Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6227 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

http://www.globes.co.il/news/article.aspx?RefererDocId=23304&fid=3220&Referer=auto.co.il

 

כתבה מצוינת לדעתי .

אפשר לראות שלמרות ש ב.מ.וו שמרנים ולא נוטים להסכמים או שיתופיי פעולה רחבים ,למרות זאת ,הם מקיימים שיתוף פעולה עם פג'ו על מנועים קטנים כמו גם עם מרצדס על טכנולוגיות מסוימות .

 

מדברים על מיזוג של רנו -פג'ו אבל זה לדעתי לא כל כך ריאלי .

 

פורשה וולפסבאגן - מה יהיה איתם ? מי ישלוט במי ? הריי האינטרס של פורשה ושל וולפסבאגן היה שפורשה בתור חברה גרמנית תשמור את השליטה על וולפסבאגן בתוך גרמניה ,ועכשיו ,כאשר מדברים שפורשה הולכת להיות חלק מהחברה - מה הטעם בכלל במהלך ?

 

כמו גם פורד שנמצאת בין השמרניות ומצליחה להתגבר על המשבר בצורה מעוררת הערכה .

פורסם

הכל תלוי לאן אתה רוצה להגיע.

 

פיאט רוצה להיות יצרן המוני ולהתחרות בעתיד בסינים ולדעתי זה מהלך מוטעה. להתחרות בשוק של מחיר מחייב אותך לעבוד במתח רווחים נמוך מאוד ואז כל משבר קטן יכול להרוג אותך אבל אם אתה משחק במגרש הערך המוסף (מכוניות ספורט/יוקרה/בעלי תכונות מיוחדות) אתה מוכר פחות אבל בשולי רווח הרבה יותר גדולים ובסיכון יותר נמוך.

 

זה בדיוק כמו ההבדל בין זונת צמרת לזונה ברחוב. זונת הצמרת צריכה לפתוח את הרגליים פעם ביום ולהרויח 1000$ כשהסיכון שלה נמוך וזונת הרחוב תפתח את הרגליים 100 פעמים כל יום בשביל אותו הסכום ובסיכון גדול. את זונתץ הרחוב יותר אנשים יכירו והיא תעבוד הרבה יותר אבל בשורה התחתונה שתיהן ירוויחו אותו הדבר כשזונת הצמרת עבדה הרבה פחות.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם
הכל תלוי לאן אתה רוצה להגיע.

 

פיאט רוצה להיות יצרן המוני ולהתחרות בעתיד בסינים ולדעתי זה מהלך מוטעה. להתחרות בשוק של מחיר מחייב אותך לעבוד במתח רווחים נמוך מאוד ואז כל משבר קטן יכול להרוג אותך אבל אם אתה משחק במגרש הערך המוסף (מכוניות ספורט/יוקרה/בעלי תכונות מיוחדות) אתה מוכר פחות אבל בשולי רווח הרבה יותר גדולים ובסיכון יותר נמוך.

 

זה בדיוק כמו ההבדל בין זונת צמרת לזונה ברחוב. זונת הצמרת צריכה לפתוח את הרגליים פעם ביום ולהרויח 1000$ כשהסיכון שלה נמוך וזונת הרחוב תפתח את הרגליים 100 פעמים כל יום בשביל אותו הסכום ובסיכון גדול. את זונתץ הרחוב יותר אנשים יכירו והיא תעבוד הרבה יותר אבל בשורה התחתונה שתיהן ירוויחו אותו הדבר כשזונת הצמרת עבדה הרבה פחות.

 

 

פיאט לדעתי עושה בשכל כי ערך השוק שלה יורד ,כיצרן עצמאי יותר יותר קשה לה להתקיים ,אם זה ברמה הטכנולוגית ,היצרניות הצרפתיות נחשבות ליעילות וטובות יותר ,על הגרמניות אין בכלל על מה לדבר ,וגם אותה האופל שעכשיו נרכשה עלידיי מאנגה הולכת לתת לפיאט תחרות קשה על חלק מהדגמים .

