Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5691 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

מנהל מו"פ באחת חברות אומר:

אצלינו בחברה אנחנו אוהבים לקרוא למגדשי טורבי "מתקנים".

הם יכולים לתת לך את הכוח שאתה מקווה להשיג כשאתה נכשל לפתח מנוע "נושם טבעי" ראוי.

אצלינו אנו מעדיפים את תגובה מיידית של מנוע "נושם טבעי" על כל הרווחים הפוטנציאליים בכוח שטורבו עשוי להציע.

 

איך הם משפרים את פליות מזהמים? (כל היצרנים מחוייבים לכך)

הם מקטינים משקל של רכביהם - קונספט גאוני מלפני 40 שנה :wink:

 

מה אתם אומרים?

let the sun shine, let the :idea: glow, let the life flow :)

פורסם

אני בעד. נהגתי על המון מכוניות ספורט מוגדשות ולא מוגדשות, וכמעט תמיד העדפתי את האופי של המנועים האטמוספריים. זה מובחן במיוחד במכוניות ספורט שבהן הדיוק בתגובה הוא חיוני. קח קומפקטית חמה וזרוק בה מנוע טורבו והוא דווקא עשוי לשפר את חווית הנהיגה, כי אתה לא נדרש לדיוק בפעולה, וממילא פונה למכנה משותף שמקדש יותר את הכוח. זו אחת הסיבות שמכונית כמו קליאו ספורט שמרה על המנוע האטמוספרי - לא רק בגלל שהיא יותר אולד-סקול, אלא גם כי היא דורשת יותר מהנהג (ונותנת יותר בתמורה - לפחות במובני הנהיגה). ביום שהיא תהיה מוגדשת (ורוב הסיכויים שזה יקרה בגרסה הבאה) המהנדסים יצטרכו לעבוד קשה בשביל לשמר את האופי שלה - או להיכנע ולתת לה להיות כמו כולן... (אותו הדבר נוגע למיאטה, לדעתי, אם כי לה יש נקודת פתיחה עדיפה על פני הקליאו בזכות התצורה וסוג ההנעה).

 

לעומת זאת, קח מכונית ספורט אמיתית ותגלה כמה הדיוק בפעולת הרכיבים ותגובתם הוא חשוב. מנוע טורבו מגיב בצורה שונה, כזו שלפעמים היא אגרסיבית מדי ולא מספיק מדודה, ולפעמים עם לאג מורגש - גם במנועים המודרניים. מנוע עם מגדש על הוא קצת יותר טוב במובן הזה, לפחות מהניסיון שלי.

 

כמובן שעדיין אפשר ליהנות מאוד מההתנהגות של מכוניות ספורט מוגדשות, ויש מספיק דוגמאות מצוינות...

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

בנוגע לליניאריות ה-3 ליטר טווין טורבו(או טורבו יחיד) של ב.מ.וו הוא ההוכחה שאפשר לייצר מנוע טורבו עם אופי פעולה אטמוספרי.

 

אני אישית מעדיף אטמוספרי אבל רק כשיש ״בשר״ למטה,מה שאומר שבמנועי ארבעה צילינדר ומטה אני בהחלט מעדיף מגדש טורבו כל עוד לא מדובר במכוניות מירוץ יעודיות לכביש עם משקל נוצה דוגמת:אריאל,לוטוס,קייטרהם וכו׳.

turboy

פורסם

סופרצ'ארג'ר הוא הפתרון לטורבו דיליי. כאשר לוחצים על הגז מקבלים את התמורה ששילמו עליה.

 

במנועי דיזל שני פעימות יש סופרצ'ארג'ר (רוטס), מנועים האלה נחשבים אטמוספריים.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם

במנועי ה-TSI החדשים של VAG, הכוח היא ליניארי לאורך כל סקלת הטורים.

 

הכוח זמין בכל רגע נתון תוך שאתה מרגיש משיכה מרגע היציאה מהמקום ועד לסוף הסקאלה...

נהגתי על כמה רכבים אטמוספריים, כולל 325 חדשה של המשפחה ועדיין אני מרגיש שהשילוב של הסופרצ'ארג'ר והטורבו בקופרה הקטנה שלי מספק יותר הנאה ויותר מהירות בהאצות ביניים... זאת על אף שמדובר על הבדל של 38 כ"ס לטובת הבימר...

 

ואגב, גם ההנאה האחורית בב.מ.וו לא עוזרת לה להתעלות על הסיאט...

Seat leon Cupra MK3 FL 2011 - sold

Seat leon Cupra 280 - sold

Golf GTI Performance - sold

Awaiting on new car :)

פורסם

הנעה אחורית בקו ישר לא אמורה לתת יתרון, אלא אם כן רכב עם הנעה קדמית יותר מידי חזק ובזמן האצה חזקה מושך הצידה בגלל ציריות באורך שונה.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם
.במנועי דיזל שני פעימות יש סופרצ'ארג'ר (רוטס).

 

זה מנוע שלקוח מעולם הרכב?

