Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4127 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

בוקר טוב אנשים,

דפדפתי בשרשורים ישנים וראיתי שכבר היה דיון בנושא אך למעשה לא מצאתי כל תשובה מעשית שאכן מישהו עשה זאת אלא מי שביקר במוסכים /חשמלאים ואלו עשו זאת.נשרפה לי נורה אחת ורוצה להחליף את כולן (ה- H-4 וה- H-7) בשני הפנסים. אני מתעקש ולהחליף את כל הנורות באופן עצמאי אך ללא הועיל.פירקתי כיסוי פלסטיק,פירקתי חלקית את הגריל,פתחתי 2 ברגי 10 מ"מ,שחררתי תופסני פלסטיק בחלקו העליון של הפנס וזה השתחרר ואפילו זז מעט אך לא הצלחתי למשוך אותו החוצה בשום צורה שהיא.להכניס את היד זה כמעט בלתי אפשרי.כשכבר השחלתי את היד הוצאתי אותה ללא הצלחה,שרוטה וחבוטה כאילו היתה בתוך בלנדר.אין מצב לוותר על אתגר כזה ובאמת שהעניין אינו כספי.אם מישהו מכיר,יודע או יש בידו ספר רכב המפרט את הענין (ספר של היינס יהיה נפלא) אשמח לקבל טיפ,טיפים,שיטה או רעיון לענין.

תודה-דניאל.

פורסם

חוס על ידך וגש למוסך :-)

 

גם אותי מעצבן שאני לא יכול לעשות זאת לבד אבל אם אתה לא רוצה להישאר עם סימנים לכל החיים על היד, שחרר את זה למי שעשה את זה כבר אי אילו פעמים וידיו ואצבעותיו דקות דיין. :lol:

You can’t really know someone until you fight them

פורסם

עשיתי את זה כמה וכמה פעמים זה לא כזה מסובך

תתחיל בצד ימין (הצד בלי המצבר) ותראה בדיוק איך פותחים את הפנס, מסובבים את המכסה והתופסנים של המנורה וכו'. לצערי אין לי צילומים של זה אבל אם תעשה את זה באור יום תוכל לראות בדיוק איך עושים את זה.

אחרי שלמדת את הפטנט תיגש לצד השני (זה עם המצבר) ותוציא את המצבר, זה ממש פשוט ולא דורש כלים. אתה מרים את הנועלים של מחברי הפלוס והמינוס וה משתחררים לך, תזיז אותם הצידה ותסובב את הנועל של המצבר שנימצא בתחתית המצבר בין המנורות למצבר. לאחר מכן פשוט תוציא את המצבר ואז החלפת המנורות תהיה קלה בדיוק כמו בצד השני ולא תצטרך לעשות מהיידים בלנדר.

כשתסיים, תחזיר את המצבר למקום, תסובב את הנועל ותהדק עליו את הפלוס והמינוס.

לאחר מכן תמתין כדקה כדי לתת למחשבי הרכב להתאפס, תצטרך להכניס מחדש לרדיו את התחנות ואם החלונות לא עולים אוטומטית בנעילה תעלה ותוריד אותם ידנית כמה פעמים, זה תהליך שמאפס את מחשב החלון.

זהו, בזה נגמר הסיפור.

בהצלחה

פורסם

אוף..... עשיתי את זה המון פעמים עד שלמדתי את השיטה

בהתחלה עבדתי עם מראה כדי לראות איך הכל בנוי שם

 

ובכן - לא צריך לפרק את הפנס - אתה פוגע בכיוון שלו וזה בעייתי

מה כן עושים - מפרקים את מכסה הפלסטיק של הפנס (עגול שחור)

מכניסים את היד כמה שאפשר ומוציאים בזהירות את הקונקטור של אור הדרך (כבר לא זוכר אם זה H4 או H7)

אתה עלול להיתקל בהתנגדות ליציאת הקונקטור מהנורה אבל זו הדרך היחידה

אם הקונקטור דבוק לנורה - וזה יכול לקראת בגלל חום גבוה שנוצר שם - אתה יכול להיעזר בטסטר ולהכניס אותו בין הנורה לקונקטור עד שהוא ייצא

לאחר הוצאת הקונקטור - הכנס אצבע מעל הנורה בצד ימין יש מעיין קפיץ שצריך לדחוף אותו לכיוון שמאל וזה משחרר את תפס הנורה ויורד למטה על ציר קבוע

הוצא את הנורה והחלף בחדשה - שים לב לא לגעת ביד חשופה בזכוכית הנורה כי היא עלולה להשרף מהר מאוד בגלל השומן שיש על היד,

כדאי מאוד לרכוש נורה טובה ויקרה - שלא תצטרך להחליף כמוני המון פעמים.

