Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6257 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אני מעונין לקנות טנדר סובארו שישמש אותי לנסיעה יומיומית, האיזור מגורים ועוד כמה גורמים אחרים גרמו לי לחשוב על רכישה של טנדר כזה.

 

 

 

 

אני לא כל-כך מומחה בסובארו, אז לשלאלות :

- מנוע 1600, שייך לשאר המשפחה ?

- חלקים, זולים ?

- מלאי חלקים, קיים ?

- צריכה דלק, ביטוח, תחזוקה שותפת, יקר\זול ?

- זהו עד לפה :)

 

ולשאלה החשובה, ממליצים ? :)

 

 

תודה מראש לעונים.

פורסם

מנוע? 1.6 אותו אחד שיש בלאונה, משמע חלקים לא חסר, יש בשפע והמחירים ברצפה.

אמינות? למרות שמדובר ברכב די זקן הרכבים האלה שורדים התעללות, המנוע אמין שזה פשוט מדהים.

הביטוח יחסית יקר מכיון שהוא רכב "גניב" לפי הגדרת חברות הביטוח.

 

תהיה מוכן לדאבל טסט בשנה ובלאי טבעי נורמלי לגיל, למצוא אחת שיש עלייה קילומטרז' נורמלי יהיה קשה.

 

הרכב מגיע בגירסא פתוחה ולא פתוחה, ויש גם אפשרות לבחור בין הנעה קידמית ל4 על 4, ומניסיון הרכב פשוט חיה בשטח גם בגירסאת ההנעה קידמית, הרבה משתמשים בו בשביל להעביר טרקטורונים\אופנועים ממקום למקום וגם לחילוץ, בעיקרי צעירים דלי תקציב יחסית.

 

ה4 על 4 נדיר יותר, ואם אתה מחפש רכב לשטח אז חפש יותר קשה זה ישתלם.

 

בגדול, בתקציב הזה לא תמצא שום רכב שיעשה את העבודה יותר טוב, יש לו כושר סחיבה מעולה.

 

אתה מוזמן לעשות חיפוש בפורום דיברו עליו לא מזמן.

פורסם

כל הטנדרים הגיעו מהמפעל בתצורת ארגז פתוח, והארגזים הסגורים הותקנו בארץ.

 

אין בעייה להסיר את הארגז, אבל זה מחייב אותך לבצע 2 דברים :

 

לעשות עידכון ברישיון רכב (ממשא סגור למשא פתוח) ולמצוא דלת אחורית לארגז, משימה קשה מאוד היום, כי הדלתות האלו נדירות, ואין להשיג מפירוק.

 

 

פורסם
מנוע? 1.6 אותו אחד שיש בלאונה, משמע חלקים לא חסר, יש בשפע והמחירים ברצפה.

אמינות? למרות שמדובר ברכב די זקן הרכבים האלה שורדים התעללות, המנוע אמין שזה פשוט מדהים.

הביטוח יחסית יקר מכיון שהוא רכב "גניב" לפי הגדרת חברות הביטוח.

 

תהיה מוכן לדאבל טסט בשנה ובלאי טבעי נורמלי לגיל, למצוא אחת שיש עלייה קילומטרז' נורמלי יהיה קשה.

 

הרכב מגיע בגירסא פתוחה ולא פתוחה, ויש גם אפשרות לבחור בין הנעה קידמית ל4 על 4, ומניסיון הרכב פשוט חיה בשטח גם בגירסאת ההנעה קידמית, הרבה משתמשים בו בשביל להעביר טרקטורונים\אופנועים ממקום למקום וגם לחילוץ, בעיקרי צעירים דלי תקציב יחסית.

 

ה4 על 4 נדיר יותר, ואם אתה מחפש רכב לשטח אז חפש יותר קשה זה ישתלם.

 

בגדול, בתקציב הזה לא תמצא שום רכב שיעשה את העבודה יותר טוב, יש לו כושר סחיבה מעולה.

 

אתה מוזמן לעשות חיפוש בפורום דיברו עליו לא מזמן.

שלום רב !

מסכים עם כל מה שכתב אלי לוי , מלבד הטסט פעמים בשנה, שנכון לרכב, שהוא עשרים שנה על הכביש, יש להשיג עדיין סובארו טנדר שנת 93 וגם שנת 94.

