Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

"עבדו" על מוכר הרכב שלא לצורך וזה לא הקונה...


פ.א
שימו לב! השרשור הזה בן 4935 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שורה תחתונה - לא משיב את הכסף.

בין השורות - שמח לתחוב את האף לעניין לא לך (עניין שהוא בין המוכרת לבין המוסך).

 

אפנה אותך בחזרה לדבריו של רועי:

 

עד לתגובה האחרונה כל שרציתי הוא להריע "אשרינו שנמצא איש ישר בסדום". כנראה טוב עשיתי שהתאפקתי. מי שעושה כאן עושר ולא במשפט הוא מי שמחיר הממכר הוזל עבורו בגין תיקון הכרחי שבדיעבד מסתבר כנראה שאינו נחוץ. עשה עם זה מה שאתה רוצה, אבל צדקנות כזו של התייצבות משותפת עם המוכר בחזית אחת כנגד ה"מוסך המנוול" היא במקרה הטוב מגוחכת.

 

בקיצור, חבל על המקום בשרת, לא נעשה פה מעשה אצילי.

חרחור קרב רגיל.

אתה מחזיק עדיין ברכב עם מנוע TSI שנגמר לו האחריות? שמע, ביצים של שור.

תברח מהבית, תפיל הכל על אישתך.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 39
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פ.א. אתה יותר מבסדר גמור!

רוב רובם של האנשים היו:

1. מכניסים את הרכב לתיקון הגג ואז משלמים במקרה הטוב כמה שקלים ובמקרה הרע 9000 ש"ח.

2. לא מתקנים את הגג ונוסעים כך.

 

מעטים בעלי רצון וידע להתעסק עם רכבם.

 

מה שהיה עולה למוכרים(כנראה) 9000 ש"ח עלה לך כלום כסף, אלו החיים.

נכונותך להודיע להם על העניין ולעזור היא ללא ספק הגונה עד מאד.

ישר כח!

  • נוכחים מושלמים: אלפא 156 +סוזוקי 1990 rgv250 + ימאהה yzf-R1 2001 + הונדה SP-2 2002
    נוכחים לא מושלמים: אלפאסוד TI, קטאנה 1100, 1987 GSXR750, טייפון.
    נוכחים בניכר: בימר F-850-GS, בימר 330i ידנית.
    בקרוב: 997 S, אלפאSZ, בימר E36 M3, דוקאטי 851,916,1098, בימוטה YB6.
     
     
  •  

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שורה תחתונה - לא משיב את הכסף.

בין השורות - שמח לתחוב את האף לעניין לא לך (עניין שהוא בין המוכרת לבין המוסך).

 

אפנה אותך בחזרה לדבריו של רועי:

 

 

 

בקיצור, חבל על המקום בשרת, לא נעשה פה מעשה אצילי.

חרחור קרב רגיל.

 

מעניין למה אתה מתעלם לחלוטין מאחריות המוסך. אתה כן יוצא מהנחה שהמנגנון תקין ומבקש ממני לעשות מעשה אצילי ולהשיב למוכרים את עלות חישוב התיקון שקוזז במחיר. באם ההנחה שהמנגנון תקין אזי במבחן האדם הסביר ועל פי דין על המוסך לפצות את המוכרים.

 

כתבתי מקודם שאטרקציה בפתיחת הרפפות היא לא שימושית (התלהבות בהתחלה). המוכרת אמרה לי שעלות התיקון 9000 ש"ח.

הודעתי למוכרת שאין בכוונתי להשקיע סכום כזה לתיקון החלון, אך כאשר בעתיד אמכור אותו ערכו יהיה פחות בהרבה. בגין איבוד שווי הרכב במצבו הנוכחי הסכמתי להתפשר על 6000 ש"ח. זה גם היה השיקול המרכזי ברכישת הרכב (החלון לא מעניין אותי).

 

לפי דיני חוזים, חלק מהותי בכריתת חוזה מחייב את עיקרון תום הלב. מאחר וגם אני וגם המוכרים כרתנו חוזה בתום לב ולפי המידע שנמסר ע"י המוכרים ומכון בדיקת הרכב, הרי שאין אני חייב לפצות את המוכרים.

 

לפנים משורת הדין, אני מוכן לתרום מזמני לעזור להם לעשות צדק (גם הוצאות דלק עלי). יתכן גם שהמידע יחסוך להם כסף בעתיד...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא הולך לשפוט אותך, בעיני עצם זה שאתה כן מערב את המוכרים מעידה על הגינות בסיסית וחוש צדק כלשהו. האם להחזיר את הכסף או לא - אלה כבר רמות שונות של יושר וצדק, והן סובייקטיביות לגמרי. אני מבין גם את המצדדים בהחזרת התשלום או את חציו, וגם אותך.

