Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שימוש במתנול - מסקנות


chenrp
שימו לב! השרשור הזה בן 3085 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

יש לי שאלה אליכם:

אני יודע שיש קיטים של הזרקת מתאנול ומים ליניקה, האם מישהו ניסה תערובת של מים+אצטון? (לא מדבר על חיסכון בדלק אלא מהפן של הביצועים!)

 

אני יודע מה האצטון עלול ליגרום במיכל הדלק ועד שיגיעה למנוע- אבל מה הבעיה עם הוא מוזרק מדולל במים ישר לתוך המצערת?

עשיתי ניוקי מצערת אצלי בגרנדה והוספתי למים המזוקקים קצת אצטון (יחס 1:15), זה ממש הוריד את טמפ' היניקה בכמעט 30 מעלות הפרש מהסביבה.

מוכר מארז נייר טואלט איכותי בייבוא אישי מחו"ל של Kirkland, מוכן להחלפה על רכב ספורטיבי יד ראשונה, לרציניים בלבד!.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 325
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

תודה לכל מי שהגיב במהירות.

אני מבין את היצרן\יבואן שלא רוצה לתת אישור למשהו שהוא לא רשמי.

אם כך, אכנס גם אני להרפתקאות המתנול- בעיקר מתוך רצון לשמור על המנוע עצמו.

בקשר לפילטר דלק: כן, אני מודה לכך, תודה על הידוע החוזר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי שאלה אליכם:

אני יודע שיש קיטים של הזרקת מתאנול ומים ליניקה, האם מישהו ניסה תערובת של מים+אצטון? (לא מדבר על חיסכון בדלק אלא מהפן של הביצועים!)

 

אני יודע מה האצטון עלול ליגרום במיכל הדלק ועד שיגיעה למנוע- אבל מה הבעיה עם הוא מוזרק מדולל במים ישר לתוך המצערת?

עשיתי ניוקי מצערת אצלי בגרנדה והוספתי למים המזוקקים קצת אצטון (יחס 1:15), זה ממש הוריד את טמפ' היניקה בכמעט 30 מעלות הפרש מהסביבה.

 

30 מעלות זה הוריד כששמת אצטון. וכעת כשהמנוע עובד על דלק רגיל, האם טמפ' יניקה עדיין נמוכה ב30?

אם כן, אני רוצה לשמוע איך עשית זאת.

תודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הטמפי ירדה רק בזמן ההשפרצה של הנוזל לבית המצערת, טמפ' היניקה עמדה על כ10~12 מעלות במקום 30 סביבה+חום תא מנוע.

 

אבל לא בניתי קיט או משהו, זה רק היה לצורך ניקוי- לכן אני שאול כאן האם מישהו ניסה תערובת של מים-אצטון במקום מים-אתאנול בקיט ההזרקה. כי אני מבין שלשים אצטון במיכל הדלק זה מתכון לצרות עם כל הדרך שהוא צריך לעבור עד לתא הבעירה, אבל מה הבעיה להזריק ישירות לבית המצערת תערובת של 1:10 של מים/אצטון? כי זה פשוט נוח יותר לרדת למכולת וליקנות בקבוק אצטון ב2 שקל מאשר לינסוע לחיפה ליקנות מתאנול.

 

מה הנזק שתערובת מים-אצטון יכולה ליגרום בכניסה מבית המצערת?

ודבר אחרון- האם דלק 95 שיש בתחנות אמור ליגרום להמסת גומיות(ריכוך והגדלת מידות)?

כי קניתי גנרטור ומילאתי ליטר וחצי דלק 95 מסונול והדלק הזה פשוט כמו אצטון וכל דבר כמעט ממיס- גומיות מיתרככות ומיתרחבות וזה ממש חזק -למה?

מוכר מארז נייר טואלט איכותי בייבוא אישי מחו"ל של Kirkland, מוכן להחלפה על רכב ספורטיבי יד ראשונה, לרציניים בלבד!.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

איתמר, נראה שתקף אותך חיידק אלים מסוג אנטי-מתנול...

