Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6512 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

צודק, האמור בעמוד שבע של הקישור הראשון אכן תומך בטענותיך. עם יד על הלב, אני מופתע, התקנות מוטות מאוד לטובת הצרכן.

עכשיו כל שנותן לך לברר הם עלות ההתקנה של קולטים וההספק האמיתי שיתקבל מהם.

  

לפני 22 שעות, hans כתב:

שטיפה, אגב, מעולם לא עזרה לי מי יודע מה. גם לא מים רותחים. אין תחליף לחיטוט עד שמשתחרר

 

  • תגובות 43
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אני לא מבין בדיוק איך העניין הזה עובד.

הרי אני יכול לעשות עסק עם השכן, נחבר את הקו שלו לשלי, הוא "יצרוך" אלפי קילו ווט במחיר 0.5 ואני "אחזיר" לחברת חשמל את החשמל ב 2 ש"ח.

יופי של עסק, בלי לקנות בכלל מערכת סולארית.

נוסע על:

טויוטה פריוס 2019.

טויוטה קורולה 2008 רובוטית.

פורסם

1. על סכום שעובר את ה18,000 ש"ח בשנה רשויות המס תיכנסנה לתמונה.

2. אתה יכול גם לשבור את הפלומבה במונה התלת פאזי שלך ולנתק ממנו שניים מהמוליכים, כך תשלם רק שליש מחשבון החשמל. מעטים עושים זאת, כי זו עבירה פלילית ואפשר להיתפס, כנ"ל לגבי ההצעה שלך.

  

לפני 22 שעות, hans כתב:

שטיפה, אגב, מעולם לא עזרה לי מי יודע מה. גם לא מים רותחים. אין תחליף לחיטוט עד שמשתחרר

 

פורסם
אני לא מבין בדיוק איך העניין הזה עובד.

הרי אני יכול לעשות עסק עם השכן, נחבר את הקו שלו לשלי, הוא "יצרוך" אלפי קילו ווט במחיר 0.5 ואני "אחזיר" לחברת חשמל את החשמל ב 2 ש"ח.

יופי של עסק, בלי לקנות בכלל מערכת סולארית.

 

מסכים מאוד ומתבקש.

אני לא בטוח עד כמה זה לא חוקי, כיון שהחשמל שנמכר לח"ח נרכש ממנה בדין, אין כאן גניבת חשמל במובן הקלאסי, אלא פערי ארביטראז' שלא יכולים להתקיים לאורך זמן.

מהטעם הזה טענתי שהתקנה הזו לא תחזיק מעמד לאורך זמן.

 

אגב - אחד כזה שלא מגזים אלא עושה את זה בקטנה, גם לא ייתפס.

פורסם

מה הקשר בין חיבור השכן לבין כמות הייצור של הקולטים שאתה שם?

 

אם תחבר את השכן הקולטים לא ייצרו פתאום יותר חשמל שיספיק ל"צריכה" של השכן

פורסם

לא הבנת, אין קולטים.

אני לוקח חשמל מהשכן ו"מחזיר" לחברת חשמל דרך המונה שלי.

אני חייב לקחת מהשכן כדי שלא יתקזז לי מול הצריכה שלי.

בכל מקרה מדובר ברעיון בלבד, ברור שאין לי כוונה לעשות כזה דבר, אבל בכל מקרה נראה לי שהפער במחיר לא יחזיק לאורך זמן כיוון שיש אין סוף שיטות לתחמן מצבי ארביטראז כאלו גם בצורה חוקית.

כלומר עליך לעשות חשבון לפי המחיר לצרכן כדי שלא תמצא את עצמך מייצר חשמל ומפסיד.

נוסע על:

טויוטה פריוס 2019.

טויוטה קורולה 2008 רובוטית.

פורסם

בדקתי גם את העניין של שיתוף בין שכנים, אין שום בעיה לעשות את זה חוקי ובלבד שההתקנה/חיבור השכנים יעמוד בתקנים של חברת החשמל.

אני ביררתי את העניין לגבי חיבור כמה שכנים בשכונה שלי לאותה מערכת שתותקן אצלי בגג.

 

אלון, אני לא כ"כ מבין את הרעיון שלך, איך תחזיר לחברת החשמל ב 2 ש"ח את כל החשמל הזה?

התשלום מתבצע אך ורק ע"פ כמות הייצור שלך בפועל, ישנו מונה נוסף שממוקם ביציאה מהמערכת הסולרית לפני לוח החשמל שלך ולפני המונה הדו-כיווני, ועל פיו תקבל את התשלום. אם אתה רוצה להתקין מערכת שתפיק אלפי קווט"ש אתה יכול אבל ההתקנה תעלה לך בהתאם.

בריאות לכולם!

פורסם

טוב אם הם שמים מונה מיוחד על המערכת אז תשכח מהרעיונות שלי.

אני חשבתי שהכל נעשה ע"י המונה הדו כיווני.

נוסע על:

טויוטה פריוס 2019.

טויוטה קורולה 2008 רובוטית.

פורסם

אלון, אני לא כ"כ מבין את הרעיון שלך, איך תחזיר לחברת החשמל ב 2 ש"ח את כל החשמל הזה?

