Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4953 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום!

עד עכשיו עברתי טסטים על רכבים עם הנעה קידמית בלבד. בבדיקת הבלמים כל פעם בדקו זוג גלגלים קדמיים ואחוריים בנפרד.

פעולה כזו על הרכב המדובר גורמת לנזק במערכת ההנעה הכפולה.

איך ואיפה עוברים טסט במצב הזה בלי להסב נזק לרכב?

תודה לעונים!

Subaru Legacy 2006,1994cm^3,AWD,L.P.G Lovato

פורסם

למייטב ידיעתי כשהרכב בניוטרל הנעה אחורית לא משולבת ואין בעיה לעלות על מתקן בדיקה רגיל.

 

אשמח לקבל תיקון או אישור לדברי.

 

 

פורסם

בספר רכב יש איסור מוחלט לגרור את הרכב שאחד הצירים באויר והשני מתגלגל על הקרקע.

מה שקורה בבדיקת בלמים זה בדיוק ׳גרירה׳ של אחד הצירים שהשני בכלל באחיזה מלאה (אחד על הגלגלים של הרולרים במתקן ) והשני יושב על הקרקע.

לדעתי זה לא ׳בריאה׳ בלשון המעטה לדיפרנציאלים.

Subaru Legacy 2006,1994cm^3,AWD,L.P.G Lovato

פורסם

אם הרכב יושב על ליפט, כאשר אתה על ניוטרל והרכב מונע, אם אתה מסובב את הגלגלים הקדמיים האחוריים יסתובבו גם כן?

ההבדל ממצב גרירה זה שבגרירה זוג אחד באוויר לגמרי ואין לו התנגדות, בטסט זוג גלגלים מסתובב, והזוג השני קבוע עומד לאלא תזוזה...

מה שכן אני גם לא חושב שהחצי דקה לכל סרן גורמת לנזק, אחרי הכל כל ה B4 בארץ עוברות ככה טסט מדי שנה.

למיטב הבנתי יש אפשרות לנתק פיוז אחד וזה הופך את הרכב להנעה קדמית, אם אתה רוצה אתה יכול לברר לגבי זה ולעשות ככה טסט..

אני אוהב אותך.

סע לאט, סע לאט.

פורסם

בסובארו מערכת ההנעה היא AWD . אינה נשלטת ע"י פיוז.

בדיקת בלמים על יחידת גלילונים אחת מייצרת נזק מתמשך למוגבל ההחלקה מסוג ויסקוזי שנמצא בדפרנציאל.

 

בהרבה מכונים יש מודעות לעניין ומדלגים על בדיקת הבלמים.

אם בכול זאת אתה מעוניין בבדיקת בלמים, יש מקומות בודדים עם זוג גלילונים.

 

המלצה שלי, תתקשר למכון הטסט ותשאל למדיניות הבדיקה טרם הגעה.

 

רענן

פורסם

ההבדל ממצב גרירה זה שבגרירה זוג אחד באוויר לגמרי ואין לו התנגדות,

 

למען הסדר הטוב, בגרירה על ידי גרר "משקפיים" - הרמה חלקית - שום גלגל לא באוויר. סרן אחד נשען ומקובע על ידי רצועות קשירה ל"משקפיים" של הגרר, הסרן השני נוסע על הכביש.

 

 

פורסם
למען הסדר הטוב, בגרירה על ידי גרר "משקפיים" - הרמה חלקית - שום גלגל לא באוויר. סרן אחד נשען ומקובע על ידי רצועות קשירה ל"משקפיים" של הגרר, הסרן השני נוסע על הכביש.

צודק ! ולכן גרירת רכב AWD היא רק עילית (על המשאית).

 

רענן

פורסם
בסובארו מערכת ההנעה היא AWD . אינה נשלטת ע"י פיוז.

 

 

נלקח מספר רכב של לגאסי:

 

NOTE

If your vehicle is an AWD type with an

automatic transmission but is neither a

Turbo model nor a 3.0-liter model,

deactivate its All-Wheel-Drive capability as follows: Before driving your

vehicle with the temporary spare tire,

put a spare fuse inside the FWD

connector located in the engine compartment and confirm that the “ ”

warning light comes on. The All-WheelDrive capability of the vehicle has now

been deactivated. After re-installing the

conventional tire, remove the spare

fuse from the FWD connector in order

to reactivate All-Wheel Drive.

 

 

במצב המתואר לא יסופר לחץ שמן למצמד הידראוולי והרכב יהיה 100% הנעה קידמית.

 

 

פורסם
נלקח מספר רכב של לגאסי:

 

NOTE

If your vehicle is an AWD type with an

automatic transmission but is neither a

Turbo model nor a 3.0-liter model,

deactivate its All-Wheel-Drive capability as follows: Before driving your

vehicle with the temporary spare tire,

put a spare fuse inside the FWD

connector located in the engine compartment and confirm that the “ ”

warning light comes on. The All-WheelDrive capability of the vehicle has now

been deactivated. After re-installing the

conventional tire, remove the spare

fuse from the FWD connector in order

to reactivate All-Wheel Drive.

 

 

במצב המתואר לא יסופר לחץ שמן למצמד הידראוולי והרכב יהיה 100% הנעה קידמית.

