Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5419 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם

לפני כשבועיים אבי הכניס את רכבו AUDI A3 2002 1.8T למוסך השחר VW בחולון.

 

התקלה שהיתה באוטו היא: בזמן פניה שמאלה בזמן שדוושת הגז לחוצה יותר מ 20 אחוז נדלקת מנורת EPC ומאותו רגע הרכב לא סוחב ומרגיש כי לא פותח את המצערת יותר מ 10 אחוז. (יש לציין כי גם בזמן שהמנורה כבויה הרכב מרגיש כי בקושי סוחב)

 

לפני כ 3 חודשים לערך אבי ניגש למוסך לבצע דיאגנוסטיקה לרכב לכל התקלות הנ"ל.

איש הדיאגנוסטיקה בדק את הרכב ולא עלה על התקלה וביקש מאבי להשאיר את הרכב במוסך. אבי לא היתה אפשרות להשאיר את הרכב במוסך לבדיקות נוספות. הוא שילם למוסך 139 ש"ח על הבדיקה הממוחשבת בטענה כי יתקזזו במחיר כשיחזור לתקן את הרכב. (למרות שאיש הדיאגנוסטיקה לא נתן לו תשובה באותו רגע ששילם) ויצא לדרכו.

 

לאחר חודש וחצי+- אבי חזר למוסך ע"מ לפתור את התקלה.

הכנסנו את הרכב למוסך ביום חמישי בבוקר מנהל העבודה אמר שתיתכן האפשרות שהאוטו ישאר במוסך לסופ"ש ולא היתה לנו בעיה עם זה. פתחו כרטיס לרכב ונסענו לדרכנו. עבר הסופ"ש והרכב נשאר במוסך, ביום ראשון בבוקר אבי התקשר ע"מ לברר מה מצב העבודה על הרכב מנהל העבודה אמר לו שצריך להחליף את דוושת ההאצה האלקטרונית ומחירה 1500 ש"ח, לאחר שיחה שלי עם מנהל העבודה, המנהל הסכים להתקין דוושה מפירוק.) הדוושה הוזמנה והותקנה ברכב.

ביום שני אבי התקשר שוב לבדוק מצב הרכב ונאמר לו שעדיין לא נמצאה התקלה, ביום שלישי התקשר שוב ונאמר לו כי "לאחר בדיקות הבעייה לא היתה בדוושה" ושהם ממשיכים לחפש את התקלה.

 

ביום רביעי בבוקר אבי ש-ו-ב התקשר למוסך.

מנהל העבודה טען כי עדיין לא נמצאה התקלה, והדושה בתהליך פירוק ע"מ להחזיר את הישנה.

באותם ימים אבי גם ניסה לברר בפורומים בחול ממה יכולה להגרם התקלה ונאמר לו שחיישן לחץ שמן הגה כח יכול לגרום לתקלה זו.

אבי אמר למנהל העבודה את דעתו, מנהל העבודה בדק את צמת החיישן וגילה שיש באחד החוטים שלה נתק. תיקן מהר עם איזולירבנד את החוט וקרא לאבי למוסך לבוא לקחת את הרכב.

 

אבי אדם מבוגר ותמים בנושא הרכב. הוא הגיע למוסך ונאמר לו שהוא צדק וכי התקלה היתה נתק בחיישן ההגה. שאל את מנהל העבודה עם טיפלו בעניין הסחיבה ומנהל העבודה טען כי אינו יכול לטפל בתקלה הזו ודחף לן K44 ב 100 ש"ח וטען כי למכירת התוסך אין קשר למוסך?!?!?!?!?! הבחור שכנע את אבי שהתוסף אולי יעזור. הגיע לקופה ושילם 750 ש"ח בנוסף ל 139 ש"ח ששילם בפעם הראשונה על דיאגנוסטיקה גרועה.

