Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6653 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

ליביו - קודם כל המחשב באחריות, טזה היה מסקרנות נטו. כל החמור מגובה - ועוד משהו כמו חצי שנה האחריות נגמרת - אז אני בינתיים מושך את זה - אין לי מה להפסיד.

 

ולגבי מה שאמרת על טכנאי מחשבים - צודק 100%. אבל אל תשכח שכדי לפתור 90% מהתקלות לא צריך להיות מבריק במיוחד / תותח-על. אם ניקח אותי לדוג' - יצא לי להכיר אנשים ששהייה במחיצתם מזכירה לך שאתה לא יודע הרבה - אבל עדיין הצלחתי להרוויח יופי של דמי כיס בגיל 16-18. כשאתה בא לעו"ד / רו"ח/ וואטאבר ומתחמר לו שעה ב-30-35 ש"ח - הוא קופץ על המציאה, גם כשהוא יודע שאתה לא יודע הכל.

  • תגובות 34
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אביעד - זה יעלה לך סה"כ זמן ועצבים - שני דברים שלי לפחות אין לבזבז על חלק באחריות.

אם החלק דפוק - התוכנה תראה לך בדיוק מה ב2 שניות - תלך תחליף - הדיסק או פגום מהחברה או נהרס מתישהו - תקין הוא לא - וקריסה כל רגע זה משהו שאני לא הייתי רוצה עם הנתונים שלי (אם המארז שלך לא משהו / מאובק - יכול ליהיות אפילו נזק של הימים האחרונים מהחום).

 

בקשר לחלק השני, זה טוב ונחמד לבתים, חברים של הורים וכו ... אבל בעל עסק רציני (ורואה חשבון / עורך דין צריכים מאוד ליהיות מודאגים מהמסמכים שלהם ועניינים של זמנים) יהיה פשוט חאפר או פשוט לא מבין כדי לתת למשהו שלא מבין יותר מדי (אפילו "פריק מחשבים" כזה או אחר) להתעסק עם מחשבים של עסק.

 

זו דעתי לפחות.

זה כמו שאתה כי התחביב שלך מכוניות תתחיל לטפל באוטו של אנשים.

אז סבבה - טיפולי 10K אין בעיה , אבל לעשות טיימינג? דיאגנוסטיקה רצינית לבעיות?

 

שוב זה לא שאני מזלזל או משהו , אני גם לא יודע כמה לעומק אתה מתעסק עם זה, פשוט כל הנושא הזה בארץ לרוב ברמה כ"כ נמוכה שזה משעשע / מגוכך.

(ד"א לכן במחשב שלי מתעסקים עם הבפנים בדיוק 2 אנשים , אני והבעלים המאוד מקצועי של החנות שממנה אני קונה - עד עכשיו - 0 פאשלות לעורך שנים).

סיפורים ששמעתי וראיתי - אתה אפילו לא תאמין לחצי מהם.

 

ליביו

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם

ליביו , תןדה רבה!!

תוכנה ממש מדליקה ויעילה (אבל לא חידשה לי כלום, המחשב שלי תותח, וכך גם ה-HD , כבר 3 שנים :wink: )

 

ד"א , מהי טמפ' "נורמלית" ל-HD ? (מחשב נייד במקרה שלי, 40GB)

עכשיו: מאזדה 6 2009 2.0L

היה:אאודי 80 אוטומטי 95, נפח 2 ליטר הזרקה מנוע ABT | העולם מתחלק ל- 10 סוגי אנשים: אלה שמבינים בינארי, ואלה שלא... :arrow:

פורסם

ארז, תלוי איזה מחשב נייד ומה מהירות הדיסק הקשיח.

(איזה - כי בקטנים יותר לרוב הם טיפה יותר חמים , ומהירות הדיסק הקשיח כי ככל שהכונן מהיר יותר -> במחשבים ניידים הוא גם חם יותר. כדי לחסוך ויכוחים על הנקודה , דיסק 5400 או דיסק 7200 באותו מחשב יתנו טמפ' שונות למדי).

 

בכ"א - מחשבים ניידים הם די "סוסי עבודה" לרוב וכנ"ל הדיסקים הקשיחים שלהם.

טמפ' עבודה שאני נתקלתי בהם (למחשב עובד כן ? לא באיידיל ברקע) הן באיזור ה40-50 מעלות (יכול עוד לעלות אפילו ב10 מעלות בלי יותר מדי חשש).

