Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5439 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

למנוע כרגע יש 130 כ"ס וברצוני להוסיף עוד 70-90 סוסונים שבדים.

בתכלס מה עושים במנוע כשמוסיפים כוח נוסף?

והאם צריך לקבל אישור ממשרד הרישוי להוספת כוח?

ארבעה סאאבים בטייסת: 9-5 2002 2.3 טורבו 185 סוסים שוודים באורווה, 9-5 1999 2.3 טורבו 230 סוסים ולבסוף שלי 900 1997 2.0 ידנית ומטורבתת בעלת 230 סוסים באורווה עם פאק אחד בייצור: אדומה! 900 1995 2.3 קבריולט עם עוד 150 סוסים לנשמה

פורסם

ומעבר לתקציב, תגלה לכולנו גם האיזה רכב מדובר.

 

די ברור שמדובר בסאאב אבל איזה דגם? איזה שנה? מה הנסועה שעבר? מה מצב המנוע? וכו'

 

 

אתה רוצה תשובה רצינית?

כתוב שאלה רצינית!

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

אז ככה מדובר בסאאב 900 מודל 96, מנוע 2000, 131 כ״ס, ועברה בסביבות ה200,000 ק׳׳מ.

לא ידוע לי על הק׳׳מ המדוייק בגלל שהמנוע הוחלף וההורים שלי קנו אותו עם 30 אלף ק׳׳מ בלבד.

 

בגדול מצב המנוע סביר. עוד כשבועיים אני מתחיל ביישור קו שעלותו תהיה עד 4k והתהליך יהיה בהדרגה.

בקשר לתקציב, בוא נגיד ככה שעד 4 אלף לשיפור המנוע פרט לשיקום יהיה סביר.

התהליך כמו שאמרתי יהיה בהדרגה והתכנון הוא להעמיד רכב במצב טוב תוך חצי שנה... 

ארבעה סאאבים בטייסת: 9-5 2002 2.3 טורבו 185 סוסים שוודים באורווה, 9-5 1999 2.3 טורבו 230 סוסים ולבסוף שלי 900 1997 2.0 ידנית ומטורבתת בעלת 230 סוסים באורווה עם פאק אחד בייצור: אדומה! 900 1995 2.3 קבריולט עם עוד 150 סוסים לנשמה

פורסם
תגיד, אתה אמיתי?

בשביל להוציא מהמנוע הזה עוד 70-90 סוסים יש השקעה של

לפחות פי 5 ממה שהקצבת.

 

אגב אלעד, הרגת אותי! :-)

 

האר את עיניי. אני באמת שלא יודע מה המחיר.

לכן שאלתי מה עושים בדיוק במנוע כשמוסיפים כוח נוסף למנוע.

ארבעה סאאבים בטייסת: 9-5 2002 2.3 טורבו 185 סוסים שוודים באורווה, 9-5 1999 2.3 טורבו 230 סוסים ולבסוף שלי 900 1997 2.0 ידנית ומטורבתת בעלת 230 סוסים באורווה עם פאק אחד בייצור: אדומה! 900 1995 2.3 קבריולט עם עוד 150 סוסים לנשמה

פורסם
האר את עיניי. אני באמת שלא יודע מה המחיר.

לכן שאלתי מה עושים בדיוק במנוע כשמוסיפים כוח נוסף למנוע.

 

זה עולם שלם שאי אפשר להסביר על רגל אחת.

בגדול יש מנועים אטמוספריים (בלי טורבו) שצריך הרבה יותר השקעה כדי להעלות את ההספק (כ"ס) שלהם,

ויש מנועי טורבו שבעזרת שינוי תוכנת ניהול מנוע בלבד, אפשר להעלות את ההספק בעשרות סוסים.

וכמובן שבתוך כל זה יש רכבים שהם יותר טובים כבסיס לשיפורים ויש כאלה שהם פחות טובים.

כדי להעלות הספק אין משהו ספציפי אחד שאתה עושה וזהו - המנוע נהיה יותר חזק,

זו תורה שלמה שכוללת עבודה על המון מכלולים במנוע ובמערכת הפליטה.

פורסם
בתקציב שלך לא נוגעים במנוע, אלא משקיעים במתלים טובים שיאפשרו לך לגרד עוד קצת ביצועים מהמנוע במצבו הנוכחי.

 

הביצועים יחסית טובים למנוע שצריך שיפוץ קל. בסה"כ להחליף משאבת מים, שיפוץ בוסטר והחלפת טרמוסטט - עבודה של יומיים בלבד.

לאחר מכן חשבתי להחליף בולמים, בקשר לקפיצים אני לא באמת יודע אם שווה לי לגעת בהם, אם כבר אז להחליף לצמיגים פחות רכים ויותר ספורטיביים שישפרו את האחיזה בכביש ולעשות את הרכב לטיפה יותר קשה.

 

עם זאת אני רוצה להוסיף על ה-130 עוד כמה.

בתכלס בארץ יש כמה סאאב 900 עם מנוע 2000 ללא טורבו עם 170 כ"ס בגירסת S ובגירסת SE טורבו עם 170-186 כ"ס.

בקשר למנוע 2300 יש כמה בודדות ללא טורבו עם מינימום 186 כ"ס.

מבחינתי להחליף אפילו מנוע של אחת מהן ולשים אצלי יכול להיות אפקטיבי?

 

ד"א

יש לנו עוד סאאב 900 מנוע 2000 בחצר לחלקים.

נגיד ואני יתחיל לפרק את המנוע מהרכב - אפשרי להוסיף לו כוח בעצמי עם עבודה בזמני הפנוי?

זאת עבודה שרק מכונאים יכולים לעשות או כל אחד? אני מתכוון למתקני הרמה/כלים שיש רק במוסכים וכו'.