בדבר פרטים נוספים פנה לחבר הפורום בשא ארז וולף, בהודעה פרטית, שהוא בעליו של טנדר סובארו ללא ארגז, והוא גם מנהל פורום סובארו קלאסיק.

כנס לכאן:

 

 

Erez Wolf

 

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

פורסם

אכן ניתן להסיר את הארגז, ודלת תוכל למצוא בכל פירוקייה בכפר הקרוב לביתך במחיר שפוי עד מגוחך (אחד שקנה דלת לסובארו טנדר ב350 שקל בקלנסואה).

 

כרכב לנסיעה יומיומית לא הייתי ממליץ, לא נוח לא בטיחותי ומיושן, בתור רכב לשטח קל וכושר העמסה מומלץ ביותר, קצת הגבהה והוא יעבור בכל חור שרק תרצה, בזמנו העברתי תכולת דירה שלמה בעזרתו בלבד, שזה כולל ספות שידות ארונות ושלל דברים כבדים ללא שהרגשתי התאמצות יתרה.

פורסם

אמורה להיות גם גרסת 1800 לא ?



אני מניח שהיא תהיה נדירה עוד יותר .

 

רכב מדהים , העברנו בעזרת ה1600 ארבעה רוכבים עמוסי ציוד ו-4 זוגות אופני דאון-היל בכרמל עשרות פעמים .

 

בהחלט מומלץ.

💡אמרת? אל תבטיח;  הבטחת? אל תכתוב;  כתבת? אל תחתום;  חתמת? אל תתפלא 😏

פורסם

מישהו קרא לי?!

 

הי addicted, קראתי את מה שכתבו לך והרוב נכון מאד, אוסיף את שני הסנט שלי למשוואה.

לגבי כדאיות ההשקעה בטנדר 4X4 זה תלוי, א. כי אם מישהו מוכר אותו הוא יהיה במחיר גבוהה. ב. להשיג חלקים בארץ למכלולי ה4X4 שלו היא קשה יחסית. להשיג חלקים בשבילו מחו"ל זה לא בעיה, יש המון, באוסטרליה, ארה"ב ועוד כמה מדינות.

 

לגבי מי שרשם עלויות ביטוח גבוהות, אז המחיר הוא 1900+- ביטוח חובה - יקר יותר מרכב רגיל כי זהו רכב מסחרי.

צד ג' זה לפי הנתונים שלך, קח הצעה מסוכן ביטוח.

 

להשיג דלת אחורית זה לא משימה פשוטה וצריך לתור בפירוקיות רבות, בעיקר בכפרים ערביים - למי שרשם קלנסואה, לתושבי המקום בכלל יש חיבה גדולה לרכב, יש אדם משם אשר קנה את כל מלאי החברה האחרון שהיה (10 בערך) של חישוקי מגנזיום - הX המפורסם. ואם לא תמצא, זה לא נורא, חברת "ניתוב" שמייצרת את המרכבים לכל הטנדרים החדשים מייצרת גם דלת אחורית תחליפית לטנדר בעלות נמוכה יחסית של כמה מאות. (תמונות יש בפורום סובארו)

 

אין מה להגיד על כושר הסחיבה של הרכב, כאשר הוא מטופל כמו שצריך הוא פשוט שד לא רגיל בגלל משקלו הנמוך - 950+- ק"ג. מנוע ה1600 של סובארו הוא באמת משהו מיוחד.

לדוגמא: היום נסעתי בעלייה של פרויד בחיפה ב100 בהילוך 4, ולא אדבר כאן על מהירות סופית (אני יודע שהסקאלה שלי מזייפת!).

העברתי איתו כבר לחברים ריהוט מדירות מחיפה לת"א ולהפך וגם כאשר הוא מועמס (מאד) נסע במהירות גבוהה ללא שום בעיה.

 

צריכת דלק (לאחר טיפול בקרבורטור כמובן) 1-13 בין עירוני, 1-10 בתוך העיר. שותה 95.

חלקים ומכלולים מכניים יש בשפע בארץ והמחירים זולים מאוד, אולי מבין הזולים שיש להשיג לרכבים בארץ בכלל.

הרכב פשוט מאוד לטיפול ואחזקה.

 

חסרונות:

שני מושבים (כשקניתי אותו ראיתי בזה יתרון)

נוחות נסיעה לא טובה במיוחד, מרגישים יותר את הכביש.

נטייה "לאכול" ציריות.

רגיש - כמו כל רכב למי ברז.

