Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

טמפ' עולה-יורדת באמצע נסיעה, Audi A6


dimal007
שימו לב! השרשור הזה בן 5836 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

עכשיו שהקיץ כבר מתחיל והלילות רק הולכים ונהפכים לחמים יותר אני לא חושב שהעיניין כזה דחוף.

במילא בקיץ בכביש מהיר הטמפ' לא תרד מתחת ל-80 ככה שאפשר לסחוב עם זה לפחות עד החורף.

לי זה גם קרה אבל בחורף. סחבתי עם זה כמה שבועות עד הטיפול והייתי משתדל לנסוע יותר דרך העיר ולעצור יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 38
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

מה שאותי דוקא מעניין זה, מה יגיד הסורק? הרי , אם אכן חיישן טמפ' תקול/מזייף, אז גם הסורק יראה טמפ' שגויה , ועדיף למדוד עם מד טמפ' חיצוני, הלא כן?

עד כמה שאני יודע, ברכב זה יש חיישן יחיד (מרובע חום, 4 חוטים), המשדר טמפ' הן למחשב רכב והן לשעון טמפ' (ולא שני חיישנים, אחד לשעון ואחד למחשב).

אם חיישן זה תקול? מה תעזור צפייה בטמפ' ע"י סורק? הרי הסורק מקבל את הנתון מאותו חיישן בדיוק!

 

וגם אם לא כך ברכב זה, יש רכבים אחרים, בהם 2 חיישנים נפרדים (אחד לשעון ואחד למחשב), מה אז תעזור צפייה בטמפ' דרך סורק?

 

לדעתי, בכל מקרה כדאי לשלב מד טמפ' חיצוני, רק ע"מ להיות בטוחים ב-100%

מה שהבדיקה בסורק תראה הוא קפיצה פתאומית של טמפ' בחיישן המודד זאת. העניין יצביע על חיישן טמפ' נוזל קירור תקול.

אינני יודע איך הדבר באאודי אבל ברנו מגאן שלי לשעבר, כאשר התחילו קפיצות של מחוג החום בלוח שעונים (בצורה אקראית לגמרי בלי קשר לעומס או טמפ' בחוץ), חיברתי את הרכב לסורק שהראה שבזמן הקפיצות הללו הטמפ' שהחיישן מציג קופצת תוך פחות משנייה בכמה מעלות מטה או מעלה(5-11 מעלות). מן הסתם הדבר לא הגיוני כי הטמפ' ברכב לא משתנה בכזאת מהירות בעמידה ולכן הדבר הצביע במיידיות על החיישן עצמו כתקול. החלפת החיישן פתרה את הבעייה. כמובן ששום תקלה לא התקבלה ממחשב הרכב היות והמחשב אינו מזהה זאת כתקלה. לא מעט פעמים ניתן לזהות תקלה רק ע"י התבוננות בנתונים שמציג חיישן כלשהו בזמן קרות התקלה.

Veni Vidi Vici

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום
רון, התקלה לא יכולה לנבוע מחיישן טמפ' נוזל קירור תקול ? פשוט התופעה מוכרת לי מרנו (איך לא...:wink:) מה שמתבטא בחוסר אחידות תצוגת חום מנוע וקפיצות אקראיות בין חצי לרבע שעון. החלפת החיישן פותרת את הבעייה. החיישן ברנו משדר ל-2 מקומות - מחשב מנוע + לוח שעונים.

 

ליאור

 

גם באודי החיישן כפול ומשדר לשני מקומות -מחשב+שעון

ואכן יכולה להיות תקלה באותו החיישן שמבטלת את הערך של הבדיקה

הסיבה שלא ציינתי זאת פשוטה ,מכונאי מיומן יבחין מיד עם עליית הטמפ

כפי שהסברתי עד טמפ העבודה אם הקריאה אמינה(לינארית) ומתאימה לטמפ המנוע

האמיתית .

מרכז שרות מומחה לרכבי פולקסווגן אודי סיאט וסקודה .

במוסך רון מקבלים שנה אחריות על עבודה וחלפים .

ישראל ב"ק 18 ת"א 035373204 .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

שוב שלום לכולם.......

היתי קצת בחו"ל אז לא התעסקתי עם הנושא...

 

לפני שאני מחליף את הטרמוסטט ...האם אתם בטוחים ב100% שטמפ' צריכה להיות על 90 מעלות קבוע?!

ברור שאסור שהיא תעלה מעל...

אבל מתחת? בין 75-90? לא רק שהמוסך אמר לי שזה בסדר...וקורא גם בכמה דגמי מרצדס.

חבר שלי קנה לפני שבוע A3 ואצלו יש את אותה תופעה?!

 

אז אולי זה כן בסדר?

Audi S5 4.2 V8 FSI Quattro

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתן לך את דעתי האישית.

המנוע הוא מכונה, שפועלת במצבים המשתנים כל הזמן, הטמפ' שלו היא דינמית מאוד. לא חושב שאפשר לקבע אותה פיקס על טמפ' מסוימת, ללא התערבות של מחשב או יח' בקרה כזו או אחרת (כמו בהרבה VAG-יות), ש"תראה" לך טמפ' קבועה.

 

באופן אישי, אני מעדיף לראות את הדינאמיות הזו, כי זה נותן תחושה לגבי מה קורה במנוע. לא הייתי רוצה רכיב שישמור את המידע לעצמו ויציג לי טמפ' קבועה כל הזמן, ובעצם "יעבוד עלי".

