Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכב לנהג חדש


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5007 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם, לפני חודש עברתי טסט ועכשיו הגיעה ההחלטה לקנות לי אוטו. אני כרגע עובד וחוסך לאוטו ואני רוצה להיות מוכן כבר לרכישה שלי כשאני יחסוך מספיק. אז בבקשה להתייחס רציני.

 

הדרישות שלי קצת שונות מסתם רכב לנהג חדש, אני אוהב לנהוג לנהוג ולא רק לנהוג מנקודה A לנקודה B. כרגע התקציב שאני מוכן להשקיע זה בין 12 אלף ל13 אלף לא כולל ביטוח וישור קו. האפשרות היחידה בנתיים שחשבתי עלייה זאת פיג'ו 106 ראלי דור ראשון, הרכב יחסית זול, אמין [אחרי חיפוש בפורום] וביטוח גם זול יחסית, ומהנה מאוד לנהיגה ומתאימה כביכול ליכולות שלי. יש לכם עוד רכבים שאני אולי לא חשבתי עליהם שעונים לצרכים שלי? ומה בנוגע לפונטו GT? מומלץ?

יש לי 306 סיבות לחייך בכל סיבוב :lol:

  • תגובות 33
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

106 מכונית מדהימה. עכשיו תמצא ראלי או גרסת ספורט אחרת במצב סביר למכירה. גם יישור הקו עלול להתגלות כיקר מאוד.

בתקציב מצומצם חפש 106 עם מנוע 75 כ"ס משנתון מאוחר, עדיין הגה ושלדה נדירים שבנדירים.

פורסם

בתקציב כזה יש באופן כללי שתי אפשרויות:

א.קניית רכב זול והשארת חלק מהתקציב (40% לערך) ליישור קו (טיפולים,תיקונים ודברים לא צפויים שיתגלו לאחר הקנייה).

ב.קניית רכב משנתון מתקדם יחסית והשארת סכום קטן יותר ליישור קו.

לפי אפשרות א' ניתן לרכוש: שרייד/סוויפט /פורד פיאסטה/פונטו ידנית ולהשאיר עודף בצד ליישור קו.

לפי אפשרות ב'- ניתן לרכוש למשל פונטו אוטומטית משנתון 2001-2,לבדוק שהרכב במצב תחזוקתי ממוצע ומעלה לשנתון,לקנות ולהשאיר בצד כ-2,000 עד 3,000 ליישור קו.

לגבי פיג'ו ראלי- קח בחשבון באופן כללי לגבי רכבים כאלו,שככל שהם נדירים יותר על הכביש מתחילה גם בעיית חלקי חילוף משומשים וחלקים חדשים לרכבים הללו ככל שקיימים יעלו לא מעט כסף.

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

פורסם

היי,

אם אתה לא נעול רק על גיר ידני,הייתי ממליץ לך על מאזדה 323 משנים 98-99.

צריכת דלק נאה,טיפולים זולים,ורכב אמין במיוחד.

בהצלחה!

פורסם

מסכן, מפיז'ו 106 שלחתם אותו לקנות 323 או פונטו אוטומטיות.

 

הוא ציין במפורש

אוהב לנהוג לנהוג ולא רק לנהוג מנקודה A לנקודה B.

לפי דעתי פיז'ו 106 רגילה (75 כ"ס) היא בחירה מעולה - החסרון המעיק הוא רמת בטיחות לא מדהימה וזאת בעיה עם נהג חדש. חלק מהדגמים המאוחרים (98-00) מצוידים ב-ABS ובכרית אוויר, מה שמעט משפר את המצב.

מנוע ה-75 כ"ס, אם הוא לא קרוע ואם תטפל בו ותחזיר את רוב הסוסים לאורווה, לא ירגיש עצל על המרכב הקטן (קצת יותר מ-800 ק"ג) מצד אחד ומצב שלי לא ידחוק בך להרפתקאות מסוכנות.

 

קצת מעל התקציב שלך יש את הקליאו II עם מנוע 1.4. רכב עם מוניטין אמינות לא מבריק, אבל מהבטיחותיים ביותר בתקציב שלך שעדיין שומר על מידה של חדוות נהיגה. תתייעץ עם המשפחה שלך אם הם יכולים לתת לך "דחיפה" קטנה על מנת שתוכל להצטייד ברכב בטיחותי יותר במיוחד לתקופה הקריטית שלך על הכביש.

