Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4999 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

היי.

 

אני רוצה לבצע החלפה של השמן אחריי ההרצה של הרכב,

לפי מה שרשום בספר הרכב משתמשים בשמן 10W40 של פז שהוא סינטטי מלא.

האם חייב להשתמש בו או שיש שמנים אחרים טובים?

 

לגביי פילטר שמן - האם חובה מקורי או שיש תחליפיים טובים? ואיפה קונים בבאר שבע, או מי עושה משלוחים לבאר שבע במחירים סבירים?

קיימת אפשרות רכישה מEBAY.

 

כנ"ל גם לגביי בורג ריקון אם יש לכם לינק מתאים.

 

 

תודה.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם

אתה רושם שהרכב הוא אחרי הרצה נכון. אם ככה אני מניח שהוא חדש? מסתבר שאורח החיים של המנוע תלוי בך. עדיף להשקיע בשמן איכותי ובפילטר שמן מקורי. ברוב המקרים, למכוניות פרטיות המקורי לא יקר יותר בהרבה מאשר התחליפי. אולי סיפור של 20-30 שקלים יותר, שוב פעם, ברוב המקרים.

 

לא חסר שמנים איכותיים בשוק, בלי עין הרע היום השמנים הסינטטים המלאים הם יותר ברי השגה הן מבחינת מחיר והן מבחינת מלאי והיצע של סוגים.

תבדוק בדיוק איזה שמן היצרן מבקש ואיזה דרגות צמיגות. דרך אגב, השמן הרישמי של קליאו, כמו כל הצרפתיות הוא ELF.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם
אתה רושם שהרכב הוא אחרי הרצה נכון. אם ככה אני מניח שהוא חדש? מסתבר שאורח החיים של המנוע תלוי בך. עדיף להשקיע בשמן איכותי ובפילטר שמן מקורי. ברוב המקרים, למכוניות פרטיות המקורי לא יקר יותר בהרבה מאשר התחליפי. אולי סיפור של 20-30 שקלים יותר, שוב פעם, ברוב המקרים.

 

לא חסר שמנים איכותיים בשוק, בלי עין הרע היום השמנים הסינטטים המלאים הם יותר ברי השגה הן מבחינת מחיר והן מבחינת מלאי והיצע של סוגים.

תבדוק בדיוק איזה שמן היצרן מבקש ואיזה דרגות צמיגות. דרך אגב, השמן הרישמי של קליאו, כמו כל הצרפתיות הוא ELF.

אכן רכב חדש, 2012.

לכן שאלתי איזה שמן מומלץ, ופילטר אם כך עדיף מקורי.

 

ממה שרשום בספר הרכב צריך 10W40 סינטטי של פז, השאלה אם יתאימו שמנים אחרים או שחייב דווקא את השמן הספציפי? מישהו יודע מה קרסו שמים?

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם

לא שזה טוב אבל היחידים ששוה להם להשתמש במסננים חליפיים אלו המוסכים שמרוויחים עוד כמה שקלים על כל רכב.

 

לך בתור בעל הרכב אין שום סיבה שבעולם להשתמש במסנן שמן לא מקורי ההפרש הוא 20-30 שקל.

פורסם

כל שמן סינטטי מלא יעשה את העבודה בצורה טובה ביותר. עדיין לא הצליחו לשכנע אותי שחברת שמנים אחת טובה על פני האחרת. כל מה שכן יכולים להוכיח הוא שחברה X היא אכן חברה ראויה ומייצרת שמנים איכותיים.

 

פילטר שמן מקורי עולה עוד כמה שקלים שזה מתבטא במקרה הכי גרוע בעוד 40 שקל. כאשר אתה מחשיב את העובדה שמחליפים שמן ופילטר רק פעם אחת בשנה יוצא שהתוספת הזו היא זניחה לחלוטין. 40 שקלים תוספת זה לוותר על ארגז קולה אחד בשנה. לא ביג דיל.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם

אני מבצע החלפה של שמן ופילטר שמן פעמיים בשנה בגלל נסועה שנתית גבוהה יחסית, וכי הרכב שלי כל הזמן נוסע בינעירוני ורוצה לשמור עליו.

אז עוד 300₪ נוספים בשנה על שמן טוב ופילטר לא יהרגו אותי.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם
מסנן כמובן רק מקורי ותוכל לרכוש אותו בכל מוסך רנו

שמן בתקן 5W40 גם יהיה טוב וזה מה שמשתמשים בו במוסכים של רנו

אז למה בספר יש התעקשות על 10W40 למנוע בנזין?

