Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מדוע אין(כמעט) תחנות דלק על כביש 1 ?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5171 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

לא שמתי לב אם הוזהכרה תחנת פז בכניסה לשורש.

בכביש 2 אמנם היה שלט "תחנה אחרונה לפני האוטוסטרדה" (בימי הפזנון העליזים), אבל יש תחנה סמוכה למחלף קיסריה, וקצת יותר רחוק - סטיה של כ-5 דקות - גם ביציאות לזכרון ועתלית. לא חייבים למשוך עד חיפה.

 

התחנות בכביש 6 בנויות בצורת תחנות מנוחה שמעט מרוחקות מהכביש, דבר שמקובל מאוד באירופה וחסר מאוד אצלנו. בכלל, באזורים בהם נהגתי באירופה מקובל שכל 5-10 ק"מ יש אזור מנוחה עם מקום לחלץ עצמות, ורצוי גם שירותים. תחנות הדלק מרוחקות כמה עשרות ק"מ זו מזו והן תחנות גדולות, אם כי יש לא מעט תחנות הסמוכות ליציאות מהדרך המהירה.

 

למי שנוסע מנתניה לירושלים - באמת, אין תחנות בין נתניה לת"א???

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

  • תגובות 36
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
בוקי / אלעד

אין 0 דלק כי אז הרכב כבה

 

וכאשר הרכב בהילוך בירידה הוא בולם את עצמו = מעלה את הסל"ד = מעלה את צריכת הדלק.

 

למרות שלפי ההגיון זה נראה לך נכון, זה בפירוש לא כך.

 

אני לא רוצה לשנות את כיוון השירשור, ולהתחיל להכנס לזה. הנושא הוסבר בפורום הטכני יותר מפעם אחת.

 

אם הצד הטכני מעניין אותך ולא מצאת הסבר בפורום, שלח לי ה"פ ואסביר לך/אפנה אותך להסבר.

 

 

פורסם

לפני כמה ימים קראתי שיש תכנון להקים תחנת דלק בחניון הנתיב המהיר ליד צומת שפירים.

 

בכל מקרה, שאלה טובה יותר היא למה אין תחנות דלק על כביש 6. יש רק אחת לכל כיוון למיטב ידיעתי.

פורסם

יש שתי תחנות על כביש 6, אחת באיזור נען והשנייה באיזור קיבוץ מגל.

מה שיותר מטריד הוא הזלזול של המתכננים במפרצי עצירה לאורך הכביש, אלה פשוט לא קיימים אלא רק בתחנות הדלק.

המרחקים בין תחנות התדלוק רב ואם משפחה עם ילדים נוסעת לכל אורך הכביש ולאחד הילדים יש פיפי או קקי אין מנוס אלא לעצור בשוליים. טמטום.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

למען הדיוק, יש 4 תחנות דלק בכביש 6. באיזורים שציינת, שתי תחנות בכיוון צפון ושתי תחנות בכיוון דרום. הן נמצאות זו מול זו.

 

 

פורסם

בתכלס, כשחושבים על זה, ברוב ה"אוטוסטרדות" בישראל אין הרבה תחנות דלק.

כביש 1 - צויין בשרשור.

כביש 2 - יש תחנה באזור נתניה, עוד אחת בבית ינאי ומשם יבש עד הכניסה לחיפה.

כביש 4 - בחלק המהיר (מראשון עד אשדוד עד הלום) אין כלום.

כביש 5 - אין כלום, לפחות לא עד כפר קאסם שאני זוכר בע"פ.

כביש 6 - 4 תחנות, כפי שנכתב קודם.

כביש 7 - אין תחנות בכלל.

 

וכן הלאה.

אפשר להגיד הרבה דברים רעים על תכנון הכבישים במדינת ישראל, הנה מצאנו גם דבר טוב אחד.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

פורסם
לא יעזור כלום, וגם נתיבי האטה והאצה ארוכים יגרמו להאטה בתנועה של כל הכביש, מהסיבה הפשוטה - אנשים לא יודעים להשתמש בהם, לא מאיצים בהם כמו שצריך, וכשיש עומס תנועה, עוקפים אותך דרך הנתיבים האלו ובסוף נוצר פקק, שמפריע גם לאלו שנוסעים בנתיב השמאלי בכביש הראשי.