פורסם

אם אתה מוצא 106 במצב טוב אז קח אותה, לפעמים כדי ליישר קו ולהשאיר את הרכב כמה שנים.

+רכב יפה

+חזק יחסית למחירו

 

- לא בטיחותי

-רכב קטן, בנוי ל-2 נוסעים לא מעבר.

פורסם

אכן מאזדה 323 :| ופונטו אוטומטית :? לא מה שהייתי ממליץ לו או לכל בנאדם בכלל.

 

אבל לטעמי.. S_G אתה קצת נסחף.. אין לך כסף זה דבר אחד. תחזוקה וקניה של אוטו "מיוחד" עולה יותר.

דבר שני אתה בסך הכל נהג חדש, עוד אין לך באמת ידע או סטנדרטים גבוהים באיך אוטו צריך להתנהג.

 

לפי דעתי כל אוטו ידני וחסכוני שנראה טוב יספק אותך, ואם למשל תקנה פונטו ספייס שנת 2002 ידנית זה יהיה אוטו הרבה יותר אמין ובטיחותי מאיזה פז'ו עתיקה, שכל מה שאתה יודע עליה זה שבפורום רושמים שהיא מתנהגת טוב. עוד לא נהגת על אוטו שלא מתנהג טוב, מה אתה קופץ ישר לדברים כאלה? אולי אחרי כמה חודשים תגלה שאתה בכלל אוהב לנסוע לאט עם החלונות פתוחים ולהנות מהנוף?

 

בתור נהג חדש מאוד נהנתי עם האונו 45 כ"ס שהיתה לי, קרעתי אותה ולקחתי איתה סיבובים כמו משוגע והיה כיף מאודדד ואני לא חושב ש106 רעלי הייתה עושה את זה שונה בשבילי.. והאונו עלתה 4000 שקל ולא השקעתי בה כמעט כלום חוץ מ4 צמיגים ופוליש.. אם היתה לי פ'זו 106 ראלי הייתי מוציא עוד 10 אלף על תיקונים.

Citroen C1 2017 ידנית (ליום יום) | Fiat Punto Cabrio 60s 1995 (לא ברור למה 😅)

פורסם

את ההבדל מרגישים, גם נהגים מתונים כמוני מרגישים, גם במהירות נמוכה וחוקית לחלוטין מרגישים.

 

היה לי רכב יחסית עם הגה ושלדה "מתקשרים" (קליאו דור ראשון) ועדיין הרגשתי שיפור משמעותי בנסיעה שעשיתי על ה-106. הקליאו מצידה גרמה לי לחייך הרבה יותר ממגוון עצום של יפניות שיצא לי לנהוג עליהן (שתי קורולות, שלוש לנטיס/3, בלנו, קארינה, מיצו' גאלנט) ויותר מפיאט פונטו ספייס שנהגתי עליה.

לא צריך סיבובים משוגעים (וגם לא מומלץ), לא צריך לדהור במהירות מסכנת רישיון, עם שלדה והגה טובים אפשר להנות בלי לדחוק לקצה ובלי לשבור את החוקים.

 

הסיבה שההמלצה שלי מהוססת - מדובר ברכב שהוא אכן מיושן, עלול להיות בעייתי לתחזוקה ולא מאוד בטיחותי.

פורסם
אכן מאזדה 323 :| ופונטו אוטומטית :? לא מה שהייתי ממליץ לו או לכל בנאדם בכלל.

 

אבל לטעמי.. S_G אתה קצת נסחף.. אין לך כסף זה דבר אחד. תחזוקה וקניה של אוטו "מיוחד" עולה יותר.

דבר שני אתה בסך הכל נהג חדש, עוד אין לך באמת ידע או סטנדרטים גבוהים באיך אוטו צריך להתנהג.

