Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6130 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

חבל שאתם משמיצים סתם כך, אני נהגתי נסיעת מבחן ב C5 החדשה. מדובר ברכב מדהים, לא פחות.

 

בסיוע 6 בומבות (כמו ה C6) Hydractive 3i Plus

הרכב נוח ברמה מטורפת.

 

FIFTH GEAR שהיא תוכנית רכב שאני דיי אוהב, שיבחה את ה C5 החדשה מול הפאסאט

 

המנוע בארץ שלנו הוא אותו מנוע RFJ EW10A מהדור הקודם של ה C5 ו ה 407 וה 307

לצערי לא הביאו את ה 2.7 ליטר או ה 2.2 HDI העוצמתי וה V6 עד כמה שאני יודע עדין לא שווקה. (ה HDI 6 היל ידני) ה V6 - 6 הילוכים תיבה חדשה AISIN

 

באירופה המבחר גדול, 4 מנוע דיזל מ 1.6 ועד 3.0 V6 HDI 3 יחידות בנזין 2 ליטר, 1.8 ליטר VTR , ו 3 ליטר V6

 

הנה ה REVIEW של FIFTH GEAR

http://fwd.five.tv/cars/large-family/citroen-c5

 

"t's French, but it thinks it's German and doesn't have the price tag. The new C5 might be a bit confused about its roots, but one thing is certain; it's excellent."

  • תגובות 95
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

ה C5 החדשה היא אמנם שיפור משמעותי על פני הקודמת אבל עדיין יש לה מגרעות:

 

1. גיר 4 הילוכים - כן, יחסית לגיר 5 הילוכים או 6 במתחרות זו בהחלט מיגרעה

2. תאוצה איטית בצורה מחרידה. למרה שרכב מנהלים בדרגת רישוי-5 יהיה כל כך איטי? 12.8 למאה !! זה הכי איטי בכל הסגמנט של קבוצות 2,3,4,5. (למעט טנדרים וטנדרונים) מנהל רוצה להרגיש מנהל גם בכביש. אני מניח שזה משפיע גם בתאוצות הביניים מה שגורע מההנאה בנהיגה וכמובן מקשה בעקיפות.

3. קשה לי להאמין שה C-5 החדשה תצליח לשבור את מסורת ירידת הערך של סיטרואן בארץ. גם ירידת ערך וגם קשה למכור. למי שקונה כפרטי ולא ליסינג, זו מיגרעה. חלק מהסיטארואנים שלובינסקי קונים בחזרה בעיסקאות טרייד-אין עם לקוחות חוזרים, הם מוכרים לטורקיה כחלפים, פשוט אין שוק בארץ.

פורסם

בניגוד להרבה מאוד מהמגיבים פה בפורום , אצל מרבית הנהגים החיים אינם 0-100 , לא מעניין את הנהג כמה הילוכים יש בגיר, שיקול הקניה הוא אמוציונלי לחלוטין.

 

נקודה 2 שלך מראה בדיוק את הבעיה עם המגיבים פה בפורום אשר חורצים דעות ללא כל ניסיון ספציפי ברכב אותו הם מבקרים..

אתה מניח.., אני מניח שה C5 החדשה היא הטובה בקטגוריה, אז מה ?

ללא נהיגה ברכב דעתי ודעתך על הרכב שוות כקליפת השום.

 

אשמח לראות סימוכין לנקודה מספר 3 שאתה מעלה פה, אלמלא כן זה עוד אחד מהסיפורים הבלתי נגמרים על תוצרת צרפת בישראל..

Hyundai Tucson Prime 2.0– הבחירה של האישה..

Kia Niro Plug In - כי שומרים על הסביבה

 

פורסם

sronis, כשאתה נוסע בכבישים עירוניים ההבדלים זניחים.

הילוך שלישי מעט יותר קצר, משחק הילוכים לא שונה בהרבה מגיר אוטומט 4 הילוכים.

 

כשאתה נוסע בכבישים בינעירוניים שדורשים תגובת גיר מהירה (פיתולים בירושליים, עליות חיפה וכו') - זה פשוט גועל נפש!

הגיר משחק יותר מדיי בין ההילוכים.

במקרה ואתה צריך כוח זמין יש מקרים שהוא מוריד עד 3 הילוכים אחד אחרי השני.

