Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם הנהג הישראלי הוא הטוב בעולם? (Ynet)


ETAA
שימו לב! השרשור הזה בן 5222 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ובחו"ל סופרים אחרת מאשר בארץ? גם אם בישראל נוקטים בשיטת ספירה מסוימת אני לא יכול להניח אוטומטית שבכל המדינות האחרות נוקטים בשיטה אחרת אשר לכאורה היא נקיה יותר.

 

סביר להניח שהכותב לא השווה "תפוחים לתפוחים".

"מספר הרוגים לנפש" לא אומר הרבה. לדוגמה: האם הנתון האירופאי לוקח בחשבון גם את הנסועה הממוצעת לנפש, ומביאה את נתון ההרוגים לאוכלוסייה ביחס לנסועה? ואם כן, האם הנתון הישראלי עושה אותו דבר?

אם במדינה אחת תשקלל על פי נסועה, ובמדינה אחרת לא, הנתונים כבר לא ברי השוואה.

 

ציטט כאן האחד23: "סטטיסטיקות לא משקרות אך שקרנים משתמשים תמיד בסטטיסטיקה" והוא צודק לחלוטין.

אלא אם כן מישהו מראה לי את המספרים, ומראה לי שהם אכן ברי השוואה, אני לא מאמין לכלום, בטח לא כשמגיע מישהו ומספר לנו דבר שברור לכאורה לכולנו שהוא לא נכון.

 

אם הכותב רוצה למכור לנו סיפורים כאלה, אני מצפה שהוא גם לא יזלזל באינטליגנציה שלנו, ויואיל להציג את המספרים שהוא מנפנף בהם כדי להוכיח שהוא לא טעה בקריאת/הבנת הנתונים.

 

תוספת להבהרה: ייתכן שבמדד הפשטני של הרוגים לנפש ישראל נמצאת במקום טוב, אבל לאור הנסועה לנפש הנמוכה יחסית בישראל, אם תחשב את מספר ההרוגים לק"מ נסועה, אני די בטוח שתמצא שישראל במקום נמוך, וזה המספר שצריך לעניין אותך, כי זה מראה לך מה הסיכוי שאתה תמות בזמן שאתה על הכביש.

ועוד דבר מעניין זה שאין כל התייחסות לפצועים. אני חושד שלאור השיפור בבטיחות הפאסיבית של מכוניות בשנים האחרונות, יש הרבה תאונות שבעבר היו נגמרים עם הרוגים, ואילו היום הם "רק" פצועים קשה או בינוני. האם הנתונים האלה לא מעניינים?

אתה חושש פחות מלהפצע קשה בתאונה מאשר למות בתאונה?

It's only a sport if you use a ball

It's a real sport if you use two

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מבין את הביקורת שלכם. אני מסכים עם הביקורת על המסקנה של הכותב (שהנהג הישראלי הוא נהג טוב) שנשמעת די מגוכחת לאור היכרותנו את הנפשות הפועלות אך לא מסכים עם הביקורת על הנתונים היבשים שהוא מציג.

 

לגבי התגובה של ג'רמי:

 

אבל לאור הנסועה לנפש הנמוכה יחסית בישראל, אם תחשב את מספר ההרוגים לק"מ נסועה, אני די בטוח שתמצא שישראל במקום נמוך, וזה המספר שצריך לעניין אותך, כי זה מראה לך מה הסיכוי שאתה תמות בזמן שאתה על הכביש.

 

1. איך בדיוק ניתן לחשב נסועה לנפש?? אומנם פשוט מאוד לחשב כמה כל רכב נוסע אך קשה מאוד לחשב כמה אנשים נסעו בו.

 

2. אפילו אם הנסועה לנפש בישראל היא נמוכה ביחס למדינות מערב אחרות הרי שהדבר נובע בעיקר מכך שישראל קטנה וצפופה ואין כאן בדיוק היכן לחרוש קילומטרים (בניגוד למשל לאוסטרליה שם אתה יכול לנסוע 500 ק"מ בין שני ישובים). לפי ההגיון, העובדה שישראל קטנה וצפופה אמורה להעלות את כמות הנפגעים יותר מאשר נסיעה על פני מאות/אלפי קילמוטרים בכבישים פתוחים ויחסית ריקים. לצורך ההמחשה, אני מניח שכמות הנפגעים בכביש 6 (שבו יחסית חורשים קילומטרים רבים) היא נמוכה משמעותית מאשר כמות הנפגעים בכבישים עירוניים (שבהם נוסעים מעט).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ועוד דבר מעניין זה שאין כל התייחסות לפצועים. אני חושד שלאור השיפור בבטיחות הפאסיבית של מכוניות בשנים האחרונות' date=' יש הרבה תאונות שבעבר היו נגמרים עם הרוגים, ואילו היום הם "רק" פצועים קשה או בינוני. האם הנתונים האלה לא מעניינים? [/quote']

 

 

ג'רמי ! ברוכים השבים !

