Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פורד פוקוס 2012 תקלות ותופעות מוזרות


niro1
שימו לב! השרשור הזה בן 845 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם,

רכב ליסינג בן 6 חודשים וכ 9000 ק"מ, דגם 5 דלתות 1.6 רובוטי.

• מקרים של מנוע נכבה בזמן נסיעה

• גמגומי מנוע במיוחד בהנעה ראשונה/קרה

• "פיצוצים" מהמנוע/מפלט כמו back fire במיוחד בתחילת נסיעה או מעברי הילוכים בגיר הרובוטי

• ירידת ביצועים ועליה בצריכת הדלק (בהשוואה לחודשיים הראשונים עם הרכב)

• ביציאות לעקיפה – לחיצה בריאה על דוושת התאוצה, הססנות וגמגום הגיר בהחלטה להוריד הילוך

• בנסיעה איטית בעיר לחיצה קלה על הדוושות התאוצה גורמת למנוע להיחנק בסל"ד נמוך ורק לחציה חזקה יותר מעלה סל"ד והורדת הילוך ולרוב לתאוצה גדולה יותר מהרצויה...

• מערכת הקול: בין אם האייפון מחובר דרך השן הכחולה או הכבל USB למערכת הקול קיימים המון רעשי רקע/לוואי ושומעים את המנוע דרך המערכת, משהו כמו שאין חיבור הארקה... מוזר ) נוסו מספר טלפונים ונגנים מסוגים שונים - בכולם אותה התנהגות

בכלל מערכת הקול בגרסת הליסינג לא מדהימה באיכותה למרות כל היכולות והצעצועים הנחמדים...

 

הרכב כמובן הולך להישלח למוסך/חברת הליסינג לבדיקה אך מעוניין לשמוע עם מישהו נתקל בתופעות הנ"ל ואם /איך תוקן...

תודה

 

נירו

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נשמע כמו תקלות נקודתיות ברובן, שאכן צריכות מוסך.

לי יש את המנוע 2 ליטר, טיטניום.

ממה שרשמת - דברים שנתקלתי בהם :

הגיר אכן הססני לפעמים ומשתהה בהורדת הילוך. לפעמים יש לו גליצ'ים יותר חמורים - אתמול למשל , מגיע לצומת, פניה שמאלה, מאיט ל-40 בערך, ואז נותן גז אחרי הסיבוב (אפילו לא פול גז) - הגיר הוריד פתאום לראשון עם חריקה איומה של גלגלי שיניים, ואז קפץ לניוטרל, סל"ד עלה למנתק, ואז נכנס הילוך שני באלימות.

 

לגבי מערכת השמע - כתבתי על זה בעבר, שיש מן תדר גבוה מאד נלווה, שדווקא לא תלוי סל"ד, נשמע בווליום גבוה בעיקר בBT, אבל גם בUSB, לי זה פחות מפריע, את חבר שלי זה מטריף.

 

אצלי אגב צריכה הדלק טיפה השתפרה אחרי כ-3-5K, אבל לא משהו משמעותי. כרגע עומד על 1 ל-8.5 בערך, בנהיגה מאד לא חסכונית..(הרכב עם 16K)

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מניסיון אם עוברים למצב ידני זה משתפר

העידכון תוכנה עוזר אומרים לי זמנית

אבל לפחות חסכוני בדלק

 

 

רגע בעצם זה בטויוטה קורולה שלי הרובוטית .... :)

מצטער היה לי דה ז'ה וו

 

עפר .

 

אם זה עוזר אני מאוד מחבב את הקורולה שלי

אומנם היא טרייה בבית אבל היא משתלבת יפה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום נירו, אני איתך,

גם לי יש פורד פוקוס חדשה מליסינג, 5 דלתות האצ'בק 1600,

הבעיה במערכת שמע קיימת ופירסמתי אותה פה בפורומים + העליתי סרטון קצר ביוטיוב:

אין באפשרותי לפרסם כרגע קישורים בעקבות כללי הפורום, אבל תוכל למצוא את הקישור באתר הזה ע"י חיפוש: פורום רכב -> אודיו ומולטימדיה -> בעיה במערכת שמע פורד פוקוס 2012

ואת הקישור ביוטיוב תחת: Ford Focus 2012 Audio problem

הבעיה אינה קשורה למכשיר הטלפון בו אתה משתמש, ובאולם תצוגה שהייתי בו מודעים לבעיה זו.