 

הגיע הביתה. פתחתי את התא מנוע. וזה מה שראיתי:

אחד מהעובדים במוסך דחף בורג לצנור הוואקום של פורק הלחץ !!!!!! וככה שיחררו אותו המהמוסך!

ועל הדרך שכח לי קאטר בתא מנוע!

17082011115.jpg

17082011114.jpg

17082011113.jpg

 

מיד התקשרתי למנהל העבודה לשאול אותו מה העניין עם הבורג 6ממ התקוע בצנור הוואקום. המנהל אמר כי אין לו מושג ואמר לי להגיע למחורת בבוקר למוסך ופתאום התנתקה השיחה.

התקשרתי אליו מיד שוב הוא ענה בזמן שהוא שואל את איש הדיאגמוסטיקה למה יש בורג *אלן* בצנור הוואקום, מיד עצרתי אותו והזכרתי לו שמעולם לא הזכרתי שהבורג הוא בורג אלן, וזה קצת מוזר שהוא יודע שמדובר בבורג אלן.

 

תגובת המנהל עבודה של מוסך השחר: אז לך תחפש מי שם לך את הבורג שם!

אני: סליחה? אתה רציני?

המנהל: כן בטח מישהו אחר דחף לך את הבורג לך חפש אותו.

 

לאחר סיום השיחה עשיתי סיבוב ברכב שאגב לא סגרו את הפלסטיקה שמתחת להגה כמו שצריך.

התקלה בזמן סיבוב ההגה לא מופיעה יותר אבל איזה כיף

עכשיו האוטו לא זז בכלל ומפוצץ בדוושה מלאה!

 

אני בטוח לא חוזר למוסך הזה גם לא לתקן את מה שהם הרסו.

 

מסקנה: הישמרו

קו---------------------------------------

פורסם
סיפור מרגש לכשעצמו אבל מה הפואנטה ?

 

 

הפואנטה היא שבפורומים של יצרני כלי רכב לרוב יש תשובות הרבה יותר מקיפות ומעמיקות מאשר אצל המוסכים עצמם

וכדאי להכין טוב טוב שיעורי בית לפני שפונים למוסך

ובלי קשר - עצוב שמוסך מורשה, עם כל הכלים, הטכנולוגיה, גישה למאגרי הידע של היצרן ועוד - לא עולה על התקלה בעצמו אחרי כל כך הרבה זמן.

oo==00==00

למכירה אגזוז SEBRING אובלי, כניסה 2.5', פרטים בה"פ

פורסם

הפואנטה היא שיש הרבה גארג'ניקים, שאין להם מושג.

 

מזלך שלא אמרו לך שיש בעיה גם בדוושה וגם בחלק נוסף.

 

תגיד תודה.

פורסם
הפואנטה היא שיש הרבה גארג'ניקים, שאין להם מושג.

 

מזלך שלא אמרו לך שיש בעיה גם בדוושה וגם בחלק נוסף.

 

תגיד תודה.

 

תודה למוסך השחר שלא תקע לי גם דוושה.

קו---------------------------------------

פורסם

RACEPAK, אתה לא חדש בפורום והרכב כבר מזמן לא באחריות. למה אביך לא ניגש בהמלצתך לאחד ממוסכי VAG המומלצים בפורום?

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם
RACEPAK, אתה לא חדש בפורום והרכב כבר מזמן לא באחריות. למה אביך לא ניגש בהמלצתך לאחד ממוסכי VAG המומלצים בפורום?

 

איתמר.