וזה אומר שכל הילוך אתה צריך להמתין שישתלב, לחכות להשהיה שהגיר יבין שצריך להוריד עוד הילוך ושוב חוזר חלילה 3 פעמים.

פשוט גועל נפש.

שונא גיר אוטומט, שלא תבין לא נכון, אבל 6 הילוכים זה לא פתרון, זה רק תירוץ איך לחסוך בדלק מעט אבל עדיין להיות עם רכב אוטו-מת.

פורסם

CX25GTI כתב:

[נקודה 2 שלך מראה בדיוק את הבעיה עם המגיבים פה בפורום אשר חורצים דעות ללא כל ניסיון ספציפי ברכב אותו הם מבקרים..

אתה מניח.., אני מניח שה C5 החדשה היא הטובה בקטגוריה, אז מה ?

ללא נהיגה ברכב דעתי ודעתך על הרכב שוות כקליפת השום.

 

אשמח לראות סימוכין לנקודה מספר 3 שאתה מעלה פה, אלמלא כן זה עוד אחד מהסיפורים הבלתי נגמרים על תוצרת צרפת בישראל..

------------------

אם ההפרש בזמנים היה זניח, ניחא, אבל ההפרש הוא בעשרות אחוזים. המונדיאו עושה 10.5 למאה, הסופרב 8.5 הבדל עצום.

נקודה 3 מסתמכת על העבר, 10 שנים אחורה ויותר, אין שוק לסיטרואן ויש ירידת ערך גבוהה. גם כשדגמים הוחלפו. אין אפשרות לחזות את העתיד למעט הקשה מנסיון העבר.

פורסם
אין רכב בגודל הזה ועם מנוע כזה שייתן נחת בפעולתו כשהוא משודך לגיר 4 הילוכים. פשוט אין חיה כזאת.

כתבתי כבר בהתחלה שהגיר הזה יכל היה להיות משודך למנוע ה-V6, ואילו הגיר של ה-V6 משודך לקטן והעולם היה הופך למקום טוב יותר, אבל לא זה המצב. רכב בתצורה הזו לא יכול לספק האצה נטולת בורות, או הילוך מתאים לכל מצב.

בדוק את היחס משקל-הספק-כוח-חלוקת הילוכים (gearing) ותגלה זה פשוט לא אפשרי.

אם היה סט-אפ כזה כבר היו מוצאים ומוכרים אותו, היה ליצרניות מעל 20 שנים לשם כך. אם זה לא קרה עד עכשיו כנראה שזה אבוד.

 

מה זה "אין"? במשך עשרות שנים היה, אז עכשיו פתאום אין? נכון, הרכב לא יהיה מהיר במיוחד, אבל לתנועה יומיומית הוא סביר בהחלט, ועבור 90% מהנהגים הוא בפירוש לא יהיה חלש. תחשוב על זה ככה: הוא עושה סביב 13 שניות למאה, שזה בערך מה שעושות 90% מהמכוניות על הכביש...

 

sronis, כשאתה נוסע בכבישים עירוניים ההבדלים זניחים.

הילוך שלישי מעט יותר קצר, משחק הילוכים לא שונה בהרבה מגיר אוטומט 4 הילוכים.

כשאתה נוסע בכבישים בינעירוניים שדורשים תגובת גיר מהירה (פיתולים בירושליים, עליות חיפה וכו') - זה פשוט גועל נפש!

הגיר משחק יותר מדיי בין ההילוכים.

במקרה ואתה צריך כוח זמין יש מקרים שהוא מוריד עד 3 הילוכים אחד אחרי השני.

וזה אומר שכל הילוך אתה צריך להמתין שישתלב, לחכות להשהיה שהגיר יבין שצריך להוריד עוד הילוך ושוב חוזר חלילה 3 פעמים.

פשוט גועל נפש.

שונא גיר אוטומט, שלא תבין לא נכון, אבל 6 הילוכים זה לא פתרון, זה רק תירוץ איך לחסוך בדלק מעט אבל עדיין להיות עם רכב אוטו-מת.

 

בדיוק הפוך. בכבישים עירוניים רוב הגירים האוטומטיים ממהרים להעלות להילוך הגבוה ביותר האפשרי כבר ב-60-70 קמ"ש (ונתקלתי כבר ב-DSG שעושה את זה ב-51 קמ"ש). אז, אם תצטרך כוח, הגיר יוריד לפעמים עד ארבעה הילוכים!