 

בקשר לדוושת הגז, יש בעיה. כאשר המהירות יורדת, בין אם זה כתוצאה מבלימה או הורדת הרגל מהגז. ואז אני לוחץ בחזרה על דוושת הגז, אז יש שהייה ארוכה של לפחות 2 שניות עד שהרכב מגיב. זו שהייה מסוכנת ולא מתקבלת על הדעת.

זה קרה לי כבר 4 פעמים, וזה קרה כאשר הגיר היה במצב S - Sport.

התקשרתי עם השירות של דלק מוטורס בנוגע לעניין ואני ממתין לתשובה.. נעדכן בהמשך..

 

אז דלק מוטורס התקשרו, פרסתי את הבעיות בפניהם,

הם אמרו שהבעיה במערכת שמע ידועה והועברה כבר לפורד העולמית וצוותי הפיתוח שלהם מחפשים פיתרון לבעיה, וזה עלול לקחת עד חודשיים אם בכלל...

קצת קשה לי להאמין לזה. אני מאמין שמומחה צריך יום יומיים בשביל לפתור את הבעיה והחיווטים שם ככל הנראה..

היות והם כבר יודעים ומכירים את הבעיה, משמע שהם כבר עובדים על זה מעל לחודש אם בכלל...... בקיצור נראה לי שמורחים אותי...

נירו אני אשמח מאוד אם תעדכן פה בפורום לגבי מצב התקדמות ומה יתקנו לך במוסך, אל תיתן לאנשים שם לחפף אותך אלה בעיות אמיתיות שצריכות פיתרון.

פורד פוקוס ST האצ'בק 2014. (ידנית 250 כ"ס)

הונדה סיוויק ספורט פלוס 1.5 טורבו 2018. (אוטומט 182 כ"ס)

פורד פוקוס האצ'בק 1.6 2007, 2010, 2012. (אוטומט 105-125 כ"ס)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בנוסף לזה רק אני שמתי לב לזה...?

שמכניסים לרוורס האוטו לא זוחל. כששמים טיפה גז הוא ישר מזנק בפראות מוגזמת

יש התנהגות מוזרה באמת, בגרסאות הפוקוס הקודמות לא היו את כל הבעיות המוזרות האלה... למה לעזאזל היו חייבים להתחכם ??

 

• מקרים של מנוע נכבה בזמן נסיעה

 

חברה, נראה לי שהתעלמנו קצת מההערה הזו !!!

נירו איך זה עובר בשקט דבר כזה ובנונשלאנטיות כזו ?? זה מחדל מטורף בנוסף לכל שאר המחדלים ברכב הזה !!

איך אפשר לסמוך על הרכב שלך במצב כזה ?

שמעתי בסוף שבוע על עוד מקרה כזה, השאלה איך מתארגנים ומרימים צעקה שיעשו איזשהו ריקול או משהו בסגנון.. מה במדינה שלנו תמיד צריך לחכות לאסון חס וחלילה ?

פורד ודלק מוטורס יודעים על הבעיות, אז איך לוחצים עליהם ??

 

שלום נירו,

רציתי לדעת אם הרכב נבדק ומה מצבו כעת ?

הרכב שלי נבדק ובוצע כוונון לגיר, אבל לא הספקתי לבדוק יותר מדי את מצב הרכב כי שללו לי את הרשיון ל-30 יום על מהירות :(

בנוגע למערכת סטריאו, אני אפנה בקרוב שוב לדלק מוטורס על מנת לבדוק התפתחויות..

אשמח לקבל עדכונים בנוגע לתקלות..

פורד פוקוס ST האצ'בק 2014. (ידנית 250 כ"ס)

הונדה סיוויק ספורט פלוס 1.5 טורבו 2018. (אוטומט 182 כ"ס)

פורד פוקוס האצ'בק 1.6 2007, 2010, 2012. (אוטומט 105-125 כ"ס)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

אהלן... מצטער על התגובה המאוחרת... חו"ל מילואים ומחלה.. :)

 

הרכב היה מספר פעמים במוסך.

לטענתם לא נמצאו דיווחים על תקלות במחשב המנוע והגיר.

אך הם ביצעו בכל אופן איפוס ושדרוג גרסאות למחשב המנוע והגיר.

מאז עדיין לא חוויתי כיבוי מנוע בזמן נסיעה כמו שקרה קודם אך כל שאר התופעות עדיין נשארו.

במנוע קר המנוע מגמגם ומשמיע פיצוצים של back fire גם בלחיצה על דוושת הגז כשהגיר ב parking - ממש כמו ברכבי קרבוקטור מלפני 20-30 שנה כשהקרבוקטור לא מכוון/מלוכלך.... מעולם לא נתקלתי בתופעות כאלו ברכבים מודרניים מוזרקים מנוהלי מחשב.