ארבעה סאאבים בטייסת: 9-5 2002 2.3 טורבו 185 סוסים שוודים באורווה, 9-5 1999 2.3 טורבו 230 סוסים ולבסוף שלי 900 1997 2.0 ידנית ומטורבתת בעלת 230 סוסים באורווה עם פאק אחד בייצור: אדומה! 900 1995 2.3 קבריולט עם עוד 150 סוסים לנשמה

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

לדעתי תמשיך ביישור קו ותביא את המנוע למצב טוב. אני יודע ששיפורים עושים רק אחרי שהמנוע במצב פיקס.

אני חושב שלא כדאי לך להתחיל לפרק את המנוע בחצר, אם אין לך ניסיון וכלים מתאימים. זה גם לא יתן לך כלום.

יש גם את עניין החוקיות שאסור לך לטפל ברכב בעצמך בבית אם אין לך תעודת מכונאי. (לא בטוח בזה, תבדוק).

 

כדי להחליף מנוע לנפח גדול יותר אתה צריך לפנות ליבואן, לקבל ממנו אישור שיש כזה רכב עם כזה מנוע, אישור להחליף את המנוע, לקנות מנוע, ללכת למוסך שיחליף את המנוע, ואז אם אני לא טועה לנסוע לעמדה מס' 1 עם כל האישורים שיאשרו לך וישנו לך את נפח המנוע ברישיון.

אני למשל ניסיתי להוציא כזה אישור מצ'מפיון ולא נתנו הח*רות האלה:x

נסה את היבואן שלך, אולי הם יאשרו לך.

כל הסיפור הזה כנראה יעלה לך יותר מ4K ש"ח.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

עם זאת אני רוצה להוסיף על ה-130 עוד כמה.

בתכלס בארץ יש כמה סאאב 900 עם מנוע 2000 ללא טורבו עם 170 כ"ס בגירסת S ובגירסת SE טורבו עם 170-186 כ"ס.

בקשר למנוע 2300 יש כמה בודדות ללא טורבו עם מינימום 186 כ"ס

קצת סדר.

 

אין מנוע 2 ליטר אטמוספרי של סאאב עם 170 כ"ס. 2 ליטר 16V מגיע עם 130 כ"ס.

 

2 ליטר עם 182 כ"ס הוא מנוע טורבו (SE).

 

2300 ללא טורבו הוא 150 כ"ס.

 

האופציה היחידה ל 170 כ"ס בסאאב 900 היא במנוע ה 2.5 ליטר V6.

 

עם רמת הידע המכני, כפי שעולה מהשאלות שלך, אין שום מצב שאתה מפרק מנוע ומשפר אותו לבד.

מעבר לזה, דרושים חלקים רבים ויקרים שעולים הרבה מעבר ל 4000 ש"ח.

 

כמו שהסבירו לך, בצע יישור קו מלא ויסודי לרכב ובעודף קנה רביעיית צמיגים איכותית וסט בולמים/קפיצים ספורטיבי, זה כבר יתן לך שיפור התנהגות שיכסה על החוסר בהספק.

 

 

עם סאאב 900 שנבנית כהלכה אפשר בהחלט להנות גם ללא הספקים עוקרי הרים.

 

תתחיל לבדוק מה ההבדלים המהותיים במערך המתלים בין הרכב שלך לבין הגרסאות החמות (טורבו ו V6) ובדוק אפשרויות יישום של החלקים על הרכב שלך.

 

תוכל לעשות את זה בפורומים יעודיים לסאאב שתמצא ברשת.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

וואלה אני כבר לא יודע מה לכתוב לך ,

 

בהתחלה אמרת שאתה רוצה ג'נטים וצמיגים אחר כך

אמרת שאתה מתחיל תהליך של שיפוץ מנוע ואחרי שתסיים לשפץ תשדרג

אחר כך כתבת איפהשהוא שאתה רוצה מתלים

 

וכל אלה, עם הדגם ה"ספורטיבי " של סאאב שהוא 900 עם כמה סוסים אמרנו ? 130 ? על כמה ? 1300 קילו ?

 

 

עריכה : עכשיו ראיתי מה יש לשפץ במנוע וזה לא נורא

בכל מקרה עם 4 אלף בסאאב אפילו לא עושים טיימיניג

פורסם
אין צורך לצטט במענה להודעה שמעליך

 

נכון אני באמת מתחיל בתהליך

שבוע הבא אני כבר מתכוון לנסוע לצפון לנסיעה הראשונה מתוך כמה.

כל התהליך מתחיל ככה:

בשלב הראשון יישור קו עם המנוע

בשלב השני לשפר מה שצריך על מנת להוסיף כוח לרכב ולהחזיר לו את הכוח שאיבד עם היחלשות חלקים מסויימים(בלאי).

ובשלב השלישי שיפורים חיצוניים כגון פחחות,צבע וכו'.

 

אני מרגיש כרגע שהרכב מתפקד בחצי מהיכולת שלו ולכן אני רוצה להתחיל הכל.

 

נ.ב

בדקתי את עניין הצמיגים.

R15 195/60

ואולי אפשרות גם ל-R16/ 205/50 שיש בקבריולט אחת.

ארבעה סאאבים בטייסת: 9-5 2002 2.3 טורבו 185 סוסים שוודים באורווה, 9-5 1999 2.3 טורבו 230 סוסים ולבסוף שלי 900 1997 2.0 ידנית ומטורבתת בעלת 230 סוסים באורווה עם פאק אחד בייצור: אדומה! 900 1995 2.3 קבריולט עם עוד 150 סוסים לנשמה

×
×
  • תוכן חדש...