 

לפי דעתי כל אוטו ידני וחסכוני שנראה טוב יספק אותך, ואם למשל תקנה פונטו ספייס שנת 2002 ידנית זה יהיה אוטו הרבה יותר אמין ובטיחותי מאיזה פז'ו עתיקה, שכל מה שאתה יודע עליה זה שבפורום רושמים שהיא מתנהגת טוב. עוד לא נהגת על אוטו שלא מתנהג טוב, מה אתה קופץ ישר לדברים כאלה? אולי אחרי כמה חודשים תגלה שאתה בכלל אוהב לנסוע לאט עם החלונות פתוחים ולהנות מהנוף?

 

בתור נהג חדש מאוד נהנתי עם האונו 45 כ"ס שהיתה לי, קרעתי אותה ולקחתי איתה סיבובים כמו משוגע והיה כיף מאודדד ואני לא חושב ש106 רעלי הייתה עושה את זה שונה בשבילי.. והאונו עלתה 4000 שקל ולא השקעתי בה כמעט כלום חוץ מ4 צמיגים ופוליש.. אם היתה לי פ'זו 106 ראלי הייתי מוציא עוד 10 אלף על תיקונים.

 

אני מודע למגבלות שיש לי, ומבלי לריב או משהו, אתה לא מכיר אותי או יודע איך אני נוהג. אני נוהג רגוע ולא פרוע. אני לא אנהג כמו במסלול מירוצים כאילו יש לי פרארי. ואני לא אקח פונטו מהסיבה שאני אישית לא אוהב את האוטו הזה. ויש לה בעיות אם אתה שם לו מים רגילים במקום חומר יעודי לקירור, אם אני זוכר זה יכול לעשות קורוזיה בראש מנוע

 

אם אתה מוצא 106 במצב טוב אז קח אותה, לפעמים כדי ליישר קו ולהשאיר את הרכב כמה שנים.

+רכב יפה

+חזק יחסית למחירו

 

- לא בטיחותי

-רכב קטן, בנוי ל-2 נוסעים לא מעבר.

 

אני אכן מודע לחסרונות האלו, אם היה לי תקציב קצת יותר גדול בלי לחשוב פעמיים הייתי מביא ראלי דור שני. אבל בינינו מי יסיע אוטו מלא בנהג חדש? מקסימום אני יעלה איתי 2 כי אלו המגבלות שיש לי.

 

בתקציב כזה יש באופן כללי שתי אפשרויות:

א.קניית רכב זול והשארת חלק מהתקציב (40% לערך) ליישור קו (טיפולים,תיקונים ודברים לא צפויים שיתגלו לאחר הקנייה).

ב.קניית רכב משנתון מתקדם יחסית והשארת סכום קטן יותר ליישור קו.

לפי אפשרות א' ניתן לרכוש: שרייד/סוויפט /פורד פיאסטה/פונטו ידנית ולהשאיר עודף בצד ליישור קו.

לפי אפשרות ב'- ניתן לרכוש למשל פונטו אוטומטית משנתון 2001-2,לבדוק שהרכב במצב תחזוקתי ממוצע ומעלה לשנתון,לקנות ולהשאיר בצד כ-2,000 עד 3,000 ליישור קו.

לגבי פיג'ו ראלי- קח בחשבון באופן כללי לגבי רכבים כאלו,שככל שהם נדירים יותר על הכביש מתחילה גם בעיית חלקי חילוף משומשים וחלקים חדשים לרכבים הללו ככל שקיימים יעלו לא מעט כסף.

 

אני נעול אך ורק על ידני, לא אוטומטי ולא בטיח. דייהטסו וסוויפט אני לא אקנה בטוח.

 

היי,

אם אתה לא נעול רק על גיר ידני,הייתי ממליץ לך על מאזדה 323 משנים 98-99.

צריכת דלק נאה,טיפולים זולים,ורכב אמין במיוחד.

בהצלחה!

 

מאזדה לא באה בחשבון בכלל זה רכב משפחתי.

 

אתה יכול לשקול גם 306, אם תמצא אחת שמורה, זאת יכולה להיות אופציה לא רעה ודי זולה.

 

שקלתי את האפשרות הזאת, אני אפילו מצאתי ביד 8 306 XSI 2.0 משנת 95/96 ב8000 אלף. הבעיה היא המחיר, זה נראה לי מאוד חשוד. אבל היא ביחס לראלי שגם בשנה שלה, יחסית מודרנית אלייה?

