Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6000 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

תגיד עשית בדיקת קומפרסיה, לחצי דחיסה תקינים במנוע? זו יכולה להוות אינדיקציה לכשלים מכניים במנוע

 

אגב, כשהאוטו קר בבוקר חורפי למשל, ניתן להרגיש שהמנוע סוחב יותר טוב שכן המחשב נותן זמן הזרקה יותר ממושך בגלל שהמנוע קר, תערובת עשירה בדלק. גם האויר הקר שנכנס למנוע צפוף יותר, כלומר יותר חמצן נכנס למנוע

  • תגובות 44
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

לפי תאור התקלה גם אני חושד בתיבת הילוכים. אם זה משהו כל כך מוחשי לא ברור לי כיצד המוסך לא עלה על הבעיה או לפחות קיבל כוון ומושג כללי. לא בוצע ברכב נסיעת מבחן ע"י המוסך?

פורסם

חוסר סחיבה יכול להיות בהמון מצבים.

אם זה היה תקלת גיר אז המחשב היה פותח לך קוד תקלה וכיוון שאין קוד תקלה אני מציע לך לרדת מהגיר.

אתה יכול לומר איזה קודי תקלה כן יש לך?

האם הרכב התחיל לצרוך דלק מעל הרגיל?

מהיכן אתה בארץ??

 

 

עכשיו נזכרתי- אתה אותו הבחור שטען שניתוק מצבר פתר את הבעיה כפי שאמרו לך לעשות ואני בחרתי לא להגיב באותו שרשור.

אז אולי תאמר תסביר את כל המהלך של הדברים כפי שקרו לך מן ההתחלה מדוייק ככל שאתה יכול ואני מבטיח שיהיו לי תשובות בשבילך.

 

ומוטי- ברוכים הבאים לפורום אני מבין שהחברה שחררה את החבל.

פורסם

אני הייתי בודק .

פילטר אויר .

פילטר דלק שמחליפים ע"פ הוראות יצרן כל 90,000 ק"מ,יכול להיות שסתום בגלל דלק מלוכלך .

מצתים, צריך להיות ותוודא את זה שאלו אירדיום ,יקרים יחסית לרגילים ,ושיורכבו כמו המקוריים .

בדיקת 4 גזים במוסך מורשה מאזדה ,לקבל אינדיקציה לגבי פליטת עשן ,מזהמים עבודת משאבת דלק ,מזרקים וכו'.

חיישן בית מצערת לניקוי , כנראה פיח שהצטבר .

בזמנו ביצעו לי עידכון תוכנה במורשה מאזדה, עודכנה מ"ע ניהול מנוע וגיר אוטו' .

פורסם

א. כאשר אני משלב מ N ל D, הרכב היה פשוט מזנק קדימה, אפילו כאשר דוושת הבלמים לחוצה בחזקה עדיין הרגשתי קפיצה.

היום, כלום. גם כשאני עוזב את הבלמים, הרכב גולש לאיטו בקושי, כאשר בעבר ממש היה זינוק.

לכולם!

 

למה אתה עושה את זה? זה רק מזיק לתיבת הילוכים!

ולכן אתן לו בכל הכבוד את הזכות להרצות לי על מחזיקי כוסות וגגות שמש, לא יותר מזה.

ZOOM-ZOOM

פורסם

תודה על התגובות, אני אכתוב את כל הסיפור בקצרה (מי שמכיר, שידלג)

אני גר בהוד השרון, ושם הכל מתחיל: לפני שלושה שבועות הרכב לא הניע בגלל שהמצבר מת.

הנעתי את הרכב עם כבלים ונסעתי למוסך, כבר בדרך הרגשתי שצריך ללחוץ על הדוושה כדי שהוא יזוז, בשונה מהרגיל.

אחרי שעתיים בערך אספתי אותו עם מצבר חדש, התחלתי לנסוע ברוורס - ושמתי לב שצריך ממש ללחוץ כדי שהוא יזוז אחורה.