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

אני אישית מעדיף אטמוספרי אבל רק כשיש ״בשר״ למטה,מה שאומר שבמנועי ארבעה צילינדר ומטה אני בהחלט מעדיף מגדש טורבו כל עוד לא מדובר במכוניות מירוץ יעודיות לכביש עם משקל נוצה דוגמת:אריאל,לוטוס,קייטרהם וכו׳.

 

מסכים איתך בגדול. רק שמנועי 6 ציל' ומעלה אינם בהכרח ערובה ל"בשר" למטה, וגם לפעמים האופי של מנוע אטמוספרי תאב סל"ד הוא מתאים יותר למכונית ספורטיבית (ראה ערך, שוב, קליאו ספורט).

 

במנועי ה-TSI החדשים של VAG, הכוח היא ליניארי לאורך כל סקלת הטורים.

 

הכוח זמין בכל רגע נתון תוך שאתה מרגיש משיכה מרגע היציאה מהמקום ועד לסוף הסקאלה...

נהגתי על כמה רכבים אטמוספריים, כולל 325 חדשה של המשפחה ועדיין אני מרגיש שהשילוב של הסופרצ'ארג'ר והטורבו בקופרה הקטנה שלי מספק יותר הנאה ויותר מהירות בהאצות ביניים... זאת על אף שמדובר על הבדל של 38 כ"ס לטובת הבימר...

 

ואגב, גם ההנאה האחורית בב.מ.וו לא עוזרת לה להתעלות על הסיאט...

 

הכוח לינארי, אבל לא מיידי. ההבדל נמדד לעיתים במאיות שנייה, אבל זה משמעותי לנהג ספורטיבי באמת. מעבר לכך, במנוע מוגדש אתה לא שולט על לחץ הגדישה בכל נקודה, כך שבמצבים שונים הלחיצה על הדוושה תספק מומנט אחר, גם בסל"ד דומה - זהו חוסר הדיוק שאני מדבר עליו.

 

ואגב לאגב שלך - עם כל הדברים שמפריעים לי ב-325, ועם כמה שהיא גדולה וכבדה יותר מסיאט קופרה, היא יודעת לעשות את רוב הדברים שקשורים לנהיגה ספורטיבית - הרבה הרבה יותר טוב.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם
הנעה אחורית בקו ישר לא אמורה לתת יתרון, אלא אם כן רכב עם הנעה קדמית יותר מידי חזק ובזמן האצה חזקה מושך הצידה בגלל ציריות באורך שונה.

 

הנאה אחורית ;)

כי אין מה לעשות, הנעה אחורית היא הנאה...

 

sronis,

אמנם לקחתי כמה קורסים לנהיגה מתקדמת וכד' אבל מה לעשות, צריך להודות באמת - אני לא נהג ספורט אמיתי והכבישים בארץ גם ככה לא מאפשרים את זה...

 

אבל אני באמת ובתמים נוטה שלא להסכים איתך שה-325 עושה את הדברים שקשורים לנהיגה ספורטיבית יותר טוב,

אז נכון יש לה הנעה אחורית וביציאה מפניות זה מאד כיף ונכון שהיא מרגישה יותר טוב על הכביש...

 

אבל ביני ובינכ - ליכולות שלי ולרמת הכבישים בארץ,

לקופרה לא באמת יש 'לאג' כמו שהייתה נגיד ל-FR 2008 שלי...

הכוח די זמין ויחסית מיידי בהילוך ספורט או בהעברה ב'פדלים' מאחורי ההגה...

Seat leon Cupra MK3 FL 2011 - sold

Seat leon Cupra 280 - sold

Golf GTI Performance - sold

Awaiting on new car :)

פורסם

השהיית הטורבו המפורסמת קשורה לרוב לשני מרכיבים - גודל המגדש ולחץ הגדישה שלו.

מגדשים קטנים בעלי לחץ גדישה נמוך מוסיפים אמנם פחות כוח אבל מעלים מומנט ולרוב אינם סובלים מהשהייה משמעותית.

דוגמאות ?

סאאב 9-5, וולבו 940 2.3 ומנוע ה 1.8T הישן של VAG.

לרוב למנועים כאלו יהיה מומנט גבוה בסל"ד נמוך, אבל על חשבון הכוח בסל"ד גבוה.

דוגמא הפוכה מצויינת היא הסובארו WRX שלה השהיית טורבו ארוכה ומנוע חסר גמישות בסל"ד נמוך.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם
הנאה אחורית ;)

כי אין מה לעשות, הנעה אחורית היא הנאה...

 

sronis,

אמנם לקחתי כמה קורסים לנהיגה מתקדמת וכד' אבל מה לעשות, צריך להודות באמת - אני לא נהג ספורט אמיתי והכבישים בארץ גם ככה לא מאפשרים את זה...

 

אבל אני באמת ובתמים נוטה שלא להסכים איתך שה-325 עושה את הדברים שקשורים לנהיגה ספורטיבית יותר טוב,

אז נכון יש לה הנעה אחורית וביציאה מפניות זה מאד כיף ונכון שהיא מרגישה יותר טוב על הכביש...

 

אבל ביני ובינכ - ליכולות שלי ולרמת הכבישים בארץ,

לקופרה לא באמת יש 'לאג' כמו שהייתה נגיד ל-FR 2008 שלי...

