Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5330 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

 

 

ואאלה, במקום להגיד איזה רכב זה, אתה שולח אותנו לקרוא אינצילקלופדיה.

מרוב שירשורים שנראים שכמו שילשולים לא הבנתי איזה רכב זה.

פורסם

זו גלאס T700 (איסר) בתצורת סטיישן.

 

לחברת גלאס הגרמנית היסטוריה די מעניינת והיא מוכרת בעיקר בזכות הגוגו-מוביל שהוזכר בשרשור השני.

עוד על החברה: http://en.wikipedia.org/wiki/Glas

 

הרכב הספציפי נראה כמו אחלה פרוייקט, ובמצב לא נורא בכלל (למעט מכסה המנוע שהתפורר כליל).

החבר מתכנן לשפץ אותה?

 

הנה תמונה מזוית אחרת:

isar_k.jpg

יום אחד גם לי תהיה אוסטין אלגרו 1.3 שנת 78,

עם תא נוסעים אפוף עשן ומאורר שחותך אצבעות... :roflmao:

ורדה הוריאנט *כבר לא* מחכה לחלקים מברזיל... (הגיעו בשלום)

פורסם
ואאלה, במקום להגיד איזה רכב זה, אתה שולח אותנו לקרוא אינצילקלופדיה.

מרוב שירשורים שנראים שכמו שילשולים לא הבנתי איזה רכב זה.

 

אל תהייה עצלן ותקרא חומר שנכתב ואין סיבה שיכתב שוב!! כך אולי תשכיל ותוכל לכתוב אינצילקלופדיה ...:-P

LOTUS ELAN PLUS 2 S130 1972, MG MIDGET 1963

CJ-7 GOLDEN EAGLE 1978, טילון ICM 1960,1962,1959....אופנוע "צבי"

וספה 1957, 1959,1963 ..."גיפ'" פורד GPW 1943..ב ס א WM20 1940 ועוד..

פורסם
חמש ספרות

טוב חברים, הנה סוף סוף, יש גוגומוביל איסר 700 סטיישן

בשנת 66 רכשתי רכב כזה בתצורה פרטית והוא בהיה רשותי במלפני מלחמת ששת הימים ולאחריה. אחרי המלחמה סיירתי עם הרכב בכל הגדה המערבית ולבסוף הוא הגיע עימי לג'רמק (הר מירון) .שימש אותי עוד מספר חודשים עד להכרותי עם אשתי האהובה ומיד לאחר מכן שווק חיים.

הורדתי אותו לתחנה מרכזית בל אביב, שם היה המוסך ששיועד לרכבים אלו, עשו לו אוברול, ולאחר זמן קצר נפח את נשמתו סופית.

עיצוב הרכב הושפע מרכבים אמרקאיים (קורות A של השמשה הקדמית בשיפוע אחורי ועוד), הוא היה נוח לנהיגה, מרעיש, אבל נסע יפה - נוסטלגיה.

מצא משה

פורסם
זו גלאס T700 (איסר) בתצורת סטיישן.

 

לחברת גלאס הגרמנית היסטוריה די מעניינת והיא מוכרת בעיקר בזכות הגוגו-מוביל שהוזכר בשרשור השני.

עוד על החברה: http://en.wikipedia.org/wiki/Glas

 

הרכב הספציפי נראה כמו אחלה פרוייקט, ובמצב לא נורא בכלל (למעט מכסה המנוע שהתפורר כליל).

החבר מתכנן לשפץ אותה?

 

הנה תמונה מזוית אחרת:

isar_k.jpg

אני מאוד מקווה שמישהו ישפץ אותה! זה רכב מאוד נדיר ןקלאסי!

ברשותי אלפא 147 1.6 2002

לפני FIAT 131 1982 (נמכרה לצערי)

פורסם
חמש ספרות

ה- T700 איזאר בגרסת הסטיישן היתה נדירה מאוד גם ב- 1961.

 

רק 45 יחידות יובאו ארצה.

 

והנה פרסומת מ- 1963 למחליפתה, הגלאס 1204, שזכתה להצלחה פחותה בהרבה בישראל.

אולי4.jpg

יוחאי שנער

israelmotorindustry.org

[email protected]

פורסם

יוחאי, ספר קצת על ההיסטוריה של גלאס בארץ.

 

מה מכרו? מתי? והאם הם היו פה עד שנבלעו ע"י ב.מ.וו או שהסתלקו עוד קודם?

 

בתודה מראש :-P

יום אחד גם לי תהיה אוסטין אלגרו 1.3 שנת 78,

עם תא נוסעים אפוף עשן ומאורר שחותך אצבעות... :roflmao:

ורדה הוריאנט *כבר לא* מחכה לחלקים מברזיל... (הגיעו בשלום)

פורסם
יוחאי, ספר קצת על ההיסטוריה של גלאס בארץ.