 

אגב זה נכון שאם כותבים את המילה מתנול בשרשור הזה, היא הופכת אוטומט לאדום מודגש?

  

בתאריך 8.6.2023 בשעה 13:37, discoTD5 כתב:

כל פעם שיש לך דעה מוצקה על משהו, תרשום בדיוק את ההיפך. ככה תטעה פחות. 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צר לי,נראה שאלו הנוטים לא להסכים עם השימוש במתנול צודקים!

לאחר שעשיתי "מחקר קריאתי" של פורומים ועשרות קבצי טקסט שחלקם מחקריים

הגעתי למסקנות-

1- השימוש במתנול ברכבים משנים מאוחרות אינו אפקטיבי מכיוון שתכולת האנרגיה של מתנול היא 2.5% פחות מבנזין 95

וכפועל יוצא החסכון בדלק הוא בראש ולא בכיס

2- השימוש במתנול עלול להגביר פליטת גזים מהמנוע (לא בהכרח חייב להראות בעין ע"י צבע שונה) ובכך לגרום לנזק בטווח הארוך לממיר הקטליטי

3- מתנול גורם לבעיות בהנעה במזג אוויר חם\קר מה שנקרא drivability

בחורף - השתהות בהספקת הדלק למנוע

בקיץ - החום הגבוה שהמתנול מייצר עקב השינוי הכימי בהרכב הדלק גורם לפליטת מזהמים קשים מנשוא עבור הממיר

4- כאשר קיימים מים בדלק (מכל סיבה,ומים משמעו גם בכמוית מזעריות) תכונת המתנול היא להפריד בנזין עשיר למעלה ובנזין דליל (במים) למטה.וכשמשאבת הדלק ממוקמת לה בתחתית המכל,איזה דלק היא מקבלת להנעה? :)

5- למתנול יש השפעה על חלקים של מערכת הדלק והיא נמדדת בזמן ולאו דווקא בקילומטרז'. הגומי הפלסטיק והמתכות השונות יועדו לשימוש בבנזין . וכמו שכבר הזכרתי למעלה (ראה סעיף 4) למתנול תכונת הצמדות למים , במהלך הזמן המפגש של המים עם המתכות השונות הנמצאות במערכות הרכב יגרמו לקורוזיה ומכאן לבעיות קשות.

תרכובות פלסטיק עלולים להתנפח וגומי עלול להתפורר בשימוש במתנול בריכוזיות גבוהה (2.5%+)

 

השימוש במתנול בעולם הוא בהחלט קיים,רק מה הוא לא נועד "לשפר את ביצועי המנוע ולחסוך לנו דלק" הוא נועד לנפח את כמות הדלק במיכל בדלק זול.(מתנול מגיע מגז טבעי, אבל הטכנולוגיה יכולה לייצר אותו מפחם, עץ ומגוון רחב של חומרים אחרים. כמו אתנול) סין לדוגמא ידועה כמשתמשת גדולה של מתנול,תקראו כמה פוסטים באנגלית,בפורומים סינים ותמצאו שהשימוש לטווח הארוך מזיק עד מאוד.לכן למרות שישנם בדיקות מעבדה ומחקרים "המוכיחים" שניתן להשתמש במתנול בביטחה,המציאות לטווח הארוך היא אחרת.

בהצלחה!

 

נ.ב

אני לא מכיר את איתמר (אב הבית) אבל העקשנות שלו כי המתנול לא מתאים גרמה לי ללכת ולהתחיל לקרוא.מי לא רוצה "דלק זול ומשפר ביצועים" הייתי חייב לבדוק את הסקפטים.

