוב זה לא נכון, אני מניח שאם צבע הרכב במצב טוב [לדוגמא, עבר פלסטלינה בזמן האחרון] אז לא יהיה רעש, מצד שני עם צבע הרכב בעל לכלוך עמוק [לא עבר פלסטלינה] אז גם לאחר וקס הצבע ישאר מחוספס ויהיה רעש.

 

אז איך בודקים אם יש וקס??

האמת, לפי מיטב הבנתי [המקצועית] אין שום דרך.

פשוט לעשות פעם בשלושה-ארבע חודשים וזהו.

ואם אין וקס, תאמין לי ששום רעה לא תבוא עליך ועל רכבך.

 

 

התשובה שלי התבססה על מספר מקורות מהעולם. לא הבאתי תמיכה מדעית כלל וכלל.

אני בספק, אגב, עד כמה החומר שהובא על ידך יסייע למי ששאל עצמו את שאלתו של שי ולא יעשה את ההפך הגמור - יבלבל.

השאר, כמוני, לא מתיימרים להבין את הפן המדעי של הBeading מתחילתו ועד סופו. זה נידון לכישלון מראש.

המסקנה מהקריאה שלי של החומרים המדוברים היא זו שהבאתי בתשובתי הקודמת.

אם אכן הטעתי - מצטער. בכל מקרה, אינני מתיימר להיות מדען אלא דיטיילר כאמור. בהחלט לא יסייע לי לקרוא בדקדוק את החומר הנ"ל, בטח לא מאמרים אקדמאיים. תודה רבה על כל פנים.

 

אם אתה לא מתיימר להבין את "הפן המדעי" אז באמת שאני לא מבין את הפוסט שלך.

בכל מקרה, אני ממליץ לך לקרוא קצת מהחומר שצרפתי, זה קצת מרחיב אופקים ולדעתי מאוד מעניין.

אם אתה צריך הסבר ספציפי על משהו שלא הבנת אני אשמח לעזור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

alonjp- כמו ששי ביקש ממך קודם, גם אני מצטרף לבקשה. האם תוכל לתת לנו הסבר קצר בונגע לפיזור הטיפות על גבי צבע הרכב?

 

ומדוע חומרים שונים מבצעים זאת בצורה שונה? עד שאפילו ישנם חומרים שגורמים לכל המים לרדת מהרכב כמעט ללא היווצרות טיפות.

אופיר רודניצקי, דיאגנוסטר מומחה לרכבי קבוצת VW AUDI SEAT SKODA

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

alonjp- כמו ששי ביקש ממך קודם, גם אני מצטרף לבקשה. האם תוכל לתת לנו הסבר קצר בונגע לפיזור הטיפות על גבי צבע הרכב?

 

ומדוע חומרים שונים מבצעים זאת בצורה שונה? עד שאפילו ישנם חומרים שגורמים לכל המים לרדת מהרכב כמעט ללא היווצרות טיפות.

 

ומדוע, למשל, במבחן הווקסים והאוטמים הגדול בדיטיילינג וורלד היה הבדל משמעותי ונראה לעין בין התנהגות המים על המשטחים השונים שרק גדלו כעבור חודשים? ומדוע כשמיישמים ווקס בחצי מכסה מנוע למשל, כל עוד היישום נכון, יש הבדל גדול בהתנהגות המים גם חודשים אחר כך?

המדריך המלא לכניסה לעולם הדיטיילינג

HU: Pioneer AVH2750BT | Midbass: Morel Virtus MW6 | Tweeters: Morel MT230 | Amp: Sundown SAX100.4 | SW: DLS Nordica 12" | SoundDeadener: Stinger Roadkill

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4127 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...