 

אבל ישנה דרך נוספת, והיא להחזיר את גובה ההנחה (שהרי זה כסף שהיית משלם במלואו אם הרכב היה במצבו הנוכחי) ואז לעשות יד אחת עם המוכר נגד המוסך - ולקבל את הפיצוי שתשיגו, אם תשיגו. במקרה כזה אין לי ספק שכל פיצוי מהמוסך הגיוני שיגיע אליך.

זו, בעיני - מימוש אזרחות טובה ששכרה בצידה.

 

ושוב - זו דעתי בלבד, אני רוצה לחשוב שזה מה שאני הייתי עושה. אני מכבד גם את דעתך.

 

 

 

פעם רכשתי רכב עם גלגלים במידה אחת גדולה מהרשום ברישיון. ברוב טפשותי האמנתי למוכר שטען שזה בתחום המותר, ואין כל בעיה חוקית לעבור טסט או ביקורת משטרתית. כאשר הגעתי לטסט (כמעט שנה מאוחר יותר) לא הסכימו בשום אופן להעביר, יצרתי קשר עם היבואן שטען שאי אפשר לשנות מידות גלגלים.

יצרתי קשר עם המוכר, הוא מצידו טען שאין שום בעיה - "תביא אלי את הרכב אני אעביר את הטסט". לא הסכמתי, לא אוהב קומבינות. אחרי דין ודברים קצר וידידותי הסכים המוכר להחליף את הגלגלים בסט מתאים, והתחלקנו חצי חצי במחיר הצמיגים, שאותם אני בחרתי. זה נראה לי אז ונראה לי עד היום הוגן וישר לחלוטין, והלוואי שיהיו רק מוכרים כאלה.

אם כל הדרכים מובילות לרומא, הדרך שלי מובילה אל הים

ר. פרסקי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעניין למה אתה מתעלם לחלוטין מאחריות המוסך. אתה כן יוצא מהנחה שהמנגנון תקין ומבקש ממני לעשות מעשה אצילי ולהשיב למוכרים את עלות חישוב התיקון שקוזז במחיר. באם ההנחה שהמנגנון תקין אזי במבחן האדם הסביר ועל פי דין על המוסך לפצות את המוכרים.

 

כתבתי מקודם שאטרקציה בפתיחת הרפפות היא לא שימושית (התלהבות בהתחלה). המוכרת אמרה לי שעלות התיקון 9000 ש"ח.

הודעתי למוכרת שאין בכוונתי להשקיע סכום כזה לתיקון החלון, אך כאשר בעתיד אמכור אותו ערכו יהיה פחות בהרבה. בגין איבוד שווי הרכב במצבו הנוכחי הסכמתי להתפשר על 6000 ש"ח. זה גם היה השיקול המרכזי ברכישת הרכב (החלון לא מעניין אותי).

 

לפי דיני חוזים, חלק מהותי בכריתת חוזה מחייב את עיקרון תום הלב. מאחר וגם אני וגם המוכרים כרתנו חוזה בתום לב ולפי המידע שנמסר ע"י המוכרים ומכון בדיקת הרכב, הרי שאין אני חייב לפצות את המוכרים.

 

לפנים משורת הדין, אני מוכן לתרום מזמני לעזור להם לעשות צדק (גם הוצאות דלק עלי). יתכן גם שהמידע יחסוך להם כסף בעתיד...

קודם הערתי שהתנדבותך לעזור לקונים בתביעתם כנגד המוסך היא לדעתי מגוחכת במקרה הטוב. הנחתי אז כי אתה מבין שהמקרה הפחות טוב הוא זה בו לשופט בפניו תתיצבו ביום פקודה, פרשנות שונה משלך לגבי הדין הנוהג.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בואנה, לא ידעתי שצדיקים חיים ונושמים לצידי, אשכרה אנשים פה רושמים לבן אדם שיחזיר למוכרת 6000 ש''ח שהיא בעצמה הורידה מהמחיר והאחריות הבלעדית פה היא של המוסך, אתם יכולים לרשום כמה שאתם רוצים שאתם במקומו הייתם משיבים את הסכום, אבל זה פשוט קשקוש הכי גדול ששמעתי בתקופה האחרונה.

כל כך הרבה צדיקים יש בפורום הזה שצריך לפתוח בשבילכם תת פורום חדש.

''גם דברים פשוטים יכולים להיות טובים'' - אביה בת ה-10

CBR600RR-sold

z-750-crashed

wrx run by ecutek-sold

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם הערתי שהתנדבותך לעזור לקונים בתביעתם כנגד המוסך היא לדעתי מגוחכת במקרה הטוב. הנחתי אז כי אתה מבין שהמקרה הפחות טוב הוא זה בו לשופט בפניו תתיצבו ביום פקודה, פרשנות שונה משלך לגבי הדין הנוהג.