והוא בהחלט צודק!!!!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אשמח למראי מקום על נזקי שימוש בסין וכו', ואם מדובר בעד 10% כפי שהומלץ פה או 85%!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

משהו ששכחתי לציין בהמשך לסעיף 5

2.5% ריכוזיות גבוהה זאת אומרת הכל יחסי,ולטווח הארוך.

כמובן שאם תשתמשו בריכוזיות של 10%עד15% הסבירות שהרכב יתחיל לגמגם היא גבוהה יותר לטווח הקצר.

ולמה לכם להיות שפני הניסיונות לאחרים. קראו ותחכימו.

עצם זה שהשימוש גורם לסתימת פילטר דלק מתחילת השימוש,מסביר לנו כמה בעיות עוד יהיו בהמשך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צר לי,נראה שאלו הנוטים לא להסכים עם השימוש במתנול צודקים!

לאחר שעשיתי "מחקר קריאתי" של פורומים ועשרות קבצי טקסט שחלקם מחקריים

הגעתי למסקנות-

1- השימוש במתנול ברכבים משנים מאוחרות אינו אפקטיבי מכיוון שתכולת האנרגיה של מתנול היא 2.5% פחות מבנזין 95

וכפועל יוצא החסכון בדלק הוא בראש ולא בכיס

2- השימוש במתנול עלול להגביר פליטת גזים מהמנוע (לא בהכרח חייב להראות בעין ע"י צבע שונה) ובכך לגרום לנזק בטווח הארוך לממיר הקטליטי

3- מתנול גורם לבעיות בהנעה במזג אוויר חם\קר מה שנקרא drivability

בחורף - השתהות בהספקת הדלק למנוע

בקיץ - החום הגבוה שהמתנול מייצר עקב השינוי הכימי בהרכב הדלק גורם לפליטת מזהמים קשים מנשוא עבור הממיר

4- כאשר קיימים מים בדלק (מכל סיבה,ומים משמעו גם בכמוית מזעריות) תכונת המתנול היא להפריד בנזין עשיר למעלה ובנזין דליל (במים) למטה.וכשמשאבת הדלק ממוקמת לה בתחתית המכל,איזה דלק היא מקבלת להנעה? :)

5- למתנול יש השפעה על חלקים של מערכת הדלק והיא נמדדת בזמן ולאו דווקא בקילומטרז'. הגומי הפלסטיק והמתכות השונות יועדו לשימוש בבנזין . וכמו שכבר הזכרתי למעלה (ראה סעיף 4) למתנול תכונת הצמדות למים , במהלך הזמן המפגש של המים עם המתכות השונות הנמצאות במערכות הרכב יגרמו לקורוזיה ומכאן לבעיות קשות.

תרכובות פלסטיק עלולים להתנפח וגומי עלול להתפורר בשימוש במתנול בריכוזיות גבוהה (2.5%+)

 

השימוש במתנול בעולם הוא בהחלט קיים,רק מה הוא לא נועד "לשפר את ביצועי המנוע ולחסוך לנו דלק" הוא נועד לנפח את כמות הדלק במיכל בדלק זול.(מתנול מגיע מגז טבעי, אבל הטכנולוגיה יכולה לייצר אותו מפחם, עץ ומגוון רחב של חומרים אחרים. כמו אתנול) סין לדוגמא ידועה כמשתמשת גדולה של מתנול,תקראו כמה פוסטים באנגלית,בפורומים סינים ותמצאו שהשימוש לטווח הארוך מזיק עד מאוד.לכן למרות שישנם בדיקות מעבדה ומחקרים "המוכיחים" שניתן להשתמש במתנול בביטחה,המציאות לטווח הארוך היא אחרת.

בהצלחה!

 

נ.ב

אני לא מכיר את איתמר (אב הבית) אבל העקשנות שלו כי המתנול לא מתאים גרמה לי ללכת ולהתחיל לקרוא.מי לא רוצה "דלק זול ומשפר ביצועים" הייתי חייב לבדוק את הסקפטים.

והוא בהחלט צודק!!!!