 

אצלי המצב כך, וכך אני מעדיף אותו. על כביש מהיר, הטמפ' היא 80 (בדיוק הטמפ' של הטרמוסטט ששמתי, במקום 87). בפקקים/מאמץ, הטמפ' מגיעה גם ל-100. כל עוד אין התחממות, והטמפ' משתנה בהתאם למצב הנסיעה, מבחינתי הכל סבבי.

 

לשיקולך.

עכשיו: מאזדה 6 2009 2.0L

היה:אאודי 80 אוטומטי 95, נפח 2 ליטר הזרקה מנוע ABT | העולם מתחלק ל- 10 סוגי אנשים: אלה שמבינים בינארי, ואלה שלא... :arrow:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תראה לא יודע אם זה אוזר לי יש A3 בדר"כ עד שאני יוצא לבין עירוני הטמפרטורה עולה ל 90 מעלות(כי יש פקקים וכו) אחר כך בבין עירוני הטמפרטורה כן יורדת ( תלוי בנסיעה כי ב 5+K סל"ד המד חום נשאר על 90 מעלות) אבל במידע ואני נוסע על 100-120 אז החום יורד פחות או יותר לאזור 70-80 במד חום ,וזה עיקבי. זה תמיד היה גם שאני רק יוצא מעבודה והאוטו קר ,בכביש בין עירוני במקרה של נסיעה ערוכה מגיע ל 70+ מעלות ואז שאני נכנס לעיר אם כל הרמזורים והשאר המפרטורה מתייצבת על 90 ולא יורדת. מבחינתי המצב תקין כי ככה תמיד היה ואף פעם לא סבלתי מבעיות של התחממות יתר. ממה שקראתי אני לא ראיתי אם ציינת אם בנסיעה עירונית מד חום מגיע ל 90 מעלות ואז יורד אם זה כן קורה אז כן הייתי שוקל להחליףף טרמוסטט.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה לכולם.

הטמפ' עולה ל90 בכביש עירוני/רמזורים ופקקים.

בבין ערוני נעה סביב 75 מעלות

אני מבין שזה בסדר. ולכן לא אעשה כלום:) דאגתי סתם.

 

תודה רבה לכולם

Audi S5 4.2 V8 FSI Quattro

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צדק הבחור שאמר שבמנועים הנ"ל (או ב VAG בכלל) מחוג הטמפרטורה לא זז מערך ה90 מעלות בטווח שבין 85-107 מעלות, לכן הבעיה שיש לך של התקררות המנוע לא מצדיקה את החלפת הטרמוסטט מכיוון שהחלפתו עולה ה-מ-ו-ן

והיא לא קלה כמו בשאר הרכבים.

 

לי יש בעיה אחרת, כנראה שאצלי הטרמוסטט לא נפתח כראוי ובימים חמים כשהרכב בעמידה ובסל"ד סרק (בפקק למשל) המחוג מתחיל לעלות מערך ה 90 מעלות בשעון, וברגע שאני מכבה את המזגן הטמפרטורה מתייצבת, אצלי זה נובע מתופעה חמקנית שהתישה אותי ואת חבר שלי (יועץ טכני של צ'מפיון מוטרס). מה שקרה, ברגע שהוונטה (החשמלית) של המזגן היתה נכנסת לפעולה היא היתה גורמת להיווצרות "קיר" של אויר שהיה עוצר את הוונטה המכנית (שיושבת על מצמד וויסקוזי). מעולם לא הצלחנו לעלות על הבעיה מכיוון שתמיד בדקנו את הרכב כאשר מכסה המנוע פתוח, ואז היה לאויר שהוונטה היתה זורקת מקום לברוח, אך כאשר יום אחד האוטו היה מונע והרמנו את הרכב על הליפט כשמכסה המנוע היה סגור שמנו לב לבעיה (כאשר מכסה המנוע נסגר הוא יוצר תא מנוע אטום).

 

וזה למה כשאני מכבה את המזגן הרכב מתחיל לחזור לטמפרטורה שלו (שוב, רק כשהרכב עומד ומונע בסל"ד סרק).

 

בגלל זה אני לא ממהר להחליף את הטרמוסטט (מיקום הזוי לחלוטין).

 

הרכב הוא A6 2.8 מודל 98' יש לו את אותו צורת בלוק מנוע כמו של פותח השירשור.

אלפא רומאו ספיידר V6 3.2 בציר 2007

טל שביט (1955-2011) זה לא אותו הדבר בלעדייך, אתגעגע לנצח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...
צדק הבחור שאמר שבמנועים הנ"ל (או ב VAG בכלל) מחוג הטמפרטורה לא זז מערך ה90 מעלות בטווח שבין 85-107 מעלות, לכן הבעיה שיש לך של התקררות המנוע לא מצדיקה את החלפת הטרמוסטט מכיוון שהחלפתו עולה ה-מ-ו-ן

והיא לא קלה כמו בשאר הרכבים.

 

 

 

לנצקיהוליסט? למה אתה אומר שהוא צדק? בינתיים מצאתי עוד 2 רכבי AUDI משנתון 00 ומעלה...שהטמפ' כן זזה...לא באופן פתאומי...אלא בהתנהגות קבועה.

 

בכביש בין ערוני/מהיר הטמפ' מתחת ל90. כ75 מעלות.

בכביש עירוני הטמפ' קבועה על 90.

בבין ערוני אם נעצרים ברמזור, הטמפ' עולה ומתייצבת על 90.....

אז אולי זה כן טבעי? אולי משנת 00 זה ככה?

Audi S5 4.2 V8 FSI Quattro

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5836 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...