הכוח די זמין ויחסית מיידי בהילוך ספורט או בהעברה ב'פדלים' מאחורי ההגה...

 

א. זה לא נכון שהכבישים בארץ לא מאפשרים את זה. פשוט צריך להתאמץ ולנסוע לכבישים הנכונים...

ב. אני אפילו לא משקלל את ההנעה האחורית בכל הסיפור. מה לעשות ומה שב.מ.וו יודעת לעשות עם צמיג אחד קשור מאחורי הגב, החבר'ה בסיאט לא יודעים אפילו מאיפה להתחיל לבצע.

ג. כמובן שזה מאוד תלוי בנהג, ויכול מאוד להיות שאתה תדע לנצל טוב משמעותית את האיביזה וגם תעדיף את התחושה היותר ספורטיבית שהיא מספקת.

ד. ה"לאג" של היום הוא כבר לא ה"לאג" של פעם, בדיוק כמו שפעם היית צריך לחכות דקה שתיים אחרי התנעה ולפני כיבוי, כדי לא לפגוע במגדש הטורבו. היום, לפחות אצל היצרנים הגרמנים, זה כבר ממש לא ככה (כלומר - אתה יכול לכבות גם שנייה אחרי שטיפסת את סדום ערד ב-6000 סל"ד ולא יקרה כלום). אבל אני לא מדבר על זה, אני מדבר על המיידיות בפעולות שדורשות דיוק. למשל מעבר מבלימה להאצה. נסה את זה בקופרה ונסה בקליאו ספורט נגיד, ותרגיש בהבדל. אולי זה לא יפריע לך, אבל במכוניות שבאמת מיועדות לנהיגה ספורטיבית או נהיגת מסלול, זה יכול להשפיע (ולא, אני לא טוען שקליאו ספורט מיועדת לנהיגת מסלול. אולי קליאו קאפ, אבל הכוונה בעיקר למכוניות ספורט אמיתיות).

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם
זה מנוע שלקוח מעולם הרכב?

במובן מסויים כן. לרוב לא הרכבים הפרטיים, אבל במשאיות פעם היו משתמשים במנועים כאלה, למשל דטריויט דיזל המפורסם.

 

מעבר לזה קיימים אבי טיפוס גם לרכב הפרטי, היה פרסום מאוד מעניין על מנוע בוקסר שני פעימות, שעל שני צילינדר היו לו 4 בוכנות.

 

להבדיל ממנועי הבנזין, לדיזלים לרוב המנועים הגדולים יותר הם 2 פעימות (מנועי ספינות, צוללות, קטרים גנרטורים ענקיים).

 

מנוע דיזל שני פעימות אטמוספרי (לשני פעימות יש סופרצ'ארג'ר שבלעדיו הוא לא יכול להשלים את הפעימה שבאמצע שלה נכנס בלחץ אויר) לרוב חזק יותר מדיזל 4 פעימות על אותו נפח ומדובר על מנוע יחסית קומפקטי.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם
מנהל מו"פ באחת חברות אומר:

אצלינו בחברה אנחנו אוהבים לקרוא למגדשי טורבי "מתקנים".

הם יכולים לתת לך את הכוח שאתה מקווה להשיג כשאתה נכשל לפתח מנוע "נושם טבעי" ראוי.

אצלינו אנו מעדיפים את תגובה מיידית של מנוע "נושם טבעי" על כל הרווחים הפוטנציאליים בכוח שטורבו עשוי להציע.

 

איך הם משפרים את פליות מזהמים? (כל היצרנים מחוייבים לכך)

הם מקטינים משקל של רכביהם - קונספט גאוני מלפני 40 שנה :wink:

 

מה אתם אומרים?

קישקוש אחד גדול....... להקטנת זיהום אויר צריך להוריד בתצרוכת דלק שתוריד CO2...את זה עושים בפשטות עם מנוע בנפח קטן....אבל מנוע קטן יתן ניצולת מאוד נמוכה ולכן משדכים לו מגדש טורבו.... ככה מגבירים את הניצולת ומעלים את הספק/מומנט ונשארים בכל זאת עם זיהום אויר ותצרוכת דלק נמוכים.

היום יש גם מגדשים שכמעט אין בהם חוסר תגובה ע"י בקרה חכמה של המגדש יחד עם שליטה על מהירות המגדש כמו למשל מגדש טורבו VNT!!

פורסם

קישקוש?

באמת?

לא אמרת שצריך להוריד צריכת דלק?

אתה טוען שהפחתה במשקל לא מורידה צריכת דלק? :shock:

מישהו כאן מקשקש. וניק שלו מתחיל באות ד' :oops:

let the sun shine, let the :idea: glow, let the life flow :)

פורסם

תעשה שיעורי בית ידידי קפטן ק(ר)וק וחזור לעדכן כמה משקל כבר אפשר להוריד...שגם ישתלם כלכלית ביצור הרכב, ושישפיע על תצרוכת דלק בצורה מהותית כמו שינוי במנוע.

×
×
  • תוכן חדש...