 

 

במשפט אחד אתה פשוט טועה ומטעה בהכל!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

^^

כמו שהשירשור פתוח המון זמן ,בעוד שנה +- נדבר בע"ה ונקווה בשבילך לטוב.

כדי להגיד שאני טועה ומטעה אתה צריך להסביר בדיוק כמו שאני הסברתי בעברית ברורה שהעצות שלכם לשימוש במתנול

יגרמו לנזקים עתידיים בלו מעט רכבים וזה בגלל שעכשיו הרכב מראה "שיפור בביצועים" אתה רק לא יודע מה קורה בצינור השחור

שמרגע הערבוב במתנול ועד לרגע התדלוק הבא. אין לך פשוט שמץ של מושג מה הנזק שנגרם למשאבת הדלק במרוצת השנים

אני מקווה שיש אנשים חכמים מספיק כדי להבין שנניח ואני צודק ב20% זה עדיין שווה לא להשתמש בתוסף הזה.

ואתה חייב להבין דבר אחד אני ינסה להסביר לך את זה בשפה שאולי תיהיה לך ברורה

אם אתה אוכל ביצת קינדר ערך הקלורי שלה הוא 560 קלוריות

אם אתה אוכל חטיף אצבעות שוקולד כיף כף הערך הקלורי שלו הוא 510 קלוריות

מה נותן לגוף שלך יותר אנרגיה קינדר או כיף כף?

והמבין יבין

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוקיי,

 

לצורך השאלה, נצא מנקודת הנחה ששימוש לזמן ארוך לא מומלץ.

האם היתרונות עולים על החסרונות בשימוש לטווח קצר - שאני אקבע בצורה אקראית לגמרי ל-4 תדלוקים מלאים לדוגמא - בכך שהמתנול ינקה את שלל הרכיבים של מערכת הדלק, מה שיכול אולי להיות משמעותי ברכבים ישנים (והאלפא שלי חוגגת 11 בקרוב ואני חושב שמערכת הדלק שלה עברה די הרבה).

האם בתור תוסף דלק לטווח הקצר, במטרה לנקות את המערכת, או לחלופין לעבור בדיקות גזים כאלה ואחרות בטסט השנתי (שלפי התגלגלות השרשור אני רואה שהמתנול בהחלט יעיל בתחום), המתנול מהווה אופצייה טובה מבחינת יחס עלות/תועלת?

זה בסדר, יש גם כאלו שמסורים לקורולות שלהם כאילו היו בנות משפחה ולא חתיכות מתכת ופלסטיק כמו מיקסר למשל. הענין הוא שבאלפא משום מה זה גם נראה הגיוני.
:wink:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המתנול הוא לא האופציה הראשונה ולדעתיי גם לא בעשירייה הראשונה של האופציות.

אם מערכת הדלק שלכם מלוכלכת מתנול יכול לסתום את הפילטר במהירות.אח"כ מי יודע כמה משקעים הוא לוקח איתו קדימה.

התוסף K44 יש בתוכו מתנול או אתנול בכמות מזערית ל"שיחרור" חלקיקים מפוייחים מהמנוע אבל בטח לא "ניקיון יסודי"

למערכת הדלק,את זה תשאיר למומחים. יש היום כל כך הרבה פתרונות ללכלוך במערכת ההזרקה\דלק ואתם מחפשים לקנות בקבוק אצטון ולשפוך אותו למיכל דלק? והכל על סמך מחקר שעשו בטכניון על רכב משנת 84 שמי יודע אם ב86 הרכב עוד היה קיים.

ולאלפא רומיאו בת 11 אתה בונה על ניסיונות? נניח ותחסוך 2000 ש"ח רק מהמתנול (הכי מופרז בעולם) מה יקרה אם הסקפטים פה צודקים? והלכה משאבת דלק + פילטר . הביזבוז זמן שלך בהחלפה והניקיון שתצטרך לעשות לאחר מכן אצל מכונאי מקצועי בגלל "תופעות לוואי" יעלה לך כמה פעימות יותר מ2000 ש"ח באלפא

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

^^

כמו שהשירשור פתוח המון זמן ,בעוד שנה +- נדבר בע"ה ונקווה בשבילך לטוב.