למחרת חזרתי למוסך בטענה שהרכב לא תקין, מנהל המוסך עשה איתי נסיעת מבחן והבטיח לי שהרכב מאה אחוז.

כעבור יומיים שבתי וביליתי במוסך שעתיים בהן בדקו בנוכחותי את מחשב הרכב והפלאגים. לא נמצאו בעיות. קודי התקלה שהתגלו בוטלו על ידי מכונאי הרכב ככאלה שאינם רלוונטיים וחוזרים בכל הבדיקות, הוא עבר איתי עליהם והיה שם איזשהו חיישן טמפרטורה תקול שקשור, לדבריו, לבקרת האקלים ולא למנוע. כמעט גירשו אותי מהמוסך. התייעצתי טלפונית עם מומחה מאזדה ממוסך אחר והוא יעץ לי להמשיך לנסוע עוד שבוע, כי המחשב צריך להתרגל.

בשבוע שעבר ניתקתי את המינוס מהמצבר ל-10 דקות ואח"כ הנעתי את רכב בסרק ל-20 דקות. באמת חל שיפור, לפחות בכל הקשור לשילוב מ-N ל-D בעמידה (ללא גאז ועם הברקס עד הסוף) בדרך כלל יש אנקה מהבלמים, אם כי לא תמיד, והיא חלשה ביחס לזינוק שהייתי מרגיש בעבר.

לפני יומיים ביקרתי במכון גיר, גם שם יצאנו לנסיעת מבחן, נבדק מפלס, צבע שמן הגיר. לא נמצאו בעיות בגיר עקב העובדה שההילוכים משתלבים כולם באופן חלק. גם כאן לא נתקלו בתופעה. עד רגע זה אף אחד לא שמע על בעייה כזו.

לגבי צריכת הדלק: הרכב שלי עמד על בערך 1:9 לפני הבעיות, ויש החמרה בצריכה שלו, אבל לא קיצונית ואני מייחס אותה ללחיצה העמוקה שצריך לספק לו כל הזמן כדי להתקדם.

כרגע אני נוטה לכוון הקדמת טיפול ה-90,000. אולי משהו סתום או מלוכלך במערכת.

לגבי עדכון תוכנה, האם התוכנה "מתאפסת" בעת ניתוק המצבר? היכן ניתן לבדוק את מצב התוכנה ברכב?

אני מאמין ומקווה שמדובר במשהו קטן כמו תוכנה או חיישן, הרי הבעייה התחילה סביב מותו של המצבר. אבל עדיין, אף אחד מבודקי הרכב והמייעצים לא הצליח לשים את האצבע על משהו.

...:evil: אין אין אין כמו מאזדה :evil:...

zoom zoom zoom ole hazemer

פורסם

אולי כי אין "משהו". ההבדל כל כך מינורי אולי שבוחן רכב לא ירגיש שינוי. לאחר ניתוק מצבר, ערכים של לימוד עצמי ביחידת בקרת מנוע או תיבת הילוכים, יכולים להתאפס ותדרש נסיעה משולבת עירונית/בין עירונית של 100 ק"מ.

פורסם

אני מקבל, ולא מעוניין לבזבז את זמנו של אף אחד. ההבדל אינו מינורי בעיני.

אבל, כפי שציינתי, חלפו כבר 3 שבועות, במהלכם נסעתי לפחות 400 ק"מ.

...:evil: אין אין אין כמו מאזדה :evil:...

zoom zoom zoom ole hazemer

פורסם

יש מצב שיש לך בעיה במד כמות אוויר בכל מצב אין אפשרות לתת דיאגנוזה דרך הפורום אם אתה רוצה אתה מוזמן לבוא אלי למוסך ואני מבטיח לך שנמצא את הבעיה

פורסם

אוקיי אז ככה מה שיהיה עלייך לעשות זה להגיע לכל מוסך מורשה שיש שם מאבחן בעל ידע טוב שיכול לנסוע איתך ועם הרכב כאשר מחשב האבחון מחובר ולראות את הנתונים של חיישני המנוע ושל תיקוני הדלק במחשב בזמן אמת, ואז יוכלו לאתר את התקלה.