 

זו לדעתי הסיבה היחידה.

 

מספיק שנפח התנועה המקסימלי של הכביש ירד ב 5% כדי לגרום לפקק, בשעות בהן יש תנועה כבדה, אך זורמת בקצב סביר.

 

בשער הגיא יש נתיב השתלבות באורך 2 קילומטר, ובסופו של דבר זה גם חלק מהמחלף, ולא של תחנת דלק לבדה. אחרת לדעתי התחנה הזו לא הייתה שם.

 

ניתן גם לראות ביציאה מאותה תחנה, שפעם תוואי הכביש הראשי היה עובר ממש לידה, ולפני אי אלו שנים הסיטו אותו מערבה, לדעתי בין היתר כדי לפתור את הבעיה שהזכרתי.

 

 

ואנשים על הכביש הראשי מאיצים מאלוהים יודע איפה רק כדי שעוד רכב חלילה וחס לא ייכנס.

פורסם
ואנשים על הכביש הראשי מאיצים מאלוהים יודע איפה רק כדי שעוד רכב חלילה וחס לא ייכנס.

 

היוצאים מהכלל שלא מעידים על הכלל

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם

בהחלט, ברוב המקרים, אם אתה לא מתנהג כמו חוצפן, נותנים לך להשתלב בלי בעיה.

 

אני התכוונתי יותר למשהו אחר - בנתיב האצה צריך להאיץ חזק (גם את המנוע יגיע ל 4500 סל"ד וירעיש קצת), ובסוף נתיב ההאצה אתה אמור להיות במהירות של התנועה בכביש.

בפועל הרבה אנשים מסיימים את ניתב ההאצה במהירות 60-70, משתלבים בכביש הראשי ורק אז נזכרים ללחוץ על הגז.

 

אותו דבר בנתיב האטה - מתחילים להאט קילומטר לפני התתחלת הנתיב.

 

אבל עדיין (נראה לי שאני חוזר על עצמי)- לא צריך להיות מהנדס כבישים בשביל להבין, שמעל נפח תנועה מסויים, שקרוב לסף יכולת ה"קיבול" של הכביש גם כניסות ויצאיות סופר מסודרות יגרמו להאטה בתנועה.

 

מה לעשות, שרוב הכבישים בערץ עובדים קרוב מאוד לסף הזה, וגם עוברים אותו בשעות מסויימות (ואז נוצרים פקקים).

 

 

פורסם
בהחלט, ברוב המקרים, אם אתה לא מתנהג כמו חוצפן, נותנים לך להשתלב בלי בעיה.

 

אני התכוונתי יותר למשהו אחר - בנתיב האצה צריך להאיץ חזק (גם את המנוע יגיע ל 4500 סל"ד וירעיש קצת), ובסוף נתיב ההאצה אתה אמור להיות במהירות של התנועה בכביש.

בפועל הרבה אנשים מסיימים את ניתב ההאצה במהירות 60-70, משתלבים בכביש הראשי ורק אז נזכרים ללחוץ על הגז.

 

אותו דבר בנתיב האטה - מתחילים להאט קילומטר לפני התתחלת הנתיב.

 

אבל עדיין (נראה לי שאני חוזר על עצמי)- לא צריך להיות מהנדס כבישים בשביל להבין, שמעל נפח תנועה מסויים, שקרוב לסף יכולת ה"קיבול" של הכביש גם כניסות ויצאיות סופר מסודרות יגרמו להאטה בתנועה.

 

מה לעשות, שרוב הכבישים בערץ עובדים קרוב מאוד לסף הזה, וגם עוברים אותו בשעות מסויימות (ואז נוצרים פקקים).

 

במקרים שזו שאלה של תאונה או כמעט תאונה, אין מקום להכניס שיקול של "חוצפה או לא חוצפה".

מה כאילו אנשים לא קולטים שיכולה לקרות תאונה בגלל דבר כזה ? יותר מזה אומר לך, שלחוצפן במיוחד צריך לתת להשתלב, כי חוצפן עלול לא לוותר בחיים ואם אתה תהיה עקשן גם, אז הסיכוי לתאונה אפילו גדל.