 

מה אני אומר במילים אחרות :

פיאט לאט לאט יורדת מנכסיה ,הסיכויי היחיד שמישהו יעדיף פיאט עממית על פניי וולפסבאגן עממית הוא המחיר ,זה הגיע למצב שלפיאט לא משתלם למכור מכוניות והיא לא יוצאת ברווח אם היא לא מוכרת X מכוניות .

זה דיי מצב בעייתי ואני חושב שאין לפיאט יותר מדיי בררות ,הקנייה של קרייזלר לדעתי באה יותר כדיי לשרוד מאשר כדיי להגדיל רווחים .

 

בקשר לדימויי שלך ,פורשה נכנסת לקטגורית זונת הצמרת ,פורשה היא אחת החברות הרווחיות בעולם זה נכון אבל גב כלכלי חזק לא בטוח בכלל שיש לה ,מה גם שהם מוצלחים גם בגלל ניהול נכון ,גם בגלל טכנולוגיה ועוד הרבה פרמטרים שלא בטוח שכול יצרנית יכולה להגיע אליהם ולהשתוות .

אם מסתכלים על פרארי ,שהיא חברת בת של פיאט - לא נראה שהיא תורמת כל כך הרבה לרווחי פיאט ,אז לא בטוח שכול חברה יכולה להיות רווחית ,לייצר קצת ולהרוויח הרבה ,תקח גם דוגמא קיצונית ,בוגטי - בוגטי היא לא חברה רווחית ,למעשה על כל ווירון שנמכרת הם יוצאים בהפסדים ,אז אקזוטיקה ורווחיות לאו דווקא באים בייחד ,אם חברה תדע לקבל רווח מסוים על כל מכונית ומכונית היא כבר עשתה את העבודה .

פורסם

קודם כל הווירון לא נועדה למטרות רווח אלא כהצגת יכולות עבור קונצרן VAG.

 

לגבי פיאט הרכישות לא יעזרו אם הן לא יהיו יותר מעוד סמל באוסף. כדי להתרומם צריך להתייעל, להשקיע בפיתוח ולבחור את קהל היעד נכון. כשאתה בוחר להתחרות בשוק המחיר אתה צריך להיות מסוגל להייצר ביעילות יותר גבוהה מהשכן כי אחרת לא תרויח ועד שפיאט תלמד לעשות את זה או לחילופין לאתר שווקים שבהם יש לה יתרון היא לא תתרומם.

 

נכון שלפורשה אין גב כלכלי רחב כמו הקונצרנים הגדולים אבל מנגד היא גם הרבה יותר גמישה ומתאימה את עצמה במהירות רבה יותר לתנודתיות בשוק.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם
אם מסתכלים על פרארי ,שהיא חברת בת של פיאט - לא נראה שהיא תורמת כל כך הרבה לרווחי פיאט ,אז לא בטוח שכול חברה יכולה להיות רווחית ,לייצר קצת ולהרוויח הרבה

 

חבל שאנשים עושים הנחות ומדברים באוויר סתם;

הרווחים שפרארי מביאה הביתה, לפיאט, הינם עצומים. בעיקר אם לוקחים בחשבון את העובדה שמדובר במכונית נישה עם מכירות של אלפי מכוניות בודדות מידי שנה.

 

בשנת 2008 הרווח של כל קבוצת פיאט היה 3.4 מיליארד אירו.

פרארי מכרו כ6.5 אלף מכוניות ברחבי העולם - ההכנסה? 1.92 מיליארד אירו (כ340 מליון אירו רווח)

מאזארטי מכרו כ8.5 אלף מכוניות ברחבי העולם - ההכנסה? 825 מליון אירו.

 

פיאט? 2.152 מליון מכוניות והביאו רווח של כ1.6 מיליארד אירו.

