Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5213 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

לילה טוב חברים,

 

יש לי בלנו 98 בנפח 1600

אני עומד לפני טיפול. רציתי להחליף לשמן של LM באריזה הצהובה אבל להפתעתי גליתי שזה בכלל סינטטי אז ירדתי ממנו.

 

יש לLM עוד חצי סינטטי אבל מתוסף עם MOS2.

זה חצי סינטטי אבל כולו בצבע אפור מוזר שכזה.

 

בשמן רגיל - במידה והוא עושה את העבודה אז הוא הופך לשחור (סופג את הפיח אליו)

כאן איך זה עובד? נשאר אפור תמיד?

 

ובמידה ויש לי נזילה קטנה מהמפלג כל האיזור יהפוך להיות בצבע אפור?

 

*נראה לי לא טוב כל העיניין הזה.*

 

מחפש המלצה לשמן חצי סינטטי 10W40 כמה שיותר טוב בתקציב של עד 120 ש"ח.

נכנס לי במנוע כמעט 4 ליטר ואין לי בעיה לקנות גם בקבוק של 5 ליטר שישאר למקרה הצורך.

 

אני יודע שיש מלא אבל מלא דיונים אבל אני יסתפק בזוג חברות טובות שאני יוכל לבחור אחת ולעבוד איתה שנים.

 

תודה רבה לכם על המידע והרצון לעזור - לילה מעולה!

פורסם

קובי רום שלום רב !

ראשית ברצוני להבהיר ששמן מתוצרת ליקווי מולי באריזה בצבע צהוב, זהו שמן חצי סינטטי ולא סינטטי מלא, אם כי יש שמועות שמדובר בשמן מינרליבכלל.

רכבך לא זקוק ליותר מ3.5 ליטר כולל מסנן שמן.

הרכב בהחלט מתאים לרמת הדרישות שלך משמן, גם באיכות וגם בסף המחיר שציינת,וחצי סינטטי לא משחיר, ויראה תמיד בצבע צהוב שקוף.

אך יש לו תכונות אחרות חיוביות, שלא נמצאות בשמן מינרלי.

גם שמן מתוצרת AC דלקו עומד ברמת הדרישות שלך.

 

 

קרא כאן בשרשור הבא, חוות דעת על שמן מתוצרת,AC דלקו, התיחס בעיקר לתגובתו של איציק נ.

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=7966

 

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

פורסם

שלום,

אם אתה מדבר על שמן LM בצבע צהוב שנקרא Super Leichtlauf 10W40,

מדובר בשמן חצי סינטטי ולא סינטטי מלא.

תקרא תגובה מספר 9 כאן:

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=91817&page=4

בכלל בשרשור הזה יש דיון לגבי ההגדרות של השמנים ובלבול שקיים בנושא.

ככלל, כל עוד שלא רשום על האריזה סינטטי מלא \FULLY SYNTHETIC, השמן לא סינטטי מלא.

הוא יכול להיות סינטטי חלקי או בטכנולוגיה סינטטית.

 

אני משתמש בשמן מנוע לא יקר מתוצרת גרמניה שנקרא RHEINOL כבר שנתיים וחצי, בצמיגות שאתה צריך, ולרכב עם טורבו.

השמן מספיק מעל ומעבר לסוזוקי בלנו, בדיוק כמו LM.

http://www.bdror.co.il/apage/45424.php

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

פורסם

כמה שהדיונים האלה נטחנו...

 

LM, castrol, valvoline, agip, mobil, royal purple ... בסוף כולם מותגים. אני כרגע משתמש בליקווי מולי 10-40 ובעבר גם השתמשתי בAGIP שתיהם מעולים

Hyundai I20 Inspire 2010

פורסם

תודה לכם על התגובות הנורא נורא מהירות!

וסליחה אבל התבלבלתי!

 

ה10W40 של LM אריזה צהובה נמכר בתור חצי סינטטי ולא סינטטי מלא (שחכתי לרשום את "החצי")

אבל בפועל הוא מינרלי אפשר לראות את הנתונים באתר היצרן וזה נורא חבל כי ממש רציתי את השמן הזה.

 

micha89:

צודק, אבל אני מחפש שמן בתקציב מסויים ולא להתשגע ייתר על המידה.

סה"כ מדובר על רכב ישן שאין צורך להשקיע עליו את השמן הכי יקר בחנות.

אני מחפש סה"כ שמן בתקציב מסויים שיעשה את העבודה בצורה נאמנה לפי חוות דעתם של אחרים.

 

כמובן שהתקציב הזה הוא יחסית גבוהה.

צביקה:

ברכב שלי יש כרגע שמן של חברת ZIC (אם אני לא טועה) חצי סינטטי והשמן כן השחיר, איך זה יכול להיות?

 

vladclar, תודה! חבר שלי החליף לפני כמה ימים לשמן של RHEINOL, לא הכרתי לפני את החברה הזאת.

שהגעתי לחנות חלפים באיזור ראיתי שהיא ממש מפוצצת בשמן הזה ולא הבנתי למה.

 

אני נורא מבולבל מכמות השמנים שיש בשוק.

אני סה"כ רוצה שמן שיעבוד בצורה טובה עם המנוע שלי ולא לגרום לחוסר סחיבה או לרעשים "חדשים" שלא היו קודם לכן.

 

לפני שהתחלתי לטפל ברכב עצמי אף פעם לא חשבתי כמה קשה יכול להיות לבחור שמן מנוע :oops:

פורסם

הרכב שלך בן 14 ובטח עבר כבר 150-200 אלף ק"מ - הגיוני שהשמן מתחיל להשחיר אחרי כמה אלפי קילומטרים מהטיפול.