כל פעם שתצא לנסיעה עם הרכב יעצרו אותך כדי לשאול אם אתה מוכר. (קרה לי פעם ששוטר סימן לי לעצור בצד ושאל אותי אם אני מוכר)

אני לא זוכר עוד דברים מיוחדים כרגע..

 

בגדול: אני ממליץ בחום. מחזיק את שלי כבר 5+ שנים ולא מתכנן להפרד ממנו.

 

תרצה פרטים נוספים תפנה אלי בה"פ ואתן לך את המס' שלי אם תרצה לדבר.

 

ארז.

לתמיכה טכנית וייעוץ בחומרה ומחשבים פנו בה"פ.

החלפת מסכים לניידים בעלות ללא תחרות.

פורסם

ממש תודה על העזרה חברה !

 

אני בעלים של 106 XSI ( ועוד 2 ראליות לשעבר)

 

הXSI למכירה אגב,

 

הממ, אני ידבר איתך EREZ WOLF בשביל עוד פרטים כמו חלקים, דלת אחורית ועוד שטויות שלי...

 

תודה רבה לכולכם :)

 

 

 

עוד שאלה :

הסבה מאוטומט לידני תהיה מסובכת ?

חוץ מגיר, האם שטנגות חדשות יקרות ?

מכלול קלאץ' ושאר הדוושות ניתן לקחת מסובארו לאונה ?

אפשר קצת הסבר ?

  • שבועיים מאוחר יותר ...
פורסם

הי

אני קניתי אחד לפני שנה משיקולים דומים לשלך.

סה"כ החלפים זולים, בייחוד חלפי מנוע וגיר.

מה שקצת קשה יותר למצוא זה חלפים יחודיים לטנדר, כגון דלת אחורית, פגוש אחורי, פנסים אחוריים ודלתות (אלו של הפרייבט לא מתאימות).

להמיר לגיר רגיל אין בעייה, ואפילו להמיר ל4 על 4 אין בעייה כל עוד יש לך את החלקים, ולשנות ברשיון.

גם ה 4 על 4 שבמקור הם 1800, עם הזמן רובם החליפו למנועי 1600 בגלל זמינותם.

מסכים עם הסקירה שנתנו לך לפני, ומה שחשוב לבדוק באוטו לפני הקנייה זה חלודה ודפיקות בחלק האחורי, מכיוון שאותו יותר קשה לתקן.

מנוע גיר תמיד תוכל להחליף בזול יחסית אח"כ.

אני אתן לך מחירים לדוגמה שנתקלתי בהם:

דלת אחורית - 500 עד 1000

דלת צד - 250 עד 500

מנוע או גיר - 1000 עד 2500

כנף קדמית מקורית מהחברה (עדיין יש) - 300

קשת התהפכות - 300 עד 500

גנטים מגנזיום - 150 עד 450 לאחד (אני מחפש שניים להשלים סט).

הרוב מחליפים כסאות לכסאות מצדה 323 אם אני לא טועה ב 100 עד 300 לכסא

מזגן - אם אין לך ניתן לקחת מסובארו רגילה ב 500 עד 1500

פחחות וצבע מלא ברמה גבוהה אך לא מושלמת ב 3500 עד 5000

מקווה שעזרתי

פורסם

היי,

 

לגבי קלאצ', הוא כמו של לאונה.

לגבי דוושות, רק מטנדר אחר/האצ'בק.

ערן נתן פירוט מצויין של רשימת חלקים ומחירים, יש לי רק כמה מילים להוסיף על זה.

פנסים אחוריים/קדמיים/בקליות יש וניתן להשיג ללא בעיה, כשתצטרך דבר איתי ואפנה אותך.

פגוש אחורי לא בדיוק קיים בארץ לטנדרים ורובם ככולם או מורידים אותו לגמרי או שמים מדרגה מברזל אשר ניתן להשיג בפירוקיות.

אם תרצה ג'אנטים מגנזיום X של סובארו (במקור של סובארו XT) עדיין ניתן לקנות חדשים נוצצים, מחיר בין 1200-1700 תלוי מאיפה אתה קונה.

 

אם תרצה מידע נוסף תשאל.

ארז.

לתמיכה טכנית וייעוץ בחומרה ומחשבים פנו בה"פ.

החלפת מסכים לניידים בעלות ללא תחרות.

×
×
  • תוכן חדש...