 

בכלליות ניידים (במיוחד קטנים יותר) עובדים בטמפ' גבוהות יותר מאחיהם השולחניים (סתם דוגמא - CORE 2 DUO של ניידים מגיעים בעבודה אינטנסיבית גם ל80 מעלות - כמה מעלות טובות מעל מה שמומלץ לגירסאות השולחניות) , בעיקר בגלל הרבה פחות קירור.

 

ליביו

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם

חברות כמו HP , DELL ושאר החברות הטובות - משקיעות המון כסף וזמן בתכנון המארז של המחשבים הניידים שלהם ע"מ לשמור על הטמפרטורות ברמה נמוכה.

 

אם תפתח מחשב כזה - תוכל לראות ממש בעין את תעלות האוורור לסילוק החום, צינורות נחושת שמתעלים החוצה את החום ועוד כל מיני פטנטים כמו גופי קירור מאווררים.

 

השוני בין מחשב "עשוי טוב" מהבחינה הזאת לבין מחשב שנוצר אך ורק למען המחיר הזול - מתבטא לפעמים בהבדל של 10-15 מעלות במצב סטנדרטי.

לאורך זמן ועם הצטברות אבק - ההבדלים האלו הופכים למשמעותיים יותר ויותר ובסופו של דבר יגרמו למחשב שמתוכנן לא נכון לקריסה.

 

בנוסף - החום הרב יגרום גם למשחת הקירור שמרוחה על המעבד להתפורר ולאבד מיעילותה.

פורסם

ליביו - אכן הייתה תקופה (לפני שנה) שנכנס אבק למארז, והמחשב היה נתקע לעיתים קרובות - עד שעשיתי ניקיון יסודי והכל נפתר. (לא תאמין כמה אבק הוצאתי מהמאוורר של המעבד).

 

יכול להיות שזה השפיע על ה-HD? אבל ה-HD לא דורש איוורור.

 

ולגבי הגיבויים שאמרת לי מקודם - עשיתי גיבויים חודשיים של כל המסמכים על דיסקים, ובנוסף ספקיות התוכנה (של עודכנית לדוג', תוכנה של עו"ד) מעבירות הנחיות אלו תיקיות בדיוק לגבות - וגם זה היה על דיסקים)

 

למה על דיסקים ולא על טייפ גיבוי? א. כל חומר מגובה המון פעמים. ב. לא תמיד אפשר לשחזר גיבויים מטייפ גיבוי - לפעמים יש בעיות.

פורסם

למה אם? אני עושה זאת על בסיס קבוע אחת לכמה חודשים.

הפעם האחרונה היתה שבת האחרונה. אני מפרק את המחשב לגורמים ומנקה הכל. בד"כ זה מחזיר את הטמפ' שלו לתחום ההגיוני.

 

מעבד בד"כ סביב 45-50 מעלות ברגיעה/סתם גלישה.

HD בסביבות 32 מעלות ברגיעה.

פעם היו לי נתונים גם על טמפ' הסוללה אך כעת היא כבר לא שווה כלום ולא מחוברת למחשב.

 

"משחת הקירור" היא בעצם משחה שנועדה להוליך טוב את החום מהשבב לגוף הקירור (היא עצמה לא מקררת כלום).

ד"א יש למישהו מושג מהיכן ניתן להשיג משחה כזו?

עכשיו: מאזדה 6 2009 2.0L

היה:אאודי 80 אוטומטי 95, נפח 2 ליטר הזרקה מנוע ABT | העולם מתחלק ל- 10 סוגי אנשים: אלה שמבינים בינארי, ואלה שלא... :arrow:

פורסם

אביעד - אתה טועה - דיסק קשיח בהחלט צריך זרימת אוויר סבירה.

אצלי אפילו במארז מול הדיסק הראשי יש 2 מאווררים קטנים עליו.

 

בקשר לניקיון - לפחות פעם בחודשיים עם לחץ אוויר.

ועדיף יותר ואכן פעם ב... לעבור מאוורר מאוורר.

 

ארז - הטמפ' שאני אמרתי הן בעבודה , לא ברגיעה.

הטמפ' בכל אופן בסדר גמור.

 

בקשר למאיפה להביא - כמה אתה צריך ? (משתמשים הרי במעט מאוד)

מאיפה אתה?

רוב החנויות מחשבים הקצת יותר רציניות מחזיקות.

 

ליביו

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם

אצלי זה מארז פשוט ואין מאווררים.