שמן מתכהה עם השימוש, מעיד על פעולה תקינה של השמן.

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

פורסם
96 אחוז מהציבור אינו מתקשה בבחירת שמני מנוע .

 

כן, אבל שאתה מטפל במוסך אתה לא הכי מתעניין בשמן שהכניסו לך - משתדל לסמוך על המוסך.

שאתה עושה טיפול לבד הנושא הזה הופך להיות משהו מרכזי.

 

 

הרכב שלך בן 14 ובטח עבר כבר 150-200 אלף ק"מ - הגיוני שהשמן מתחיל להשחיר אחרי כמה אלפי קילומטרים מהטיפול.

שמן מתכהה עם השימוש, מעיד על פעולה תקינה של השמן.

 

עוד לא הגיע ל140 אלף ק"מ.

לא אמרתי שלא הגיוני שהשמן ישחיר, אמרתי פשוט שהשמן עם התוסף של LM כנראה שלא ישחיר באותה רמה של שמן חצי סינטטי רגיל ללא תוסף ולכן יהיה קשה לדעת אם הוא עושה את העבודה שלו או לא כי לרוב הצבע שלו ישאר אפור.

 

יש עוד הצעות לשמנים?

פורסם

השמן האפור של LM מכיל תוסף ולכן צבעו אפור.

מרבית השמנים מכילים דטרגנטים אשר סופחים את הפיח ולכן ישנו את צבעם. זה בסדר גמור.

שמן שלא משנה את צבעו פשוט לא סופח פיח.

אתה לא צריך , וגם לא יכול לבדוק "אם הוא עושה את העבודה", בשביל זה צריך מעבדה לשמנים.

בחר שמן של יצרן מוכר בצמיגות המתאימה לרכבך ובדרגה שהמליץ היצרן וסע לשלום.

פורסם

אייל שלום,

 

השמן של LM עם התוסף האפור שמעתי עליו רק טובות.

אבל שאני יסע איתו חצי שנה +- ואני יוציא את המדיד, איך אני ידע אם הוא עושה את העבודה שלו?

הצבע שלו לא יהפוך לשחור הוא תמיד ישאר אפור.

 

ותודה לכל העונים, יש מלא סוגי שמנים של מלא חברות.

אני עדיין קצת מבולבל אבל קבלתי כאן לפחות שלושה הצעות טובות שאני ישקול ברצינות.

פורסם

אבל שאני יסע איתו חצי שנה +- ואני יוציא את המדיד, איך אני ידע אם הוא עושה את העבודה שלו?

 

צא מהסרט שאפשר לדעת מה יעילות השמן על פי הצבע שלו.

 

את גובה השמן צריך לבדוק בתדירות גבוהה יותר מפעם בחצי שנה.

יש לך רכב בן 14 שנה, הוא ראה כבר שמנים שונים בחייו.

מנוע ישן צורך שמן. גם איבוד של חצי ליטר ל-1000 קילומטר אינו מעיד על תקלה.

 

ברכבים מודרניים יש חיישן גובה שמן אשר מדווח לך על המצב בזמן פתיחת הסוויץ'.

ברכב שלך ככל הידוע לי, צריך לבדוק גובה שמן באמצעות המדיד.

 

בצע מעקב אחרי גובה השמן כדי לוודא שאין דליפה או "אכילת" שמן מוגזמת.

אם יש חשש שהרכב מאבד שמן - בודקים באמצעות המדיד בתדירות של אחת לשבוע לפחות, ומוסיפים על פי הצורך.

 

כל מה שאתה צריך לעשות הוא להחליף שמן ופילטר פעם בשנה ויצאת צדיק.

פורסם

תמלא שמן איכותי, הLM במיכל הצהוב 10W40 מספיק הוא שמן מעולה אל תשתגע יותר מידי בעניין השמן.

 

לגבי הLM האפור אל תתייחס לצבע השמן תחליף אתו לפי הק"מ (10K או שנה) ואל תתעניין בצבע שלו.

השמן של ACDELCO 10W40 גם מתאים ומאיכות טובה.

 

מנוע שעבר את ה 150Kק"מ בערך מתחילות דליפות קלות בצילינדרים והשמן משחיר בקצב מהיר יותר אז הצבע של השמן לא משחק תפקיד ואם התחליף כל הזמן שמן רק לפי הצבע אז מצבך יהיה גרוע כי תצטרך להחליף שמן כל חודשיים לערך, אם הוא שחור אז השמן מצויין הוא עושה את העבודה.

פורסם

שלום.

טחנו כאן את נושא השמן כמה שיותר.

בכל מקרה אני כמוך נוסע על מכוניות יפניות שבספר הרכב שלהן ,

כתוב בפרוש 10W40 (ולא סינטטי מלא למשל)

יש לי נסיון טוב עם ליקווי מולי האפור,

ויש לי נסיון מצוין עם MOBIL2000 .זה שמן של חברה ידועה מאוד

EXXON MOBILE .השמן עומד בתקנים אמריקאים,וארופאים הרבה מעבר לליקווי מולי.

השמן נמכר באוטודיפו ב120 ש"ח והוא חצי סינטטי.

השמן האפור של ליקווי מולי נמכר ב170-200 ש"ח.

ראה כאן

http://www.halfords.com/webapp/wcs/stores/servlet/product_storeId_10001_catalogId_10151_productId_256851_langId_-1_categoryId_165581

בהצלחה!

סוזוקי SX4 2008

דייהטסו סיריון2008

דייהטסו YRV-נמסר לביתי.

×
×
  • תוכן חדש...