החזק את הנורה עם טישו או שקית ניילון והחדר אותה למקומה בכיוון הנכון (יש שגם משולש שאליו היא נכנסת)

לאחר ההחדרה יש להרים בעדינות את הקפיץ מלמטה על הציר ולהרכיב אותו למקומו באותה שיטה - כיווץ שמאלה והכנסה.

לאחר מכן חבר את הקונקטור בכיוון המתאים וזהו סיימת. סגור את מכסה הפלסטיק , יש בו חץ כלפי מעלה שמורה איך להרכיב חזרה.

 

את הנורה של האור הגבוה יש לבצע באותה שיטה אבל כאן זה הרבה יותר קל כי יש גישה נוחה יותר.

זהו,

אם אתה מאיזור הדרום אתה מוזמן אליי הבייתה להחלפה ללא תשלום,

 

שי

קיה סיד SW (ליסינג) וניסן נוט של האשה,

פיאט 127 903cc , 1979 (נמכרה...)

מחפש אספנות - איטלקית חמה - אלפא/לנצ'יה , או DS23/21

פורסם
עשיתי את זה כמה וכמה פעמים זה לא כזה מסובך

תתחיל בצד ימין (הצד בלי המצבר) ותראה בדיוק איך פותחים את הפנס, מסובבים את המכסה והתופסנים של המנורה וכו'. לצערי אין לי צילומים של זה אבל אם תעשה את זה באור יום תוכל לראות בדיוק איך עושים את זה.

אחרי שלמדת את הפטנט תיגש לצד השני (זה עם המצבר) ותוציא את המצבר, זה ממש פשוט ולא דורש כלים. אתה מרים את הנועלים של מחברי הפלוס והמינוס וה משתחררים לך, תזיז אותם הצידה ותסובב את הנועל של המצבר שנימצא בתחתית המצבר בין המנורות למצבר. לאחר מכן פשוט תוציא את המצבר ואז החלפת המנורות תהיה קלה בדיוק כמו בצד השני ולא תצטרך לעשות מהיידים בלנדר.

כשתסיים, תחזיר את המצבר למקום, תסובב את הנועל ותהדק עליו את הפלוס והמינוס.

לאחר מכן תמתין כדקה כדי לתת למחשבי הרכב להתאפס, תצטרך להכניס מחדש לרדיו את התחנות ואם החלונות לא עולים אוטומטית בנעילה תעלה ותוריד אותם ידנית כמה פעמים, זה תהליך שמאפס את מחשב החלון.

זהו, בזה נגמר הסיפור.

בהצלחה

עודד הקדמת אותי בשתי דקות - כל הכבוד...

רק הערה קטנה - אני לא הייתי ממהר לפרק מצבר - אל תשכח יש המון אלקטרוניקה ומחשבים ברכב ולא כדאי להתעסק עם נפילות מתח או חלילה קצר בטעות.

אפשר ללא בעייה להחליף כאשר המצבר מורכב.

קיה סיד SW (ליסינג) וניסן נוט של האשה,

פיאט 127 903cc , 1979 (נמכרה...)

מחפש אספנות - איטלקית חמה - אלפא/לנצ'יה , או DS23/21

פורסם

בוקר טוב,

קראתי את התשובות ותודה לכולם,כולל להצעה להגיע דרומה :-) תודה רבה רבה.התחלתי בצד בו אין מצבר (ימין) והבעיה הגדולה היא שהמנורה השרופה היא ה- H-7, זו שצמודה לדופן הרכב (לכנף) ושם אין מצב מעבר להוצאת המכסה העגול, להכניס יד כשלי ולעשות את כל הפעולות הנדרשות.את הנורה בצד המצבר החלפתי בעבר ונראה היה על פניו שדוקא הצד השני יהיה קל.

עם זאת,בשישי הקרוב אתפנה לנסות שוב.אגב,ה- C5 (שנת 2002 מנוע 2000) אצלי למעלה מ- 6 שנים ועם יותר מ-260 אלף ק"מ וזו פעם ראשונה שנשרפת לי נורה בצד זה.מעבר לכך וטיפול מכובד אחת לשנה-רכב מדהים,אמין,נוח ברמות ולא ברור לי על מה מלינים אנשים.המון אוטו בקמצוץ כסף.ברכב נוהגת אשתי שלא מוכנה לשמוע על החלפה.אפילו לא במודל מתקדם של אותו רכב.אני אישית אוהב מכוניות של פעם ונוסע בבונוביל.

פורסם
עודד הקדמת אותי בשתי דקות - כל הכבוד...

רק הערה קטנה - אני לא הייתי ממהר לפרק מצבר - אל תשכח יש המון אלקטרוניקה ומחשבים ברכב ולא כדאי להתעסק עם נפילות מתח או חלילה קצר בטעות.

