Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5823 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום. בכוונה פרסמתי בחלק הזה של הפורום כי פה אקבל תשובות ברורות יותר. אני בכוונה לא אומר אילו רכבים כדי שהסטיגמות לא ישפיעו. אני זקוק לחוות דעת לגבי השוואת שני המנועים. מה יותר חזק ומה יותר מומלץ. כפי שאתם רואים התאוצה היא כמעט אותו הדבר.

 

מנוע א'

גודל: 1991 סמ''ק

הספק: 6000 סל''ד/130 כ''ס

מומנט: 171/4400

משקל הרכב: 1155 ק''ג

 

מנוע ב'

1994 סמ''ק

6400 סל''ד/160 כ''ס

186/3200

1310 ק''ג

 

 

הבדל בתאוצה 0.3 שניות לטובת מנוע ב'.

 

אשמח לשמוע את דעתכם, בעיקר פירוש ומשמעות בהשוואת ההספקים ופירוש המומנט.

Seat Leon FR 2.0 (190bhp) DSG 2019

פורסם

מנוע ב' מציג נתונים טובים משמעותית.

לא רק שהוא מפיק יותר כח ומומנט אלא ששיא המומנט אצלו מגיע ב1100 סל"ד מוקדם יותר ממנוע א' וזה חשוב מאוד.

 

מה שכן שיא הכח במנוע ב' מגיע גבוה מאוד (גם בא' אבל עזוב את זה) וחשוב לדעת איפה נמצא המנתק ואיך מתנהג הגיר בעלייה לקו האדום במידה והרכב אוטומטי.

ההבדל בתאוצה אולי רק 0.3 שניות אבל אני מניח שהכוונה שלך היא תאוצה ל100.

זה מאוד תלוי בתיבת ההילוכים אבל למנוע ב' יש סיכוי להאיץ טוב יותר בתאוצות ביניים.

פורסם

מנוע ב' אכן מספק נתונים טובים יותר של 30 כ"ס ו 1.5 ק"גמ.יותר ממנוע א'.

שני המנועים מגיעים לשיא ההספק שלהם גבוה מאוד בתחום הסל"ד מה שאומר ששניהם לא מוגדשים .

לכאורה ,המנוע השני מציג נתונים טובים יותר אבל בעל חיסרון משקל ברור של 150 ק"ג יותר ממנוע א'.

לסיכום:אף אחד מהם הוא לא הבחירה שלי.ישנם רכבים מענינים יותר,וזמינים הרבה יותר מאלו שהצגת.

פורסם

לא ברור לי איך אנשים מסוגלים לענות להשוואה כזו כשמדובר על רכבים שונים.

מישהו יודע פה מה היחס העברה?

מישהו פה יודע איזה דיפ' מותקן?

איזה קוטר גלגלים? רוחב צמיגים?

 

 

לפי נתוני המנוע אפשר לענות רק על נתוני המנוע.

אי אפשר לדבר על תאוצה ברכבים שונים מלברר על הספק המנוע בלבד.

oo==00==00

למכירה אגזוז SEBRING אובלי, כניסה 2.5', פרטים בה"פ

פורסם
מנוע ב' מציג נתונים טובים משמעותית.

לא רק שהוא מפיק יותר כח ומומנט אלא ששיא המומנט אצלו מגיע ב1100 סל"ד מוקדם יותר ממנוע א' וזה חשוב מאוד.

 

מה שכן שיא הכח במנוע ב' מגיע גבוה מאוד (גם בא' אבל עזוב את זה) וחשוב לדעת איפה נמצא המנתק ואיך מתנהג הגיר בעלייה לקו האדום במידה והרכב אוטומטי.

ההבדל בתאוצה אולי רק 0.3 שניות אבל אני מניח שהכוונה שלך היא תאוצה ל100.

זה מאוד תלוי בתיבת ההילוכים אבל למנוע ב' יש סיכוי להאיץ טוב יותר בתאוצות ביניים.

 

שים לב מה רשמתי לו בהודעה הראשונה.

פורסם

כתב פותח התר'ד:

 

"זקוק לעזרה בפיענוח השוואת מנועים".

 

מנועים.-לא יחסי העברה,לא משקלים ולא סוגי רכב.

 

 

לילה טוב חברים.

פורסם

 

הבדל בתאוצה 0.3 שניות לטובת מנוע ב'..

 

כתב פותח התר'ד:

 

"זקוק לעזרה בפיענוח השוואת מנועים".

 

לילה טוב חברים.

 

 

ועוד כתב פותח הת'רד

"...הבדל בתאוצה 0.3 שניות לטובת מנוע ב'..."

 

מסתבר שאתה לא היחיד שיודע לקרוא :)

oo==00==00

למכירה אגזוז SEBRING אובלי, כניסה 2.5', פרטים בה"פ

פורסם

הנסיך צודק. מצד אחד בורזום מבקש להשוות בין מנועים, ומצד שני הוא מבקש לעשות זאת באמצעות נתון תאוצה 0-100.

זוהי אינה השוואה בין מנועים - זוהי השוואה בין שני כלי רכב שונים.

רכב הוא מכלול של רכיבים שמנוע הוא רק אחד מהם.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

פורסם
הוא גם כתב: "כפי שאתם רואים התאוצה היא כמעט אותו הדבר."