 

מה מכרו? מתי? והאם הם היו פה עד שנבלעו ע"י ב.מ.וו או שהסתלקו עוד קודם?

 

בתודה מראש :-P

 

לי יש זיכרונות ילדות מארגנטינה, שם הרכב מייצור מקומי כמובן (בארגנטינה של שנות ה-60 יצרו כמעט כל רכב אמריקאי ואירופי מלבד וולקסווגן שיוצר בברזיל) אבל תחת השם איזרד - ISARD -

זכורים לי ה-400 (גוגו) ה- 700 ולאחר מכן ה-1204 שהיה מהיר בצורה מפחידה כי ביצועי השילדה לא תאמו את ביצועי המנוע, ולא פעם זה נגמר עם 4 גלגלים לכיוון השמים.

ה 1204 עבר אין סוף שיפורים ואפילו היו מירוצי 1204 (בדומה למירוצי רנו 12, סיטרואן דב שבו ואחרים)

משיטוטי האינטרנט, מצאתי אפילו תמונה של מועדון איזרד ארגנטינה משנות השישים וגם 1204 משתתף במירוץ צפון מערב ארגנטינה (LA VUELTA DEL NOROESTE) של שנת 1967

imagesCA68117X.jpg

imagesCA0RAHPF.jpg

imagesCA51ZSEC.jpg

imagesCAHSNTFB.jpg

imagesCAL1YG4Y.jpg

imagesCA913536.jpg

images.jpg

imagesCAOXG7QX.jpg

פורסם
יוחאי, ספר קצת על ההיסטוריה של גלאס בארץ.

 

מה מכרו? מתי? והאם הם היו פה עד שנבלעו ע"י ב.מ.וו או שהסתלקו עוד קודם?

 

בתודה מראש :-P

 

בקצרה, ההיסטוריה של גלאס בישראל:

 

גלאס החלה את פעילותה המסחרית בישראל בינואר 1960. נראה שתחילה יובא רכב משומש בלבד (בעיקר איזאר מדגמי 1957 ו- 1959), שהיה כדאי כי המיסוי נגזר גם מגיל הרכב המיובא.

במקביל פנה היבואן לועדת הרכב הבין-משרדית והציע הרכבה מקומית (נראה שהצעתה של גלאס היתה נרחבת למדי והגיעה עד ליצור מלא של הרכב בארץ). האיזאר T700 התמודדה גם על רכב הסא"לים הצה"לי, במכרז שנפתח במרץ 1960, ושלבסוף זכתה בו הסיטרואן דה שבו.

 

מבדיקה מהירה של הנתונים נראה שיבוא רכב חדש מתוצרת גלאס החל ביוני 1960. יובאו גוגומוביל 400 ואיזאר 700 (בגרסאות סדאן, סטיישן ומסחרית). ביולי 1963 החל יבוא ה- 1204 המודרנית, ורק 23 יחידות שלה נמכרו כאן.

הסוכן ב- 1963 וב-1964 היה אותו "גוגו-איסר" המוזכר למעלה, ונראה לי שפעילות יבוא הרכב שלו נסתיימה בקיץ 1964 (כן, הוא המשיך כמובן בשירות עוד שנים ארוכות). בנובמבר 1965 מופיע בזירה "רכב פאר" ומציג את הגלאס 1700: יפהפיה בעיצובו של Frua עם מנוע 1700 מודרני ו- 80 כ"ס. ה-1700 עלתה 20 אלף ל"י, ממש כמו אופל רקורד 1700, אבל התקופה היתה תקופת מיתון והציבור השמרני העדיף את האופל על-פני המעוף של היצרן מדינגולפינג. "רכב פאר" מכר שתי 1700 בלבד וכמה 1204, ועצר את היבוא בקיץ 1966.

גלאס עצמה ניסתה למצב את עצמה כיצרנית מכוניות עילית. זה הביא אותה, ממש לפני 45 שנים, בנובמבר 1966, לחיקה של ב.מ.וו, שעצרה את יצור דגמי הגלאס תוך שנים ספורות ומכרה את הזכויות ואת המכשור ליצור ה- 1700 למפעל שלה בדרום אפריקה, שם יוצרה עד 1977.

 

בסך הכל יובאו לישראל 332 גלאס, מהן 38 משומשות. הרוב הגדול, כ- 200 יחידות, היו מדגם ה- T700.

Glas 1700.JPG

יוחאי שנער

israelmotorindustry.org

[email protected]

×
×
  • תוכן חדש...