Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה הטעם בכלל בפרוייקט השאפתני של שי אגסי (בטר פלייס)


joker2k

פוסטים מומלצים

גם לא שמעתי על איסור של יבוא על שברולט וולט או ניסן ליף שכל אחד יוכל לקנות ולהטעין מהשקע של הקומקום בבית.

 

זה שלא שמעת לא אומר שזה לא קיים, זה רק אומר שאתה לא שמעת.

 

הנה קישור לאיסור הזה, למען גילוי נאות אני חייב לציין שמאז הכתבה הם כבר שינו את דעתם, השאלה אם מול לחץ הלוביסטים, שינוי דעתם יעזור לנו במשהוא.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 3.1 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אני לא מסכים. אם המודל של אגסי יתברר כהמודל הכי נוח ופרקטי לרכב חשמלי יצרניות נוספות ייצרו מכוניות חשמליות במפרט שלו. המודל של אגסי יהפוך לסטנדרט עולמי.

 

רוב האוכלוסיה חייה בבניינים של עמידר/עמיגור משנות ה-70, לא בוילות. איפה בדיוק תתקין עמדות הטענה? תוריד כבל מהחלון? ואם אתה צריך את הרכב ממש עכשיו ולא יכול לחכות 5 שעות עד טעינה מלאה?

1. כרגע גם אגסי מוכן למכור מכונית חשמלית אך ורק למי שיש לו חניה פרטית בטאבו.

אין חניה פרטית? אין פלואנס ZE.

2. אגב, זה גם מעלה סימן שאלה גדול לגבי שוק יד שניה. אם אתה יכול למכור רק לבעלי חניה בטאבו זה מגביל מאוד...

 

מחר בבוקר, כשיגיעו החוצנים וימסרו לנו את הסוללה המיוחדת, רק לבטר-פלייס תהיה רשת טעינה בפריסה ארצית, רשת מכירה, רשת מוסכים לרכב חשמלי, אישורי ייבוא לרכב חשמלי ותקן טעינה אחיד ומאושר על ידי המדינה. בשורה התחתונה, בעוד יבואניות אחרות עלולות להסתבך סביב הזנב של עצמן במשך שנים, בטר פלייס כבר תהפוך לשם נרדף למכונית חשמלית.

 

קונספט החלפת הסוללות של בטר-פלייס הוא רק פלסטר, הוא לא העיקרון שמאחורי החברה. פלסטר שנועד לעקוף זמנית את בעיית טווח הנסיעה הקצר, מתוך הבנה שלחלק מהלקוחות חשוב לדעת שהרכב שלהם יכול להגיע לירושלים וחזרה.

 

 

 

כיצד מזהמים פחות - חשמל אפשר לייצר גם באנרגיות מתחדשות שאינן מזהמות, חשמל אפשר לייצר בגז טבעי שמזהם פחות, חשמל אפשר לקנות מהשכנים בקפריסין ואז הזיהום במקום אחר (גם סוג של פיתרון, לא :wink: )

 

התמודדות עם העומס - זאת אחת מהסיבות בזכותה הצליחה בטר-פלייס לשכנע את קובעי המדיניות שחייבים רשת טעינה מנוהלת. בשעות העומס יסגרו מרחוק את עמדות הטעינה והם לא יעמיסו על הרשת. מה יקרה אם מישהו ירצה בדיוק באותו הרגע לנסוע? שאלה טובה.

 

השפעה על מחירי החשמל - אני לא רואה סיבה לשינוי מהותי במחירי החשמל. למה שיעלה המחיר? אולי דווקא ירד, כי יבנו סוף סוף תחנה פחמית נוספת או כור אטומי לצרכי חשמל.

1. נכון שגם במקרה הפנטסטי שתהיה פריצת דרך בסוללות ותהיה סוללה חוצנית כפי שתיארתי, לבטר פלייס יהיה יתרון מסוים בגלל שהתחילו מוקדם.

אבל לפי התקנות הקיימות גם לרכבים שלא של בטר פלייס תהיה אפשרות טעינה מהעמדות שלהם ואם הם יהיו מונופול אז הרגולטור יתערב במחיר במידת הצורך.