כדי להגיד שאני טועה ומטעה אתה צריך להסביר בדיוק כמו שאני הסברתי בעברית ברורה שהעצות שלכם לשימוש במתנול

יגרמו לנזקים עתידיים בלו מעט רכבים וזה בגלל שעכשיו הרכב מראה "שיפור בביצועים" אתה רק לא יודע מה קורה בצינור השחור

שמרגע הערבוב במתנול ועד לרגע התדלוק הבא. אין לך פשוט שמץ של מושג מה הנזק שנגרם למשאבת הדלק במרוצת השנים

אני מקווה שיש אנשים חכמים מספיק כדי להבין שנניח ואני צודק ב20% זה עדיין שווה לא להשתמש בתוסף הזה.

ואתה חייב להבין דבר אחד אני ינסה להסביר לך את זה בשפה שאולי תיהיה לך ברורה

אם אתה אוכל ביצת קינדר ערך הקלורי שלה הוא 560 קלוריות

אם אתה אוכל חטיף אצבעות שוקולד כיף כף הערך הקלורי שלו הוא 510 קלוריות

מה נותן לגוף שלך יותר אנרגיה קינדר או כיף כף?

והמבין יבין

 

אבל הכל כתוב כאן בשרשור!

 

 

 

 

 

צר לי,נראה שאלו הנוטים לא להסכים עם השימוש במתנול צודקים!

לאחר שעשיתי "מחקר קריאתי" של פורומים ועשרות קבצי טקסט שחלקם מחקריים

הגעתי למסקנות-

1- השימוש במתנול ברכבים משנים מאוחרות אינו אפקטיבי מכיוון שתכולת האנרגיה של מתנול היא 2.5% פחות מבנזין 95

וכפועל יוצא החסכון בדלק הוא בראש ולא בכיס - לא נכון! הוא מעלה אוקטן. למרות שהאנרגיה שלו נמוכה משל בנזין 95, במהילה נכונה באחוזים נכונים הוא מועיל. באחוזים גבוהיים מידי, הוא גורם לביזבוז בדלק.

2- השימוש במתנול עלול להגביר פליטת גזים מהמנוע (לא בהכרח חייב להראות בעין ע"י צבע שונה) ובכך לגרום לנזק בטווח הארוך לממיר הקטליטי - לא נכון! הפירוק של המתנול יהיה גז מימן ומיים. מהאגזוז לא יהיה נזק לממיר שכן זה רק מנקה את הממיר! מה גם שבטסט הזיהום אוויר מראה לי (ולעוד רבים המשתמשים במתנול) 0.0X זיהום!

3- מתנול גורם לבעיות בהנעה במזג אוויר חם\קר מה שנקרא drivability

בחורף - השתהות בהספקת הדלק למנוע - ושוב טעות! עד 15% אין בעיה. מעל 15% מהילה תהיה בעיה בקור. מה זה קור? לא חורף של ישראל זה בטוח! במינוס 20 מעלות ומטה, במהילה של 20% ומעלה יכולה להיות בעיה בהתנעה הראשונה. בארצות הברית יש דלק מהול ב85% אתנול. והוא זול יותר. כמובן שהמון אנשים ניסו אותו שם והתניעו לא על הפעם הראשונה אבל התניעו בקור.

פשוט תסתכל על סרטונים בYOUTUBE ותראה שאפשר גם לסוע על מהילה של 85%. אבל אני לא מדבר על מהילה כזו גדולה.