אין תאום בין המוסך לבין מה שרשום בספר?

 

מסנן מקורי - האם מכיר חנויות שימכרו בבאר שבע בזול יותר?

 

להחלפת שמן אני זקוק לפילטר שמן, שמן מתאים ובורג ריקון אגן שמן, נכון?

האם זה משהו שמומלץ לעשות במוסך או שאפשר לבצע לבד אם יש לי איפה להרים את האוטו ולנקז את השמן?

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם

אין צורך להחליף בורג ריקון רק את האטם שלו

אני לא מכיר חנות חלקים בב"ש אבל במוסך של רנו ימכרו לך את החלקים

לגבי תאימות של הספר אולי הספר לא מעודכן עדיין אך בכל מקרה 5W40 הוא שמן יותר חדש ואיכותי מה 10W40 שישנו גם במוסכים אבל גם יותר יקר

פורסם

אפשר המלצה לשמן שעומד בתקן של רנו? (או שמן ELF?)

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם

לא צריך להחליף את הבורג,משתמשים באותו אחד. מחליפים רק טבעת אטימה.

אני מציע שבעזרת מראה תבדוק איזה מפתח בדיוק פותח את הבורג הזה (מבלי להרוס את ראש הבורג) ותראה מאיפה הגישה הנוחה ביותר למסנן, אפשר לנסות לפתוח ממש קצת את המסנן, לראות אם אתה לא זקוק למפתח בשביל לפתוח אותו. כל זה כשהמנוע קר. את ההחלפה עצמה עדיף לבצע בזהירות עם כפפות כשהשמן חם יחסית, כיוון שככה כל השמן נוזל החוצה בקלות.

 

חשוב לאסוף את כל השמן הישן, אפשר לשפוך אותו במכל איסוף בכל מוסך! (ללא תשלום כמובן)

 

לדעתי האישית, אם לא חסר שמן וצבעו שקוף, היום רוב היצרנים לא ממליצים לבצע את ההחלפה כבעבר, לכן הייתי מוותר.

אבל כמובן שעם מסנן מקורי ושמן מתאים נזק לא ייגרם (להיפך).

פורסם
אפשר המלצה לשמן שעומד בתקן של רנו? (או שמן ELF?)

 

בבקשה

 

http://www.eurol.com/en/37-products/669-eurol-super-lite-5w-40.html

 

או

http://www.eurol.com/en/37-products/784-eurol-turbo-di-5w-40.html

 

אפשר כל שמן שעומד בתקן SN או אם אתה מתעקש אז שמן שמתאים לרנו שלך הוא בתקן RN710

 

אין צורך להחליף בורג ריקון רק את האטם שלו

אני לא מכיר חנות חלקים בב"ש אבל במוסך של רנו ימכרו לך את החלקים

לגבי תאימות של הספר אולי הספר לא מעודכן עדיין אך בכל מקרה 5W40 הוא שמן יותר חדש ואיכותי מה 10W40 שישנו גם במוסכים אבל גם יותר יקר

 

אמת, שמן סינטטי יקר יותר משמן חצי סינטטי אבל שמחשבים את התועלת אל מול עלות אז ההפרש בין השניים הופך לשולי. היום שמנים סינטטים יותר נגישים לצרכן מבחינת המחיר ומבחינת ההיצע. אין שום סיבה להתפשר על פחות מסינטטי מלא.

נכון שהנושא שוני במחלוקת אבל שמן5W-40 סינטטי מלא יעשה את העבודה יותר טוב משמן 10W-40 חצי סינטטי, הן מבחינת הזמן היותר קצר שלוקח לו להגיע לכל חלקי המנוע כאשר הוא קר והן מבחינת הצמיגות הנמוכה יותר שזה אומר פחות חיכוך כאשר מתניעים את המנוע לפיכך גם חיסכון בדלק.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם

השאלה הנדרשת - אם אני מתכוון להחליף שמן כל כחצי שנה,

האם באמת יש טעם לשלם יותר על הסינטטי מאשר על חצי סינטטי?

זה ממש מצדיק את ההפרש?

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם

מייצרים יופי של שמנים בארץ ע"י פז למשל שעונים לכל הדרישות הטכניות של רנו ולא צריך שמנים תוצרת חוץ אבל אתה בעל אינטרס אם לשפוט לפי החתימה שלך אז בטח יהיה לך משהו להגיד בנושא כמו שיש לך בכל שרשור על שמנים

×
×
  • תוכן חדש...