חוץ מזה, אם תהיה סוללה שמספיקה ל500 ק"מ נסיעה אז אני קונה מכונית חשמלית מחר בבוקר ומטעין רק בבית ולא צריך שום ספק טעינה.

 

2. החלפת הסוללה זה אכן פלסטר, אבל זה פלסטר לטווח ארוך. אין צפי לסוללה של 500 ק"מ במשקל או מחיר הגיוניים בעשור+ הקרוב. בטר פלייס בונה את כל האופרציה שלה (כולל תחנות החלפה יקרות ומסובכות) על העניין הזה.

 

3. ייצור חשמל ידידותי לסביבה? בוא נראה:

הידרואלקטרי - אין מקורות בארץ.

גרעיני - אין ולא יהיה כל עוד ישראל מסרבת לחתום על ה NPT. (בעיה פוליטית. אין פתרון באופק.)

סולארי ורוח - טכנולוגיות שעדיין לא מוכחות בקנה מידה גדול, ומותקנות בארץ בהיקף פצפון.

גז טבעי - יחסית לא מזהם (מבחינת זיהום שפוגע בבריאות). אבל מצד שני גם רכב בנזין מודרני כמעט לא מזהם (מבחינת זיהום כזה). לגבי פליטת CO2 - שניהם פולטים במידה דומה.

העברת הזיהום לשכנים - כרגע אין לישראל קו חשמל לאף אחד מהשכנים. בנוסף - לאף אחת מהשכנות (מצרים, ירדן וקפריסין) אין יכולת הפקת חשמל "נקייה" לא מנוצלת.

מתוך 3 האפשרויות הכי ריאלי יהיה להקים תחנה פחמית גדולה (ומזהמת) בירדן ולקנות מהם חשמל. כמובן שזה פתרון רק לבעיית NIMBY ולא פתרון אמיתי.

 

4. ולגבי ניהול הטעינה ב-בטר פלייס - כנראה בסופו של דבר מי שירצה דווקא לטעון בשעות העומס (כולה ~100 שעות בשנה) ישלם תשלום נוסף.

או לחלופין שיקפוץ לתחנת ההחלפה הקרובה ויחליף.

 

5. השפעה על מחירי החשמל - כור לא יבנו פה (NPT), תחנה פחמית גם לא (בגלל הזיהום. ובצדק.)

אולי יבנו תחנות נוספות מופעלות בגז. עד שיגמרו לבנות אותן כבר יהיה גז בשפע מ"תמר" ו"לויתן".

בכל מקרה הרכבים החשמליים ייטענו בעיקר בלילה כשיש המון קיבולת ייצור פנויה ממילא, מה שיכול אולי אפילו להוזיל את מחיר החשמל ("יישור" גרף הביקוש ==> הקצאת משאבים יעילה יותר)

 

דבר שני כבר היום ישנם תחלופות לבנזין (לנפט) שיהיו הרבה יותר רלוונטים לישראל כמו גז .

ישנם חברות כמו פולקסוואגן שהוציאה רכב על גז כשהמיכל שלו לא תופס חצי בגאז' אלא נמצא בריצפה ...

לאיזה גז אתה מתכוון?

הרכבים המונעים בגז שאתה מתכוון אליהם מופעלים בגפ"מ=גז פחמימני מעובה=גז בישול (LPG).

הגז הנ"ל הוא תוצר זיקוק של נפט בדיוק כמו בנזין, סולר, קרוסין ומזוט.

אין שום קשר לגז טבעי (=מתאן=Natural Gas) שיש לישראל בשפע ממנו אבל שימושי בעיקר לתחנות כח.

 

בנוגע לשקעים הביתיים:

האם השקעים של המזגנים (תלת פאזי) לא מספיקים?

כמה שעות ידרשו לטעינה?

 

 

השקע הגדול הנפוץ למזגן (עם ה3 פינים העבים) הוא לא תלת פאזי בכלל. סתם שקע חד-פאזי עם מגעים גדולים יותר ועמידות ביותר זרם (20A בניגוד לשקע רגיל של 16A)

 

שקע כח רגיל (של מכונת כביסה נניח) מסוגל לדחוף 16A שהם בסביבות 3.5kW.

סוללה של 22kWh כמו של הפלואנס תיטען תוך כ-7 שעות משקע כזה.