בנתיב האצה צריך להאיץ חזק ? ואם הזה שנוסע על הכביש הראשי קולט את זה ומאיץ עוד יותר חזק ? אגב, להזכיר, שהאצות או האטות פתאומיות הן דבר מסוכן ומי שמשתלב לכביש צריך לבחון את מהירות הנסיעה של הרכבים על הכביש הראשי עפ"י מהירותם הנוכחית, אבל במדינתנו הוא גם צריך לקחת בחשבון שאחד הנהגים פתאום יאיץ ל-200 קמ"ש.

אגב, אין שום טעם להאיץ יותר מדי בנתיב ההאצה, אם למשל, טור מכוניות נוסע במהירות גבוהה, ללא מרווח שמאפשר השתלבות, ומשתלבים כשזה אפשרי, ולא בכל מקרה... אני יודע שלאחדים זה נשמע מטורף, אבל זה כך... שמי שמשתלב לכביש שהתנועה בו כבר זורמת, זכות הקדימה אינה שלו.

פורסם
היוצאים מהכלל שלא מעידים על הכלל

 

לכביש ולנהגים יש תכונה מסוימת.

אי אפשר להצביע על יוסי, אברהם או יצחק שעשו את זה. בנסיעה אקראית לרוב תיתקל כל פעם בנהג אקראי אחר שלא תיתקל בו שוב.

הנקודה שבנסיעה אקראית הסיטואציה הזו תקרה ותקרה הרבה, אז זה שזה לא כולם זה לא עוזר לי, כי זה קורה וזהו.

פורסם

כנראה שאני נוסע בכבישי ישראל ואתה בכבישים של מדינה מהעולם השלישי.

 

לא פלא שאתה רוצה להישאר על מהירות 90 קמ"ש.

 

וכיוון שלא נוסעים במהירות "גבוהה" פגוש אל פגוש היכולת להשתלב בביטחה וללא הפרעה תלויה בעיקר בנהג המשתלב

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם

בנתיב האצה צריך להאיץ חזק, כדי שבסוף הנתיב אתה תהיה באותה מהירות כמו שאר התנועה. כמובן תוך הפעלת שיקול דעת ובהתאם לתנאי הדרך.

 

חוץ מזה, אני לא אוהב הכללות. יש נהגים טובים, אדיבים ומתחשבים, ויש כאלו שלא. האם המצב בארץ הוא כמו בחלק ממדינות אירופה?- כמובן שלא ויש הרבה מקום לשיפור.

 

אבל המצב לא גרוע כמו שנוהגים לתאר אותו, והאמת כרגיל נמצאת באמצע.

 

 

פורסם
בנתיב האצה צריך להאיץ חזק, כדי שבסוף הנתיב אתה תהיה באותה מהירות כמו שאר התנועה. כמובן תוך הפעלת שיקול דעת ובהתאם לתנאי הדרך.

 

חוץ מזה, אני לא אוהה הכללות. יש נהגים טובים, אדיבים ומתחשבים

 

זה תלוי אם יש לך אפשרות להשתלב. לפעמים יותר הגיוני לתת לזרם, שנמצא יחסית קרוב לעבור קודם לפני שאתה נדחף לפני ומאט את כולם, כי אתה לא יכול תמיד להאיץ בשניה למהירות הזו.

פורסם

השימוש בנתיב ההאצה לצורך הגעה למהירות של הרכבים בנתיב הימני היא נכונה בתאוריה. הבעיה היא מבנה נתיבי ההאצה בישראל: ברובם קצרים בהרבה מהנדרש ועם סיום הדרגתי - לעומת אירופה - שבה תמצא נתיבי האצה ארוכים (עד קילומטר) השומרים על רוחבם המלא עד סופם. למשל - בכניסות לכביש 2 בזכרון או עתלית כל נסיון להאיץ למהירות המתאימה נדון לכשלון פשוט כיון שנתיבי ההאצה נגמרים אחרי כמה עשרות מטרים (ולמעשה אף פחות, כיון שהשולים הימניים דוחפים את הנוהגים לתוך הנתיב הימני) - ומסיבה זו אין ברירה אלא דווקא להאט בכניסה לכביש המהיר עד שכביש יתפנה או עד שנהגים חולפים יתחשבו ויעברו לנתיב השמאלי (כפי שאני נוהג לעשות במחלפים אלה).

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 


×
×
  • תוכן חדש...