Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

כיצד אני יכול לבטל רי"ש?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6283 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אני יודע שהנושא נטחן עד דק, ולפני שאתם שולחים אותי לחיפוש, המצב שלי קצת בעייתי.

הקורס הצבאי שלי הוא על כלי שרק הנדסאים "זוכים" לעשות עליו קורס. נכון לעכשיו הקורס נפתח אחת לשנה וחצי-שנתיים. בבסיס שלי אני אחד מבין 3 אנשים שמוסמכים לעבוד על הכלי המסויים הזה, ובדיוק כשחצי שנה-שנה לפני סוף ה3 שנים שלי כל טיפולים של הכלי הזה אמורים לעבור אליי לבסיס.

משיחות שלי עם כל קצין ונגד שיכלתי הבנתי שהסיכויים שלי להשתחרר מהרי"ש אפסיים. אולי למישהו ממכם יש פתרון?

  • תגובות 33
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

הדרך היחידה, מנסיוני (ועסקתי בתחום הזה בשירותי בח"א) היא לעשות הרבה בעיות משמעת ולהכנס למחבושים, ואז בגלל אי התאמה לא יפעילו לך את הר' וכנראה תשוחרר. דרך אחרת היא לפתח "הפרעה נפשית".

עז יפנית בסלעים | yahav.biz 

 

פורסם

התגייסתי בגיל 21, דפוק זה כמו גזר דין מוות בשבילי.

ואני גם לא רוצה לפסול מקצוע כי אחרי השיחרור זה נחשב לי לשנות נסיון במקצוע+כשאני משתחרר אני חושב שאני אמור לקבל מכונאי רכב 02, אמנם לא מועיל אבל גם לא מפריע.

פורסם

המצב שלך דווקא נראה לי לא רע בכלל, אבל כמו בכל תחום אחר בחיים, הכל תלוי בגישה.

 

למיטב הבנתי, בשלב שבו תהיה לפני שחרור, יש לך סיכוי טוב להיות סמכות מקצועית לענייני הכלים האלה. אתה תהפוך לנגד בקבע, ותזכה לתנאים לא רעים ביחס למה שהיה לך בתור חייל. בדרך גם תוכל להעביר את הידע שלך לדור הבא של הטכנאים, ולפרוש בהדרגה לקראת סוף השנה, עם ניסיון מעשי ולא רק שירות צבאי סדיר.

 

החסרונות כאן ברורים - עוד שנה בצבא, על כל המשתמע מכך. אבל האם חשבת על היתרונות?

כפי שאני רואה זאת, אתה מבטיח לעצמך מקום עבודה בתקופה שבה זה לא עניין טריוויאלי אפילו למהנדסים, קל וחומר להנדסאים. כמו כן, אתה צובר נסיון מקצועי שיראה הרבה יותר טוב בקורות החיים שלך מאשר סתם "שירות סדיר". יתכן והמשכורת תהיה קצת פחות טובה מאשר בחוץ, ותצטרך לעשות תורנויות פה ושם, אבל מכאן ועד "גזר דין מוות" הדרך רחוקה.

 

יש לי הרגשה שיש כאן משהו שאתה לא מספר לנו. האם רבת עם המפקדים שלך לאחרונה? נכנסת למערכת יחסים עם אחת הקצינות ואתה לא יודע איך לצאת ממנה? הרגשות שלך נראים מאד שליליים, וכל דרך ההסתכלות הזאת מתאימה יותר לילד בן 18 מאשר לגבר בן 21. אל תקח את זה כל כך קשה, יש סיכוי לא רע שהדברים עוד יסתדרו לטובתך.

פורסם
אני יודע שהנושא נטחן עד דק, ולפני שאתם שולחים אותי לחיפוש, המצב שלי קצת בעייתי.

הקוס הצבאי שלי הוא על כלי שק הנדסאים "זוכים" לעשות עליו קוס. נכון לעכשיו הקוס נפתח אחת לשנה וחצי-שנתיים. בבסיס שלי אני אחד מבין 3 אנשים שמוסמכים לעבוד על הכלי המסויים הזה, ובדיוק כשחצי שנה-שנה לפני סוף ה3 שנים שלי כל טיפולים של הכלי הזה אמוים לעבו אליי לבסיס.

משיחות שלי עם כל קצין ונגד שיכלתי הבנתי שהסיכויים שלי להשתח מהי"ש אפסיים. אולי למישהו ממכם יש פתון?

 

בבקשה, ביטלתי לך את כל הרישים

פורסם

איפה בידיוק היתרונות בלצאת מהבסיס כל יום ב6,לעשות תפקידים ולנסוע לכל מיני קורסים ולקבל משכורת מינימום?

אם אתה ברמת סיכון א והנדסאי, אתה אולי תגיע למשכורת יפה וגם זה אם תחתום לעוד שנה בנוסף לר' ואז יהיו כל מיני הטבות.

מי שהנדסאי יקבל תוספת מהשנה השניה של הקבע

עד מתי ספטמבר 08.:(

פורסם

זה יתרון יחסית להיות מובטל ולהחתים אבטלה במקרה שלא שלחו אותך להיות מנקה בתי שימוש.

פורסם

גם אני כמוך, הנדסאי חתום ר'.

עד לפני ימי המיתון חשבתי רק איך לבטל את הר', היום אני באמת לא יודע מה כדאי, להשאר או לא.