בקיץ - החום הגבוה שהמתנול מייצר עקב השינוי הכימי בהרכב הדלק גורם לפליטת מזהמים קשים מנשוא עבור הממיר - בדיוק הפוך! המתנול וכל משפחת התנול (אתנול וכו') עובדים בטמפרטורת בערה נמוכה יותר והם מורידים את חום המנוע!

4- כאשר קיימים מים בדלק (מכל סיבה,ומים משמעו גם בכמוית מזעריות) תכונת המתנול היא להפריד בנזין עשיר למעלה ובנזין דליל (במים) למטה.וכשמשאבת הדלק ממוקמת לה בתחתית המכל,איזה דלק היא מקבלת להנעה? :) - שוב בדיוק הפוך!!!

בנזין לא מתערבב עם מים. ולכן כשיש מהילה במיים המנוע יגמגם ישר.

אבל בדיוק כאן קיים הייתרון של מתנול. מתנול\אתנול, מתערבבים עם מיים. והם למעשה גורמים למיים שיש במיכל הדלק, להדלק! ואז למעשה אין מיים ואין שאריות מים במיכל הדלק. עשה ניסוי בעצמך! קח חצי כוס מים וחצי כוס 99% אלכוהול ותערבב ותראה שזה נדלק. נדלק בקושי, אבל נדלק! אז מצויין שיש מתאנול במיכל הדלק. כך אין מצב שמהילה במיים תגרום לגמגום במנוע. ושוב יש סרטונים ב YOUTUBE שמראים ערבוב של מתנול עם מיים ורואים שזה נדלק!

5- למתנול יש השפעה על חלקים של מערכת הדלק והיא נמדדת בזמן ולאו דווקא בקילומטרז'. הגומי הפלסטיק והמתכות השונות יועדו לשימוש בבנזין . וכמו שכבר הזכרתי למעלה (ראה סעיף 4) למתנול תכונת הצמדות למים , במהלך הזמן המפגש של המים עם המתכות השונות הנמצאות במערכות הרכב יגרמו לקורוזיה ומכאן לבעיות קשות. - למתנול\אתנול יש תכונות ממסות חלשות יותר מבנזין 95. אז אם הבנזין לא עושה נזק לגומיות, המתנול בטוח שלא יעשה.

בענין קורוזויה, אני לא מכיר.

תרכובות פלסטיק עלולים להתנפח וגומי עלול להתפורר בשימוש במתנול בריכוזיות גבוהה (2.5%+) - מאיפה המידע הזה?

תן סימוכין אחד. רק אחד מהימן ואני מפסיק להשתמש בו! שכן אם בנזין 95 לא עושה זאת, גם מתנול לא.

 

השימוש במתנול בעולם הוא בהחלט קיים,רק מה הוא לא נועד "לשפר את ביצועי המנוע ולחסוך לנו דלק" הוא נועד לנפח את כמות הדלק במיכל בדלק זול.(מתנול מגיע מגז טבעי, אבל הטכנולוגיה יכולה לייצר אותו מפחם, עץ ומגוון רחב של חומרים אחרים. כמו אתנול) סין לדוגמא ידועה כמשתמשת גדולה של מתנול,תקראו כמה פוסטים באנגלית,בפורומים סינים ותמצאו שהשימוש לטווח הארוך מזיק עד מאוד.לכן למרות שישנם בדיקות מעבדה ומחקרים "המוכיחים" שניתן להשתמש במתנול בביטחה,המציאות לטווח הארוך היא אחרת. נכון, אפשר לייצר משהו בצורה מזהמת.

אבל אפשר לייצר מתנול בצורה ירוקה כפי שעושים בארצות הברית ע"י אנרגית השמש.

בהצלחה!

 

נ.ב

אני לא מכיר את איתמר (אב הבית) אבל העקשנות שלו כי המתנול לא מתאים גרמה לי ללכת ולהתחיל לקרוא.מי לא רוצה "דלק זול ומשפר ביצועים" הייתי חייב לבדוק את הסקפטים.

והוא בהחלט צודק!!!!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3085 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...