 

לאור הנכתב בתגובתך, אני למד שאינך שופט :wink:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סוף מעשה.

שוחחתי היום בטלפון עם המוכרת ואמרתי לה שאני מרגיש לא נעים, החלון תקין (ספרתי על התיקון). היא התפלאה מאוד. שאלתי אותה שוב מה הייתה התקלה ומה עשו במוסך. היא השיבה שהרפפות נתקעו במצב פתוח ולא נסגרו. המוסך סגר אותן ידנית. את הפלסטר היא הניחה על הפקד כדי למנוע מהילדים להפעיל את המנגנון החשמלי של הרפפות (היא לא ידעה שהפקד מנוטרל חשמלית). היא אמרה שלא ארגיש לא נעים ונפרדנו לשלום בטלפון.

מאחר ואני לא מחרחר מלחמות ( בניגוד לדעתו הנחרצת של safari1 ) לא ניסיתי להסביר לה את דעתי בנדון. אני ידעתי את המוכרת בעובדה, שהיא תעשה (או לא) עם זה מה שהיא רוצה. אני עם מצפון שלם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כ-20 שנה עשו את התרגיל הבא לקולגה של אבי שמכר אז את רנו 5 הותיקה שלו.

 

הגיעו שני חבר'ה צעירים לראות את האוטו. אחד ביקש לפתוח מכסה מנוע, וברגע שהקולגה עשה כמבוקש, הבחור השני שהיה מאחורי הרנו 5 התחיל לצעוק: "מה זה צריך להיות?!? טמבון האחורי הרוס! אמרת בלי תעונות! מה אתה עושה צחוק?"

 

הקולגה בפניקה רץ אל מאחורי הרכב, שהרי עד לאותו הבוקר הטמבון האחורי היה בסדר גמור. לאחר בירור קצר מסתבר שהקונה בקריזה עקב שריטת חניה בפינת טמבון, שאפילו לא מעניין לדבר עליה. ואכן הבחור שמאחורי הרכב נרגע די מהר, ואז שני הקונים מבקשים להניע את הרנו.

 

כשקולגה של אבי עושה זאת, המנוע שעד לאותו הבוקר עבד די בסדר מתחיל להחנק, לרעוד, ובכלל להתנהג כאילו עוד שניה מתפרק. שני הקונים הצעירים עושים צק-צק-צק עם הלשון ואומרים "גם בזה עבדת עלינו? צריך לעשות אובראול למנוע, הלך הראש, בלה-בלה, בלה-בלה. טוב, הבבנו מה הקטע שלך, באו תוריד כמה אלפים טובים ואנו נעשה לך טובה, נקח את הגרוטאה הזאת בלי בדיקה". בהתחשב במחיר מחירון המקורי דאז, משמעות הדברים היתה למכור בגרושים. הקולגה אומנם היה בהלם, אבל אמר "לא, תודה". הם התעקשו, הראו כסף מזומן, אמרו שאין לו סיכוי למכור את הרנו הישנה שלו, וכו'. אך הקולגה עמד על שלו ולא הסכים למכור.

 

במקום זה, הוא קפץ (תרתי משמע, בהתחשב בהתנהגות "החדשה" של המנוע) עם הרנו לידיד שלו, מוסכניק. הידיד פתח את מכסה המנוע, וכשהניע לאחר 5 דקות המנוע חזר לפעול כראוי. הבעיה? בזמן שקולגה של אבי התווכח עם הבחור השני מאחורי הרכב, הבחור הראשון החליף את סדר חיבור הפלגים למפלג, כך שתזמון הצתה שובש. סוף הסיפור.

 

למען הסר ספק: לא רומז כלום, בטח לא לגבי פ.א. שנפגש עם המוכרת כבר אחרי שהתקלה הופיע.אבל כן, לפעמים תוך כדי תהליך מכירת הרכב מתחילות להופיע בעיות מעניינות...

רכב ישראלי אולטימטיבי: קונטיינר של 'צים' על גלגלים נוצצים עם סלון עור 1+2+3, מסך "LCD 42 וטוסטר עם כניסת USB. מרווח, נוח, מאובזר, גבוה ופח עבה כמו במכוניות של פעם...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שורה תחתונה - לא משיב את הכסף.

בין השורות - שמח לתחוב את האף לעניין לא לך (עניין שהוא בין המוכרת לבין המוסך).

 

אפנה אותך בחזרה לדבריו של רועי:

 

 

 

בקיצור, חבל על המקום בשרת, לא נעשה פה מעשה אצילי.

חרחור קרב רגיל.

היחיד שמחרחר זה אתה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4935 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...