יש לי 306 סיבות לחייך בכל סיבוב :lol:

פורסם

בעבר היתה לי 306XN שנת 95, שזה הדגם הכי בסיסי. הרכב היה נחמד מאד, וכיף לנהיגה אבל הרגיש לי חלש מדי על הכביש מחוץ לעיר. בנוסף אצלי גם היתה בעיה במזגן, כך ששני הדברים האלה הובילו אותי למסקנה שאני רוצה לשדרג למרות שאהבתי מאד אהבתי את ה-306. לכן הוחלט לשדרג לדגם ספורטיבי שלה, ובינתיים אני מרוצה מאד מהקניה. בכל התנעה, ונסיעה, אפילו מנהלתית, פשוט כיף. למרות שאני לא אחד שמרבה ללחוץ, הפיתוי לעיתים קרובות פשוט חזק מדי ואני נכנע :)

 

ה-XSI 306 זה קרוב למה שיש לי עכשיו. אני אוהב מאד את הרכב, הוא חד ומדויק, חזק, ולדעתי כיפי מאד לנהיגה.

ב-8000 נראה לי קצת נמוך, יכול להיות שהרכב במצב לא הכי טוב. הכי חשוב שהמנוע, גיר יהיו תקינים ושהרכב יהיה בלי תאונות, את שאר הדברים תמיד אפשר לסדר ומחיר התחזוקה שוטפת לא כזה גבוה. לדעתי אם הרכב לא רחוק ממך אז הוא שווה בדיקה (הסתכלות, נהיגת מבחן), אם הוא ימצא חן בעיניך יכול להיות שתוכל להוריד קצת במחיר על כל מני דברים שצריך לתקן ובשאר הכסף שיש ברשותך לעשות יישור קו. עם רכבים כאלה (106, 306) חשוב לבדוק במוסך שמתמחה בהם לפני שאתה קונה, כדי שלא תקנה חתול בשק.

 

לדעתי ה-106 קצת קטנה מדי, אבל זה רק הטעם האישי שלי. תלוי גם אם יש חשיבות למקום במושבים האחוריים, כי אין שם הרבה ממנו.

אני רוצה לציין שלא יצא לי אף פעם לנהוג באחת כך שאני לא יכול להעיד על חווית הנהיגה.

מבחינת מודרניות, ממה שידוע לי ה106 וה306 הם מקבילות. כך שאם תקנה 106 משנתון מתקדם יותר, האוטו יהיה קצת יותר מודרני. אבל אפשר לשאול מה אתה מחשיב למודרניות? מחשב רכב? לרכב הנוכחי שלי שהוא משנת 97 (דור ראשון) יש שתי כריות אוויר ה-306 יותר גדולה, כך שהיא גם אמורה להיות יותר בטיחותית. לדעתי זה יותר חשוב מעוד צג דיגיטאלי על הלוח השעונים.

פורסם
בעבר היתה לי 306XN שנת 95, שזה הדגם הכי בסיסי. הרכב היה נחמד מאד, וכיף לנהיגה אבל הרגיש לי חלש מדי על הכביש מחוץ לעיר. בנוסף אצלי גם היתה בעיה במזגן, כך ששני הדברים האלה הובילו אותי למסקנה שאני רוצה לשדרג למרות שאהבתי מאד אהבתי את ה-306. לכן הוחלט לשדרג לדגם ספורטיבי שלה, ובינתיים אני מרוצה מאד מהקניה. בכל התנעה, ונסיעה, אפילו מנהלתית, פשוט כיף. למרות שאני לא אחד שמרבה ללחוץ, הפיתוי לעיתים קרובות פשוט חזק מדי ואני נכנע :)

 

ה-XSI 306 זה קרוב למה שיש לי עכשיו. אני אוהב מאד את הרכב, הוא חד ומדויק, חזק, ולדעתי כיפי מאד לנהיגה.