מי שמודד את התקדמותו, הצלחתו ואושרו בצורה יחסית לאחרים, לעד ישאר מתוסכל;

תמיד יהיה שכן עם גינה גדולה יותר, דשא ירוק יותר ומכסחת-דשא חדשה יותר.

פורסם
חבל שאנשים עושים הנחות ומדברים באוויר סתם;

הרווחים שפרארי מביאה הביתה, לפיאט, הינם עצומים. בעיקר אם לוקחים בחשבון את העובדה שמדובר במכונית נישה עם מכירות של אלפי מכוניות בודדות מידי שנה.

 

בשנת 2008 הרווח של כל קבוצת פיאט היה 3.4 מיליארד אירו.

פרארי מכרו כ6.5 אלף מכוניות ברחבי העולם - ההכנסה? 1.92 מיליארד אירו (כ340 מליון אירו רווח)

מאזארטי מכרו כ8.5 אלף מכוניות ברחבי העולם - ההכנסה? 825 מליון אירו.

 

פיאט? 2.152 מליון מכוניות והביאו רווח של כ1.6 מיליארד אירו.

 

חבל שאנשים עושים הנחות ומדברים באוויר מבלי להבין למה התכוון המשורר .

איפה כתבתי שפרארי לא מביאים רווחים ? ובכול זאת ,אי אפשר להשוות את הרווחים האלו לרווחים של 8 מיליארד יורו מבית פורשה (ולזה התכוון המשורר הקודם כשהתכוון לזונת צמרת ) ,דיברו על רווחים גדולים ,אם כל הכבוד ,340 מיליון יורו לא נותנים לא גב כלכלי ולא בטחון כלכלי ,לא סתם ערך השוק של פיאט לא נמצא בטופ (למרות מותגים זוהרים כמו פרארי,מאזארטי ) ,כמו כן שחכת לציין את אלפא רומאו והכללת אותה בתוך הנתון של פיאט .

 

אז להבא ,כשאתה מתיימר לתקן ,קודם כל תברר שאתה מבין על מה מדובר ,שנית ,שאתה כותב עובדות .

פורסם

הביטחון הכלכלי של פיאט לא נובע מהרווח של פרארי אלא משווי הנכס שנקרא פרארי.

 

חברה עם רווח של כמעט 20% על המחזור היא השקעה מעולה שתמיד אפשר למכור בהרבה כסף וזה הגב הכלכלי.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם
הביטחון הכלכלי של פיאט לא נובע מהרווח של פרארי אלא משווי הנכס שנקרא פרארי.

 

חברה עם רווח של כמעט 20% על המחזור היא השקעה מעולה שתמיד אפשר למכור בהרבה כסף וזה הגב הכלכלי.

 

ואתה מדבר על דברים שהם לא ריאלים ,פיאט ימכרו את המפעלים שלהם לפניי שימכרו את פרארי ,ולא פעם בהיסטוריה פיאט הייתה לפניי פשיטת רגל ,כמובן שלא היה דיבור על מכירת פרארי (או אלפא)

 

אתה דיברת על זונות צמרת ,הצעת אפילו לפיאט להתנהג כמו זונת צמרת ,קבעת בחוצפה מסוימת שפיאט עשתה טעות כאשר רכשה את קרייזלר - מבלי שאתה יודע מה מי ומו ,אלה דיבורים באוויר .

גב כלכלי לא נמדד בהכרח בנכסים שאתה יכול למכור (ע"ע פורד ) ,גב כלכלי נמדד בתזרים מזומנים ,פוטנציאל ,

רווחים נקיים ,פיתוח טכנולוגיה חדשה וכו' .

 

דרך אגב ,ה "הרבה" כסף שאתה יכול למכור את פרארי ,תעבור קצת על שווי השוק של פיאט ובוא תגיד לי אם אתה עדיין מחזיק באותה הדעה .