 

 

מה הקשר לזה שהרכב לא באחריות? אבי בתור אחד שנכנס פעם ראשונה למוסך VW חשב שמדובר בעסק קצת יותר רציני מכל השאר. (גם המוסכים המומלצים לא עלו על התקלה)

קו---------------------------------------

פורסם

כי אם הרכב היה באחריות אז היית \ אביך חייב לגשת למוסך מורשה. כאשר הרכב לא באחריות יש אלטרנטיבות טובות הרבה יותר.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

הבעיה היא שמי שבונה את המכוניות זה מהנדסים מדופלמים ומי שמתקן אותם זה לרוב מוסכניקים מתוסכלים שלא מסוגלים לתת כבוד לעצמם, ללקוחות שלהם ולמקצוע שלהם. מה שנקרא - לא כוחות. בהחלט כדאי לך לפנות לשרות הלקוחות של צ'מפיון ולהתלונן על המקרה כדי אולי לעזור לבאים אחריך לשם שיזכו לטיפול מקצועי והוגן יותר או שאולי המוסך יאבד את הזיכיון ובכך חסכת עוגמת נפש לאחרים.

פורסם

קשקוש, מהנדסים את הרכב כדי שמכונאים מדופלמים יוכלו לתקן אותם ונותנים להם את כל האמצעים לכך, ספרות טכנית, כלים יעודיים וכלי אבחון שונים.

בינתיים לא שמעתי על שום רכב ששלחו חזרה למפעל לצורך פתרון תקלה, אצל שום יבואן.

פורסם

אני בטוח ששמעת שלפעמים מגיעים מהנדסים ממפעלי VAG לשם פיתרון בעיות שהמכונאים בארץ לא הצליחו לפתור.

אני אישית מכיר מקרה אחד ספציפי. בסביבות שנות ה-2000-2002 חבר רכש פולו חדשה ומהיום הראשון הופיעה תקלה במערכת ה-ABS הרכב יצא ונכנס מהמוסך מורשה לפחות 5 פעמים והתקלה נשארה. בסופו של הסיפור הגיע מהנדס מהחברה לשם פיתרון מספר בעיות ברכבי הקונצרן ברשת צ'מפיון.

 

אכן הייצרן נותן את כול הכלים הנדרשים לאיבחון ולתיקון בעיות ברכב.

נשאלת השאלה האם המכונאים מספיקים בעלי רצון ויכולות להשתמש בספרות המקצועית וכמובן שליטה בשפה האנגלית בכדי להבין את כול ההוראות וההנחיות.

אני בספק רב...

או כפי שאתה כותב מנסיון !

אז ברשותך אחרי 20 שנים עם רכבי קונצרן VAG אני לא התרשמתי לטובה מהידע והמקצועיות במוסכי רשת צ'מפיון.

איזה כייף לי :)

פורסם

ברור שיש תקלות שהם מעבר ליכולת של כל מכונאי או מהנדס רכב וקשורות לתכנון עצמו של הרכב, כמו למשל תוכנת המחשב וכו' ואכן הגיעו לארץ מהנדסים ע"מ ללמוד את הנושא ולפתח פתרון בחדרים הממודרים של מחלקות הפיתוח, לדוגמא תקלות דימום המנוע בשברולט קרוז.

ברוב המקרים תקלות אלו מאותרות עוד בשלב מוקדם אצל היצרן ותיכנות מחשב מופץ לרשתות המוסכים כפתרון לתקלה.

 

אך אלו מקרים שבשולים ומאוד נדירים, ברוב המכריע של התקלות הבעיה היא ברכיב תקול שיש להחליפו ובשביל תקלות כאלו שום מהנדס מטעם יצרן רכב לא יטריח את העצמו להגיע לארץ הקודש.

 

לגבי יכולות של הטכנאים בארץ אני מכיר די הרבה בעלי יכולות מאוד גבוהות שעושים עבודה מצויינת, טכנאים שיוצאים לתחרויות בחו"ל מטעם היבואן ומגיעים למקומות ראשונים מול טכנאי רכב מכול העולם, ראה דוגמא מוולוו ויונדאי, טכנאים בעלי רמה אחד מעל כולם.

לסיכום, יש רמה מאוד גבוהה בארץ אך יש מחסור באנשיים מקצועיים ומנוסים.

×
×
  • תוכן חדש...