אבל זה נכון בכל העולם, לא ? :roll:

51 קג"מ :shock::lol:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נתונים לגבי הקורה בגרמניה מבחינת תאונות, פצועים, נסועה ועוד סטטיסטיקה מעניינת להשוואה עם המצב בישראל.

 

לגבי חשיבות נתון הנסועה בנוסחה, הנסיעה היא הסיכון להיהרג\להיפצע ואף להרוג\לפצוע בתאונת דרכים. ככל שנוסעים יותר מסתכנים יותר. הגרמנים לדוגמא נוסעים כ 690 מיליארד ק"מ לעומת 44 של הישראלים כ 3,000 ק"מ בממוצע לנפש יותר.

 

עיון נעים.

e-strassenverkehrsunfaelle.pdf

e-verkehrsdaten.pdf

סאן רוף פתוח וכסאות מחוממים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצאתי מידע דומה לגבי הולנד ב 2008, אבל שם לא מצאתי טבלה מתומצתת באנגלית, אז אני צריך קצת לעבוד על תרגום ותמצות לפני שאני מפרסם.

אבל בהולנד המספרים טובים יותר מאשר בגרמניה.

It's only a sport if you use a ball

It's a real sport if you use two

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל בהולנד המספרים טובים יותר מאשר בגרמניה.

 

 

טוב, ידוע שבהולנד נוהגים המון ישראלים שהם הנהגים הטובים בעולם. :wink:

 

אבל כמו שאנו רואים, מהרגע שנכנסים המספרים והנוסחאות תחת זכוכית המגדלת לבדיקה... כבר נעלם העניין בשירשור.

 

חי

סאן רוף פתוח וכסאות מחוממים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן. אנשים נמשכים לסנסציות.

איש אחד חכם שאני מכיר תלה ליד שולחן העבודה שלו את המוטו:

 

Without data it's just another opinion

 

וזה בדיוק מה ששווה הכתבה שבגינה נפתח השרשור הנ"ל.

רק חבל שבעל דעה הוא מי שמייעץ לרשויות, ולא בעל נתונים.

 

ורק דוגמה אחת מהדו"ח ההולנדי - ב 2008 היתה ירידה במספר ההרוגים ומספר ההרוגים לתושב, אבל לא היתה ירידה במספר הרוגים למיליארד ק"מ נסועה.

מה שכן מצאו, זה שהיתה ירידה משמעותית מאוד במספר מקרי המוות שבין 11-30 יום אחרי התאונה. כבר דובר על הסיבות האפשריות לכך, אבל הרשויות בהולנד מתכוונות לחקור אחר תופעה זו יותר לעומק, והדבר ההכי חשוב הוא, שהם מנתחים את הנתונים לרמה כזאת שהם מגיעים למידע מסוג זה.

לא ראיתי בישראל שום ניתוח שמגיע לרמת מידע כזה. רק שואלים אם לספור אותם או לא...

 

גם בתאונות קטנועים, מצאו שקבוצת הסיכון הגבוה ביותר הוא בני 17-18, בעוד שהיה שיפור בגילאים 19-משהו במספר ההרוגים והפצועים.

בישראל הנתונים מפולחים לקבוצה אחת עד גיל 24, כך שאף אחד לא יודע מה קורה בתוך הקבוצה הרחבה הזאת, ולכן גם קשה לנתב יוזמות לכיוון הנכון.

It's only a sport if you use a ball

It's a real sport if you use two

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הנהג הישראלי הוא הטוב בעולם וזאת משום שלמרות שמופעלת עליו מסחטת כספים נוראית וקשה,עדין דבק ברכבו הפרטי

אהה אולי זו חסרונה של תחבורה ציבורית טובה ונגישה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הנהג הישראלי הוא הטוב בעולם וזאת משום שלמרות שמופעלת עליו מסחטת כספים נוראית וקשה,עדין דבק ברכבו הפרטי

אהה אולי זו חסרונה של תחבורה ציבורית טובה ונגישה

 

 

תחליף את המלה הרביעית (הטוב) במילה הדפוק (מלשון נדפק) ואז אני לא מאמין שמישהו יתווכח איתך, אבל זה בטח לא עושה את הנהג הישראלי טוב יותר, קל וחומר הטוב ביותר.

 

 

 

ג'רמי, אפשר לקבל את הנתונים ההולנדים באנגלית, אם מצאת?

 

חי

סאן רוף פתוח וכסאות מחוממים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5222 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...