בבינעירוני היתרון של גיר מרובה הילוכים הוא שכמעט ואין לו בורות בין ההילוכים. הוא אולי משחק טיפה יותר ביניהם, אבל התגובות של המנוע כתוצאה חזקות משמעותית.

בנוסף, גירים אוטומטיים מודרניים לא צריכים לחכות עד שההילוך ישתלב - הפיקוד שלהם אלקטרוני, הגיר בסה"כ עובר בבת אחת להילוך הנכון, אפילו אם זה לרדת מ-7 ל-3.

 

וזה עוד לפני שדיברנו על החסכון הגדול בדלק.

 

אני ממליץ לך לנסוע על גיר 6 הילוכים של ב.מ.וו או פולקסווגן, או 7 הילוכים של מרצדס או אינפיניטי, ותבין על מה אני מדבר.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

אם ההפרש בזמנים היה זניח, ניחא, אבל ההפרש הוא בעשרות אחוזים. המונדיאו עושה 10.5 למאה, הסופרב 8.5 הבדל עצום.

נקודה 3 מסתמכת על העבר, 10 שנים אחורה ויותר, אין שוק לסיטרואן ויש ירידת ערך גבוהה. גם כשדגמים הוחלפו. אין אפשרות לחזות את העתיד למעט הקשה מנסיון העבר.

 

אהה , לפני 10 שנים..

אבל אין בעיה להציג זאת בהודעתך כדבר המתקיים גם כיום.

דרך אגב, עקב הפרוצדורה של הוצאת רכבים \ חלקים מישראל אני בספק גדול אם גם לפני 10 שנים הדבר היה נהוג.

 

דרך אגב, אתה שוב מניח הנחות ומגיע למסקנות על יכולות ה C5, להזכירך מבלי שנהגת ברכב.

Hyundai Tucson Prime 2.0– הבחירה של האישה..

Kia Niro Plug In - כי שומרים על הסביבה

 

פורסם
ה C5 החדשה היא אמנם שיפור משמעותי על פני הקודמת אבל עדיין יש לה מגרעות:

 

1. גיר 4 הילוכים - כן, יחסית לגיר 5 הילוכים או 6 במתחרות זו בהחלט מיגרעה

2. תאוצה איטית בצורה מחרידה. למרה שרכב מנהלים בדרגת רישוי-5 יהיה כל כך איטי? 12.8 למאה !! זה הכי איטי בכל הסגמנט של קבוצות 2,3,4,5. (למעט טנדרים וטנדרונים) מנהל רוצה להרגיש מנהל גם בכביש. אני מניח שזה משפיע גם בתאוצות הביניים מה שגורע מההנאה בנהיגה וכמובן מקשה בעקיפות.

3. קשה לי להאמין שה C-5 החדשה תצליח לשבור את מסורת ירידת הערך של סיטרואן בארץ. גם ירידת ערך וגם קשה למכור. למי שקונה כפרטי ולא ליסינג, זו מיגרעה. חלק מהסיטארואנים שלובינסקי קונים בחזרה בעיסקאות טרייד-אין עם לקוחות חוזרים, הם מוכרים לטורקיה כחלפים, פשוט אין שוק בארץ.

אני מציע לך לנהוג ברכב ולא להסתמך על נתוני התאוצה של היצרנים,זה ממש לא רציני!,איכות הנסיעה ברכב בc5 החדשה היא ללא תחרות בקבוצת רכבי ה"מנהלים" ולמעשה שוות ערך לזאת של מכוניות סלון יקרות בהרבה.

לעסוק בנבואה זה טיפשי,וגם רכב זה לא כמו לקנות אג"ח,אתה יודע..

פורסם
אני חושב שהוא התכוון שבמשך 10 השנים האחרונות אין לסיטרואן שוק...

 

בדיוק לזה התכוונתי. (ואוסיף - כנראה שב- 15 השנים האחרונות אין לה שוק)

ואגב, כן נהגתי בה, איטית להחריד. נוחה - כן, גדולה - תלוי יחסית למה, יחסית למונדיאו ולסופרב לא.

