Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5080 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

עכשיו השאלה היא מה אתה חושב באופן כללי לגבי תחומי חפיפה בין רכיבים



 

וגם מה אתה חושב על תחומי חפיפה בין רכיבים שיש בינם סינרגיה לבין רכיבים שאין בינם סינרגיה.

 

לפחות עם הסט-אפ הנוכחי שלי לתחומי חפיפה גדולים יש השפעה נהדרת לטובה על המערכת בזמן שאני הייתי בטוח שהיא תהיה לרעה אבל דווקא שימוש בתחומי חפיפה גדולים אפשרו לי לתאם בין הרמקולים בצורה הטובה ביותר.

 

״תחומי חפיפה גדולים״??? למה מתכוון אדוני???

פורסם

תחומי חפיפה גדולים בתדרים בין אלמנטים

למשל מידבאס שחתוך 60 עד-4000 הרץ

ומידריינג' שחתוך 1000 עד 10000 הרץ

לאלמנטים הנ"ל יש טווח חופף בין 1000 ל-4000 הרץ

פורסם

כן - אכן



 

תחומי חפיפה גדולים הכוונה היא שרמקול אחד מנגן היטב לתוך תחום התדר של הרמקול הבא אחריו או זה שהגיע לפניו.

 

מה היתרון בזה?

 

תזמון נכון יותר של הרמקולים אחד כלפי השני - זה מתבצע גם בעזרת נקודות חיתוך וגם בעזרת סלופים שבעצם מסיטים פאזות.

 

נקודות חיתוך בחצאי אורך גל זו השיטה שניסיתי לאחרונה - עד היום זו השיטה שנתנה בעבורי את התוצאות הכי טובות, מעבר לכך שימוש בסלופים עולים ככל שהאלמנט מנגן תחומי תדרים גבוהים יותר.

 

הדברים שהבחנתי בהם לאחר מאמרים שקראתי (הודות לחבר הפורום בובי) הם שהמערכת נהיתה נקיה ומפורטת ברמות שעד היום לא הצלחתי להגיע אליהן וביחד עם זה המיקומים של הכלים והסטייג'ינג כולו יציבים מאוד.

 

תחשוב שהממברנה של הרמקול זזה במהירות מסויימת כשהיא מפיקה תדרים - עכשיו, רמקול מנגן תחום שלם של תדרים

 

איך אתה גורם למשל למידריינג' שמנגן מאזור ה400 הרץ בוא נאמר עד אזור ה12 קילו הרץ - להפגש עם וופר שמנגן מאזור ה60 הרץ עד אזור ה3 קילו הרץ?

 

הדרך הכי טובה היא לתאם את נקודות החיתוך שלהם ברבעי או חצאי אורך גל - מה ז"א?

 

תן לוופר לנגן נניח מ60 הרץ עד 900 הרץ

 

ואז למידריינג' תיתן לנגן החל מ450 הרץ (ברור שהוא מנגן גם נמוך יותר אבל הנקודה בה החיתוך מתבצע היא חשובה היות ושם תתבצע רוב הסטת הפאזה ובנוסף לכך הגבר או הנחת הודות לפעולת הקרוס - או מעבר שטוח)

 

המידריינג' יתחיל לנגן היטב בתוך תחום תדרים שגם הוופר מנגן בהם במהירות דומה - אני לא מדבר על מהירות הקול אלא על מהירות התזוזה של הממברנה של הוופר לעומת זו של המידריינג' ובמקביל גם הם ינגנו תחומי תדרים שאורך הגל שלהם זהה ושם בעצם נוצר החיבור בין שני רמקולים.

 

אני אתן לך דוגמא יפה מאוד - נורה ג'ונס

 

תמיד בשירים שלה הקול שלה היה נשמע לי עבה מידי או כואב מידי ולאזן אותו היה מאוד קשה - אחרי שעשיתי תיאום גיינים לרמקולים כשהם מנגנים בשיטת חיתוך הזו - הייתי צריך לעשות עבודת איקולציה מינימלית ונורה ג'ונס נשמעת פשוט - מדהים.

 

גם נושא הדינמיקה של המערכת שופר פלאים וכשעברתי מהסטאפ הקודם לנוכחי זה פשוט היה נשמע כאילו שהמערכת היתה עמומה, מאחורי חסם כלשהוא.

 

תבדקו ותנסו בעצמכם.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

×
×
  • תוכן חדש...