שזה בטח לא יכול להיחשב "טעינה מהירה" אבל מספיק לצרכי היום-יום ב95% מהימים.

אפשר לחשוב על זה ככה - גם אם מגיעים בערב עם רכב ריק ומדובר ביום חורף הכי קר (מחסור בחשמל בין 17:00-21:00) - בשעה 23:00 הרכב יתחיל להיטען וב 06:00 בבוקר הוא כבר יהיה מלא 100%.

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה שלא שמעת לא אומר שזה לא קיים, זה רק אומר שאתה לא שמעת.

 

הנה קישור לאיסור הזה, למען גילוי נאות אני חייב לציין שמאז הכתבה הם כבר שינו את דעתם, השאלה אם מול לחץ הלוביסטים, שינוי דעתם יעזור לנו במשהוא.

 

נו, אז...אין איסור. מה אתה רוצה?! הם ניסו ולא הצליחו.

 

להגיד, ש BP הם חארות. כן, הם חארות. כמו כל יבואני הרכב החארות שהקימו פה קרטל ומתחזקים אותו יפה מאוד.

ההבדל הוא שלפחות BP באמת גם משקיעים כסף, ולא רק ירשו הסכמי יבוא ורוכבים עליהם כל הדרך אל הבנק, אלה ממש לוקחים סיכון, מה שלא כל אחד היה מסכים לעשות במדינה קטנה כמו שלנו.

וכמו שכתבתי, התמחור שלהם הזוי לצרכן הפרטי(בהתחשב כל הסיכונים) ולמען האמת עם טווח הנסיעה וכל שאר הסיכונים , גם בליסינג הכדאיות שלהם מפוקפקת. יכול להיות שחברות יחייבו ליסינג BP כדי להגביל נסיעת עובדים על חשבון העבודה, חוץ מזה, אני לא רואה משהו עובר מדלק חופשי חודשי, ל-3 עצירות בטריה בטיול בצפון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמע, הדיון יהיה הרבה יותר פורה וקולח אם תקרא קצת על הנושא.

 

נכון להיום, יש איסור על טעינת רשת, עובדה שאתה לא רואה אף רכב חשמלי שכזה בארץ למרות שבעולם הם כבר נמכרים.

 

לשמחתנו הרבה, יש אינטרסים כלכליים גדולים מאוד בקרב יבואני הרכב שבארסנל הרכבים שהם מיצגים, יש רכבים בטעינת רשת שנכון להיום מסורבי עליה ככה שעדיין לא הכל אבוד.

 

אם היבואנים האלה יקחו את המדינה לבג"ץ, היועץ המשפטי בכבודו ובעצמו אמר שלא יוכל להגן על עמדת המדינה.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמע, הדיון יהיה הרבה יותר פורה וקולח אם תקרא קצת על הנושא.

 

נכון להיום, יש איסור על טעינת רשת, עובדה שאתה לא רואה אף רכב חשמלי שכזה בארץ למרות שבעולם הם כבר נמכרים.

 

לשמחתנו הרבה, יש אינטרסים כלכליים גדולים מאוד בקרב יבואני הרכב שבארסנל הרכבים שהם מיצגים, יש רכבים בטעינת רשת שנכון להיום מסורבי עליה ככה שעדיין לא הכל אבוד.

 

אם היבואנים האלה יקחו את המדינה לבג"ץ, היועץ המשפטי בכבודו ובעצמו אמר שלא יוכל להגן על עמדת המדינה.

 

המדינה אוסרת לייבא מכשירים שונים המתחברים לרשת החשמל

כגון מזגנים כאלה ואחרים וכו.....

 

אם אני מבין נכון הבעיה שלך היא בגלל פטנט הטעינה והחשש למונופול.

העשור האחרון לימד אותנו במספר תחומים איך יכולים להשתלשת הדברים.

בשלב הראשון יש חברה שפורסת תשתית ומקבל רשיון לתקופה שתאפשר לה להרוויח . דוגמא - בזק , פלאפון ,נטויזן,כבלים

שלב שני נכנסים מתחרים לפעמים המדינה אפילו מגנה על המתחרים כמו למשל מה שהיה עם YES שזכו להגנה מהמדינה עד שהגיעו למספר ידוע של מנויים.