פורסם
הכל תלוי לאן אתה רוצה להגיע.

 

 

זה בדיוק כמו ההבדל בין זונת צמרת לזונה ברחוב. זונת הצמרת צריכה לפתוח את הרגליים פעם ביום ולהרויח 1000$ כשהסיכון שלה נמוך וזונת הרחוב תפתח את הרגליים 100 פעמים כל יום בשביל אותו הסכום ובסיכון גדול. את זונתץ הרחוב יותר אנשים יכירו והיא תעבוד הרבה יותר אבל בשורה התחתונה שתיהן ירוויחו אותו הדבר כשזונת הצמרת עבדה הרבה פחות.

 

עזוב מכוניות מאיפוא הבקיאות:-) במחירי שוק הזונות

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם

אני סתם זרקתי מספרים. עכשיו תורך לספר איך אתה יודע שקלעתי נכון8)

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם
ואתה מדבר על דברים שהם לא ריאלים ,פיאט ימכרו את המפעלים שלהם לפניי שימכרו את פרארי ,ולא פעם בהיסטוריה פיאט הייתה לפניי פשיטת רגל ,כמובן שלא היה דיבור על מכירת פרארי (או אלפא)

 

אתה דיברת על זונות צמרת ,הצעת אפילו לפיאט להתנהג כמו זונת צמרת ,קבעת בחוצפה מסוימת שפיאט עשתה טעות כאשר רכשה את קרייזלר - מבלי שאתה יודע מה מי ומו ,אלה דיבורים באוויר .

גב כלכלי לא נמדד בהכרח בנכסים שאתה יכול למכור (ע"ע פורד ) ,גב כלכלי נמדד בתזרים מזומנים ,פוטנציאל ,

רווחים נקיים ,פיתוח טכנולוגיה חדשה וכו' .

 

דרך אגב ,ה "הרבה" כסף שאתה יכול למכור את פרארי ,תעבור קצת על שווי השוק של פיאט ובוא תגיד לי אם אתה עדיין מחזיק באותה הדעה .

 

פיאט ימכרו מה שיצטרכו כדי לשרוד. אם זה יהיה פרארי אז ימכרו את פרארי ואם יצטרכו לשעבד אותה לצורך מתן אשראי הם יעשו גם את זה. פרארי הוא נכס ששווה הרבה ואם אתה זקוק לכסף כדי להבריא את העסק הגדול יותר שלך אז אתה ממש נכס אחר.

 

פרארי לא יכולה לצמוח עוד הרבה אבל לפיאט פוטנציאל צמיחה הרבה יותר גדול ולכן אם יחליטו לממש זה יהיה את הנכס בעל פוטנציאל ההשבחה הקטן יותר כי הם אנשי עסקים ולא סוחרי חברות.

 

לא אמרתי שהיא צריכה להתנהג כמו זונת צמרת אלא שכדי לשרוד צריך להיות יותר מזונת רחוב.

 

קרייזלר הוא לא מותג בעל שוק גדול במיוחד ופרט לדריסת רגל בארה"ב אין לה הרבה מה להציע ואם אתה טוען אחרת אתה מוזמן להסביר.

 

גב כלכלי נמדד ביכולת שלך לצלוח משברים וכלל לא קשור לרווחיות אלא לתזרים מזומנים ונכסים נזילים. שיפוצניק שמרוויח מליון ש"ח בחודש משיפוצים שהוא מבצע לא יקבל אשראי של 100 ש"ח בלי ביטחונות יציבים כי אם מחר יקרה לו משהו אין תזרים ואין מה לממש. לעומתו בעל מגרש של 10 דונם בהרצליה פיתוח יקבל אשראי נדיב למרות שהוא מובטל והמגרש עומד ריק כי בשעת הצורך ניתן לממש את הנכס ולכסות את החוב.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם
חבל שאנשים עושים הנחות ומדברים באוויר מבלי להבין למה התכוון המשורר .