 

מאוד פשוט - נניח שהתא הפוטו-וולטאי מייצר 24V, אני אמשוך מהשכנים כבל חשמל 220V אל הגג, הכבל יחובר לספק כוח של 24V בהספק של נאמר 1KW, מוצא הספק יחובר במקביל למוצא התאים הפוטו-וולטים.

 

מה יראה המונה של ח"ח? שישנה תפוקה יפה מאוד מהתאים הפוטו-וולטאים והצ'ק מח"ח ייגדל בהתאם.

 

קאפיש?

פורסם

איזה הוא חכם, הרואה את הנולד.

 

פערי ארביטראג' בהכרח יגרמו ליישום רעיונות כאלה. ההדגמה נועדה לשכנע אותך שלא ניתן לסמוך על ההבטחה שבמשך עשרים שנה יירכשו ממך חשמל במחיר הזה.

את חשבון הכדאיות הכלכלית יש לערוך מול מחיר הקניה של חשמל מהחברה.

 

אם אתה בוחר להמשיך ולהאמין להבטחות ח"ח - זכותך, אני ממליץ לך בחום לחשוב על האפשרות האחרת.

פורסם

במילה אחת, כול הקולטי חשמל האילו הם קישקוש, צריך לבצא הרבה חוקים כדי שהם יהיו יעילים.

 

*לא לבזבז חשמל בבית - צרכנים חסכונים - נורות לדים, טלויזה LCD, מקרר פלזה הידרוקינמי, מכונות כביסה ומייבשים פוטואלקטרוליסטים, מגהץ על פחמים ועוד מלא חרטא חסכוני.

 

כול קולט כזה מפיק כ200-150w זה ממש מעט חשמל, לצורך השוואה קולט אחד יכול להרזיק 2 מנורות 100W בקושי במצב שהשמש בכיוון אופטימלי וזה רק לשעות החמות של היום, שזה נניח 6 שעות ?!.

 

שיפיקו קולט 1x2 מטר שיפיק 3KW זה כבר התחלה,

 

ד"א אפשר להגביר את ההספק של הקולטים הללו בפי 2-3, ע"י מערך מראות להגדיל את האור והחום שנופל על הקולטים, אבל זה מצריך תחזוקה גבוהה יותר.

יש בחו"ל תחנת כוח קטנה עם 4 קולטים גדולים וכ200 מראות ענק שמגבירות את ההספק, בפי 20-30.

 

כשהיונות יפליצו על הקולטים והאבק יכסה אותו, תצפו לירידה של 20% בתפוקת חשמל.

 

יש דרך הכי פשוטה בעולם לחשמל חינם, אבל זה שמור במערכת.

 

תמיר

פורסם
במילה אחת, כול הקולטי חשמל האילו הם קישקוש, צריך לבצא הרבה חוקים כדי שהם יהיו יעילים.

 

*לא לבזבז חשמל בבית - צרכנים חסכונים - נורות לדים, טלויזה LCD, מקרר פלזה הידרוקינמי, מכונות כביסה ומייבשים פוטואלקטרוליסטים, מגהץ על פחמים ועוד מלא חרטא חסכוני.

 

כול קולט כזה מפיק כ200-150w זה ממש מעט חשמל, לצורך השוואה קולט אחד יכול להרזיק 2 מנורות 100W בקושי במצב שהשמש בכיוון אופטימלי וזה רק לשעות החמות של היום, שזה נניח 6 שעות ?!.

 

שיפיקו קולט 1x2 מטר שיפיק 3KW זה כבר התחלה,

 

ד"א אפשר להגביר את ההספק של הקולטים הללו בפי 2-3, ע"י מערך מראות להגדיל את האור והחום שנופל על הקולטים, אבל זה מצריך תחזוקה גבוהה יותר.

יש בחו"ל תחנת כוח קטנה עם 4 קולטים גדולים וכ200 מראות ענק שמגבירות את ההספק, בפי 20-30.

 

כשהיונות יפליצו על הקולטים והאבק יכסה אותו, תצפו לירידה של 20% בתפוקת חשמל.

 

יש דרך הכי פשוטה בעולם לחשמל חינם, אבל זה שמור במערכת.

 

תמיר

 

1. נראה לי שאתה קצת חי בסרט, מה הקשר לביזבוז חשמל בבית? אני מתאר לך מצב שאני צורך כ 16 קווט"ש ליום, מייצר 4 (בממוצע שנתי) ע"י מערכת בהספק 1 קווט"ש ומאפס את חשבון החשמל. נכון שהיום הקולטים האלה לא ממש יעילים, אבל אלה הנתונים כרגע וזה מה יש. אצלי אין יונים על הגג ואם החברים שלי לא יעלו להפליץ לי על הגג, אז את האבק שיצטבר אני אנקה פעם בשנה, לא נורא.

 

2. את הדרכים לקבל חשמל 'חינם' לא רק אתה מכיר והקנס שאתה עלול לקבל בצירוף לתיק הפלילי לא ממש מצדיק את זה.

 

* דרך אגב, את כל הדרכים שאתה תיארת כדי לחסוך בחשמל אפשר ליישם גם ככה וזה לא ממש חרטא, אלא דרך לחסוך בחשבון החשמל וזה גם אם איכות הסביבה לא ממש מעניינת אותך.

בריאות לכולם!


×
×
  • תוכן חדש...