כשנכסים מתחרים נוספים המחירים יורדים משמעותית כתוצאה מתחרות הרחבת השימוש והשיפור הטכנולוגי.

 

 

עדיף שזה יתחיל בישראל ונייצא לעולם ולא ההיפך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תגיד, אתה אמיתי?:shock:

 

אתה מנסה ליפות מצב שבו דורסים זכויות אזרח כאילו מישהוא פה עושה משהוא למען האזרח! :x

 

אני אסביר שוב,

 

חברת דרך ארץ רוצה להקים כביש אגרה? יבושם לה!

רוצה בלעדיות על הכביש? אהלן וסהלן.

אבל עולה על הדעת של מישהוא לחוקק חוק שהתנועה תהיה מותרת אך ורק על כביש 6?

 

חברת הכבלים פרסה רשת כבלים בכל הארץ וגובה על השרות הזה תשלום, שיהיה להם לבריאות.

יש איזה אדם בעל שכל בקודקודו שיחלום על חוק שכל אזרחי המדינה חייבים להתחבר לכבלים?

 

בזק פרסה עכשיו קו אופטי מתחת לים התיכון וגובה על זה תשלום, יזמות מבורכת וכל הכבוד.

נראה לך ששר התקשורת יעביר חוק שקובע שכל אזרחי ישראל יגלשו היום אך ורק בבזק?

 

אבל בא אגסי ומתנה מראש (ומקבל) שאת הפרויקט הזה הוא מוכן לעשות אך ורק אם מדינת ישראל תאסור טעינת רשת ותאסור יבוא רכבים חשמליים שכאלה,

 

זה נראה לך הגיוני?

זה מנהל תקין?

זה דמוקרטי?

 

 

תביא מאות אלפי יחצ"נים ופובליציסטים חלקלקי לשון, עדיין לא יצליחו להפוך את השקשוקה המצחינה הזאת לערוגת שושנים.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בגירה, מי אסר עליך לקנות פריוס פלאג-אין? או מיצובישי איי-מב?

בטר פלייס רוצה להקים את כל התשתית הזו? בכיף. מישהו חייב אותך לעזוב את רכב הבנזין שלך?!

 

אורן, עובד BP

hagggg55 כתב:

ברשותי אייפון 3gs 32 גיג'ה בערך כ3 חודשים ואין ספק אני נהנה איתו ברמות מטורפות

אני מציע לנסות יחסי מין, לשם קבלת פרופורציה.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראיתי 2 תחנות מצברים בהקמה ולא יכולתי שלא לשים לב ששתיהן היו במתחם של תחנת דלק קיימת של "פז".

 

מה אני אגיד לכם - מיזם חשמלי שמריח כמו מונופול שמתחבר עם חברת דקל ששולטת במעל 50% מהשוק (ובאיזה 80% בכל שוק האנרגיה) זה לא נשמע מבשר טובות.....

 

במקרה היום ראיתי תחנה בהקמה במתחם של תחנה של "דלק", כך שהתיאוריה שלך נפלה :wink:

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נניח אני עובד הייטק שגר באשקלון ונוסע כל יום לעבודה בת"א. אני נוהג בערך 60 ק"מ לכל כיוון. סה"כ 120 ביום. סוללות מספיקות ל-150 ק"מ. אם יש עמדת הטענה בחנייה של החברה, אני מגיע לעבודה, מחבר את הרכב לעמדת הטענה ונכנס למשרד. בסיום יום עבודה רכב טעון.

 

וכשאחרי שתחבר את האוטו לשקע, ויעבור ליד האוטו חוליגן קטן, או ההוא שבידיוק כועס עליך כי בא לו, או ההיא שחושבת שגנבת לה את הקידום, וינתק לך את האוטו מהטעינה. מה אתה עושה? נשאר לישון במשרד?

I Ride Because I Really Like Dessert

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וכשאחרי שתחבר את האוטו לשקע, ויעבור ליד האוטו חוליגן קטן, או ההוא שבידיוק כועס עליך כי בא לו, או ההיא שחושבת שגנבת לה את הקידום, וינתק לך את האוטו מהטעינה. מה אתה עושה? נשאר לישון במשרד?

חזק!!!!!

