Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6013 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

בניגוד לדעה הרווחת והתחושות של כולנו, לפי הכתבה ישראל הפכה ב-2009 למדינה עם מספר ההרוגים הנמוך ביותר לנפש בעולם המפותח. נשמע די מדהים ומפתיע.

 

הכותב מייחס זאת לאיכותו של הנהג הישראלי (???). לדעתי, אולי ניתן לייחס את זה בין היתר לרמת המינוע הנמוכה בישראל (כמות כלי רכב לנפש), או שמא העובדה שיש יותר אנשים על פחות מכוניות אמורה דווקא להעלות את כמות הנפגעים? איני יודע.

 

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3828373,00.html

פורסם
בניגוד לדעה הרווחת והתחושות של כולנו, לפי הכתבה ישראל הפכה ב-2009 למדינה עם מספר ההרוגים הנמוך ביותר לנפש בעולם המפותח. נשמע די מדהים ומפתיע.

 

הכותב מייחס זאת לאיכותו של הנהג הישראלי (???). לדעתי, אולי ניתן לייחס את זה בין היתר לרמת המינוע הנמוכה בישראל (כמות כלי רכב לנפש), או שמא העובדה שיש יותר אנשים על פחות מכוניות אמורה דווקא להעלות את כמות הנפגעים? איני יודע.

 

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3828373,00.html

 

פעם ראיתי בטופגיר שהפינים (נדמה לי) הם נהגים בין הטובים בעולם. כל נער שרוצה להוציא רשיון זה טקס של כמה שנים.

Opel Vectra 2.2 TDI 2003

פורסם

יש לזה הרבה סיבות נוספות לדעתי מעבר לרמת הנהיגה עצמה.

 

הסיבה העיקרית לדעתי היא שישראל מאוד מפותחת מבחינה רפואית ובעלת ניסיון רב(לצערנו) בטיפול נמרץ ומציל חיים.

 

מד"א הוא כניראה כוח ההצלה הרפואי המיומן ובל הניסיון הרב ביותר בעולם בפעולות מצילות חיים, וגם בתי החולים כבר מיומנים היטב בהצלת חיים של פצועים קשים ואנושים.

 

בנוסף, יש לזכור שהמדינה שלנו היא מאוד קטנה, ולכן זמן ההבאה של פצועים לבתי חולים למחלקות המיון הוא מאוד נמוך יחסית לרוב המדינות האחרות בעולם,שמשתרעות של שטחים הרבה יותר גדולים ולכן גם המרחק בין בתי החולים הוא ענקי מה שגורם בעיכוב של הגעת כוחות הצלה למקום האירוע ובהבאת הפצועים לבתי חולים.

פורסם

האם קראתם את הכתבה עד הסוף?

הנתון של השתייה שמביאים שם נשמע הכי הגיוני, שלבו את זה עם המודעות של "כל בוקר כשאני יוצא לכביש אני חייב להיות ג'יימס בונד אחרת רוצחים אותי", ויש לכם מנצח.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

לא הייתי סומך על הדוקטור הזה יותר מידיי. הוא מביא את הנתון שנשים נהרגות פחות מגברים על כביש כעובדה לכך שנשים נוהגות טוב יותר, וזה דיי ברור שההבדל הוא רובו או אפילו כולו בגלל שנשים נוהגות פחות.

אני חושב שהסיבות ההגיוניות ביותר הם:

1- כמו שרשמו בכתבה על הכמות הקטנה של אלכוהול שהישראלי שותה.

2- כמו שרשמו פה מעליי. איכות הצוותים הרפואיים וקרבת בתי החולים פה בארץ.

פורסם

הוא משתמש בנתון של מספר הרוגים לנפש, ומשווה אותנו לעולם המערבי.

הבעיה היא שבישראל יש פחות רכבים לאדם מאשר רוב (כמעט כל) מדינות המערב לכן הנתון לא ניתן לשימוש ללא התאמה.

בעיה נוספת כמו שציינו מעלי היא ההשוואה של תאונות של נשים לעומת גברים בלי להשוות את כמות הנסועה.

 

סטטיסטיקה היא דבר נפלא. כמו פלסטלינה, תלחץ מספיק ויצא לך מה שאתה מבקש.

פורסם

אכן, אין הרבה קשר בין המאמר הנ"ל למציאות. המספרים האמיתיים, או ליתר דיוק המשמעותיים, של תאונות/ק"מ נסיעה, מראים בדיוק את ההיפך - שאכן בסקנדינביה ואנגליה המצב טוב בהרבה מהממוצע.

 

ומי שנהג במדינות אלו יודע היטב למה: כי רמת הנהיגה, והגישה לנהיגה, הן אחרות לגמרי. לענ"ד ההבדל ניכר.

