Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

השתלת סליב בבלוק יצוק ברזל. האם זה יצליח?


העכביש
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5296 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

בימים האלה אני מבצע שיפוץ למנוע שלי. ברשותי פורד אסקורט שנת 77 עם מנוע 1300. מסתבר שהמנוע כבר עבר השתלת סליבים בעבר, והיום הוא עובר זאת שוב. זאת מכיוון שלא ניתן לחרוט עוד את הסליב והמדרגה שלו גדולה. כמו כן קשה מאוד להשיג מנוע שכזה.לכן, בכוונת החרט לשתול סליב חדש ולחזור למידת בוכנה 0.20



תמונה של הסליב הישן:

20626448.jpg

 

השאלה שלי היא אם יש סיכוי להצלחת התיקון. יש הטוענים כי סליב שכזה במנוע ברזל יכול לגרום לבעיות התחממות, ושחיקה מוגברת של הצילינדר. החרט טוען שהתיקון יצליח והמנוע ישרוד במאה אחוז, ושזהו תיקון מקובל לבעיות מסוג זה.

האם מישהו ממומחי הפורום יודע על בעיות בתיקון שכזה? האם עלי להשתמש ברינגים מחומר אחר?

ניתן לראות את תהליך השיפוץ ותמונות נוספות כאן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז ככה:

אין בעיה לעשות זאת אבל יש לעשות זאת על ידי אנשים שהם מומחים בתחום ועובדים בצורה מקצועית.

כמו כן מומלץ להחליף את כל הארבעה על מנת שתהייה שחיקה אחידה.

 

המליצו לי על מיכאל שנמצא ביצחק שדה.

אם תיתן לו את העבודה הוא ידע לעשות זאת כמו שצריך.

קובי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מצטער אך אני איני יודע לומר לך אם זה מקצועי או לא, אני חושב שזה מקצועי.

אני שאלתי את המורה שלי(אני לומד הנדסת רכב) ורשמתי לך את מה שהוא אמר.

 

אבל אני מניח שמישהו מקצועי עשה לך את העבודה, אגב הוא יכניס את הסליב על ידי שימוש בחום-קור?

קובי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קשה לי להאמין. יכול להיות שבשביל זה הוא עשה את הכתף. בכדי שהסליב לא יעוף למטה. אתה אומר שבכל מקרה לא יהיו בעיות חום?

לגבי הרינגים:

קיבלתי עם הבוכנות רינגים רגילים, כלומר ללא מדרגה וללא החתך לגריפת השמן. כדאי להשיג אחרים?

בנוסף, בפיסטונים יש מקום לשסתומים ונראה שבחדשים זה קטן יותר, כי זה למנוע 1100. נראה לי שזה קריטי לא?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני ממש לא יודע, זה שהוא עשה את הכתף שהסליב לא יעוף למטה זה ברור.

אני סתם שאלתי מתוך עיניין איך הוא מתכוון להכניס את הסליב לתוך הבלוק? על ידי חימום הבלוק וקירור של הסליב ואז להחדיר את הסליב לתוך הבלוק?

אתה מחליף את כל ארבעת הסליבים או רק בודד? כי כמו שאמרתי לך, מבחינת חום לא אמורה להיות בעיה רק שים לב שאם יהיה הבדל מבחינת החומר שהסליבים עשויים(כל אחד יהיה עשוי מחומר אחר) אז השחיקה לא תהייה אחידה.

 

אתה בטוח שאין באחד מהרינגים מדרגה קטנה?

יצא לי לראות רינגים שהמדרגה בהם היא מאוד קטנה.

אני אוכל לבדוק לך אם זה קריטי רק בשבוע הבא, אבל עכשיו נזכרתי שיש חנות בפתח תקווה או ראש העין של אדם מבוגר שמתעסק רק עם פורדים, עוד חבר שיש לו פורד אסקורט אספנות קנה אצלו חלקים שהוא לא הצליח למצוא בשום מקום, החלקים אצלו מקוריים מהשקיות של פורד.

אני מקווה שאני לא אשכח ואבדוק לך את הפרטים עליו מחר.

 

לדעתי- (היא איננה מקצועית) אם השקעים בבוכנות אינם מספיקים אז אני חושב שזה יגרום במוקדם או במאוחר למפגש שסתום בוכנה ולעיקום השסתום במקרה הטוב או לסדק בבוכנה או אף מעבר לכך.

קובי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השתלת סליבים כזו נעשתה במנועים עם מעל 500 כ"ס, אצל הדייקן , אז נראה לי שאתה יכול להשאר רגוע.

יש בהשתלה כזו גם יתרונות.

החומר שממנו עשוי הסליב איכותי מחומר היציקה של המנוע.

במקרה של סדק סמוי בצילינדר, הסליב מבטל אפשרות של דליפה.

כשמישהו צועק טיפש ואני מסתובב, זה אומר שאני טיפש?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לרינגים יש כיוון, ז"א לחלק מהרינגים יש מדרגה(פאזה/פרופיל), הפרופיל צריך להיות בכיוון מסויים שהיצרן של הרינגים קבע, במידה והרינגים לא זהים למקוריים מבחינת פרופיל.

הבוכנות צריכות להתאים למנוע, ה"עיניים" שיש על הבוכנות הם מרווח שמאפשר לשסטום להיפתח, לכן דאג שהבוכנות יהיו תואמים למנוע.

בנוסף תקפיד שהבוכנות יורכבו בכיוון הנכון, צריך להיות סימון על הבוכנות הסימון יכול להיות אות f‏ או חריר קטן בראש הבוכנה או חץ, סימון זה צריך להיות מופנה לקדמת המנוע(צד של הטיימינג ורצועות אביזרים).

בצע התאמת בוכנות לפי מידת הסליב וגם רינגים.

את הסליבים תכניס ללילה למקפיא, כשתירצה להתקין אותם מרח על הדופן החיצונית מעט משחת קרבונדום, וכשהסליבים קרים מהמקפיא אתה פשוט מכניס אותם למקומם ע"י סיבובים ודחיפה קלה, כדאי שהחרט יכניס לך אותם כדי שלא יגרם נזק, או שאולי הם זקוקים לחריטה במידה שונה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שאין צורך במשחת קורבורונדום, אני חושב שהחרט יכניס אותם בעזרת משחק של חום וקור.

חום לבלוק וקור לסליב.

 

הערב אני אבדוק לך לגבי רינגים, אתה מאזור המרכז? אם אני אמצא לך רינגים חדשים מתאימים בפתח תקווה- ראש העין זה יעזור?

קובי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...