Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שימוש במתנול - מסקנות


chenrp
שימו לב! השרשור הזה בן 3095 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני לא ממליץ לאף אחד לעבור לשימוש קבוע במתנול/אתנול לפני שבדקו מול הנחיות ייצרן האם ניתן להשתמש במתנול/אתנול ברכב שברשותו.

 

ברכבי קונצרן VAG קיים הייתר של הייצרן להשתמש במתנול בדגמים מסויימים לאחר שהייצרן התקין משאבות לחץ גבוה תוצרת היטאצ'י אשר עמידות בפני בלאי כתוצאה משימוש במתנול/אתנול.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 325
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אני לא ממליץ לאף אחד לעבור לשימוש קבוע במתנול/אתנול לפני שבדקו מול הנחיות ייצרן האם ניתן להשתמש במתנול/אתנול ברכב שברשותו.

 

ברכבי קונצרן VAG קיים הייתר של הייצרן להשתמש במתנול בדגמים מסויימים לאחר שהייצרן התקין משאבות לחץ גבוה תוצרת היטאצ'י אשר עמידות בפני בלאי כתוצאה משימוש במתנול/אתנול.

 

אתה לא ממליץ כי אין לך נסיון וידע בעניין תרכובת המתנול ותכונותיו. וזה מובן.

אבל לאחר שהתייעצתי עם מטלורג ועוד מומחים בעניין, ולאחר הניסוי שלי ושל חברי הפורום, ולאחר שמתדלקים קבוע בארצות הברית מליוני מכוניות בכל שנה, ואין נזק, ולאחר שעשו ניסוי בטכניון....

 

לאחר כל אלו, אני לא רואה סיבה לא להשתמש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאף אחד מהגורמים שציינת את הידע והיכולות שיש לייצרן הרכב לקבוע באופן חד-משמעי אם מותר לתדלק רכב X או רכב Y במתנול.

 

אין לך את הידע,ציוד והיכולות לנתח את כול הגורמים אשר עלולים לגרום לנזק לטווח הארוך על מערכת הדלק של הרכב לאחר תדלוק במתנול.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה לא ממליץ כי אין לך נסיון וידע בעניין תרכובת המתנול ותכונותיו. וזה מובן.

אבל לאחר שהתייעצתי עם מטלורג ועוד מומחים בעניין, ולאחר הניסוי שלי ושל חברי הפורום, ולאחר שמתדלקים קבוע בארצות הברית מליוני מכוניות בכל שנה, ואין נזק, ולאחר שעשו ניסוי בטכניון....

 

לאחר כל אלו, אני לא רואה סיבה לא להשתמש.

 

לא נמאס לך לחזור על המנטרה?

אתה עוד לא מבין שמתנול הוא לא יותר מתחליף זול לדילול דלק? ואני בכלל לא מדבר על הניסוי המגוחך והפרהיסטורי שנערך בטכניון.

כל ה"שיפור" שאתה חש הוא או פסיכולוגי או בגלל ניקוי מערכת הדלק. למתנול יש ערך קלורי נמוך משל בנזין ולכן אין שום סיכוי שאתה חש עלייה בביצועים. חלאס לחפור על זה.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חלאס לחפור?

אתה מתווכח עם ניסוי מדעי! אם אתה לא מסכים, אתה לא חייב להשתתף בדיון.

ערך קלורי נמוך...? אז הרכב יצרוך יותר דלק פר קילומטר.

אבל המתנול זול יותר.

 

כל יצרן רכב מרשה מהילה של עד 10% של אתנול.

כנ"ל גם האישור שיש לתחנות הדלק בישראל. מותר להם למהול עד 10% אתנול.

 

נזק זה לא עושה לפי הניסוי של הטכניון.

ניסוי זה ניסוי. לא משנה מתי התרחש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין לי מה להמשיך ולהתדיין איתך, אתה עומד על הרגליים האחוריות שלך, משוכנע בצידקתך ורואה עולם ורוד.

לטובת כל מי שלא נתקל בשרשור הזה בעבר מומלץ לדפדף כמה דפים אחורה, הנושא נטחן עד דק.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה בעצמך משתמש בתוסף בכל טסט שאתה עושה...