 

דני

פורסם
לא הייתי סומך על הדוקטור הזה יותר מידיי. הוא מביא את הנתון שנשים נהרגות פחות מגברים על כביש כעובדה לכך שנשים נוהגות טוב יותר, וזה דיי ברור שההבדל הוא רובו או אפילו כולו בגלל שנשים נוהגות פחות.

אני חושב שהסיבות ההגיוניות ביותר הם:

1- כמו שרשמו בכתבה על הכמות הקטנה של אלכוהול שהישראלי שותה.

2- כמו שרשמו פה מעליי. איכות הצוותים הרפואיים וקרבת בתי החולים פה בארץ.

 

אם כך אנחנו בבעיה.

כיום הנוער בישראל צורך הכי הרבה אלכוהול בעולם אחרי אוקראינה אם אני לא טועה,כמובן שהכל יחסי.

פורסם

1. גם אם ניתן לשחק אם הסטטיסטיקה באופן זה או אחר (בכל מקרה לא ניתן לשחק עם הנתון לגבי מספר ההרוגים) צריך להודות כי העובדה שבישראל יש (כנראה) את מספר ההרוגים הנמוך ביותר לנפש הוא נתון יפה ומעודד כשלעצמו, ודאי כשלוקחים בחשבון שכלי הרכב בישראל מיושנים יותר ופחות בטיחותיים מאשר במדינות מערביות אחרות. כשמגיע מילה טובה אז צריך לומר אותה למרות שזה מאוד קשה לנו כישראלים.

 

2. העובדה שבישראל יש פחות רכבים לנפש אמורה אולי להגביר את כמות ההרוגים מאחר שיותר נוסעים נדחסים לרכב, מה שמגביר את אפקט הפגיעה.

 

3. בישראל יש מודעות גדולה לגבי מספר הנפגעים וההרוגים בתאונות דרכים. בארה"ב למשל כמעט ולא מדווחים על תאונות דרכים, שלא לומר לגבי מספר הנפגעים וההרוגים.

 

פנטזיה נהדרת.

 

המציאות טופחת על פנינו:neutral:

 

4. כישראלים אנו אוהבים להגיב לפי תחושות בטן ("בישראל הכי גרוע", "בישראל הכי הרבה שחיתות", "בישראל הכי הרבה פשע" וכו'....), גם כשהעובודת בשטח מראות אחרת. התגובה שלך ממחישה זאת היטב.

פורסם
1. גם אם ניתן לשחק אם הסטטיסטיקה באופן זה או אחר (בכל מקרה לא ניתן לשחק עם הנתון לגבי מספר ההרוגים) צריך להודות כי העובדה שבישראל יש (כנראה) את מספר ההרוגים הנמוך ביותר לנפש הוא נתון יפה ומעודד כשלעצמו, ודאי כשלוקחים בחשבון שכלי הרכב בישראל מיושנים יותר ופחות בטיחותיים מאשר במדינות מערביות אחרות. כשמגיע מילה טובה אז צריך לומר אותה למרות שזה מאוד קשה לנו כישראלים.

 

שלא יעבדו אליכם,

הנתונים הנמוכים במספר ההרוגים נובעת מהעובדה הפשוטה שמשרד התחבורה עבר לשיטת הספירה החדשה.

כמו שהפשע ירד לאחר שסירבו לפתוח תיקים על חצי מהתלונות (ואם לא נפתח תיק אז ברור הרי שלא בוצע פשע) כך גם עם מספר ההרוגים:

לא סופרים את מי שמת שבוע לאחר התאונה, לא סופרים את מי שמת מחוץ לקו הירוק, לא סופרים את מי שנהרג על דרך לא סלולה, כל הרוג עשירי מדלגים בספירה ועל הדרך דופקים מליארדים על דוחות מהירות של אזרחים שנוסעים 110 על כביש החוף.

 

ככה השקשוקה עובדת:

 

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3751273,00.html

Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers

:-):arrow::idea:

פורסם

ובחו"ל סופרים אחרת מאשר בארץ? גם אם בישראל נוקטים בשיטת ספירה מסוימת אני לא יכול להניח אוטומטית שבכל המדינות האחרות נוקטים בשיטה אחרת אשר לכאורה היא נקיה יותר.

פורסם

כאלה שטויות לא ראיתי כבר הרבה זמן, מספיק להסתכל סביב ולראות שזה לא נכון.

כל מי שנהג במדינה מתוקנת יודע שפה זה ג'ונגל ים תיכוני. זה לא יכול להיוץ בטוח

בג'ונגל בגלל שיש הרבה נמרים על הכביש.

כבר חודש בלי קיק דאונים - ככה מתמודדים עם מחירי הדלק:idea:

פורסם

אני לא מסתמך על תחושת בטן.

 

אני מציע לך להפנות את המאמר המצחיק הזה לד"ר משה בקר ונראה מה יאמר..

 

לדעתי כותב המאמר שוגה.

 

זו דעתי.

 

ירון

החתימה הלכה לטייל ותיכף תשוב

×
×
  • תוכן חדש...