זאת מערכת ישנה שהופיעה גם בג'אסטי 4X4 . נדמה לי שבאותו עקרון גם בהונדה CRV .

בכול אופן, באימפרזה וב B4 יש דפרנציאל מוגבל החלקה ויסקוזי שלא בר שליטה.

 

רענן

פורסם
למען הסדר הטוב, בגרירה על ידי גרר "משקפיים" - הרמה חלקית - שום גלגל לא באוויר. סרן אחד נשען ומקובע על ידי רצועות קשירה ל"משקפיים" של הגרר, הסרן השני נוסע על הכביש.

 

תודה על התיקון, למזלי אף פעם עוד לא נגררתי.

עד עכשיו עשו לי טסט בדרך הרגילה, להבא אדגיש להם את העניין

אני אוהב אותך.

סע לאט, סע לאט.

פורסם
זאת מערכת ישנה שהופיעה גם בג'אסטי 4X4 . נדמה לי שבאותו עקרון גם בהונדה CRV .

בכול אופן, באימפרזה וב B4 יש דפרנציאל מוגבל החלקה ויסקוזי שלא בר שליטה.

 

רענן

 

הציטוט שלי נלקח מספר רכב של סובארו לגאסי 2006.

 

 

למייטב ידעתי בגירסאות הספורטיביות עם גיר ידני כמו אימפרזה WRX יש באמת דיפרנציאל כמו שאתה מתאר,

בגירסאות אוטמטיות כמו לגאסי ואימפרזה 2.0 אטמוספריות יש מערכת פשוטה יותר, ללא דיפרנציאל מרכזי, כאשר המומנט לסרן האחורי מועבר דרך מצמד עם שליטה הידראוולית, הלחץ ההידראוולי שולט על רמת הצימוד.

 

 

פורסם

כול המידע על מערכת 4WD/AWD של סובארו לאורך הזמן :

http://www.awdwiki.com/en/subaru/

 

שים לב, גם במע' הצמדת קלאצ'ים (כמו ה TOD שיש לי בטרופר), אין מצב של העברת מ 100% טורק לסרן אחד כך שהשני יקבל 0% טורק.

כלומר, הרצת סרן אחד כשהשני לא מסתובב כלל (גרירה , בדיקת בלמים בטסט) שוחקת את הקלאצ'ים או הויסקוזי (בהתאם לדגם).

 

רענן

פורסם

מה קורה כשלא מגיע לחץ שמן בכלל ליחידת המצמד?

 

כמו למשל המצב המתואר בסעיף (e) בלינק שצירפת.

 

 

פורסם
מה קורה כשלא מגיע לחץ שמן בכלל ליחידת המצמד?

 

כמו למשל המצב המתואר בסעיף (e) בלינק שצירפת.

לפי מה שאני מבין אז יהיה 80% קדימה ו 20% אחורה.

אני חושב שמצב של אין לחץ כלל במערכת הוא רק כשהמנוע כבוי. אבל זה בוודאות יזיק לגיר האוטומט גרירה כזאת.

המוזר שיש "חופש" להבדלי מהירויות ע"י הויסקוזי/קלאצ'ים ובכול זאת יש אזהרות של היבואן (אני מניח על בסיס הגדרות יצרן) להקפדה על שחיקה אחידה בצמיגים.

מצד שני לכול עניין בדיקת בלמים בהרצת סרן אחד, אין התייחסות יבואן.

 

אם אני הייתי בעל רכב כזה, הייתי פונה ליבואן (ועותק ליצרן) עם שאילתא כזאת.

תשובה כתובה מהיבואן שאין בעייה בבדיקה בטסט תחייב אותו ללקיחת אחריות. כך שאני מניח שלא תקבל תשובה כזאת גם

אם אין בעיה בהבטים הטכניים (למרות שעפ"י ניתוח המע' אני משוכנע שיש פגיעה במערכת. אבל היצרן בוודאות יודע טוב יותר).

 

רענן

פורסם

אני חושב שללא לחץ חלוקת המומנט תהיה 100/0. יש מנגנון שמאפשר להפסיק הספקת לחץ למצמד, גם שהמנוע פועל. (ראה ציטוט מספר רכב).

 

בשביל חלוקה 80/20 צריך להיות לחץ כלשהו.

 

 

אזהרה לגבי אחידות הצמיגים במקומה, כי ככל שהמצערת פתוחה יותר, העברת המומנט לסרן האחורי עולה ומגיעה ל 60/40 וגם למעלה מכך ב"פול גז".

 

 

הבדלים בשחיקת צמיגים באים לידי ביטוי קבוע, בכל נסיעה וכל הזמן.

 

לעומת בדיקת בלמים בטסט, 30 שניות פעם בשנה. אני די בטוח, שבדיקה כזאת לא גורמת שום נזק למערכת.

 

 

עריכה - במחשבה שניה, אני בכלל לא בטוח שאזהרה לגבי אחידות צמיגים תקפה לגבי הדגמים האוטומטיים עם תמסורת מהסוג המדובר כאן.

 

 

יותר הגיוני שהיא תקפה רק לדמים הידניים עם מערכת 4X4 "אמיתית".

 

 

×
×
  • תוכן חדש...