אפשר ללא בעייה להחליף כאשר המצבר מורכב.

 

אני מסכים שאפשר להחליף את המנורות בצד של המצבר בלי לפרק אותו אבל זה דורש ידיים רזות וגמישות ולא לכל אחד יש כאלה.

מי שמתקשה יכול לפרק את המצבר, עשיתי את זה הרבה פעמים ולא קורה שום דבר מעבר למה שכתבתי.

  • 6 חודשים מאוחר יותר...
פורסם

שלום חברים,

קראתי בעיון את השרשור הזה אחרי חיפוש בפורום. הסיבה לחיפוש היא לא איך מחליפים נורה - את זה הצלחתי איכשהו לעשות לבד (אמא תמיד אמרה שיש לי אצבעות של פסנתרן...), הבעייה היא שזו הפעם השלישית שאני צריך לעשות את זה בשנתיים האחרונות.

 

וזה לא נראה לי תקין.

 

חיפשתי רמז בשרשורים האם זו בעיה נפוצה (החלפות נורות תחופות C5), ויש מצב שבין השורות אנשים "הודו" שהם נדרשים לעשות זאת יותר מפעם אחת (חוץ pontiac8 שלו זו היתה הפעם הראשונה - "בצד הזה"...).

ניגשתי למוסך שלי לשאול אותם האם יש בעיה? אולי מתח האלטרנטור גבוה מידי או משהו, אמרו לי שאין בעיה - וזה ידוע לכולם שבC5 מחליפים נורות ראשיות כל כמה חודשים, משהו שנוגע לחום האינטנסיווי שהH7 מייצרת בתוך הפנס ושמקצר את החיים שלה. כמובן שהזכירו לי את שידעתי לבד - לא לגעת בנורה ולקנות סוג טוב (יש המלצות??).

 

אגב, אצלי פנסי הדרך דולקים תמיד: יום/לילה/חורף/קיץ.

 

מאז אני מחפש על הכביש כל C5 ורואה את מצב הנורות, כל מי שראיתי נוסע עם שתי נורות עובדות, וזה אומר אחד משני דברים: או שכולם בעלי מודעות גבוהה ומחליפים נורות מייד עם המוות של הקודמת (סביר?? לא יודע) או שאילו שטויות ואין שום סיבה שהנורות יישרפו כל כך מהר.

 

כעת אני פונה לפורום המלומד והמנוסה ושואל: בתור בעלים גאה של סיטרואן C5 מודל 2004 (צורה ישנה), מהו אורך החיים שאני אמור לצפות מנורת H7??

 

בברכה,

אורן

פורסם

אומנם אני מודל 2005 צורה חדשה, בשנה אחת (וגם אצלי H7) נרשפו כל המנורות. (אור דרך,אור גבוהה, ואור חניה) גם בפנס השמאלי וגם בימני.

בפעם הראשונה נגעתי, ושנפל לי החלק פנימה - הלכתי לפרק את כל הפגוש להוציא את החלק, ומאז אני לא מחליף מנורות לבד. רק במוסך.

פורסם

אני יכול לומר שלא רק ב-C5 זה קורה (לי קרהכ פעם אחת בשנה האחרונה)

לי זה קרה גם עם 307 כמה פעמים במשך 3 שנים.

לדעתי מה שיכול להפחית את התופעה זה לפתוח switch, להמתין לבדיקת מערכת, להניע, להמתין כחצי דקה או יותר ורק אז להתחיל נסיעה. גם בסוף נסיעה להקפיד לדומם רק כחצי דקה לאחר החניה.

מה שמצחיק (או עצוב), זה שזה לא קרה לי כמעט אף פעם עם וולבו 240 בת 15 שהיתה ברשותי 8), מה גם שאם אחת המנורות ברכב לא דלקה (לא נסגר מעגל כלשהוא), נדלקה נורית חיווי מאוד פשוטה בדשבורד - רעיון פשוט וחכם שלא ראיתי שמיושם באף רכב חדש :evil::evil:

You can’t really know someone until you fight them

פורסם
.

מה שמצחיק (או עצוב), זה שזה לא קרה לי כמעט אף פעם עם וולבו 240 בת 15 שהיתה ברשותי 8), מה גם שאם אחת המנורות ברכב לא דלקה (לא נסגר מעגל כלשהוא), נדלקה נורית חיווי מאוד פשוטה בדשבורד - רעיון פשוט וחכם שלא ראיתי שמיושם באף רכב חדש :evil::evil:

בסקודה אוקטביה מודל 2008 יש נורית חיווי למנורה שרופה, אני מאמין שבהרבה רכבים כיום יש נורה כזאת.