גמגומים שיעולים וקפיצות מנוע והילוכים חמורים גם כן על מנוע קר ובמיוחד בנסיעה בעיר ופקקים.

 

מבאס מאד... הרכב כבר על 12000 ק"מ... משתדל להיות איתה כמה שפחות בעיר למרות שהמציאות מכתיבה אחרת.

כשעולים לכביש המהיר ואין יותר מידי משחקי הילוכים מן הסתם יותר נעים לנסוע...

 

נ.ב

תופעה נוספת שנתקלתי בה, הרכב מפספס הרבה פעמים זינוק בעליה ומתחיל להדרדר אם המעבר של הרגל מדוושת הבלם לגז לא מהירה...

 

נירו

 

שאלות נוספות

 

לגבי רעשי הרקע במערכת השמע, האם זה לא סתם פספסוף של היצרן בחיבור אדמה/הארקה של יציאת ה AUX?

לפחות ככה נשמעים הרעשים - אי חיבור הארקה ליציאה זו.

לא שאני קורע את המערכת עם הבאסים אבל גם אתם מרגישים שאיכות הרמקולים/בסים ממש ירודה?

בשמיעה סטנדרטית עם מגבירים מעט הבאסים ממש ממש דופקים ואני נאלץ להגדיר אותם למינוס כדי שלא ידפקו ויצרמו אבל אז כמובן חווית השמע יורדת.

 

במחשב הדרך קיימת אופציה של eco mode האם אמורה להיות שם אופציה שאני יכול לשנות? כלומר להעביר את הרכב בין מצבים/סוגי נהיגה? - חסכוני, רגיל, ספורט?

אם לא מה בעצם האופציה הזאת, כי מכל מה שלחצתי ושיחקתי לא ניראה שהוא נותן לעשות אם זה משהוא - וגם לא ממש מראה מה הוא עושה.... אז מה זה עושה שם?

 

לזכות הרכב יאמר שלפני כמה ימים רץ לי כלב (אולי שועל) בכביש 6 כשאני על 110 קמ"ש באמצע הלילה - כביש רטוב (כן... סוג של גשם באמצע הקייץ באיזור יקנעם ב 2 בלילה) - לחיצה מהירה על הבלם ותיקון הגה כדי לא לפגוע בו, בשלב זה נכנסה לפעולה מערכת בקרת היציבות שכנראה הצילה את המצב.

ממש הרגשתי אותה כשהיא מפעילה בלימה סלקטיבית לכל גלגל ומשאירה אותי יציב... מניח שללא המערכת הייתי מסיים בשוליים או עם שועל על הפגוש...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם לי יש פורד פוקוס 2012 בליסינג וגם אני חווה חלק מהבעיות...

 

1. כדי שהרכב לא יתדרדר לאחור צריך לעזוב את הברקס בעדינות.

2. הגיר מרעיש תמיד, גם בנסיעה ללא החלפת הילוכים (1-5 עושים רעש) בסל"ד נמוך. בעיקר כשלוחצים על הגז בנדיבות.

3. הרבה פעמים אני מוצא את עצמי בעיר נוסע על הילוך 6 ב50 קמ"ש, אם פתאום צריך להאיץ- הכל יקרה נורא לאט, זמני תגובה נוראיים.

4. באס ברמקולים- חייבים להוריד אותו כדי שהרמקולים לא 'ידפקו' חזק.

5. לדיבורית בלוטוס' נלווה רעש מעצבן שאפשר להתרגל אליו ואפשר שלא. לי זה מפריע רק לפעמים.

 

לגבי הבק-פיירים ודימום המנוע- תעמוד על שלך מול חברת הליסינג. יכול להיות שהתקנה מקומית דפקה את העסק, הייתי בסיפור הזה פעם עם קודן תקול- העלוקה האלחוטית עשתה צרות וניתקה לפעמים את משאבת הדלק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שוב תודה לכולם על התגובות.

הפוקוס באמת נשמעת מאובזרת מאוד, מגיעה עם חלונות כהים מאחור, מזגן מפוצל ותא מטען גדול; עם זאת קצת מפחיד אותי הרכב כיוין שפוקוס לא מזדקנות טוב (אני היום עם i30cw שממש לא מזדקנת טוב וכולה 60K ק"מ).

האוקטביה לעומת זאת די ותיקה ולא מחדשת הרבה, מגיעה עם באבזור סטנדרטי ובלי פיצ'רים אבל נשמע שאיכות החומרים בה היא ברף גבוה.