איפה כתבתי שפרארי לא מביאים רווחים ? ובכול זאת ,אי אפשר להשוות את הרווחים האלו לרווחים של 8 מיליארד יורו מבית פורשה (ולזה התכוון המשורר הקודם כשהתכוון לזונת צמרת ) ,דיברו על רווחים גדולים ,אם כל הכבוד ,340 מיליון יורו לא נותנים לא גב כלכלי ולא בטחון כלכלי ,לא סתם ערך השוק של פיאט לא נמצא בטופ (למרות מותגים זוהרים כמו פרארי,מאזארטי ) ,כמו כן שחכת לציין את אלפא רומאו והכללת אותה בתוך הנתון של פיאט .

 

אז להבא ,כשאתה מתיימר לתקן ,קודם כל תברר שאתה מבין על מה מדובר ,שנית ,שאתה כותב עובדות .

 

אם המשורר לא היה במקור כתב טור רכילות בחינמון שכונתי, אולי היה אפשר להבין את כוונתו.

תרשה לי לצטט מהודעתך הראשונה:

"אם מסתכלים על פרארי ,שהיא חברת בת של פיאט - לא נראה שהיא תורמת כל כך הרבה לרווחי פיאט ,אז לא בטוח שכול חברה יכולה להיות רווחית ,לייצר קצת ולהרוויח הרבה"

פרארי היא אכן חברת בת של פיאט. היא תורמת המון לרווחי פיאט. היא חברה רווחית, מאוד (כנאמר, 20% רווח על המחזור). היא מייצרת קצת (6.5 אלף מכוניות בשנה זה כלום), וכפי שנאמר - מרוויחה המון. (ואל תשכח שפרארי מוציאה 200 מליון אירו בשנה על קבוצת הF1 שלה).

לשם השוואה, אם תסתכל על הרווח מהרכבים בלבד (בלי רווחים מהשקעות כאלו ואחרות) - פרארי יותר רווחית מפורשה.

חלק נכבד מרווחי פורשה מקורם במכירת טכנלוגיות וייעוץ לחברות אחרות ומהשקעות במניות כאלו-ואחרות בבורסה.

כמו כן, אל תשכח שפורשה כבר מזמן אינה יצרנית קטנה ואקסלוסיבית. פורשה יצרנית שמוכרת 100 אלף+ מכוניות בשנה.

 

ולא, לא שכחתי את אלפא. ולא, לא הכללתי אותה בתוך הנתון של פיאט. (סה"כ הרווח של קבוצת פיאט ב2008 היה כ3.5 מיליארד אירו - חצי היה פיאט, החצי השני הגיע מאלפא, מאזארטי ופרארי).

 

 

 

ואתה מדבר על דברים שהם לא ריאלים ,פיאט ימכרו את המפעלים שלהם לפניי שימכרו את פרארי ,ולא פעם בהיסטוריה פיאט הייתה לפניי פשיטת רגל ,כמובן שלא היה דיבור על מכירת פרארי (או אלפא) 

כשפיאט תגיע למצב שקיומה יהיה בסכנה אמיתית, שהיא תאלץ להתחיל לסגור מפעלים ולפטר עובדים - גם פיאט תהיה על המדף.

במשבר הקודם של פיאט, לפני שGM החליטו לברוח ושילמו 2 מיליארד דולר בשביל שיתנו להם לברוח, דווקא כן היו דיבורים על מכירה של אלפא ואפילו מכירה של פרארי (או לפחות הנפקה שלה בנפרד מפיאט).

מי שמודד את התקדמותו, הצלחתו ואושרו בצורה יחסית לאחרים, לעד ישאר מתוסכל;

תמיד יהיה שכן עם גינה גדולה יותר, דשא ירוק יותר ומכסחת-דשא חדשה יותר.

×
×
  • תוכן חדש...