Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תאונה בלי ביטוח כשאני לא אשם


שימו לב! השרשור הזה בן 4836 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מה קורה במצב כזה? נניח שאני עומד ברמזור אדום ומישהו נכנס בי מאחורה או שמישהו עובר באדום ונכנס בי או כל תרחיש אחר שאני לא אשם בתאונה.

אני לא אשקר ורק אגיד שיש לי גם רכב וגם קטנוע. הרכב מבוטח בחובה וצד ג' אבל על הקטנוע אין ביטוח. אני נוסע ככה שנים אבל בימים האחרונים יש לי תחושה לא טובה ואני שוקל לבטח את הקטנוע בביטוח חובה, בכל זאת רציתי לקבל תשובה לשאלה שלי, במצב שאני לא אשם בתאונה ואין לי ביטוח האם אני פשוט לוקח עורך דין ומגיש תביעה נגד הצד האשם? ומה קורה עם הרשיון? תודה.

*אגב, אני מבין שזה טיפשי מצידי וכל זה העיניין הוא שאני לא חושב שזה פייר לשלם על קטנוע מצ'וקמק 3700 לביטוח חובה כשעל הבמוו שלי אני משלם 3000 לחובה וצד ג', כשאין לי אף תאונה בכל שנותיי כנהג (7 שנים).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טיפשי ? לא!!

 

אם חס וחלילה תפגע בבן אדם עם הקטנוע ללא ביטוח חובה,

 

העונש הוא מאסר ושלילת רשיון + נזקים שבחיים לא תגמור לשלם אותם.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסכנה שלך היא בכך שחו"ח תגרום נזק לאדם אחר. אם מישהו חלילה יפגע בך שלא באשמתך, למיטב ידיעתי העובדה שאינך מבוטח חסרת משמעות.

ובחייך, אתה עושה עלי רושם של אדם די הגיוני. עשה ביטוח.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתם יכולים להאמין ויכולים לא להאמין אבל כרגע חזרתי מהסוכנת שלי בקורן סוכנות לביטוח ועשיתי חובה, קצת פחות מ3800. בכל מקרה מעניין לשמוע את התשובה לשאלה שלי למעלה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בניגוד לביטוח מקיף, בביטוח חובה אין קשר לאשמה.

 

ביטוח החובה מנוסח בצורה מאוד ברורה על מנת שלא לאפשר לחברות ביטוח שונות להטיל את האשמה אחת על השניה והניסוח אומר שכל רכב ונוסעיו מבוטח על ידי הביטוח חובה שלו עצמו. גם אם אתה אשם וגם אם הנהג השני אשם, ביטוח החובה שלך יכסה את הוצאותייך הרפואיות והביטוח של הרכב השני ישלם את הביטוח שלו.

 

אם היית נשאר בלי ביטוח ורכב אחר היה פוגע בך באשמתו היית נשאר ללא כיסוי ונאלץ לשלם מחיר שיכול להגיע למאות אלפים ומיליונים.

 

ולמה המחיר כל כך יקר?

 

כי ברוב התאונות של הרכב הנזק הינו קטן או לא קיים בכלל. פגיעה בקטנוע כמעט תמיד גורמת נזק רפואי של מאות ש"ח במקרה הטוב (מיון, אמבולנס) או הרבה יותר במקרים אחרים (משבר פשוט המחיר הוא עשרות אלפי שקלים)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכל תאונת דרכים יש לעשות הפרדה ואבחנה בין נזקי הרכוש (הנזק לרכבים עצמם) ונזקי הגוף (הנזק לגופם של נהגי ו/או נוסעי הרכבים ו/או לגופם של הולכי רגל)

 

האחריות לכיסוי נזקי הרכוש נדונה ונקבעת לפי עקרונות דיני הנזיקין הכללליים ואכן מי ש"אשם" בתאונה אמור לכסות את הנזק.

 

האחריות לנזקי הגוף נדונה ונקבעת לפי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים ובכל מקרה מי שנפגע בגופו בתאונת דרכים יקבל פיצוי ללא תלות או קשר לשאלה מי "אשם" בתאונה אך בסייג אחד חשוב : נהג שנוהג בלי ביטוח חובה בתוקף יוכל לקבל פיצוי על נזקי הגוף שלו רק על פי דיני הנזיקין הכלליים ממי ש"אשם" בתאונה.

 

אז לשאלתך, אם אתה מעורב בתאונת דרכים שבה אשם צד ג' אחר כל שהוא - בעיקרון תוכל לקבל פיצוי ממי שאשם בתאונה הן לגבי נזקי הרכוש והן לגבי נזקי הגוף.

 

טוב עשית שהחלטת לבטח את הקטנוע בביטוח חובה - קרא את השירשור הזה ובמיוחד את תגובה 13 שלי ותבין את המשמעות וההשלכות שעלולות להיות לנהיגה בלי ביטוח חובה:

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=357594

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על התשובה:-)

עשיתי חישבו מהיר וה320 שקל בחודש +- שעולה לי הביטוח לקטנוע שווים את השקט הנפשי למרות שאני חושב שהמחיר גבוה. אני מאוד סומך על הנהיגה שלי ולא עשיתי ביטוח עד היום כי הייתי בטוח שאם תהיה תאונה היא לא תהיה באשמתי ככה שאין לי מה לפחד. העיניין הוא שבזמן האחרון המחשבה על איזה הולך רגל שיקפוץ לי לכביש התחילה מאוד להטריד אותי. במקרה הרע אני אאבד לא רק את הכסף שחסכתי אלא הרבה יותר מזה+ הרשיון בישבילי זה פרנסה ואני לא יכול להרשות לעצמי לאבד אותו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש הצדקה מסויימת למחיר הגבוה של ביטוח החובה לרכב דו גלגלי - להבדיל מרכב רגיל, רוכבי הדו גלגלי גם אם הם נהגים מיומנים ומנוסים חשופים הרבה יותר לפגיעה גופנית. אתה בוודאי מכיר את האמירה השחוקה שאין רוכב דו גלגלי שלא נפל פעם אחת לפחות...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4836 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...