מה שקורה זה שכיוון שאתה מכיר את רכבך ויודע לומר שישי שינוי אז אני מאמין לך ולא למכון הגירים ולא למוסך שהיית בו.

כמו שמוטי חבר שלי למקצוע כתב לך לפני לא יהיה לך מנוס או שתגיע אליו הוא יושב ברכב דויד בתל אביב או שתגיע למוסך מורשה, תבקש שיבצעו את הבדיקה הזו שאמרתי לך מבטיח לך שאם יהיה מאבחן עם ידע טוב הוא פותר לך את הבעיה, וזאת כיוון שיראו את כל הנתונים חיישן כניסה לגיר חיישן יציאה חיישן אויר חיישן מצערת חיישן חמצן ועוד ... ואם יש ידע טוב ארואים את התקלה.

פורסם

תודה רבה,

ברור שאי אפשר לאבחן בלי לבדוק את הרכב, אך מסתבר שמאבחן עם ידע טוב איננו מצרך נפוץ מדי בשוק.

אני אשקול בהחלט ליצור קשר עם מוטי.

שוב תודה לכל מי שיעץ.

...:evil: אין אין אין כמו מאזדה :evil:...

zoom zoom zoom ole hazemer

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...
פורסם

שלום למתעניינים-

התקלה נפתרה אתמול סוף סוף. אני קצת מתבייש לספר שמדובר היה בסך הכל בפילטר אוויר.

כמובן שנגרם נזק למד כמות האוויר מהנסיעה הממושכת עם פילטר סתום.

כל המוסכים המורשים בהם ביקרתי כשלו בבדיקה הטריוויאלית ביותר,

בדגש על "פרי מוטורס" בפ"ת שהגדילו עשות וענו לשאלתי באם נבדק הפילטר בתשובה חיובית

בשתי הזדמנויות שונות, כולל מנהל המוסך, וגם החליפו לי מצבר בלי לאתחל את הרכב כמו שצריך.

מי שלא מבין ברכבים שייזהר מהמוסך הזה או לפחות שידע שהם שקרנים.

הקרדיט על זיהוי הבעיה מגיע למוסך "איל נ. ושות'" בראשון (תודה לניסן וכמובן לאיל!).

אני אינני איש מקצוע, כפי שוודאי שם לב כל מי שקרא את השרשור, ואני מרגיש מופקר

בידיהם של אנשי מקצוע חסרי כל מוסר. מה האינטרס שלהם לחפף ולשקר אני לעולם לא אבין.

הם לא קולטים שלקוחות לא יחזרו? או שלא אכפת להם כי יבואו תמיד עוד פראיירים?

אז עכשיו למדתי לבדוק בעצמי פילטר אוויר, אבל לעולם לא אלמד את הכל...

לפחות הרכב חזר לנסוע ואני יכול להזדכות על הסוס.

דרך צליחה לכולם ותודה לכל מי שייעץ.

...:evil: אין אין אין כמו מאזדה :evil:...

zoom zoom zoom ole hazemer

פורסם
3) עוד כיוון קטן שכדאי לבדוק גם - מסנן אויר. אך אם הענין קרה באופן פתאומי קשה לי להאמין שמסנן האויר סתום.

 

Shahaks

את מסנן האויר בדקתי ראשון וצערי זו לא הבעיה.

Seat Leon FR 2.0 (190bhp) DSG 2019

פורסם

רוב המגיבים בשרשור הציעו לבדוק את הפילטר דבר ראשון, ואכן זה מה שחשבתי שעשיתי.

וזה בדיוק העניין - לא בדקתי בעצמי. מצויד בידע זה ביקשתי ממנהל מוסך "פרי מוטורס" באופן ספציפי לבדוק אותו.

הוא אישר לי שהפילטר נבדק. בפעם השנייה ששאלתי אותו כבר נעניתי בביטול וזלזול.

...:evil: אין אין אין כמו מאזדה :evil:...

zoom zoom zoom ole hazemer


×
×
  • תוכן חדש...