ממה אתה חושב שבנוי התוסף שלך?

רק לידע כללי, התוסף שלך (330 מיליליטר) עולה כמו 18 ליטר מתנול!

 

אני לא סתם טוען שאני צודק. אני מסתמך על ניסוי שביצע הטכניון.

בנוסף לכך, אני רואה כי המון מדינות (ברזיל, ארה"ב ועוד) משתמשות בזה על בסיס קבוע.

ובנוסף לכך, ישראל נתנה אישור למהילה עד ל10% מבלי לידע את הלקוחות.

 

אז למה שאני לא אשתמש בזה? תן סיבה אחת הגיונית.

 

אין לי אינטרס לפרסום המתנול. אני פשוט משתף את האחרים כדי שכולם ירוויחו מכך.

 

באם הוא היה מזיק לרכב ולא מועיל בכלל, אני אפסיק מיידית להשתמש בו.

 

כרגע, כל מי שהשתמש בו מודה לי וממשיך להשתמש!

 

:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חן,

ה"וויכוח" הוא בדיוק בין "כרגע" (הנזק הכי גדול שאפשר להעלות על הדעת משימוש בטווח קצר הוא סתימה/הרס למסנן הדלק), לבין "שימוש ארוך טווח": הרס צנרת הדלק כנראה לא יתרחש, אולי נזק למשאבה ואפשרות לשחיקת שסתומים מוגברת או לקורוזיה למנוע (זה בעקרון מה שאני מנסה לברר). בכל אופן האיחוד האירופי אישר שימוש עד 3%, אני מנסה לברר במדויק אם הדלק בארץ כבר מתוסף בכמות הזאת, ומה המניעה לשימוש עד 15%.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נזק למשאבה ולשסתומים יתכן בשימוש של 100% מתנול/אתנול. וזאת בגלל שאין מרכיב שימון.

בכל אופן, אני אשמח לדעת אם יש נזק עתידי.

 

למרות שאני יודע שיש אנשים שמשתמשים מזה שנים באתנול.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוצעו מספיק נסויים ,חלקם גם מופיעים ביוטיוב ,אין שום סיבה לא להשתמש בו .

זה לא חומר חומצי ,וגם אם החומציות שלו יותר גבוהה מזאת של דלק ,זה סה"כ 2% - %5 שנמהלים בדלק .

רוצה תשתמש ,תחסוך קצת כסף (מחיר לליטר כ 6 ש"ח ) ועל הדרך תנקה את מע' הדלק ,גם מס' אוקטן יעלה .

מפחד - אל תשתמש .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעניין למה הייצרן VAG דאג להזכיר שמשאבת לחץ גבוה במנועי FSI היא תוצרת היטאצ'י ועמידה בפני נזק שעלול לגרום אתנול.

Pages from SSP_337.pdf

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז למה רק עד 5%?

מה קורה ב 15%?

 

(ועוד לא הבנתי, חוץ מכמה תחנות נסיוניות האם בדלק בארץ קיים כבר אחוז מסויים של מתנול, נשבע קראתי את כל 250 ההודעות בשרשור!)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעניין למה הייצרן VAG דאג להזכיר שמשאבת לחץ גבוה במנועי FSI היא תוצרת היטאצ'י ועמידה בפני נזק שעלול לגרום אתנול.

 

ממה שקראתי בעולם, יש בעיות עם מנועי טורבו והוספת החומר בדלק.

 

מרק, האם אתה יודע קצת יותר פרטים?

קובי

:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש מצב שהבחור הוא היבואן של המתנול בארץ או משהו ואנחנו סתם מבזבזים זמן בויכוחים?

Golf GTi MK5: Revo Stage 2+ - Tein SuperStreet 2 - MILLTeK Performance Pipe - APR Hpfp

למכירה: איביזה טורבו 20VT.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין מצב.

המתנול הוא תוצר לוואי של דור כימיכלים, זול מאוד לייצור. אין יבואן!

יש תוכנית להעביר גנרטורי דיזל לפעול על מתנול.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3095 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...