לדעתי הדרך הטובה ביותר היא לגרום למפקד בסיס שלך להבין שאם הוא ישאיר אותך בקבע הוא יפסיד תקן של חייל אחר טוב ממך.

ז"א שאתה צריך להסביר לו שאתה הולך להיות ראש קטן וחייל חרא, שאתה מכיר את המערכת הצבאית ואת החוליות החלשות שבה.

פורסם
בבקשה, ביטלתי לך את כל הרישים

 

אמאלה, פתאום הוא נשמע בול כמו מופז.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם
זה יתרון יחסית להיות מובטל ולהחתים אבטלה במקרה שלא שלחו אותך להיות מנקה בתי שימוש.

אתה יכול להרוויח גם במיתון משכורת של 6 בלי להשאר עד 6 כל ערב ולעבוד כמו ז*נה.

אז אולי לא תעבוד כהנדסאי(אני גם תוהה אם יש בכלל עבודות נורמליות להנדסאים).

אבל אפשר לעבוד בעבודות שלא קשורות להנדסאי. סתם דוגמא: השכרת רכב

עד מתי ספטמבר 08.:(

פורסם
גם אני כמוך, הנדסאי חתום ר'.

לדעתי הדרך הטובה ביותר היא לגרום למפקד בסיס שלך להבין שאם הוא ישאיר אותך בקבע הוא יפסיד תקן של חייל אחר טוב ממך.

 

כל ה"יופי" שאם אתה חתום ר', לא צריך תקן בשביל להשאיר אותך :)

עד מתי ספטמבר 08.:(

פורסם
המצב שלך דווקא נראה לי לא רע בכלל, אבל כמו בכל תחום אחר בחיים, הכל תלוי בגישה.

 

למיטב הבנתי, בשלב שבו תהיה לפני שחרור, יש לך סיכוי טוב להיות סמכות מקצועית לענייני הכלים האלה. אתה תהפוך לנגד בקבע, ותזכה לתנאים לא רעים ביחס למה שהיה לך בתור חייל. בדרך גם תוכל להעביר את הידע שלך לדור הבא של הטכנאים, ולפרוש בהדרגה לקראת סוף השנה, עם ניסיון מעשי ולא רק שירות צבאי סדיר.

 

החסרונות כאן ברורים - עוד שנה בצבא, על כל המשתמע מכך. אבל האם חשבת על היתרונות?

כפי שאני רואה זאת, אתה מבטיח לעצמך מקום עבודה בתקופה שבה זה לא עניין טריוויאלי אפילו למהנדסים, קל וחומר להנדסאים. כמו כן, אתה צובר נסיון מקצועי שיראה הרבה יותר טוב בקורות החיים שלך מאשר סתם "שירות סדיר". יתכן והמשכורת תהיה קצת פחות טובה מאשר בחוץ, ותצטרך לעשות תורנויות פה ושם, אבל מכאן ועד "גזר דין מוות" הדרך רחוקה.

 

יש לי הרגשה שיש כאן משהו שאתה לא מספר לנו. האם רבת עם המפקדים שלך לאחרונה? נכנסת למערכת יחסים עם אחת הקצינות ואתה לא יודע איך לצאת ממנה? הרגשות שלך נראים מאד שליליים, וכל דרך ההסתכלות הזאת מתאימה יותר לילד בן 18 מאשר לגבר בן 21. אל תקח את זה כל כך קשה, יש סיכוי לא רע שהדברים עוד יסתדרו לטובתך.

 

 

 

קודם כל אני התגייסתי בספטמבר האחרון, יש לי עוד שנתיים וחצי עד סוף השרות הסדיר שלי, הכלכלה העולמית תצליח להשתקם ולקרוס פעמיים בזמן הזה.

ולגבי דברים שאתם לא יודעים:

1)הייתי 5 שנים בפנימיה צבאית, מכיתה י' עד י"ד.

2)רישניק מקבל במהלך השנה הראשונה 3800 ש"ח (אם אין רמת פעילות או סיכון)

3)תהיתם לאן כל הכסך נעלם? פה הקאטץ', רק אם אני חותם שנת קבע שניה מרצון אני מקבל את כל הכסף ש"העלימו" לי בשנה הראשונה וכמובן בהדרגה כל חודש, וזה סכום לא מבוטל של כ10-20 אלף שקל, כלומר לא משתלם לי לא לחתום שנה שניה אחרי הריש.

4)בצבא דיפלומה ללא גמולים מעניקה לי 250 ש"ח תוספת בחודש, דיפלומה בלבד באזרחות מעניקה שכר מינימום של כ30 ש"ח לשעה.

5)אצלי בבסיס צריך להתגייס בפרק זמן הנכון בשביל לקבל דרגת רס"ר, אני לא מגוייס בתקופה הנכונה וזה אומר שאני לא אתקדם יותר משנה 5\6\7 בתור רס"ל ואז אשלח הבייתה. ותאמינו לי שהשנה מעזיבים רס"לים שהם משכמם ומעלה, פשוט כואב הלב.

 

וכן העבודה רחוקה מלהיות קשה או לחוצה, אני לא בוכה על התפקידים, וממש לא רע לי בבסיס. אני לא מתבאס לקום בבוקר (חוץ מעל השעה כמובן). וכן אני יודע שזה נוגד את כל המנטליות הצבאית של ישראל.

מישהו עדיין חושב שמשתלם לי להשתחרר בגיל 26?


×
×
  • תוכן חדש...