ב-8000 נראה לי קצת נמוך, יכול להיות שהרכב במצב לא הכי טוב. הכי חשוב שהמנוע, גיר יהיו תקינים ושהרכב יהיה בלי תאונות, את שאר הדברים תמיד אפשר לסדר ומחיר התחזוקה שוטפת לא כזה גבוה. לדעתי אם הרכב לא רחוק ממך אז הוא שווה בדיקה (הסתכלות, נהיגת מבחן), אם הוא ימצא חן בעיניך יכול להיות שתוכל להוריד קצת במחיר על כל מני דברים שצריך לתקן ובשאר הכסף שיש ברשותך לעשות יישור קו. עם רכבים כאלה (106, 306) חשוב לבדוק במוסך שמתמחה בהם לפני שאתה קונה, כדי שלא תקנה חתול בשק.

 

לדעתי ה-106 קצת קטנה מדי, אבל זה רק הטעם האישי שלי. תלוי גם אם יש חשיבות למקום במושבים האחוריים, כי אין שם הרבה ממנו.

אני רוצה לציין שלא יצא לי אף פעם לנהוג באחת כך שאני לא יכול להעיד על חווית הנהיגה.

מבחינת מודרניות, ממה שידוע לי ה106 וה306 הם מקבילות. כך שאם תקנה 106 משנתון מתקדם יותר, האוטו יהיה קצת יותר מודרני. אבל אפשר לשאול מה אתה מחשיב למודרניות? מחשב רכב? לרכב הנוכחי שלי שהוא משנת 97 (דור ראשון) יש שתי כריות אוויר ה-306 יותר גדולה, כך שהיא גם אמורה להיות יותר בטיחותית. לדעתי זה יותר חשוב מעוד צג דיגיטאלי על הלוח השעונים.

 

אני מחשיב מודרניות מבחינה של איכות פנים שונה, מאיך שהכל נראה, הסלון של הרכב ועוד. ומבחינה של המנוע של הXSI המנוע מספק כוח? הוא לא עצלן? כי אני לא רוצה שיהיה לי רכב איטי [אל תדאגו אני לא נוהג על 160] כי איטי לפעמים יכול לחרפן אותי.

יש לי 306 סיבות לחייך בכל סיבוב :lol:

פורסם

איטי ביחס לאיזה אוטו?

אני אישית הייתי ממליץ לך להשאיר את ההרפתקאות האלה בצד ולקנות פונטו שמורה שתשרת אותך עד לגיוס,כשתשתחרר תעבוד ותלמד תוכל להרשות לעצמך רכב ספורטיבי.

אני מנסה לחשוב על תשובה שלא תוציא אותי גייז, לא תגרום לי לתאר לך את הג'ונסון שלי ולא תזכה אותי בהתראה. אין כזו.
פורסם

בהילוך נכון הוא לא יהיה איטי בכלל.

יש לדגם עם ה-8 שסתומים 121 כוח סוס, ולדגם עם 16 שסתומים 134. זה בכלל לא מעט.

רוב הסיכויים שלא תהיה הכי מהיר ביציאה מהרמזור, אבל תשלים פערים מהר מאד - אם צריך. הרכב רחוק מאד מלהיות עגלה.

פורסם
בהילוך נכון הוא לא יהיה איטי בכלל.

יש לדגם עם ה-8 שסתומים 121 כוח סוס, ולדגם עם 16 שסתומים 134. זה בכלל לא מעט.

רוב הסיכויים שלא תהיה הכי מהיר ביציאה מהרמזור, אבל תשלים פערים מהר מאד - צריך. הרכב רחוק מאד מלהיות עגלה.

 

אוקיי תודה לך.

 

איטי ביחס לאיזה אוטו?

אני אישית הייתי ממליץ לך להשאיר את ההרפתקאות האלה בצד ולקנות פונטו שמורה שתשרת אותך עד לגיוס,כשתשתחרר תעבוד ותלמד תוכל להרשות לעצמך רכב ספורטיבי.

 

תראה אני לא כמו שאר החברים שלי, שרוצים רכב מנקודה A לנקודה B. אני מאלה שיש להם את השריטה, אבל שריטה מאוד מאוד עמוק. ביקשתי משהו שישרת אותי יפה אבל שגם יאפה יפה. לא ביקשתי פרארי ביקשתי משהו להתחלה בשבילי. ואני רוצה משהו טוב ובעל בסיס יפה לרכב ראשון, לא איזה רכב שישרת אותי.

יש לי 306 סיבות לחייך בכל סיבוב :lol:


×
×
  • תוכן חדש...