חשוב יותר מלדעת לקרוא,הוא ,הבנת הנקרא...:wink:

 

מקרה תיאורטי -

אתה לקוח אתה מגיע למוסך ומספר שאחרי שאחרי טיפול מסויים האוטו שלך מאיץ 0.3 שניות איטי יותר מלפני הטיפול.

המוסכניק יגיד לך - "חפיף, מה זה 0.3 שניות? זה כמעט אותו דבר"

 

אם אתה נוהג במשאית - המספר הזה זניח עבורך, אם יש לך לוטוס אליז, קיים סיכוי סביר שתאוצת ה-0-100 שלך עלתה בכמעט 10 אחוז.. כבר בכלל לא זניח.

אני צריך להמשיך אדון E&A?

 

 

בשורה התחתונה -

ברזום ביקש מה שביקש,

קח את שני המנועים ותשווה אותם

יש גרף דיינו של כל אחד מהמנועים - יש בסיס להשוואה

אין גרף דיינו של כל אחד - אי אפשר להשוות בין המנועים, ולא מענין אותי מה תספר לי על ההספק (על הנייר) שלהם או על המומנט.

אתה לא יודע איך המנועים האלה מתנהגים כתלות בסל"ד שלהם ולפיכך כל תשובה שתהיה על סמך המספרים האלה תהיה במקרה הטוב חובבנית ובמקרה הרע פשוט לא נכונה.

 

רוצה דוגמא? תעיף מבט על מנועי M42 \ M43 של ב.מ.וו, אותו נפח, אותו קדח בוכנה, נתוני מומנט דומים, נתוני הספק קרובים, אפילו נתוני התאוצה לא רחוקים מידי, ובכל זאת, לשניהם יש אופי שונה לגמרי.

 

 

יאללה,

יום טוב.

oo==00==00

למכירה אגזוז SEBRING אובלי, כניסה 2.5', פרטים בה"פ

פורסם

יש יותר מידי פרטים חסרים בנתוני מנועים. הנתונים שהוצגו הם נתונים נקודתיים בלבד. כדי להשוות איזה מנוע עדיף צריך ליראות גרפים של הספק מומנט. אולי למנוע ב' טווח של מומנט מקסימלי הרבה יותר קטן.

תאוצה 0 ל-100 לא קובעת שום דבר, אלא אם כן שימוש עיקרי במכונית הוא מירוצי זינוק ברמזורים.

 

להתנהלות יומיומית למרבית אנשים לא חשוב מה הספק מקסימלי, כי הוא מושג בסל"ד גבוה שלא כולם מגעים אליו וגם בד"כ לא נוסעים כל הזמן על 5000~6500סל"ד (שזה גם צריכת דלק גבוהה, גם בלאי מוגבר וגם רעש מיותר).

 

לדוגמא רכבים עם מנועי טורבו דיזל של VAG. קחו את המנוע הישן והטוב 1.9 עם 90 סוסים, קחו מנוע בנזין 1.6 עם 101 סוסים ותיראו שלמעשה דיזל גודש, למרות שיש לו הספק קטן יותר, בהתנהלות יומיומית עדיף, כי סוחב יותר טוב עם מזגן ועומס בעליות, יש לו זמינות כוח עדיפה על סל"ד נמוך ועוד.

 

כמובן, בנוסף כמו שהזכירו קודמיי, יש גם נתון של משקל, יחסי העברה וסוג גיר. אי אפשר להתעלם מנתונים האלה, כי אני מניח שמדובר על מכוניות שונות שפותח שרשור משווה. רכב הוא אוסף שלם של מכלולים ואי אפשר לקחת בחשבון רק את המנוע.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם

יכול להיות שמדובר ברכבים מאוד דומים עם מנועים שונים.

יש לי השערה על פי הנתונים שמנוע ב' הוא מנוע 6 צילינדר.

יתכן שמכאן נובע בין היתר ההפרש במשקל.

כשמישהו צועק טיפש ואני מסתובב, זה אומר שאני טיפש?

פורסם

בגדול..

הבדל של -

30 כ"ס

+

15 ק"ג

 

על תוספת משקל של 155 ק"ג ובלי פרטים על יחסי העברה,ואפילו מבנה הרכבים (אווירודינמיקה) דווקא נשמע לי די הגיוני להבדל מזערי בנתון האצה

עדיין לא הבנתי מה השאלה :wink:

מי שמפחד מאחד לא מפחד מאף אחד

פורסם
יכול להיות שמדובר ברכבים מאוד דומים עם מנועים שונים.

יש לי השערה על פי הנתונים שמנוע ב' הוא מנוע 6 צילינדר.

יתכן שמכאן נובע בין היתר ההפרש במשקל.

 

6 צילינדרים?! מנוע ב' הוא ללא ספק המנוע של הרכב שמופיע אצלו בסמלון.

פורסם
וגם בד"כ לא נוסעים כל הזמן על 5000~6500סל"ד (שזה גם צריכת דלק גבוהה, גם בלאי מוגבר

 

איזה בלאי מוגבר? אם מגיעים לסל''ד גבוהה שלא בתחום האדום במנוע מחומם ושמן מתאים, זה לא בריא?

Seat Leon FR 2.0 (190bhp) DSG 2019

×
×
  • תוכן חדש...