:-P:-P:-P:-P:-P:-P

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לזה כמו שנאמר כבר יש פיתרון פיזיבילי - הטענה אינדוקטיבית ללא כבלים. מרצדס הוכיחו היתכנות של זה לאחרונה וכעת הם מתחילים ניסוי מעשי. סביר להניח שזה לא מדע בדיוני (=נראה את זה עובד היטב תוך כמה שנים).

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכון, אפשר לעבוד על חשמל אלחוטי וכל זה,

מה שכן, נראה לי שנעילה מכנית של הכבל בתוך עמדת הטעינה ובתוך הרכב קצת יותר פשוטה.

 

אני מצטער שאני כל הזמן יוצא להגנת בטרפלייס, וזה בטח נראה כאילו הם משלמים לי בדיוק בשביל זה, אבל אני נתקל בדיעות כאלה על בסיס יומיומי, ובגלל שאני מכיר את כל הפיתרון על בוריו, אני פשוט יודע שזה טוב וזה עובד, אז אני כל הזמן נראה כאילו אני יחצ"ן של בטרפלייס, אבל זה רק מתוך הבנה אמיתי של המערכת וראייה ש(הרוב) זה אמיתי וכבר לא תיאורטי, אלא ממש נוסע עכשיו על הכביש.

 

אורן

hagggg55 כתב:

ברשותי אייפון 3gs 32 גיג'ה בערך כ3 חודשים ואין ספק אני נהנה איתו ברמות מטורפות

אני מציע לנסות יחסי מין, לשם קבלת פרופורציה.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עלו בשרשור הזה לא מעט טענות לגבי השפעת בעלי ההון על החוק, לגבי הפגיעה באזרחים, לגבי העדר יתרון כלכלי לצרכן הפרטי ולגבי איכויות כאלו ואחרות של המכונית, אבל אף אחד לא טען שזה לא עובד... (ואם כן, אז "נו באמת")

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי השפעת בעלי הון למיניהם, אתה יודע מול כמה מכשולים ביורוקרטיים בטרפלייס נאלצת להתמודד? ברגע שאתה פוגע בנתח שוק של בעלי הממון במדינה (יבואני הרכב למינהם)- לאותם בעלי ממון יש דרכים מאוד לא נעימות לנסות לנטרל אותך או להחזיק אותך קצר.

איזה פגיעה יש פה באזרחים? אתה לא מממן את זה. הכל השקעות של אנשים פרטיים. הממשלה לא נותנת שום דבר בפרוייקט מלבד תמיכה מוראלית פה ושם.

 

אתה יודע שממשלת הולנד הציעה לאגסי שיעביר את כל הפרוייקט לשם, ויתחילו בפיתרון שם?

ומאחר וזו מדינה אירופית מפותחת, ולא מדינת עולם שלישי כמו אצלנו, הם הציעו לו 2 דולרים על כל דולר שיכניס לחברה, ובעצם לגרום לו להרוויח מליונים בלי הסיכון של לאבד את התחתונים?

אבל לא. בגלל שהוא לא פה *רק* כדי להרוויח כסף, אלא גם לעזור קצת לכלכלה בארץ (שימו לב ל"רק". אני ממש לא חושב שמישהו פה עובד ומשקיע את כל כולו בשביל נטו צדקה. אני לא תמים) הוא דחה את ההצעה, והמשיך בפיתוח במדינה שעל כל פיסת קרקע שהוא רוצה לקנות (בכסף, לא בחיוך ודיבורים) עושים עליו עליהום תקשורתי.

hagggg55 כתב:

ברשותי אייפון 3gs 32 גיג'ה בערך כ3 חודשים ואין ספק אני נהנה איתו ברמות מטורפות

אני מציע לנסות יחסי מין, לשם קבלת פרופורציה.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצטער, לא קונה את זה.

 

הוא יכול לעשות את זה בכול העולם, אבל רק פה בארץ במידה וזה יתפוס, יהיה לו את הרווח האדיר ביותר. בשום מקום בעולם לא רגילים לשלם כאלה מחירים כמו פה על אחזקת רכב(כולל מכירת כלי הרכב), ועובדה שהוא מציע את החבילה שלו במחירים שדומים מאוד לעלויות רכב רגילות בארץ, שעולות במאות אחוזים על העלויות שלו.

 

אולי זו הסיבה שעושים עליו עליהום תקשורתי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...