פיאג'ו 2020, MP3 500

יונדאי סנטפה, 2014

פורסם

אצלי במודל 2005 כשנשרפה נורה פירקתי בחנית ביתי את הפגוש הקדמי לא נורא מסובך בורג בכל צד ע"י גלגל פנימי ו4 ברגים במרכז הגריל ואז מסיתים את הפגוש כלפי מטה. פותחים 3 ברגי כוכב בכל פנס ויש לכם ביד את כל הפנס . אני פשוט החלפתי את כל הנורות לחדשות ואיכותיות וכבר שנה שקט אולי זה שווה.

לא לגעת בברגי הכיוון של הפנסים ואז הכל חוזר למקומו.

בהצלחה.

פורסם
שלום חברים,

קראתי בעיון את השרשור הזה אחרי חיפוש בפורום. הסיבה לחיפוש היא לא איך מחליפים נורה - את זה הצלחתי איכשהו לעשות לבד (אמא תמיד אמרה שיש לי אצבעות של פסנתרן...), הבעייה היא שזו הפעם השלישית שאני צריך לעשות את זה בשנתיים האחרונות.

 

וזה לא נראה לי תקין.

 

חיפשתי רמז בשרשורים האם זו בעיה נפוצה (החלפות נורות תחופות C5), ויש מצב שבין השורות אנשים "הודו" שהם נדרשים לעשות זאת יותר מפעם אחת (חוץ pontiac8 שלו זו היתה הפעם הראשונה - "בצד הזה"...).

ניגשתי למוסך שלי לשאול אותם האם יש בעיה? אולי מתח האלטרנטור גבוה מידי או משהו, אמרו לי שאין בעיה - וזה ידוע לכולם שבC5 מחליפים נורות ראשיות כל כמה חודשים, משהו שנוגע לחום האינטנסיווי שהH7 מייצרת בתוך הפנס ושמקצר את החיים שלה. כמובן שהזכירו לי את שידעתי לבד - לא לגעת בנורה ולקנות סוג טוב (יש המלצות??).

 

אגב, אצלי פנסי הדרך דולקים תמיד: יום/לילה/חורף/קיץ.

 

מאז אני מחפש על הכביש כל C5 ורואה את מצב הנורות, כל מי שראיתי נוסע עם שתי נורות עובדות, וזה אומר אחד משני דברים: או שכולם בעלי מודעות גבוהה ומחליפים נורות מייד עם המוות של הקודמת (סביר?? לא יודע) או שאילו שטויות ואין שום סיבה שהנורות יישרפו כל כך מהר.

 

כעת אני פונה לפורום המלומד והמנוסה ושואל: בתור בעלים גאה של סיטרואן C5 מודל 2004 (צורה ישנה), מהו אורך החיים שאני אמור לצפות מנורת H7??

 

בברכה,

אורן

 

תשמע אורן

אני החלפתי תכופות מנורות H7 סיניות, 2 ב35 שקל כי התקמצנתי - עד שנמאס לי וקניתי ב 60 שקל מנורה טובה גרמנית - לא זוכר את שמה, וכבר מעל שנתיים היא חייה ובועטת כמו גדולה.

בעקרון אלו הנורות היחידות שנשרפו והחלפתי באוטו מאז הרכישה (9 שנים)

דבר נוסף שהיה לי במנורה הוא שהקונקטור הפלסטיק שמחבר בין הנורה לחוטי החשמל נאכל/נמס, מהחום שהיה שם וכנראה גרם לשריפה של הנורות. - ביקור קצרצר במוסך המרכזי וקיבלתי חינם קונקטור חדש,

חיברתי בבית חוטים לקונקטור וזהו מאז -שקט.

קיה סיד SW (ליסינג) וניסן נוט של האשה,

פיאט 127 903cc , 1979 (נמכרה...)

מחפש אספנות - איטלקית חמה - אלפא/לנצ'יה , או DS23/21

פורסם

כמו שנכתב מעליי, העצה הכי טובה למי שיש לו בעיהם עם נורות שנשרפות לעתים תכופות, היא פשוט לקנות נורות גרמניות איכותיות דוגמה OSRAM או HELLA ולא זבל סיני דוגמת American Eagle שעולה פחות מחצי אבל גם עובד עשירית מהזמן.

פורסם

פתחתי פה,

לפני יומיים נשרפה לי המנורה הימנית (אחרי יותר משנתיים = HELLA)

קניתי שוב זוג HELLA ב 80 ש"ח באוטו דיפו, תוך דקה וחצי החלפתי אותה וזהו נגמר הסיפור!

קיה סיד SW (ליסינג) וניסן נוט של האשה,

פיאט 127 903cc , 1979 (נמכרה...)

מחפש אספנות - איטלקית חמה - אלפא/לנצ'יה , או DS23/21

×
×
  • תוכן חדש...