 

הפרמטרים שחשובים לי הם נסיעה נוחה ושקטה בעיקר בכבישים מהירים בינעירוניים, יש לי שלושה ילדים (די קטנים) אז כדאי שיהיה להם גם נוח, אני רוכב על אופני הרים וכיום יש לי מתקן של Thule על הגג ובשני הרכבים אצטרך להחליף גגון לסוג שונה בין כה וכה אך לפחות בזה של האוקטביה הוא יותר נגיש ולא ייצור מיוחד כמו בפוקוס סטיישן החדשה (ממש מוזר מצידם).

 

לא יודע חברים, בהתחלה נמשכתי יותר לפוקוס סטיישן, כיום אני נוטה יותר לאוקטביה; עוד דיעות יתקבלו בברכה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי נירו,

במקרה שלי עדיין לא יצא לי לשמוע פיצוצי מנוע, אני אבדוק את העניין של לחיצה על הגז בזמן פארקינג כשאני יקבל חזרה את הרשיון..

לגבי הזינוק בעלייה, לא זוכר איפה ראיתי את זה, אבל הבנתי שהוא אמור להחזיק אותך שני שניות לפני שהוא מתחיל להידרדר והם קוראים לזה "מערכת חכמה" לזינוק בעלייה. זו נראית כמו בעיה של גיר רובוטי, ברור מאליו שבגיר הקודם של הפורד לא היו את הבעיות האלה כלל.

בקשר למערכת השמע הכל שם ברמה ירודה ביותר. פירטתי את הבעיות קודם והעליתי סרטון ליוטיוב לפני מספר שבועות תחת הכותרת "Ford Focus 2012 Audio problem". אני לא מוכן לסבול את זה עוד הרבה זמן..

בקשר לתקרית שהיתה לך בכביש 6, יש סיבות שבגללם התעקשתי לחכות לפורד פוקוס חודשיים עד שיגיע הדגם האצ'בק (שהיום כבר אפשר לראות רבים ממנו על הכביש), ווזה עניין היציבות וטוב שיצאת מזה בסדר..

פורד פוקוס ST האצ'בק 2014. (ידנית 250 כ"ס)

הונדה סיוויק ספורט פלוס 1.5 טורבו 2018. (אוטומט 182 כ"ס)

פורד פוקוס האצ'בק 1.6 2007, 2010, 2012. (אוטומט 105-125 כ"ס)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

היי,

דיברתי שוב עם דלק מוטורס וכרגע אין חדש בנושא המערכת שמע,

עדיין טוענים שהבעיה ידועה ליצרן ואין פיתרון,

בקיצור יש תחושה של התחמקות מאחריות...

 

אגב,

אני מתחיל לשקול הגשת תביעה נגדם בעניין על מנת לקבל פיתרון ופיצוי..

היות וזהו רכב ליסינג לא נראה לי שמותר לי להתקין מערכת באופן פרטי אבל אולי אשקול זאת

ובמקרה וארצה להחזיר את הרכב עלי לשלם קנס של מעל ל- 7500 ש"ח ואתבע זאת מהם

הבעיה פשוט בלתי נסבלת...

מישהו מעוניין להצטרף איתי לתביעה במידה ואתקדם עם זה ?

 

התקלות/תופעות מוזרות נמשכות

וכרגע הרכב כבר שבוע אצל דלק מוטורס אחרי שחברת הליסינג עשתה מולם אסקלציה

 

אעדכן בהמשך לגבי התוצאות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

הרכב חזר ללא שינוי מהמוסך המרכזי של פורד, התקלות נמשכות.

 

ועכשיו תקלה חדשה.

 

שלשום בבוקר, מניע את הרכב ונדלקת נורת שמן ברקס כולל שלל ציפצופים.

פותח מכסה מנוע ואכן מתחת ל מינימום, כנל שמן הגה כוח....

בדיקה ויזואלית שלי - לא נראתה פגיעה כל שהיא שאולי אני עשיתי שיכולה לגרום לנזילה/איבוד שמן.

גם אין שלולית שמן מתחת לרכב אחרי חניית לילה.

הרכב נגרר למוסך המרכזי, ואני עם רכב חליפי כל החג... רכב חליפי שמסריח לסיגריות ושרותים של תחנה מרכזית :x

 

הרכב בן 8 חודשים ועם 15K ק"מ

 

ומצטער על הרכב המלוכלך, לרוב הוא מבריק :)

 

מתוסכל:brickwall:

2012-09-13 09.49.43 - Copy.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 845 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...