Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5887 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אני חושב שאני אלך על CANON 500D

ואני רוצה בשבילו עדשה.

אני לא כ"כ מבין בעדשות

לרוב זה צילומי פורטריט (אנשים)

 

לך על ה 550D. חבל ללכת דור אחורה.

בנוגע לעדשה - אם אתה הולך על פורטרים ואוירה - כלומר צילום אדם בסביבת המחיה שלו, לך על עדשת 50 מ"מ. לפחות בתור התחלה.

אם אלו פרוטרטים "לפי הספר" - לך על עדשת פריים 85 מ"מ איכותית.

 

אבל לפחות בתור התחלה - קח את עדשת הקיט 18-55עם ה VR. תתחיל ותראה לאן זה יוביל אותך.

  • תגובות 70
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

מסכים איתך לגמרי אנלוגי.

 

אתמול כבר למדתי שעד ISO800 המצלמה מצלמת ללא כל רעש, אם התאורה סבירה אין בעייה לצלם גם ב-ISO 1600,כמובן אני מדבר על צילום ללא פלאש.

 

אני פשט התמכרתי למצב "מדריך" שיש במצלמה, הוא פשוט יעיל!

 

ניתן לראות הסבר על המצב בסרטון הבא (לעבור ל-6:40).

 

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

פורסם

כמה תמונות ראשונות עם המצלמה:

 

מה שנראה בתמונה כמו "רעש",זה לא, התמונה צולמה בתוך ערפל מאוד כבד (בהתחלה צילמתי אחת עם פלאש,יצאה תמונה של ענן....).

28690_387254399961_678659961_4125611_5896223_n.jpg

 

התמונה לא יצאה 100% חדה,אבל אהבתי אותה:

28690_387254409961_678659961_4125612_999773_n.jpg

 

28690_387254424961_678659961_4125613_7083699_n.jpg

 

28690_387254434961_678659961_4125614_7198534_n.jpg

 

28690_387254454961_678659961_4125617_3578812_n.jpg

 

28690_387254449961_678659961_4125616_7943669_n.jpg

 

 

 

ברור לי שיש עוד המון מה לשפר,אבל מבחינתי זה כבר שיפור ניכר ביחס למצלמה הקודמת (עצם זה שהצלחתי להוציא את התמונות של הפרארי לא מגורענות וחדות-הישג מבחינתי).

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

פורסם

אין ספק, ליגה אחרת.

לא נשאר אלא ללמוד לצלם...:wink:

מיסגור, קומפוזיציה, זוויות, נקודות התלכדות ושאר ירקות.

הרבה יותר קל ללמוד את זה ב-SLR, בהשוואה למצלמות קומפקטיות רגילות.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם

ברוך הבא לעולם ה SLR.

אה. וגם מזל טוב (ולא רק על המצלמה..:-))

 

המושגים שאתה מדבר עליהם הם אבני בסיס בצילום.

למרות שאני נוהג לומר שלכל אחד יש את הסגנון שלו.

פורסם

תודה על הברכות,הן למצלמה והן ליורש העצר שבדרך.

 

:-D

 

אכפת לך להסביר טיפה על המושגים האלה ? (ממש בקצרה,רק שאבין בכלליות למה הם מקושרים).

 

ושוב,

 

תודה.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

פורסם

תשמע המושגים האלו הם מהות הצילום.

ממש קשה לדבר על זה בכמה משפטים אבל בגדול (בענק..)

מסגור - כשמו - חיתוך נכון של התמונה כך שהפרטים החשובים יהיו בפנים ואלו שפחות, בחוץ.

מה חשוב ומה לא? זה כבר נתון לויכוח אבל בגדול צריך לשים לב שפרטים חשובים לא יחתכו (אם אתה מצלם פורטיט - שים לב לידיים, לקצוות שיער וכו') ושלא תגרום להסטת מבט מהאובייקט המרכזי (למשל צילום של בחורה וברקע פורשה:lol:)

 

קומפוזיציה - אחרי שהחלטנו מה יכנס ומה לא - צריך להעמיד את נושא הצילום בצורה נכונה שתשדר את מה שרצית. יש את החלוקה הקלאסית לשלוש חלקים שוים אבל כל מקרה לגופו.

 

זויות ונקודות התלכדות קשורים ישירות לקימפוז של התמונה וצריך ללמוד את זה יותר לעומק. הכוונה היא שהתמונה "זורמת" בקוים נכונים ופרופורציונאלים.

 

למשל שים לב למסגור, לקמפוז ולזויות של התמונה הזאת.

http://www.facebook.com/photo.php?pid=3481385&id=708448555

פורסם

מאמר טוב. יש עוד כמה מדריכים לא רעים בכלל בעברית,

באנגלית יש פשוט יותר מדי - למשל, המדריכים הישנים ב-photo.net.

 

מסגור - אפשר להתייחס לזה כ-CROP של התמונה.

תמיד אפשר לחתוך בפוטושופ את התמונה ולהשאיר בה רק מה שמעניין,

אבל כדאי לעשות את זה עוד לפני. למשל, כשאתה מצלם פנים של מישהו,

אתה לא בהכרח חייב להכליל את כל המצח. או כשאתה מצלם אוטו,

אתה לא צריך להכניס לתמונה גם את פח הזבל שלידו. דוגמאות קצת עקומות, אבל נו...