 

האם החום הגבוה שפלט המעבד יכו להשפיע על -HD? הרי הם רחוקים.. דווקא במאווררים של המארז לא היה אבק בצורה קיצונית

 

 

ושוב תודה.

פורסם

החום הכללי בתוך המארז בהחלט יכול להשפיע על העבודה של הדיסק הקשיח.

אתה יכול לקנות מאוורר 80MM ולהתקינו מול הדיסק הקשיח,

במידה והמארז שלך מאפשר את זה,

או פשוט יש מאוורר יעודי לדיסק קשיח תראה בקישור הבא,

http://www.zap.co.il/zapnewmodels.asp?Sog=C-Fan&DB231252=231254

 

המחירים סבירים והמוצר נותן פיתרון מצויין.

פורסם

ארז - הטמפ' שאני אמרתי הן בעבודה , לא ברגיעה.

הטמפ' בכל אופן בסדר גמור.

 

בקשר למאיפה להביא - כמה אתה צריך ? (משתמשים הרי במעט מאוד)

מאיפה אתה?

רוב החנויות מחשבים הקצת יותר רציניות מחזיקות.

ליביו

 

אני מב"ש. ואני צריך ממש מעט (אולי חצי גרם, הבנתי ש1 גרם מספיק לפעמיים-שלוש).

אין מצב שחברת מחשבים פשוט תתן מעט נכון ? :wink:

הטמפ' המקסימלית שהגעתי אליה (בהרצת סימולציות כבדות, מטלב ושות') היא 61 למעבד.

ה-HD לא ממש מושפע מריצות ועבודה, ולא עובר את ה-40 מעלות.

חפרתי קצת ברשת, מצאתי כל מיני חברות, וגם חברות קש סיניות למשחת קירור. אני מחפש אריזה מינימלית עם עלות מינימלית, כיא ין לי צורך בהרבה (סתם לשקט הנפשי), אבל משהו באיכות טובה ולא סיני עלוב.

עכשיו: מאזדה 6 2009 2.0L

היה:אאודי 80 אוטומטי 95, נפח 2 ליטר הזרקה מנוע ABT | העולם מתחלק ל- 10 סוגי אנשים: אלה שמבינים בינארי, ואלה שלא... :arrow:

פורסם

חפש חנויות שמרכיבות גם מחשבים או מוכרות גופי קירור.

יש לי בבית עוד טובה חדשה של חומר איכותי - אבל לבאר שבע אני לא מגיע בקרוב.

הטמפ' טובות.

 

וד"א בקשר לקירורים בדיסקים הקשיחים - רק אם בIDLE אחרי איזה שעה שעתיים של עבודה הטמפ' היא גבוהה הייתי הולך על זה.

די מיותר לרוב וכמו שנכתב עדיף להשקיע במארז / מאווררים (לפחות אחד קדימה אחד אחורה - 120 מ.מ לשקט ודחיפת אוויר נאה).

 

אם תלך על גוף קירור לדיסק - ממליץ לך על החנות השניה בZAP - AUDIOVIDEO שמתעסקת עם מוצרים של EVERCOOL.

אחלה חנות (הוגו מחשבים בהרצליה) ואחלה גופי קירור.

 

ליביו

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם

אני קניתי מזרק של משחת קירור כזו, הוא מספיק לעשרות מעבדים לדעתי, ועלה לי 12 ש"ח.

לא שווה להתחנן בשביל מישהו שיתן לך גרם של זה:wink:

למכירה:כויל ל 205 בה"פ.

מחפש: שעון סל"ד+ פיג'ו205 לפירוק

פורסם

מזרק קטן שיספיק ל3-4 מריחות של משחת קירור איכותית יעלה לא יותר מ20 ש"ח. (על צ'יפים גדולים כן ? לא דברים פיצים כמו כרטיסי מסך עד סידרה 7 של NVIDIA ומעבדים מלפני עידן 2 הליבות

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם

מאיפה אתם מביאים את המחירים האלה?

אני מצאתי (בזאפ) לא פחות מ-30-40 שקל , עבור משחה טובה ולא סינית עלומת שם.

 

אני אעבור על החנויות פה בב"ש ונראה מה יש להם להציע.

עכשיו: מאזדה 6 2009 2.0L

היה:אאודי 80 אוטומטי 95, נפח 2 ליטר הזרקה מנוע ABT | העולם מתחלק ל- 10 סוגי אנשים: אלה שמבינים בינארי, ואלה שלא... :arrow:


×
×
  • תוכן חדש...