פורסם
סירבת לנהוג ברכב , אבל אתה יודע שהוא גרוע, אכן הסקת מסקנה לוגית, הרכב אצלך נמדד על פי הגיר המשרת אותו ולא כחבילה בעלת מכלולים רבים אשר אולי יכולים לחפות על מגרעה כמו גיר למשל ??

 

בנושא מפתח הגירים , טוב שציינת שזה דעתך, לדעתי גיר 5 הילוכים מחולק נכון בהחלט מספיק, כל השאר פילפול שיווקי ותו לא.

 

סירבתי לנהוג על הפיג'ו 607, כי מדובר ברכב חיוור וגם ממושב הנוסע ניתן היה להבחין בכך.

לא היה צריך לנהוג ברכב כדי לזהות את החורים שבין ההילוכים. לגבי אופי הרכב - צר לי אבל זה ממש לא כוס התה שלי.

 

בעניין הגיר, אולי תסביר לי במה שונה תגובתך המלומדת ממה שאני כתבתי?

 

זו דעתך, דעתי שונה לחלוטין ולא מנסיעה אחת או שתים ואפילו לא שלוש אלא משנתים של נהיגה ברכב לעיתים קרובות.

הרכב אינו מתפרק ומראה עמידות טובה מאוד.

 

הרכב בהחלט נוח ובעל מושבים נוחים בוודאי מאילו המקבילים בטויוטה.

הנוחות דומה מאוד לרנקס, כלומר מכוילת על הצד הנוקשה בסקלאה.

 

אבל כשרוצים להביא דברים לקיצוניות ולא טורחים לבצע נסיעות מבחן ברכבים ומגבשים עליהם דעות קדומות לא ציפיתי לתחוות דעת שונה מזו.

 

לצערי, לא רק שנסעתי "נסיעת מבחן" על ה- C4, אלא שהרכב שימש אותי במשך יותר מחודש (כמובן שאם היית טורח לקורא את ההודעה בעניין עד הסוף אז גם אתה היית יודע את זה...).

 

אני לא חוזר בי מאף מילה שכתבתי על ה- C4, מדובר בזוועה מוטורית.

פורסם

ה 607 אכן היתה כישלון של פיג'ו, ובכך הצטרפה לקודמותיה לתפקיד, ה 604 וה 605.

ה C4 מאכזבת בעיקר בשל העובדה שממכונית שנושאת את סמל הרס"ר בהפוך, מצפים ליותר מפיג'ו 307 באדרת אחרת.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם

sronis, אתה לא יכול להשוות בין כמויות המומנט של דגמי הרכבים.

שם כל הילוך הוא ארוך ארוך. יש 6 הילוכים בשביל לסגור 240+.

בנוסף שה-DSG מחזיק יחסי העברה של גיר ידני.

הגיר 6 הילוכים האוטומטי-גרמני מחזיק יחסי העברה של הילוכים 1-2 זהים לשל אוטומט סטנדרטי.

שורה תחתונה - לא מומלץ בכלל, בתור אחד שנסע לא מעט על גולף אוטומטית ומעט על פאסאט טורבו אוטומטית.

ובכלל, מי שמחפש רכב עם גיר אוטומטי שלא יבכה פה על ביצועים.

פורסם

על איזה כשלון מדובר ב 604 605 607?

על הנוחות של הרכבים האלה אין מתחרים.

גם אם המנוע לא הכי חזק בקטגוריה.

פורסם

ה 604 כשלה בעיקר באיכות ייצור גרועה ומנוע V6 עייף למדי.

ה 605 היתה מכונית לא רעה, שכמו הסיטרואן XM עימה היא חלקה פלטפורמה משותפת, סבלה מיחידת כוח בסיסית גרועה למדי, ואילו דגמי ה 3.0 היו יקרים מידי.

ה 607, שעליה יצא לי לנהוג, רחוקה מאד מרמת הנוחות שהורגלנו אליה במכוניות פיג'ו, וסובלת בנוסף מהגה רופס וביצועים בינוניים בדגם ה 2.2.

מסקנה - שפיג'ו, כמו רנו ופיאט, יתמחו במה שהם טובים - מכוניות קטנות וקומפקטיות.

הפער שפתחו היצרנים הגרמניים בתחום מכוניות הסאלון, נראה על פניו כמעט בלתי ניתן לסגירה מצד מרבית המיתחרים, וגם וולבו וסאאב סבלו מהעובדה הזו.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)


×
×
  • תוכן חדש...