 

נקודות התלכדות - זה נשמע אולי מפוצץ אבל זה בעצם פשוט,

שימוש באלמנטים ישרים בתמונה (גדר, אבני שפה, כביש, עיפרון)

באופן כזה שמושך את העין למקום מסוים. כשזה סתם מפוזר, זה סתם מפוזר,

כשכל הקווים מובילים לאותה נקודה זה יכול להיות מאוד דינמי או מאוד משעמם, וכיו"ב.

 

סתם ככה באופן אישי, הייתי ממליץ בהתחלה להתרכז על הפרדת נושא עיקרי מהרקע,

באמצעות שימוש ב-F כמה שיותר נמוך. זה בעייתי בעדשות זום שלא עולות כמו אוטו,

אבל עדיין אפשרי.

 

עוד שיטה טובה - לחפש צילומים או צלמים שמוצאים חן בעיניך, ולנתח קלות את מה שהם עשו,

למשל, על פי הנקודות שמופיעות במאמר.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם

ואני ממשיך להשתעשע לי עם המצלמה......:lol:

 

עדיין התמונות רחוקות מלהיות מושלמות,או טובות בהגדרה של הצלמים הרציניים פה, חלק מהתמונות בחוץ עדיין יצאו טיפל'ה מגורענות,שילוב שלי שעדיין לא מכיר את המצלמה 100% ואני מצלם הרבה בשיטה של ניסוי וטעייה (הבעייה שלא תמיד אפשר בחוץ לראות את הטעויות על גבי מסך 3 אינץ') וחלק גם באשמת מזג האויר שעדיין לא מטיב עם הונג קונג,מאוד אפור ואביך בחוץ.

 

אני כמובן אשמח לקבל הערות בונות לגבי מה עשיתי לא נכון בתמונות ואיך היה ניתן להוציא אותן טוב יותר.

 

נתחיל מכמה תמונות ונסיונות שעשיתי עם המודלים שלי (תתעלמו כרגע מזה שבחלק מהתמונות אני משתקף במראה מאחורי המכוניות):

 

28690_387806779961_678659961_4136115_1621531_n.jpg

 

28690_387806789961_678659961_4136117_5578860_n.jpg

 

28690_387806794961_678659961_4136118_4393482_n.jpg

 

28690_387806799961_678659961_4136119_2399548_n.jpg

 

28690_387806804961_678659961_4136120_334423_n.jpg

 

פה למשל אני יודע שהנקודת פיקוס של התמונה לא היתה טובה כי המכונית יצאה חדה רק בחלקה האחורי.

 

28690_387806814961_678659961_4136121_1282952_n.jpg

 

פה קצת שיחקתי עם המצלמה במטרה להוציא את התמונה מעט כהה יותר (כדי להגיע לצבע ה"טבעי" יותר של המכונית):

 

28690_387806819961_678659961_4136122_3806252_n.jpg

 

פה אני מניח שהתמונה לא יצאה חדה (נקודת הפוקוס היה על החזית) בגלל חוסר שימוש בחצובה,לכן היתה מעט תזוזה:

 

28690_387806824961_678659961_4136123_4694171_n.jpg

 

הפוקוס עבר לחלק האחורי,דווקא אהבתי את התמונה הזאת:

 

28690_387806829961_678659961_4136124_2585979_n.jpg

 

28690_387806834961_678659961_4136125_6589807_n.jpg

 

28690_387806844961_678659961_4136126_3706364_n.jpg

 

ניסיתי (ונראה לי שהצלחתי) לתפוס מיקוד על פתחי היציאה של המיזוג דרך החלון שמפריד בין תא הנוסעים למנוע.

 

28690_387806864961_678659961_4136129_5954413_n.jpg

 

28690_387806874961_678659961_4136131_8206013_n.jpg

 

28690_387806869961_678659961_4136130_4948003_n.jpg

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

פורסם

אלה כבר תמונות שצילמתי בטיול קטן מחוץ לבית:

 

28690_387806889961_678659961_4136133_6772950_n.jpg

 

28690_387806894961_678659961_4136134_6790072_n.jpg

 

28690_387806899961_678659961_4136135_7409894_n.jpg

 

לא זוכר בדיוק מה עשיתי בתמונה הזאת,אבל כמו שאתם רואים כל הגוונים השתנו לכיוון צהבהב יותר:

 

28690_387806904961_678659961_4136136_7727499_n.jpg

 

28690_387806909961_678659961_4136137_7625010_n.jpg

 

28690_387806914961_678659961_4136138_1307745_n.jpg

 

28690_387806929961_678659961_4136140_3198138_n.jpg

 

28690_387806934961_678659961_4136141_2563536_n.jpg

 

28690_387806949961_678659961_4136143_7817427_n.jpg

 

28690_387806954961_678659961_4136144_6012465_n.jpg

 

28690_387806959961_678659961_4136145_346641_n.jpg

 

28690_387806969961_678659961_4136147_7653246_n.jpg

 

28690_387806979961_678659961_4136148_1714107_n.jpg

 

 

ושוב, אשמח לתגובות\הערות וכו',אני פה כדי ללמוד :lol:

 

עידן

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

פורסם

ברשותך העלתי שינויים שעשיתי בתמונה שלך.

 

תגיד אם זה נראה יותר טוב. זה משמעו של CROP. או מסגור.

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg


×
×
  • תוכן חדש...